Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Falujące obroty na biegu jałowym

czujnik przepustnica MAP TPS krokowy falowanie obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.taBaker_*

Bezimienny Gość.taBaker_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 maja 2018 - 19:37

Witam,

 

Szukam przyczyny falujących obrotów silnika na biegu jałowym - zarówno na benzynie jak i LPG. 

 

Wg. porad na forum rozpocząłem od diagnozy czujnika położenia przepustnicy oraz silnika krokowego. 

 

Czujnik położenia przepustnicy:

 

Wg. informacji z instrukcji serwisowej, na czujnik podawane jest stałe napięcie 5V z PCM (zastosowałem woltomierz). Natomiast z czujnika wraca na PCM napięcie ok. 0.6V dla zamkniętej przepustnicy oraz 4.5 V dla otwartej. Wykorzystałem uniwersalny skaner obd do odczytania napięcia położenia przepustnicy (akurat ten parametr się wyświetla).

 

 "The PCM supplies approximately 5 volts to the TPS (Throttle position sensor). The TPS output voltage (input signal to the powertrain control module) represents throttle blade position. The TPS output voltage to the PCM varies from approximately 0.6 volt at minimum throttle opening (idle) to a maximum of 4.5 volts at wide open throttle."

 

Dokonałem pomiarów. Mam stałe 5V z PCM oraz ok. 0,7V dla przepustnicy zamkniętej co interpretuje jako prawidłowe.

Natomiast dla przepustnicy całkowicie otwartej, odczytane napięcie to 3.8 V, zamiast 4.5V. Interpretuję, że coś może być nie tak z czujnikiem.

Zmierzyłem też rezystancję czujnika (zdjęta wtyczka z czujnika) - dla zamkniętej przepustnicy to ok. 950 om, dla max. otwartej ok. 3760 om.

 

Pytanie:

Jakie napięcie lub rezystancję pokazują Wam wasze czujniki położenia w skrajnych pozycjach? 

 

 

Silnik krokowy:

Dokonałem pomiaru wysunięcia trzpienia czujnika, na zimnym oraz ciepłym silniku. Tj. Uruchomiłem silnik, zdjąłem wtyczkę, zgasiłem silnik, wykręciłem silniczek i dokonałem pomiaru wysunięcia.

Następnie zamontowałem silniczek, uruchomiłem silnik i wygrzałem go do temperatury włączenia 1szego biegu wentylatora. Następnie, zdjąłem wtyczkę, zdemontowałem silniczek i dokonałem pomiaru.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uwaga!

Wkręcając silniczek, uszkodziłem gwint w aluminiowym korpusie przepustnicy, ponieważ zbyt mocno dokręcałem śrubki. Wg. instrukcji śrubki powinny być dokręcone z momentem 2Nm. 

 

"(2) Carefully place idle air control motor into throttle body.

(3) Install mounting screw(s). Tighten screws to N·m (17 in. lbs.) torque.
(4) Connect electrical connector to idle air control motor.
(5) Connect negative cable to battery.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Różnica w wysunięciu trzpienia to tylko 1mm. 

Trzpień na zimny silniku jest wysunięty na 22 mm, natomiast na ciepłym na 23 mm. Generalnie kierunek ruchu jest prawidłowy, silnik krokowy lekko przymyka bypass na przepustnicy (czyli się wysuwa). 

 

Pytanie:

Czy silnik krokowy wykonuje tylko takie minimalne ruchy? Czy skok 1 mm jest prawidłowy?

 

Pozdrawiam



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 maja 2018 - 07:55

Sam silnik krokowy wykonuje dużo wiekszy ruch , natomiast do pracy i regulacji 1mm to bardzo dużo i stanowczo wystarcza .







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: czujnik, przepustnica, MAP, TPS, krokowy, falowanie, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych