Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Za wysoka temperatura silnika

przegrzewanie temperatura silnika

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 fotograf77

fotograf77

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  04 sty 2018
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Robert
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwca 2018 - 08:07

Witajcie,

 

Pojawił się kolejny problem w pitku. 

Zawsze było tak, że niezależnie od wszystkiego wskazówka temperatury silnika zawsze stabilnie wskazywała poziomą kreskę po środku skali. 

Dwa dni temu po włączeniu klimatyzacji wskazówka zaczęła powoli iść w górę. Kiedy doszła do kolejnej kreski na skali wskaźnika wyłączyłem klimę i po jakimś czasie wskazówka wróciła do położenia środkowego. 

Podczas spokojnej jazdy z prędkością do 100km/h bez klimatyzacji wszystko jest OK.

Wczoraj jechałem w trasie i w pewnym momencie wjechałem na autostradę. Kiedy rozpędziłem się do ok 130km/h wskazówka znowu zaczęła iść górę mimo wyłączonej klimatyzacji. Zwolniłem do 100km/h i wskazówka znowu opadła do połowy skali. Resztę trasy autostradą jechałem jak emeryt 100km/h

Dojechałem do domu i otworzyłem maskę. Wentylator działa, płyn chłodzący w normie. Górny wąż od chłodnicy gorący. Włożyłem rękę między grill a chłodnicę i okazało się że chłodnica zimna na całej powierzchni.

Co może być nie tak? Termostat wymieniony około rok temu przez poprzedniego właściciela. Czy to możliwe że zaczyna wariować? Nie otwiera się do końca i stąd słabsze chłodzenie?

A może zatkana chłodnica czy awaria pompy wody?

Po ostygnięciu silnika odkręciłem korek chłodnicy i płynu jest na full pod korek. W zbiornikczku też poziom powyżej dolnej kreski czyli w normie.

Może podpowiecie mi co należy sprawdzić lub wymienić w pierwszej kolejności?

 

Pozdrawiam

 



#2 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 czerwca 2018 - 09:27

Włożyłem rękę między grill a chłodnicę i okazało się że chłodnica zimna na całej powierzchni. Co może być nie tak?

Pierwsza od strony grilla to jest klimy, sprawdź na dolnym wężu od chłodnicy płynu chłodzącego



#3 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 211
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwca 2018 - 09:36

hej!

Zerknij czy jak włączysz klimatyzację (ważne: na zimnym silniku), czy wtedy włączy się automatyczne wentylator (musi się włączyć).

Pozdro!


Użytkownik jacaplaca0007 edytował ten post 05 czerwca 2018 - 09:37


#4 fotograf77

fotograf77

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  04 sty 2018
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Robert
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwca 2018 - 10:00

jacaplaca0007  -  Wentylator po włączeniu klimy działa nawet przy zimnym silniku. Ja raczej nie upatrywałbym problemu w wentylatorze bo widzę, że działa. Po rozgrzaniu silnika to działa bez przerwy. Mimo tego temperatura silnika nie chce spadać a raczej się podnosi. Poza tym jeśli winny byłby wentylator to dlaczego temperatura wzrasta przy prędkości ponad 120km/h ??

 

theo - rozumiem. Pewnie dlatego chłodnica z przodu była zimna bo klima wyłączona. 


Użytkownik fotograf77 edytował ten post 05 czerwca 2018 - 10:07


#5 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 czerwca 2018 - 10:51

Witam
Albo termostat albo nie drozny układ chłodzenia. Najczęściej zapycha się chłodnica. Wymiana termostatu. Płukanie chłodnicy zalecam.

:bigmeen
No a jeżeli byłaby to pompa wody co wątpię to od razu szykuj się na wymianę rozrządu. Te części są ze sobą połączone. :kawka

:bigmeen

Użytkownik bigmeen edytował ten post 05 czerwca 2018 - 13:55


#6 Bezimienny Gość.PiotrN_*

Bezimienny Gość.PiotrN_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 czerwca 2018 - 14:42

może zapowietrzony układ chłodzenia z tym płukaniem to bym uważał może zaszkodzić jeżeli chłodnica jest niedrożna

lepiej wyjąć i zanieść do warsztatu do sprawdzenia lepiej odkręcić korek- ogrzewanie na maxa i niech pochodzi sprawdzając czy nie lecą bąble powietrza płyn kiedy był wymieniany -termostat z klimą czy bez klimy by się grzał sprawdził bym też  czujnik temperatury.

te wszystkie płukanki są dobre w paroletnich autach a nie pełnoletnich mogą narobić bałaganu 

leciwy samochód jak dojrzały człowiek trzeba leczyć delikatnie aby nie zepsuć czegoś innego

ja osobiście odpowietrzył bym układ chłodzenia sprawdził czujnik a potem termostat chłodnicę zostawił na koniec


nie mam jak sprawdzić bo pitkiem jeździ mój synio a teraz go nie ma

dla mnie osobiście pitek na co dzień za dużo pali za słabo skręca i za wolno jeździ

samochód na niedzielę do przejechania się dla przyjemności i tak też czynię

on jest tak brzydki że aż piękny jak mawia mój kolega który też uprawia jazdę pitkiem


pompa wody nie oznacz wymiany rozrządu są połączone ale paskiem

a jak uprawiamy czarnowidztwo to ja stawiam na uszczelkę pod głowią

oczywiście żart



#7 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 czerwca 2018 - 14:45

może zapowietrzony układ chłodzenia z tym płukaniem to bym uważał może zaszkodzić jeżeli chłodnica jest niedrożna
lepiej wyjąć i zanieść do warsztatu do sprawdzenia lepiej odkręcić korek- ogrzewanie na maxa i niech pochodzi sprawdzając czy nie lecą bąble powietrza płyn kiedy był wymieniany -termostat z klimą czy bez klimy by się grzał sprawdził bym też  czujnik temperatury.
te wszystkie płukanki są dobre w paroletnich autach a nie pełnoletnich mogą narobić bałaganu 
leciwy samochód jak dojrzały człowiek trzeba leczyć delikatnie aby nie zepsuć czegoś innego
ja osobiście odpowietrzył bym układ chłodzenia sprawdził czujnik a potem termostat chłodnicę zostawił na koniec
nie mam jak sprawdzić bo pitkiem jeździ mój synio a teraz go nie ma
dla mnie osobiście pitek na co dzień za dużo pali za słabo skręca i za wolno jeździ
samochód na niedzielę do przejechania się dla przyjemności i tak też czynię
on jest tak brzydki że aż piękny jak mawia mój kolega który też uprawia jazdę pitkiem

Witam
Kolego czytaj że zrozumieniem. Kto tu pisze o jakiś pukankach hmm oprócz Ciebie

:bigmeen

#8 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwca 2018 - 19:18

Najpewniej chłodnica do wymiany, miałem to w zeszłym roku, wracałem 20 kilosów latem włączonym na maksa ogrzewaniem, nic nie pomogło tylko wymiana chłodnicy - pozdro.



#9 fotograf77

fotograf77

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  04 sty 2018
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Robert
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 czerwca 2018 - 07:20

HAL9000 -  Też myślę, że najprawdopodobniej może być zapchana chłodnica. Termostat raczej ok bo po rozpoczęciu jazdy wskazówka temperatury idzie do połowy skali, potem cofa się około 2-3mm (moment otwarcia termostatu) i po jakimś czasie powoli stabilizuje się w połowie skali. Węże od chłodnicy gorące. Płyn w chłodnicy pod sam korek. Wentylator działa prawidłowo. 

Jedyny problem to za mała wydajność chłodzenia w czasie upału z klimą lub przy dużym obciążeniu silnika.

Dzisiaj rano było 10 stopni i żadnego problemu z chłodzeniem. Przejechałem 30km z czego prawie 10 w korkach (bez klimy) i wskazówka temperatury całą drogę idealnie w połowie skali.

 

Przeglądałem oferty sprzedaży chłodnic  w internecie i rozrzut cen jest ogromny. Większość chłodnic kosztuje od 200 do 300zł ale są też w granicach 600-900zł. 

 

http://allegro.pl/no...7169001522.html

 

http://allegro.pl/ch...7177370452.html

 

http://allegro.pl/ch...6871904593.html

 

https://www.czesciau...marelli/1837863

 

Dlaczego taki duży rozrzut cenowy i która wybrać żeby była dobra ale nie zrujnować się finansowo?


Użytkownik fotograf77 edytował ten post 06 czerwca 2018 - 10:27


#10 fotograf77

fotograf77

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  04 sty 2018
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Robert
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwca 2018 - 07:08

Wczoraj po trasie 30km jeszcze raz dokładnie wymacałem węże chłodnicy. Górny bardzo gorący, a dolny letni.

Czy te objawy mogą wskazywać jednak na termostat który otwiera się tylko częściowo?

Teraz moje podejrzenie padło na termostat bo usterka pojawiła się z dnia na dzień, a zamulona chłodnica raczej stawała by się niewydolna powoli.. Tak sądzę. Poprawcie mnie jak się mylę..



#11 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 12 czerwca 2018 - 08:29

Wczoraj po trasie 30km jeszcze raz dokładnie wymacałem węże chłodnicy. Górny bardzo gorący, a dolny letni.
Czy te objawy mogą wskazywać jednak na termostat który otwiera się tylko częściowo?
Teraz moje podejrzenie padło na termostat bo usterka pojawiła się z dnia na dzień, a zamulona chłodnica raczej stawała by się niewydolna powoli.. Tak sądzę. Poprawcie mnie jak się mylę..

Witam
Kolego napisałem Ci co bym zrobił w takim przypadku kilka postów wyżej A Ty znowu zadajesz to samo pytanie. Wymiana termostatu to groszowe sprawy i wyciągnięcie chłodnicy i wypiekanie pod ciśnieniem. Nie plukankami jak sugerował kolega. Bo jak przegrzejesz silnik może walnąć uszczelka pod głowicą. A to już są koszty.

:bigmeen

#12 fotograf77

fotograf77

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  04 sty 2018
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Robert
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwca 2018 - 14:56

bigmeen 

muszę się umówić do serwisu, żeby posprawdzać to co napisałeś wcześniej. Sam nie będę się brał za demontaż chłodnicy. 

Niestety do dobrego warsztatu mam albo daleko, albo trzeba czekać 2-3 tygodnie w kolejce. Albo jedno i drugie.

Silnika nie przegrzeję bo pilnuję wskazówki i jak tylko minimalnie wyjdzie poza połowę skali natychmiast włączam ogrzewanie na full i wskazówka opada do połowy. Jest to jakiś ratunek ale komfort jazdy fatalny.  :|



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwca 2018 - 15:52

Wskazówk w srodkowej pozycji potrafi osiagac 108 stopni , to żaden wyznacznik .Chłodnice sie wymienia , płukanie czesto nie daje rezultatu .



#14 fotograf77

fotograf77

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  04 sty 2018
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Robert
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwca 2018 - 16:17

dziękuję Andrzeju za odpowiedź. To raczej nie będę z tym czekał do lipca kiedy moje auto będzie u Ciebie. A możesz mi podpowiedzieć jaką chłodnicę kupić? Rozrzut cenowy między 200 a 900zł więc nie wiem czym się różnią?

Nie chcę kupić najtańszego złomu ani też niepotrzebnie wydać góry pieniędzy...



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwca 2018 - 16:29

normalna markowa chłodnice i tak bedziesz miał 12 mce gwarancji nissens lub nrf



#16 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 12 czerwca 2018 - 19:56

bigmeen
muszę się umówić do serwisu, żeby posprawdzać to co napisałeś wcześniej. Sam nie będę się brał za demontaż chłodnicy.
Niestety do dobrego warsztatu mam albo daleko, albo trzeba czekać 2-3 tygodnie w kolejce. Albo jedno i drugie.
Silnika nie przegrzeję bo pilnuję wskazówki i jak tylko minimalnie wyjdzie poza połowę skali natychmiast włączam ogrzewanie na full i wskazówka opada do połowy. Jest to jakiś ratunek ale komfort jazdy fatalny. :|

Witam
Tak jak Andrzej pisze jak masz na środki to temperatura dochodzi do 108 stopni A jak u Ciebie jest ponad A Ty jeszcze wylanczasz silnik i nie ma żadnego chłodzenia to temperatura spokojnie dochodzi do 120 stopni he. Nie wcale się nie przegrzewa.

:bigmeen

Użytkownik bigmeen edytował ten post 12 czerwca 2018 - 19:59


#17 fotograf77

fotograf77

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  04 sty 2018
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:Robert
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipca 2018 - 15:07

Usterka usunięta. Wymiana chłodnicy i termostatu rozwiązała problem. 

Niezależnie czy temperatura +15 czy +32 stopnie + włączona klima - wskazówka temperatury stoi stabilnie ok. 1-2mm poniżej połowy skali.



#18 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 sierpnia 2018 - 21:16

No i niestety mój pitol również się zagotował, gotuje się przy włączonej klimatyzacji. Przy wyłączonej jest ok. Klima została nabita parę dni temu, dopóki było w klimie 1/3 gazu nic się nie grzało ale chłodziło też kiepsko. Ponieważ jechałem w koreczku po obwodnice (brak dogodnych przystanków) , musiałem się poratować ogrzewaniem, myślałem, że się ugotuje i o dziwo, za oknem było tak gorąco, że gorące powietrze z pieca było nie wiele gorętsze. A no może to moje zamiłowanie do saun pomogło przeżyć:)

 

Też chłodnica?



#19 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipca 2020 - 23:07

Walczę od dwóch dni z układem chłodzenia, porażka każdego dnia, płukanie w odwrotną stronę dało tylko to że wypłynąłem syf, a wypłukałem chyba wszystko, chłodnicę, nagrzewnice, wyrównawczy, po założeniu termostatu (90C) nadal mam źle, wiatrak się załącza, z nagrzewnicy gorące leci, jak wskazówka przekroczyła 90 to nawet bylo widać że termostat się otworzył bo delikatnie poszła w dół, ale dosłownie na kilka min, potem już tylko rosło do góry, co robić pompa,chłodnica , robię sam bo nie stać mnie na warsztat

#20 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 354
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 lipca 2020 - 15:15

Może UPG.. Podłącz tester pod korek chłodnicy

Nie chcę być złośliwy ale ktos mądry kiedyś powiedział mi: "kup takie auto na którego serwisowanie będzie Cię stac"







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: przegrzewanie, temperatura silnika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych