Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

wypalona uszczelka głowicy- co dalej - wieszać się czy walczyć :)

głowica wydmuchana uszczelka wyrzut płynu z chłodnicy zagotowany płyn chłodnicy naprawa głowicy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 midelharnis

midelharnis

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 67
  • Dołączył:  29 sty 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 "M"
  • Imię:Arkadiusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 września 2018 - 21:53

Witam bractwo! 

 

Po żmudnej wymianie rozrządu i tarczy sprzęgłowej metodą chałupniczą, kiedy spodziewałem się ze znowu zacznie sie cieszyć latami spokojnej eksploatacji okazało się, że prawdopodobnie wypaliłem  uszczelkę pod głowicą.......................objawy: 1 wzrost temp do max, 2 wyrzut płynu z pod korka chłodnicy oraz zbiorniczka wyrównawczego, 3 ubytek płynu ze zbiorniczka wyrównawczego.

 

Co dziwne silnik nie stracił wigoru miał moc. Dodam że zrobiłem około 140 km w takim stanie. Zatem pytanie brzmi czy jest jeszcze szansa ze go odbuduje, trochę poczytałem na forum nie mniej jednak chciałbym poczytać wiecej konkretów w tej sprawie.

 

pacjent: pt 2002, 2,0 l benzyniak 141 kM 

 

p.s jak możecie napiszcie jaki koszt planowania głowicy bo tego sam nie zrobie....................... resztą powinienem dać radę 



#2 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 września 2018 - 22:09

Jesteś ze Szczecina, masz naszego doktora forumowego pod nosem. Co prawda rzadziej bywa na forum, ale pewnie pomoże. To nie musi od razu być uszczelka....



#3 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 26 września 2018 - 22:29

Korek sprawdź a lepiej podmień, jak przejechałeś tyle to nie stawiałbym na uszczelkę, chyba że miałeś postoje i dolewałeś płynu



#4 midelharnis

midelharnis

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 67
  • Dołączył:  29 sty 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 "M"
  • Imię:Arkadiusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 września 2018 - 22:51

a w jaki sposób korek miałby wpływ na te zachowanie sprawdzałem go wizualnie wygląda ok sprężyna się ugina kanalik drożny uszczelka sparciała ale czy to miało by znaczenie ? 


powinienem dodać że wentylator się nie załącza ......................ale po 120 km ze szczecina do Świnkowa  musiałem załatwić głowicę. Kurde czytam forum i jestem bliski wypicia flaszki z gwinta przeraża mnie trudność w osiągnięciu happy end-u 


Jesteś ze Szczecina, masz naszego doktora forumowego pod nosem. Co prawda rzadziej bywa na forum, ale pewnie pomoże. To nie musi od razu być uszczelka....

własnie zlawetowałem pitka do teściów za gorzowem i nici z dobrodziejstwa wielkiego Mistrza od pitoli 



#5 Maja1313

Maja1313

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 423
  • Dołączył:  02 lut 2016
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Agata
  • Skąd::Gorzów Wlkp.
  • Płeć: Kobieta

Napisano 27 września 2018 - 08:08

W Gorzowie dobrego mechanika od Piti nie znajdziesz.Przerobiłam już prawie wszystkich.

Użytkownik Maja1313 edytował ten post 27 września 2018 - 08:09


#6 midelharnis

midelharnis

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 67
  • Dołączył:  29 sty 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 "M"
  • Imię:Arkadiusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2018 - 09:24

W Gorzowie dobrego mechanika od Piti nie znajdziesz.Przerobiłam już prawie wszystkich.

staram się co mogę robić sam silnik już wyciągałem nawet się udało złoży wszystko do kupy i o dziwo części nie zostały :)   Jednak największym wyzwaniem jest postawienie diagnozy tak by nie szukać jak dziecko we mgle, chciałbym uniknąć demontażu wszystkiego po kolei 



#7 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 7 916
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 27 września 2018 - 09:30

https://ptclub.pl/in...kę&fromsearch=1

gdybyś potrzebował, oryginał, dobra firma, nowa



#8 midelharnis

midelharnis

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 67
  • Dołączył:  29 sty 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 "M"
  • Imię:Arkadiusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2018 - 09:40

Jesteś ze Szczecina, masz naszego doktora forumowego pod nosem. Co prawda rzadziej bywa na forum, ale pewnie pomoże. To nie musi od razu być uszczelka....

jest jakiś namiar na niego ?



#9 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2018 - 09:47

staram się co mogę robić sam silnik już wyciągałem nawet się udało złoży wszystko do kupy i o dziwo części nie zostały :) Jednak największym wyzwaniem jest postawienie diagnozy tak by nie szukać jak dziecko we mgle, chciałbym uniknąć demontażu wszystkiego po kolei


Kup za 2 dychy tester bromotymolowy na Allegro i sprawdź spaliny na zbiorniczku. Albo taki test zleć mechanikowi za ok. 5 dych. Test bromotymolowy da Ci 100% pewności, że uszczelka jest walnięta.

#10 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6 619
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 27 września 2018 - 09:48

maxym72

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2018 - 14:28

Test nie zawsze się sprawdza - a korek sprawny to podstawa , a twój jest uszkodzony - płyn powinien zostać wywalony tylko zbiorniczkiem wyrównawczy - ja wyrzucali spod korka to nie trzyma ciśnienia w układzie i napraw wentylator to podstawa .

#12 midelharnis

midelharnis

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 67
  • Dołączył:  29 sty 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 "M"
  • Imię:Arkadiusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2018 - 17:51

Powitać !  

 

Nowe ustalenia w sprawie mego umarlaka a więc po żmudnej diagnostyce układu wentylatora wyszło ze wentylator działa na dużym biegu a na małym nie. Zdemontowaliśmy wentylator szybka rozbiórka i okazało się, że 2 z 4 szczotek są wytarte do 0,5 cm na tyle, że sprężynki dociskowe nie miały możliwości napięcia. 

 

Zatem pytanie brzmi czy idzie te szczotki które są zgrzewane wymienić na nowe czy może lepiej za 300 zł kupić zamiennik ? 

 

Swoją drogą zamówiłem pro-forma nowy termostat i korek 



#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2018 - 17:55

Nie słuchasz i nie czytasz - korek masz uwalony obowiązkowo wymiana , pierwszy bieg wentylatora to podstawa do schłodzenia , szczotki da się wymienić - osobiście radziłbym zamiennik co nowy to nowy .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 27 września 2018 - 17:55


#14 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 27 września 2018 - 17:55

a w jaki sposób korek miałby wpływ na te zachowanie sprawdzałem go wizualnie wygląda ok sprężyna się ugina kanalik drożny uszczelka sparciała ale czy to miało by znaczenie ?

Też ma wpływ i to spory, po to jest zbiornik wyrównawczy aby do niego płyn po nagrzaniu i zwiększeniu objętości się wtłoczył a nie wywalało przez korek, u Ciebie dochodzi jeszcze niesprawny wentylator który nie chłodzi tego płynu.



#15 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2018 - 19:37

kupujesz szczotki dopasują ci po starej wlutowujesz i po robocie



#16 midelharnis

midelharnis

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 67
  • Dołączył:  29 sty 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 "M"
  • Imię:Arkadiusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2018 - 19:54

kupujesz szczotki dopasują ci po starej wlutowujesz i po robocie

ale czy lut zimny wytrzyma te temperatury tam jest całkiem duży prąd bedzie się grzało ?



#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2018 - 20:07

Nic się nie stanie

#18 midelharnis

midelharnis

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 67
  • Dołączył:  29 sty 2017
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 "M"
  • Imię:Arkadiusz
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2018 - 20:09

Nie słuchasz i nie czytasz - korek masz uwalony obowiązkowo wymiana , pierwszy bieg wentylatora to podstawa do schłodzenia , szczotki da się wymienić - osobiście radziłbym zamiennik co nowy to nowy .

jakiej mocy są wenty. w 2.0 ................?

 szukam zamienników i wypisują ze mają po 170 W , gdzieś czytałem  post i pisałeś bodaj że 180 W  bądz tu mądry i pisz wiersze" jak tu wybrać tak by było dobrze ?



#19 jakub-1977

jakub-1977

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 322
  • Dołączył:  07 gru 2016
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Rafał
  • Skąd::Gołańcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 września 2018 - 20:13

ja mam crd 150 koni wlutowałem nowe szczotki na początku roku i nie ma problemu prawie wszyscy na forum tak robią.



#20 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 27 września 2018 - 20:14

midelharnis, dnia 26 Wrze 2018 - 23:51, napisał: a w jaki sposób korek miałby wpływ na te zachowanie sprawdzałem go wizualnie wygląda ok sprężyna się ugina kanalik drożny uszczelka sparciała ale czy to miało by znaczenie ? Też ma wpływ i to spory, po to jest zbiornik wyrównawczy aby do niego płyn po nagrzaniu i zwiększeniu objętości się wtłoczył a nie wywalało przez korek, u Ciebie dochodzi jeszcze niesprawny wentylator który nie chłodzi tego płynu.

Mogło być też tak że jak wentylator nie chłodził a pęd powietrza nie był duży np. z powodu wolnej jazdy to ciśnienie gwałtownie wzrosło i cały nadmiar płynu nie zdążył przepłynąć przez tą rurkę która idzie do zbiorniczka i część  wyrzuciło przez korek bo jak piszesz uszczelka  jest już sparciała







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: głowica, wydmuchana uszczelka, wyrzut płynu z chłodnicy, zagotowany płyn chłodnicy, naprawa głowicy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych