Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

P0108 Sygnał wejsciowy za wysoki

mapsensorlambda obroty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 JAPONfan

JAPONfan

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  04 maj 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Świętochłowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwiec 2021 - 19:56

Hejka,
Sztywniak 2,0 141km, manual. Problem (według kompa) z "Czujnik ciśnienia absolutnego/ciśnienia barometrycznego - sygnał wejściowy niepożądanie za wysoki".
Problem jaki ja mam to taki że błąd powraca lub nie ale daje inne objawy.

 

Opis czasowy:
Listopad 2020 - wywala błąd po raz pierwszy. Sprawdzam połączenia, kabelki, wtyki przeczyszczone. Dochodzę że uszczelka na sensorze jest stara, twarda i puszcza. Wymieniam cały sensor.

Luty 2021 - Po srogiej zimie (bez problemów, odpalał od strzała nawet przy -25) błąd pojawią się ponownie, tym razem z P0172 - mieszanka zbyt bogata. Bogata na tyle że paliwo czuć czasami i w samochodzie.

Marzec 2021 - wymieniam uszczelki kolektora. Błędy skasowane. Jadę w pierwszą dłuższą trasę (przeprowadzka 300 km czyli auto zapakowane od przodu do tyłu od podłogi po dach). Błędy żadne się nie pojawiają. Aczkolwiek odczuwalny brak mocy i maks V 120 km/h (zakładam że kwestia użytkowania auta zgodnie z wpisem jako ciężarowy).

Kwiecień 2021 - Przegląd techniczny. Brak błędow, komputer odczytuje normalne napięcia na obu lambdach. Czujnik na stacji wykazuje bogatą mieszankę.

Kwiecień 2021 - Zakładam stary sensor i przekładam uszczelkę z nowego. Auto zaczyna od razu lepiej chodzić, ciszej i równiej (chociaz obrotki bez zmian w okolicy 800 na luzie). Spalanie przez 1000km w okolicach 9l/100.
Maj 2021 - ponowna trasa 300 km razy dwa w ciagu jednego dnia. Poranny przelot w okolicach 130 km/h gdzie się dało, gdzie trzeba 70km/h. Włączona klima, spalanie 10/100. Trasa powrotna. Błąd P0108 wraca po 20 kilometrach jazdy w korku mniej wiecej w polowie trasy. Spalanie 9/100 (bez klimy).
Następnego dnia błąd jest przez 20 km. Po zatankowaniu i ponownym odpaleniu sam się kasuje.

Czerwiec 2021 - Przejechane w sumie 1000 kilometrów z czego 20% to miasto i 80% trasa. Spalanie w okolicach 8,5/100.
W weekend wyjazd w góry - 150 w jedną stronę. TAM bez problemu i zarzutu. Od piątku wieczora do niedzieli stał, temperatura spadła przy deszczach do 10 stopni. Z POWROTEM przy zdejmowaniu nogi z gazu czuć szarpanie silnika (choc bardziej falowanie). Obrotomierz z licznika i kompa nie pokazuje wahań. Po 130 km gasnie pod światłami (wcześniej dwa razy stałem na bramkach, nic nie było), przy ponownym zapaleniu wraca P0108. Po przejechaniu w sumie 330 i tankowaniu wychodzi spalanie 8,6/100. Jak mam na kompie i P0108 i P0172 (mieszanka) obroty falują na luzie i przy zdejmowaniu nogi z gazu się dławi. Wystarczy się zatrzymać, zgasić, przekręcic w tryb "on" ale nie zapalać, skasować bląd i po odpaleniu chodzi normalnie.

Ponieważ błędy się pojawiły i wróciły przy dwóch rożnych sensorach i nie ma jakiejś regularności mam wrażenie że coś innego spala sensor albo coś powoduje wlot powietrza bokiem (choć nie tak żeby dało się sprawdzic na postoju na zimnym czy ciepłym).

Auto ma niefabryczny ale dealerski zestaw przeciw napadowy z odcięciem zapłonu.

 



#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 czerwiec 2021 - 22:23

sprawdx szczelnosc podcisnien - do tempomatu i przy serwie hamulcowym w kierunku kabiny cienki wezyk przechodzacy do wnetrza - zasila silownik podcisnienia wewnątrz kabiny. Sprawdx stan odmy silnika - czy nie zaciska sie samoistnie przy pracy na biegu jalowym. Co pokazuje czujnik uchylenia przepustnicy? Ten zamieniony czujnik to oryginal czy zamiennik? Jak zestawienie rozrzadu i wskazania czujnika temperatury silnika?  Co odcina urzadzenie - czy aby nie podtrzymanie sterownika? Jest gaz?


Z tylu kolektora jest zaslepione wejscie do nieopbecnej rurki egr - sprawdź szczelnosc zaslepki


Dolot do obudowy filtra powietrza nie jest zatkany? Filtr powietrza czysty?



#3 JAPONfan

JAPONfan

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  04 maj 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Świętochłowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 lipiec 2021 - 20:40

Sprawdzone co się dało. Wymienione rzeczy wydają się byc ok. Poza jedną.
 

3tL0ZQ1.jpg

 

Czy to jest oryginalny waz od odmy? Nie ma żadnych napisów moparowych/chryslerowych. Wąż jest trochę "popękany" z zewnątrz. Wyglada na młodszy niż pozostałe plastiki. W środku dośc mokro i czuć benzynę.
 

Nie mam pojęcia jak jest z elektryką. Pierwszy własciciel założył w bagażniku zestaw na imponowanie laskom (2 suby, 4 głosniki, ampli itp), jest w uj niefabrycznych kabelków i głosniki z przodu nie grają.



#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 lipiec 2021 - 21:25

Nie jest to wąż oryginalny. Jeśli połąvczenie popękanego węża przy kolektorze jest nieszczelne to obroty będa falować i będą niestabilne. 



#5 JAPONfan

JAPONfan

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  04 maj 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Wojtek
  • Skąd::Świętochłowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 listopad 2021 - 14:44

Odświeżam temat.
Sztywniak był w warsztacie. Wymieniony czujnik i kabelki. Po 2 tygodniach znowu się zapaliło check engine. Wrociło do warsztatu, okazało sie że problem ze stykami był gdzieś dalej. Pojeździłem może z miesiąc i znowu check engine.

Podejrzewam że z okazji niefabrycznego alarmu i przegrzebanych kabli do systemu audio w bagażniku czujnik sie przepala bo tak.

Czy znacie na sląsku ogarniętego elektryka albo wiecie gdzie takie coś mógłbym naprawić (nie wiem, wymiana wiązek [?] wyrwanie peniswinaco kabli i powrót do stanu pierwotnego). Bo spalanie między 8 a 12 litrów przy tych cenach za litr robi róznice.

------------
Nie rzucamy 'mięsem" na forum.

Kade

#6 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8003
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 listopad 2021 - 17:31

O śląskiego elektryka pytaj Chromek1 lub MateuszDG.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: mapsensorlambda, obroty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych