Jaki piękny temat, mało sobie język nie złamałem, dziękuję
Modyfikacja zasilania instalacji elektrycznej PT Cruisera w czasie jazdy - rezygnacja z ładowania przez alternator
#101 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 08 czerwca 2018 - 20:13
#102
Napisano 08 czerwca 2018 - 20:15
Podaj swoja propozycje do zmiany , tylko nic z napędem hybrydowym ?
#103 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 08 czerwca 2018 - 20:35
Absolutnie, dzięki:)
Nie będziesz miał mi za złe jeżeli założę o podobnej nazwie temat na elektrodzie. Obcy nie mają tu dostępu, więc muszę się udzielać gdzie indziej. Moderatorzy pokłócili między sobą i kazali założyć nowy dla świętego spokoju:)
#104
Napisano 08 czerwca 2018 - 20:40
#105
Napisano 08 czerwca 2018 - 21:03
Nie wiem co Ty chcesz udowodnić ? załączasz film z dwóch rozładowanych akumulatorów , poniżej napięcia znamionowego i co to ma niby pokazywać ? żadnego przemyślenia , żadnych konkretnych układów które powinny być zastosowane do współpracy akumulatorów ..... ładowanie , to raczej kpina napięcie powinno na dzień dobry oscylować w przedziale 13,2 - 13,8 V na akumulatorze ładowanym .
Nie masz zielonego pojęcia przy konstrukcji i opracowaniu prawidłowej koncepcji , a patrząc na wykonanie instalacji to wstyd mi za forum że zezwala na ten kicz ........ i go pokazuje .Pawle szanuje Twoje chęci i marzenia ... choć są bzdurne z założenia i nijak się mają do eko ... .
Proszę również o zmianę tytułu tematu , nic w Twojej konstrukcji nie jest związane z napędem hybrydowym czy tez mikro hybrydowy (połączenie dwóch rodzajów napędu do poruszania jednego urządzenia) w twoim przypadku nie zamontowałeś dodatkowego silnika elektrycznego aby to było zgodne z nazewnictwem .
Narescie ktos to napisal - uff
Niech kolega konstruktor poczyta co to BMS, naped typu hybryda itd. itd.
Moze inaczej - koledze konstruktorowi/wynalazcy na forum elektody proponuja wrocic do szkoly i chyba raczej podstawowej bo brak podstaw chocby fizyki w tym przypadku moze zabic kazdy projekt i pomysl.
#106 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 08 czerwca 2018 - 21:55
Niech kolega konstruktor poczyta co to BMS, naped typu hybryda itd. itd. Moze inaczej - koledze konstruktorowi/wynalazcy na forum elektody proponuja wrocic do szkoly i chyba raczej podstawowej bo brak podstaw chocby fizyki w tym przypadku moze zabic kazdy projekt i pomysl.
Święta prawda potwierdzam. Gdybym wiedział co to BMS to tak jak kolega rozdawał bym rady. Niestety nie znam, nie znam wieli innych rzeczy i to jest źle. Gdy kolega chodził do pięknej szkoły, ja chodziłem rozładowywać wagony towarowe, kraść, wąchać klej, sprzedawać różne szpeje na bazarze i zajadać się najsmaczniejszym przysmakiem na ziemi-kromką chleba posypanej cukrem skropioną wodą. Normalnie nie miałem warunków do nauki a co, coś przegapiłem?.
Nie rozumiem dla czego moja nie wiedza fizyki nie przeszkadza pitkowi zaskakiwać mnie tak nędznym spalaniem. Zagroziłem (serio) dziś gazownikowi, że jeżeli pitek znów spali mi 8,5 l LPG na 100 km, to przyjadę do niego z reklamacją
Proszę nie potraktować to jako rada ale gdy ja napotykam jakieś nie znane słówko, na przykład hybryda, to sprawdzam (i nie tylko) w wiki co to znaczy. Więc jestem kuty na cztery nogi:)
p.s- a żeby kolega nie musiał daleko szukać: Najważniejsze grupy znaczeniowe:
» kuty na cztery nogi - np. potocznie o kimś przebiegłym
» kuty na cztery nogi - np. w kontekście pomysłowości wykonania czegoś
» kuty na cztery nogi - np. jako określenie kogoś sprytnego
» kuty na cztery nogi - np. w odniesieniu do określenia człowieka sprytnego
» kuty na cztery nogi - np. odnośnie kogoś dobrze myślącego
» kuty na cztery nogi - np. odnośnie określenia człowieka sprytnego w działaniach
#107
Napisano 08 czerwca 2018 - 22:01
#108 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 08 czerwca 2018 - 22:17
No właśnie, jutro mam zamiar pokonać 60 mil na samych akumulatorach bez doładowywania, trzymajcie kciuki. Niby czym tu popisywać? Co kolega przed chwilą wniósł do forum, to nie jest pytanie. Wybrałem tylko te pozycje które pasują do mnie:) Dla tego, że nie tak dawno ktoś nie zrozumiał synonim i musiałem się tłumaczyć, wolę wybiegać na przód:(
#109 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 08 czerwca 2018 - 23:37
wykorzystując inverter do zasilania i stabilizacji systemu 24V /13,8 V
Masz na myśli jakiś konkretny reduktor, bo nie mogę znaleźć mocnego? I jak by to wyglądało, dwa akumulatory w bagażniku, jeden pod maską. Bo inaczej musiałbym kombinować z przełączaniem aku na tryb 12V w razie korzystania z alternatora. A potem trzeba by było ich ładować osobno. Nie za bardzo skomplikowane? Chyba, że jest jakaś inna opcja. Acha i ktoś zwrócił uwagę na to, że może być uderzenie prądowe przy takiej instalacji. Przekręcając kluczyk zasilamy instalację 12V nie od razu 13,8. Na alternatorze w parze z akumulatorem napięcie praktycznie nie skacze tylko sunie tam i z powrotem. Czyli trzeba by było poskładać reduktor napięcia od podstaw, nie wiem czy ta technologia nie została całkowicie obsadzona patentami i u finiszu okaże się, że musisz wykupić kilka patentów by móc produkować własny reduktor czy przetwornicę. Proszę w miarę czasu i możliwości rozwinąć swoją myśl. Jak by to według ciebie mogło funkcjonować, bez szczegółów.
#110 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 09 czerwca 2018 - 13:04
60 mil-8,5 wybaczcie ale więcej spalić nie dam rady:(
Przy napięciu 10,5V wypada jeden z cylindrów. Mam wymienić świece?
#111
Napisano 09 czerwca 2018 - 13:14
Wymień głowę jak brak mózgu ?(bez obrazy) - tłumaczyłem z minimalnym napięciem systemowym , a Ty dalej uparcie trwasz w tych idiotyzmach i Swoim toku myślenia - ta zabawa skończy się uszkodzeniem sterownika silnika ......... proszę przemyśleć dalszy rozwój tego tematu - pomału robi się żenada i doprowadzisz że wywalę ten temat z forum .
#112 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 09 czerwca 2018 - 13:22
No, dziękuję za radę, tak właśnie zrobię.
#113
Napisano 09 czerwca 2018 - 13:36
podnieś napięcie systemowe do min 12,8 V , nie uda się oszczędnie bez przetwornika DC-DC lub Invertera , dwa akumulatory zapewniają mniejszy obciążenie prądowe i nie doprowadzanie do głębokiego rozładowania akumulatorów zapewniając naddatek napięcia dla przetwornicy .Można to zrobić i na jednym akumulatorze ale podwyższenie napięcia systemowego na przetwornicy lub invertorze dodatkowo będzie skracać żywot akumulatora i musiałby mieć min 120Ah
#114 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 09 czerwca 2018 - 13:43
Łatwo mówić, gdzie taką znaleźć? Ile ma mieć mocy? Mam 13.5 5A, radzi sobie tylko na wolnych obrotach
#115
Napisano 09 czerwca 2018 - 14:10
szukaj w internecie , można dla prób coś dopasować z cięzarówek sa tam fabryczne przetwornice z 24/12 z moca 300W bedziesz miał prąd ok 15A
#116 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 09 czerwca 2018 - 14:27
wentylator chłodnicy od 15-40 A
Dla czego 15A skoro wentylator chłodnicy go zabije od razu?
#117
Napisano 09 czerwca 2018 - 14:32
#118 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 09 czerwca 2018 - 14:51
Ja myślę inaczej, twórczo: 50 i 60 to duża różnica, alternator ma ile 100A
Mógłbyś zacytować manuał dla serwisantów dotyczący PT zakresy prądów dla normalnej pracy silnika i podzespołów?
Dla czego twoje dane dotyczące zapotrzebowania silnika w prąd nie pokrywają się z moimi wynikami spalania?
Użytkownik pkorol edytował ten post 09 czerwca 2018 - 14:36
#119
Napisano 09 czerwca 2018 - 15:06
Paweł alternator ma 150A i 120A do PT i na tyle producent przewidział obciążenie - ja mam w dup... Twoje wyliczenia i wyniki spalania , nie są dla mnie realne i oczywiste i nijak mają do rzeczywistości - podążasz z głową w chmurach , sam zauważyłeś ze jest problem z zapotrzebowaniem na prąd w instalacji i nadal pieprzysz farmazony , moja tolerancja zaczyna mieć opory w dalszym drążeniu tego tematu .Brak kompletnej wiedzy z mechaniki i elektryki przekreśla ten projekt jakby to zwała na samym starcie.
#120 Bezimienny Gość.pkorol_*
Napisano 09 czerwca 2018 - 15:59
Nie rozumiem skoro "alternator ma 150A i 120A do PT i na tyle producent przewidział obciążenie", to w oparciu o co konkretnie twierdzisz że- "Ty potrzebujesz ok 50-60 A " Czyli połowę od tego co przewidział producent? Alt nawet niema znaczenia
Ma znaczenie to: w oparciu o co twierdzisz, że prąd roboczy pt 2.4 2005 r, automat, przedlift ma być minimum 12,8. Mógłbyś cokolwiek zacytować oprócz siebie i googla?
Dobrze wiesz, że utrzymanie 12.8 na pokładzie przez "osoby trzecie" nie realne, musiałbym odłączyć akumulator bo będzie ciągnął cały czas a żeby utrzymać na pokładzie 50-60A bez akumulatora to musiałbym ładować w silnik 150A mało realne. Dla tego alternator ma 150A bo gdy bateria padnie możesz tego nie zauważyć. Czyżby nie mam racji?
Brak kompletnej wiedzy z mechaniki i elektryki przekreśla ten projekt jakby to zwała na samym starcie.
Wiesz zaczyna to wyglądać jak gra z jedna bramką. Zapytajmy szanownych forumiczów: CZY wyniki spalania które spadły o połowę zależą w jakimś stopniu od mojej niewiedzy mechaelektrycznej? A ponieważ tak drastycznie zmalały to trzeba je zlekceważyć?
Jak "deficyt" prądu ma uszkodzić komputer? Masz dostęp do wiedzy o której my nie mamy pojęcia, uchyl rąbek tajemnicy.
Przejechałem 200 mil bez alternatora, zero błędów, zero. Komputer nie rejestruje poziom prądu poza alternatorem. Nic to go nie obchodzi, dla czego, skoro to takie ważne?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Błąd ładowania alternatora P 063A |
Techniczny podstawowy | airgaston |
|
|
|
Dla kogo kupiłem PT Cruisera :P ? |
Ogólnie | Bezimienny Gość.Anonymous_* |
|
|
|
Kupię wtyczkę z kawałkiem instalacji od sondy lambda |
Części do PT Cruisera | Piter-Lodz |
|
|
|
Przewody od alternatora |
Techniczny podstawowy | Piter-Lodz |
|
|
|
Po podłączeniu ładowarki świecą się lampy do jazdy dziennej |
Techniczny podstawowy | Even |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych