Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Za wysoka temperatura silnika

przegrzewanie temperatura silnika

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 lipiec 2020 - 01:42

Mówiąc że nie stać mnie na warsztat bardziej wolałem to może ująć że nie stać mnie na naukę innych mechaników, bo każdy śpiewać może jeden lepiej drugi gorzej, więc wolę robić sam i mieć żal do siebie, a nie prowadzić auto od jednego do drugiego.

Po bardziej szczegółowej diagnozie i pomocy Andrzeje wskazuję na zapchaną chłodnicę ( chociaż była płukana) dziś będę zakładał nową i dopiero się okaże



#22 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 864
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 lipiec 2020 - 17:53

A jaki problem sprawdzić, czy chłodnica jest zapchana? Wlewać z jednej i patrzeć, czy woda wycieka (ma zapitalać) drugim końcem.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 25 lipiec 2020 - 17:55


#23 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lipiec 2020 - 05:18

Zapchanie chłodnicy nie polega na braku przepływu - przepływ jest zawsze - nie do określenia czy mniejszy czy większy bez porównania z inną taką samą. Problemem są osady twarde (kamień, wytrącenia z rozkładu płynu chłodzącego) które równomiernie pokrywają wewnętrzną część kanałów przepływowych wewnątrz chłodnicy. To tak, jakby zawinąć chłodnicę z zewnątrz ciepłą kołderką.... Po prostu nie oddaje energii cieplnej do powietrza z odpowiednią skutecznością. Pozdrawiam



#24 Bezimienny Gość.PTKris_*

Bezimienny Gość.PTKris_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 lipiec 2020 - 23:17

To ja się dołączę z pytaniem, bo mam egzemplarz od ok. miesiąca, który ma pewne specyficzne zachowanie ws temperatury.
otóż ona CZASEM rośnie, (w takich wypadkach narasta dość szybko, w kilkanaście sekund)
Wymieniłem korek i termostat na dobry, nowy, płyn dolany, odpowietrzone fachowo - zmiana jest taka, że teraz podnoszenie zdarza się rzadziej.
Zdarza się prawie wyłącznie po mocniejszym rozgrzaniu auta, dłuższej trasie. Ale bywa też w mieście jak dużo pracuje na niskich obrotach.
Na trasie - jeśli obroty są powyzej ok. 2.3 tys - nigdy się nie zdarza. To pewne.
I teraz uwaga - ZAWSZE gdy wydarzy się wzrost temperatury wystarczy, ze przez chwilę (5-10 sek) potrzymam obroty wyraźnie powyżej 2k - i temperatura spada. 
No i po takim rozgrzaniu po wyłączeniu silnika bulgocze w nagrzewnicy.

Jeśli nie pompa wody - to co może być przyczyną? Tylko UPG?
(Chłodnica wygląda na wymienianą przez poprzedniego właściciela,ale brak pewnosci)


Użytkownik PTKris edytował ten post 29 lipiec 2020 - 23:19


#25 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4970
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 lipiec 2020 - 04:43

Sprawdź czy wentylator chodzi na pierwszym biegu.

#26 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 lipiec 2020 - 06:37

To ja się dołączę z pytaniem, bo mam egzemplarz od ok. miesiąca, który ma pewne specyficzne zachowanie ws temperatury.
otóż ona CZASEM rośnie, (w takich wypadkach narasta dość szybko, w kilkanaście sekund)
Wymieniłem korek i termostat na dobry, nowy, płyn dolany, odpowietrzone fachowo - zmiana jest taka, że teraz podnoszenie zdarza się rzadziej.
Zdarza się prawie wyłącznie po mocniejszym rozgrzaniu auta, dłuższej trasie. Ale bywa też w mieście jak dużo pracuje na niskich obrotach.
Na trasie - jeśli obroty są powyzej ok. 2.3 tys - nigdy się nie zdarza. To pewne.
I teraz uwaga - ZAWSZE gdy wydarzy się wzrost temperatury wystarczy, ze przez chwilę (5-10 sek) potrzymam obroty wyraźnie powyżej 2k - i temperatura spada.
No i po takim rozgrzaniu po wyłączeniu silnika bulgocze w nagrzewnicy.

Jeśli nie pompa wody - to co może być przyczyną? Tylko UPG?
(Chłodnica wygląda na wymienianą przez poprzedniego właściciela,ale brak pewnosci)

jeżeli bulgocze w nagrzewnicy to zapowietrzony układ.

#27 Bezimienny Gość.PTKris_*

Bezimienny Gość.PTKris_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 sierpień 2020 - 19:18

Dzięki za odpowiedzi!
Wentylator chodzi,
i nawet kiedy chodzi, temperatura na wolnych obrotach rośnie (o ile śilnk jest b. nagrzany. Jesli auto nie jeżdziło dużo, to stoi równo i dobrze);

(niestety nie potrafię swierdzić czy chodzi na 1 biegu czy na 2gim - dość głosno chodzi.).

Dziś była dłuższa trasa, 300km, b.gorąco. Jak się PT nagrzał, to juz nie wystarczało trzymac obrotów powyżej 2300, musiałobyć powużej 3000 aby temperatura nie rosła.  Kłopoty były na światłach, musiałem wrzucać na N i podnosić obroty, zeby wskaźnik temperatury nie szedł do góry ku czerwieni (nielubianej of course;).
 

Gwóźdź programu:
przed wyjazdem poziom w zbirniczku wyrównawczym był powyżej Low, poniżej full hot), 
a po powtrocie z tej trasy - 5 cm poniżej korka zborniczka wyrównawczego. Dużo przybyło.
A machanik niedawno robił termostat, wymienił płyn i starannie odpowietrzał, i zostawił płyny w prawidłowym stanie.

Poczekam do rana i sprawdzę co jest pod korkiem chłodnicy....



#28 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4970
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 sierpień 2020 - 23:01

Pierwszy bieg wentylatora sprawdzisz po włączeniu klimatyzacji. Wtedy musi załączyć się wentylator.



#29 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpień 2020 - 11:09

PTKris, prosty sposób znajdź stary termostat, wywal środek, załóż jego razem z uszczelką i sobie jedź, jak po około 20km temperatura wzrośnie do 90C to masz problem rozwiązany, UPG, ale to jeszcze nie koniec, moja była "bananowa" czyli boki powyżej środka na płaszczyźnie, planowanie miało zebrać z 0.2-0.3, ale szczelność pokazała pękniętą głowicę, co spowodowało szukanie kolejnej.



#30 Bezimienny Gość.PTKris_*

Bezimienny Gość.PTKris_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 sierpień 2020 - 07:32

Ciąg dalszy zebranych informacji:
zrobiłem dodatkową trasę 120 km na dosc dużej prędkosci jak na PT, ok 145km/h

Po trasie znowu się grzał, wymagał wysokich obrotów zeby nie wpaśc w zbyt duże temperatury. To się stało regułą.
Wczoraj, po  takiej trasie Płynu w zbiorniczku wyrównawczym prawie pod korek, i się gotował.
(wentylator na 1 biegu włącza się razem z klimą).

 
Dziś na zimnym silniku, w zbiorniczku wyrównawczym było lekk powyżej low. zupełna norma.
Sprawdziłem chłodnicę, i aby dojść do poziomu "pod korek" uzupełniłem 2/3 l  koncentratu i niecałą 1/3 litra wody.

 

Najmniejsze co może być, to chyba to, że układ jest niewydolny, być może nieszczelny gdzieś.
Już nie czekając na kolejne opcje, zdecydowałem że auto idzie do mechanika do demontażu i sprawdzenia/wymiany chłodnicy i połączeń. Oraz pomiaru CO2 w płynie...  
 

 

 



#31 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 sierpień 2020 - 07:49

CO2 sprawdź sam, przed wymianą chłodnicy, tester kosztuje 30zł, są w każdym sklepie motoryzacyjnym, ja wymieniłem chłodnicę, a skończyło się głowicą



#32 Bezimienny Gość.PTKris_*

Bezimienny Gość.PTKris_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 sierpień 2020 - 22:19

Płyn spod korka po nieduzej trasie przechodzi do wyrownawczego,
Nastepnego dnia rano tez jest go za duzo w wyrownawczym, a przy chlodnicy za malo.
Korek oruginalny chryslera.
W koncu test: CO2 stwierdzone.
Bedzie proba naprawy chemią, bo to nie jest duży przedmuch.

A przed duzym remontem mam pytanie:

Czy PT lat 17-tu, po uczciwym remoncie dobrymi czesciami i wymianie wężyków układu chlodzenia, pojezdzi bez grzania się... kilka lat?
Mozna nim jechac w długą trasę,
czy takiego auta juz nie mozna byc pewnym?

#33 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8004
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 sierpień 2020 - 11:17

Uczciwy remont to nie jest naprawa chemią tylko wymiana uszczelki i planowanie głowicy plus sprawdzenie jej szczelności.
A jeżeli chodzi o ryzyko jazdy pt w dalekie trasy to jest ono takie same jak innymi autami w podobnym wieku.Po prostu jak dbasz tak masz.Oczywiście i w pt zdarzają się niespodzianki.
  • kuba_p i Bizon1975 lubią to

#34 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 sierpień 2020 - 22:00

Nie żebym wygadywał ale o UPG pisalem juz 16 lipca..



#35 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 sierpień 2020 - 06:58

Ciąg dalszy zebranych informacji:
zrobiłem dodatkową trasę 120 km na dosc dużej prędkosci jak na PT, ok 145km/h

Po trasie znowu się grzał, wymagał wysokich obrotów zeby nie wpaśc w zbyt duże temperatury. To się stało regułą.
Wczoraj, po  takiej trasie Płynu w zbiorniczku wyrównawczym prawie pod korek, i się gotował.
(wentylator na 1 biegu włącza się razem z klimą).

 
Dziś na zimnym silniku, w zbiorniczku wyrównawczym było lekk powyżej low. zupełna norma.
Sprawdziłem chłodnicę, i aby dojść do poziomu "pod korek" uzupełniłem 2/3 l  koncentratu i niecałą 1/3 litra wody.

 

Najmniejsze co może być, to chyba to, że układ jest niewydolny, być może nieszczelny gdzieś.
Już nie czekając na kolejne opcje, zdecydowałem że auto idzie do mechanika do demontażu i sprawdzenia/wymiany chłodnicy i połączeń. Oraz pomiaru CO2 w płynie...  
 

 

szukaj mechanika na naprawę uszczelki - czytam to jak katujesz auto z uszkodzonym układem i nie wiem co powiedzieć , głowica będzie banan i blok też ,



#36 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 sierpień 2020 - 09:16

głowica na 100% banan, ale to nic, duży szlif i więcej mocy , gorzej jak wyjdzie tak jak u mnie, mój banan był z biedronki, pęknięty, dopiero zaczyna się walka o samochód, znalezienie głowicy, jak masz 2001r to masz 2 rodzaje, zestawy uszczelek, rozrząd i bla bla bla bla, jak masz możliwość pojechać po silnik to lepiej to zrób, kasa ta sama, a czas wykonania szybszy, ja głowicę szukałem ponad tydzień, gdzie przez własną głupotę umoczyłem parę zł, przyszła trefna, zwrot robiłem wprawie 3 tygodnia, a koleś nawet nie potrafi od kuriera odebrać teraz i będą dodatkowe koszta.



#37 Bezimienny Gość.PTKris_*

Bezimienny Gość.PTKris_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 sierpień 2020 - 13:29

Sugerujesz zeby kupić silnik?
Jak to zrobic bezpiecznie, zeby nie kupic tego samego?

#38 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 sierpień 2020 - 18:03

szukać na grupie







Podobne tematy Zwiń


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: przegrzewanie, temperatura silnika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych