Witam. Mam problem ze swoim PT. W trakcie jazdy ściąga lekko na prawo, trzeba trzymac kierownicę aby jechał prosto. Pojechałem zrobić zbieżność i nadal to samo. Poinformowali mnie, że jest lekki luz na przekładni, ale w granicach normy. Następnie wyważenie opon i nadal to samo. Zamiana kół z z przodu na tył i nadal to samo. Poproszę o pomoc. Pozdrawiam
#1 Bezimienny Gość.macius_g_*
Napisano 22 maja 2019 - 21:17
#2
Napisano 22 maja 2019 - 22:17
przemierz osie przod z tyłem sanki są regulowane i jesli ktoś je odkręcał trzeba ponownie to ustawić
#3 Bezimienny Gość.macius_g_*
Napisano 23 maja 2019 - 12:55
Pojechać na stacje diagnostyczną, czy tam gdzie robią geometrię?
#4
Napisano 23 maja 2019 - 13:25
#5 Bezimienny Gość.macius_g_*
Napisano 23 maja 2019 - 14:57
W takim razie gdzie najlepiej to zrobić?
#6
Napisano 23 maja 2019 - 14:59
#7 Bezimienny Gość.macius_g_*
Napisano 23 maja 2019 - 15:03
Ok. Dzięki bardzo za info. Pozdrawiam
#8
Napisano 23 maja 2019 - 20:53
Ważnym parametrem przy ściąganiu jest pochylenie kół (oprócz wyprzedzenia zwrotnic które w pitolu jest regulowane właśnie przemieszczeniem sanek)). Jesli ktoś wymieniał amotyzatory na nowe to ma możliwośc regulacji (przynajmniej przy oryginałach) poprzez założenie śrub z mimośrodowym łbem. sama zbieżność nie ma żadnego wpływu na ściąganie oprócz ustawienia kierownicy do jazdy na wprost. Nie wiem, co Ci ustawiali, ale sama zbieżność na ściąganie nie ma wpływu.
Ogólnie przed całym zabiegiem należy pomierzyć wysokości nadwozia, żeby wykluczyć zamianę sprężyn lub założenie elementów zawieszenia nieodpowiednich, które zniekształcają geometrię zawieszenia poprzez zmianę punków charakterystycznych.
Po jakiej operacji mechanicznej zaczęło pitola prowadzać na lewiznę?
Użytkownik maxym72 edytował ten post 23 maja 2019 - 20:57
#9 Bezimienny Gość.pit 2.0 krzyś_*
Napisano 25 maja 2019 - 11:44
Moim zdaniem coś przeoczyli na zbieżności,luz na przekładni to czasami luz na drążku kierowniczym na tym,, jabłku'' strona od listwy.Najważniejsze to staranne ustawienie ,wszelkie szarpanie przy ustawianiu-regulacji(siłowanie się z odkręceniem nakrętek drążka) niweczy cały zabieg(trzeba cała procedure od nowa ,oczywiście myślę tu o nowoczesnych systemach ustawiania zbieżności),dużo zależy od doświadczenia ustawiającego zbieżność, dobrze jest przesmarować gwinty na na drążku i końcówce z dwóch stron i 100%sprawdzone luzy.,dopiero po tych zabiegach jedziesz na zbieżność.W moim pitku mam luz na listwie był ok miesiąca temu ustawiany, mam obniżonego pita- sprężyny sportowe ,amorki sachs gazy kręciłem nawet te drążki z tyłu bo śmigło nie stało w pionie (buda poszła w dół) Teraz jest sztywny idzie jak po szynie.Nie było żadnych problemów ze zbieżnością .
#10
Napisano 26 maja 2019 - 11:10
Przymierzam się, na razie teoretycznie, do wymiany rozrządu.
Zgodnie z sugestiami powinienem odłączyć cały napęd od nadwozia .
Niepokoją mnie informacje z tego tematu odnośnie sanek .
Jeżeli odkręcę sanki to one już nie powrócą idealnie na swoje miejsce na zasadzie kołków czy też śrub ustalających ich sztywną pozycję ?
#11
Napisano 26 maja 2019 - 12:43
Nie ma ustaleń- ale to nie problem - ustawiasz po prostu idealnie na starych śladach. Dla pewności możesz sobie oznaczyć pisakiem - szesztą tak jest w instrukcji serwisowej.
#12
Napisano 26 maja 2019 - 12:48
Użytkownik Voltek edytował ten post 26 maja 2019 - 12:49
#13
Napisano 26 maja 2019 - 14:18
Witam a ja mam pytanie jak sprawdzić czy dobrze są ustawione sanki jak je zwymiarowac? U mnie też ściąga lekko w prawo ustawienia zbieżności nie pomagają. Może przy jakiś zabiegach były sanki odkrecane i nie poprawnie ustawione.
w 1,6 często wyjmują sanki do wymiany sprzęgła lub skrzyni
#14
Napisano 26 maja 2019 - 18:39
Andrzeju, zgadza się skrzynia była wyciągana i pewnie sanki odkręcane. Jak teraz sprawdzić czy prawidłowo są przykrecone? Co trzeba pomieżyć i względem czego ustawić?w 1,6 często wyjmują sanki do wymiany sprzęgła lub skrzyni
#15
Napisano 26 maja 2019 - 19:20
#16 Bezimienny Gość.macius_g_*
Napisano 28 maja 2019 - 17:50
Witam. Stało sie to tak naprawdę po wymianie, a w zasadzie po założeniu tulei wahacza w prawym przednim kole. Jak kupowałem nie było jej wcale. Przy okazji zmieniałem też dwie opony z przodu.
Ważnym parametrem przy ściąganiu jest pochylenie kół (oprócz wyprzedzenia zwrotnic które w pitolu jest regulowane właśnie przemieszczeniem sanek)). Jesli ktoś wymieniał amotyzatory na nowe to ma możliwośc regulacji (przynajmniej przy oryginałach) poprzez założenie śrub z mimośrodowym łbem. sama zbieżność nie ma żadnego wpływu na ściąganie oprócz ustawienia kierownicy do jazdy na wprost. Nie wiem, co Ci ustawiali, ale sama zbieżność na ściąganie nie ma wpływu.
Ogólnie przed całym zabiegiem należy pomierzyć wysokości nadwozia, żeby wykluczyć zamianę sprężyn lub założenie elementów zawieszenia nieodpowiednich, które zniekształcają geometrię zawieszenia poprzez zmianę punków charakterystycznych.
Po jakiej operacji mechanicznej zaczęło pitola prowadzać na lewiznę?
Witam. Stało sie to tak naprawdę po wymianie, a w zasadzie po założeniu tulei wahacza w prawym przednim kole. Jak kupowałem nie było jej wcale. Przy okazji zmieniałem też dwie opony z przodu.
#17 Bezimienny Gość.macius_g_*
Napisano 28 maja 2019 - 18:36
Witam. Stało sie to tak naprawdę po wymianie, a w zasadzie po założeniu tulei wahacza w prawym przednim kole. Jak kupowałem nie było jej wcale. Przy okazji zmieniałem też dwie opony z przodu.
Witam. Stało sie to tak naprawdę po wymianie, a w zasadzie po założeniu tulei wahacza w prawym przednim kole. Jak kupowałem nie było jej wcale. Przy okazji zmieniałem też dwie opony z przodu.
Dodam jeszcze, że miesiąc przed zakupem w aucie robiony był rozrząd.
#18
Napisano 28 maja 2019 - 20:20
#19
Napisano 29 maja 2019 - 23:33
Zamień koła przód lewo na prawo - sprawdź, jak będzie ściągał.
przesunięcie sanek wyjdzie przy geometrii - jeśli wyprzedzenia są różne to sanki przesunięte z jednej strony do przodu z drugiej do tyłu, jeśli pochylenia kół są różne to przesunięcie lewo prawo sanek i wypadkowe wszystkich sytuacji.
trzeba było wymieniać od razu obie tuleje na takie same - może różnią się twardością i przy przyspieszaniu jedno koło mniej leci do tyłu niż drugie? Takie rzeczy zawsze robi się parami szczególnie w wypadku stosowania zamienników. .
#20 Bezimienny Gość.macius_g_*
Napisano 01 czerwca 2019 - 10:31
Serdeczne dzięki za info:-) Jadę w pon. na geometrię i mam nadzieję, że uda się to ustawić. Dam znać. Pozdrawiam
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Ściąganie z You Tuba |
Offtopic | medyk |
|
|
|
Polskie prawo... |
Offtopic | medyk |
|
|
|
Po co komu prawo jazdy? |
Offtopic | Psyborg |
|
|
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: ściaganie, kierownica
Dział Techniczny →
Techniczny podstawowy →
Wymiana kierownicyNapisany przez Bezimienny Gość.Marek_PT_* , 07 cze 2016 kierownica, poduszka |
|
|
||
Dział Techniczny →
Techniczny podstawowy →
Kierownica piszczy przy skręcaniuNapisany przez Bezimienny Gość.ziaka_* , 28 kwi 2016 kierownica, piszczenie i 1 więcej |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych