Wypnij pętlę gazową z czwartego wtryskiwacza benzynowego i sprawdź na benzynie. Będzie dobrze to znaczy, że sterownik gazu jest udupiony. Nie szukaj komputera sterującego silnika - do gt to jest droga i trudnodostępna rzecz. Najpierw wyklucz instalację gazową przywracając oryginalny sposób podłączenia wtryskiwaczy benzynowych.

P0300, P0301.
#21
Napisano 19 October 2019 - 04:05
#22
Napisano 20 October 2019 - 14:43
Gaz jest drugorzędną sprawą.
Na benzynie auto pracuje normalnie tylko caly czas wywala błąd a na wydechu słychać tu tu tu tu tu 😊 Gdyby nie Check to nikt by nie zorientował się ze jest problem.
Wczoraj rano jak odpaliłem miał bardzo wysokie obroty odłączyłem silniczek krokowy wyskoczył błąd P0508. Przejechałem tak pare kilometrów i lepiej pracował nawet na gazie. Cewkę już montowałem trzecia sztukę co do iskry to podaje w miarę regularnie jak się sprawdzi na świecy.
#23
Napisano 21 October 2019 - 09:30
w moim pt1.6 były podobne objawy. Inny błąd bo2107 i 2101. Pół roku przeglądałem kable, kostki i na chwilę było dobrze, a za moment problem wracał. Przy wymianie oleju w serwisie, doradca serwisowy wprowadzając auto stwierdził że się pali błąd silnika. Potwierdziłem. Oddali mi auto bez błędu i od tej pory jest ok. Auto śmiga, jest bardziej dynamiczne. Nie wiem co zrobili. Problem nie wraca. Jedyne co to zapłaciłem ok. 100 PLN . więcej niż było ustalone. Ale robiłem jeszcze płukankę. Być może procedura serwisowa wymaga przy wymianie oleju podpięcie do kompa. Ja jestem zadowolony i auto chyba też.Na początku samochód miał przerwę przy 3200 3500 obrotów i było to tylko na gazie. Była przeprowadzona regulacja nic ona nie pomogła następnie Postanowiłem wymienić parownik bo przerywał coraz gorzej na taki do 250 koni. I dalej żadnej poprawy.
Gaz jest drugorzędną sprawą.
Na benzynie auto pracuje normalnie tylko caly czas wywala błąd a na wydechu słychać tu tu tu tu tu 😊 Gdyby nie Check to nikt by nie zorientował się ze jest problem.
Wczoraj rano jak odpaliłem miał bardzo wysokie obroty odłączyłem silniczek krokowy wyskoczył błąd P0508. Przejechałem tak pare kilometrów i lepiej pracował nawet na gazie. Cewkę już montowałem trzecia sztukę co do iskry to podaje w miarę regularnie jak się sprawdzi na świecy.
#24
Napisano 21 October 2019 - 13:28
Bawiąc się cały czas przy układzie zapłonowym Cewka przewody świece wpadłem na taki fajny pomysł. Wyjście z cewki oznaczone jako jeden podłączyłem do czwartego cylindra wyjście z cewki oznaczone jako czwarty podłączyłem do pierwszego cylindra czyli zamieniłem przewody pierwszy z czwartym cylindrem. Praca silnika się nie zmieniła chodzi identyko tak samo ale za to już nie pokazuje się jak narazie błąd P 0304. Więc skoro dla układu zapłonowego cylinder pierwszy i czwarty to ten sam i obsługuje je ta sama cewka .
Pytanie dlaczego komputer wskazuje czwarty cylinder jak pierwszy czwartym pracują na tej samej cewce? I tak jak wyżej napisałem zamiana Przewodów pierwszego z czwartym cylindrem spowodowała że jak narazie nie mam błędu wypadania zapłonu?
#25
Napisano 21 October 2019 - 14:17
zblokowane w dwa podwójne układy: wspólny plus dla cewek i dwie masy sterujące 1/4 i 2/3 cylinder co znaczy że iskra jednocześnie jest na dwóch cylindrach w tym samym czasie o różnej energii, resztę ustala komputer i w zależności od położenia odczytanego z wału otwiera odpowiedni wtryskiwacz , w tym czasie resztę parametrów określa sonda lambda , map sensor i czujnik uderzeniowy na bloku - z niego masz informację czy spalanie odbyło się poprawnie czy nie i na który cylinder była wtryskiwana mieszanka i ew.zapisanie problemu wypadania zapłonu .
W twoim przypadku jeśli po zamianie przewodów z 1 z 4 pojawiła sie poprawna praca i brak błędu - robi się to dziwne tak jakby układ sterowania dostawał nie właściwe informacje z czujnika położenia wału .
Iskry choć są podane w tej samej chwili na dwóch cylindrach mają inną energie i praktycznie tylko na jednym cylindrze jest skuteczna do poprawnej pracy tej co znajduje się w trybie sprężania .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 21 October 2019 - 15:29
#26
Napisano 21 October 2019 - 14:33
Nie zgadzam się. To nie są 4 cewki tylko 2 dwustrzałowe, na każdą parę cylindrów połączone są początek i koniec uzwojena wtórnego.
#27
Napisano 21 October 2019 - 14:53
Nigdy się temu nie przyglądałem ale z ciekawości rozbiorę - pewnie jest jak piszesz
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 21 October 2019 - 15:28
#28
Napisano 22 October 2019 - 15:04
Moja ma niewielki luz poprzeczny i jeszcze większy wzdłużny. Poprzeczny ponoć jest dopuszczalny ale wzdłużnego nie powinno być wcale. Mechanik od turbo powiedział że turbina padła i ten luz to od przegrzania zwłaszcza w benzynie.
Auto jakby troche trochę gorzej przyspiesza.
#29
Napisano 22 October 2019 - 17:16
#30
Napisano 27 October 2019 - 07:25
Dalej olewasz sprawę zdupczonego układu emulatora instalacji gazowej wtryskiwacza benzynowego. Jak masz iskrę, to co może się dziać z cewką? Nie masz błędów na obwód sterujący cewką. Wypadanie zapłonów nie jest powodowane jedynie brakiem iskry - ale też brakiem paliwa. Emulator potrafi być tak zdupcony, że sterownik widzi wtryskiwacz benzynowy, lecz prąd jest za mały do otworzenia wtryskiwacza zarówno benzynowego jak i gazowego. Pozdrawiam.
P.S. Błąd wypadania zapłonów jest generowany na podstawie pomiaru spadku prędkości obrotowej po poszczególnych odpałach. Po takim zamieszaniu kanałów sterownik nie jest w stanie określić jednoznacznie miejsca wypadania - wyrzuci jedynie wielokrotne wypadanie zapłonów. Przestaje działać tzw sprzężenie zwrotne - w uproszczeniu oko nie widzi, że usta przestały się ruszać i ucho nie słyszy. Tylko dlaczego - tego mózg nie ogarnie.
Pozostaje jeszcze temat aktualizacji oprogramowania - poniżej TSB (Technical Service Biuletin - informacja techniczna) dla samochodów z Twojego rocznika. Pozdrawiam.
Załączone pliki
Użytkownik maxym72 edytował ten post 27 October 2019 - 08:47
#31
Napisano 20 March 2020 - 17:31
Odwiedziłem kilku mechaników nawet autoryzowany serwis. Nikt nie potrafi naprawić tego samochodu a tym bardziej GT 2.4t.
Z wydechu było słychać tu tu tu tu tu, silnik miał wysokie obroty.
Awarią i powodem wypadania zapłonu był pęknięty kolektor ssący w miejscu mocowania do głowicy, a także podwinięta uszczelka kolektora z głowicą.
Gt ma dwie uszczelki kolektora.
Użytkownik Susel_125 edytował ten post 21 March 2020 - 07:57
#32
Napisano 21 March 2020 - 08:35
#33
Napisano 21 March 2020 - 12:23
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Błąd P0301 metodą kluczykową |
Techniczny podstawowy | Lipson |
|
![]()
|
|
Błąd P0300 |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Aishlin147_* |
|
![]()
|
|
błąd P0300 |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Adam_W_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych