Witam,
Jestem posiadaczem PT Cruiser od kilku miesięcy i niedawno zaczęła mi piszczeć kierownica przy skręcaniu. Nie jest to typowy pisk, gdyż wystepuje on tylko podczas pracy silnika. Gdy jest zgaszony silnik nic nie słychać. Gdy włączam silnik to też jeszcze jest OK, dopiero jak trochę pojeżdżę to zaczyna piszczeć w okolicach kierownicy. Jest to pisk jakby tarcia plastiku albo gumy. Wystarczy najmniejszy ruch kierownicą o dosłownie kilka stopni, a już jest to słyszalne. Gdy już zgaszę silnik to znów skręty kierownicą nie powodują piszczenia. Bardzo negatywnie to wpływa na komfort jazdy niestety i chciałbym się tego pozbyć. Mechanik mówił, że jest to trochę wymiana po omacku i może być kosztowna. Domyślam się, że to coś ze wspomaganiem. Miał ktoś może podobny problem, albo wie z czego to wynika, co naprawić lub wymienić?
Byłbym wdzięczny za pomoc.
Kierownica piszczy przy skręcaniu
#1 Bezimienny Gość.ziaka_*
Napisano 28 kwietnia 2016 - 15:55
#2
Napisano 28 kwietnia 2016 - 17:39
Cześć. Zakładając, że to pompa wspomagania hałasuje, to po przestudiowaniu postów na forum w tym temacie dowiesz się, że warto zacząć od metody chyba najtańszej - przeczyszczenia układu, wyczyszczenia sitka w zbiorniczku oraz wymiany płynu / oleju (jak zwał tak zwał). Forumowi eksperci zalecają Mopar.
Nie podpowiem Ci jak to zrobić, sam zleciłem to swojemu mechanikowi - objawy ustąpiły natychmiast.
Powodzenia!
#3
Napisano 28 kwietnia 2016 - 18:05
Paweł Im szybciej to zrobisz, tym mniej kasy stracisz. Zaniechanie może skończyć się remontem maglownicy, Pozdrawiam
#4 Bezimienny Gość.ziaka_*
Napisano 28 kwietnia 2016 - 19:54
Cześć. Zakładając, że to pompa wspomagania hałasuje, to po przestudiowaniu postów na forum w tym temacie dowiesz się, że warto zacząć od metody chyba najtańszej - przeczyszczenia układu, wyczyszczenia sitka w zbiorniczku oraz wymiany płynu / oleju (jak zwał tak zwał). Forumowi eksperci zalecają Mopar.
Nie podpowiem Ci jak to zrobić, sam zleciłem to swojemu mechanikowi - objawy ustąpiły natychmiast.
Powodzenia!
Mechanik mówi, że pompa wspomagania pracuje dobrze, bo mówiłem mu by to sprawdził.
Nie wiem czy to pompa, bo ewidentnie to piszczenie słyszę z samej kierownicy. Nie wiem co tam może być takiego co powoduje to piszczenie, zwłaszcza, że to tylko jest podczas pracy silnika.
Ewentualnie podjadę do innego mechanika po majówce.
Z tego co patrzyłem w internecie to pompa wspomagania to koszt około 200 zł, więc nie jest to spory wydatek, także może po prostu wymienić pompę? Tylko czy to piszczenie ustanie wtedy.
Użytkownik ziaka edytował ten post 28 kwietnia 2016 - 19:55
#5 Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 28 kwietnia 2016 - 20:08
Nie jesteśmy pewni czy to akurat chodzi o usterkę, która niejednego PiTomaniaka spotkała. Paweł pisze o piszczeniu, a skutkiem brudnego sitka, czy nieodpowiednim płynem piszczenie raczej nie jest nie jest.
Paweł, gdyby nawet to nie od razu trzeba wymieniać pompę. Jeśli jest to możliwe to nagraj telefonem ten odgłos. Poradzimy coś. Spróbuj zrobić to z kimś i powiedz czy z zewnątrz też słychać ten pisk? Bo jeżeli nie słychać to raczej to nie będzie ta usterka.
#6
Napisano 28 kwietnia 2016 - 21:13
A nie wymieniałeś ostatnio czasem przewodu od wspomagania ?
#7 Bezimienny Gość.ziaka_*
Napisano 29 kwietnia 2016 - 09:45
Spróbuj zrobić to z kimś i powiedz czy z zewnątrz też słychać ten pisk? Bo jeżeli nie słychać to raczej to nie będzie ta usterka.
Z zewnątrz nie slychać, jest to piszczenie ewidentnie przy samej kierownicy, także pewnie coś ze wspomaganiem, ale mechanik mówił, że pompa pracuje dobrze. I to zaczyna piszczeć dopiero po jakimś czasie od uruchomienia silnika. Postaram się nagrać ten odgłos, ale to nie dziś.
Przewodu od wspomagania nie wymieniałem, zaczęło mi piszczeć jakiś czas temu podczas jazdy autem, w okresie jak mechaników akurat nie odwiedzałem, więc nie jest możliwe, by jakiś mechanik jedno naprawił a drugi zepsuł.
#8
Napisano 29 kwietnia 2016 - 11:17
Moze masz zakuwany przewód...
#9
Napisano 29 kwietnia 2016 - 12:27
kolego piszczy ci tasma
#10 Bezimienny Gość.Yodarek_*
Napisano 29 kwietnia 2016 - 19:45
Też mi się wydaje, że jak z zewnątrz nie słychać buczenia to nie jest wspomaganie.
#11 Bezimienny Gość.ziaka_*
Napisano 30 kwietnia 2016 - 15:09
kolego piszczy ci tasma
Możesz przybliżyć jaka taśma?
Nagralem ten odgłos, dołączam do tego posta.
Dodatkowo, nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym, ale wcześniej dopiero przy pełnym skręcie kierownicy słychać że pracę pompy, jako że ma duże obciążenie. A dziś stojąc na parkingu przy nawet lekkim o kilka stopni obrocie kierownicą słychać było pompę i obroty szły lekko w górę. Czy to może być coś z tym związane?
Załączone pliki
#12
Napisano 01 maja 2016 - 06:50
Hm, u mnie na przykład jest tak jak ty to opisujesz, przy nawet lekkim skręcie obroty idą
Użytkownik lowermann edytował ten post 01 maja 2016 - 06:51
#13
Napisano 01 maja 2016 - 07:37
- lowermann lubi to
#14 Bezimienny Gość.ziaka_*
Napisano 01 maja 2016 - 15:02
Co do tego twojego dźwięku to chodzi ci o ten dźwięk wyraźny, tak jakbyć miksował z płyty gramofonowej? Czy ten taki lekko popiskujący słyszalny w tle?
Chodzi o ten pisk, słyszalny głównie od 3. do 9. sekundy. A od 11. sekundy trochę mocniej ruszałem kierownicą by było lepiej słychać.
#15
Napisano 01 maja 2016 - 19:05
Weź to nagraj w normalnej jakości, bo tutaj dźwięk jest zniekształcony.
#16 Bezimienny Gość.ziaka_*
Napisano 04 maja 2016 - 00:39
Weź to nagraj w normalnej jakości, bo tutaj dźwięk jest zniekształcony.
Próbowałem znów to nagrać, ale nagranie nie rózni się wiele od poprzedniego, niestety na nagraniu jest to o wiele słabiej słyszalne niż jak się siedzi w aucie.
Nie mam pomysłu co może być tego powodem, to jest taki pisk jakby przy skreczowaniu winyla jak to wcześniej zostało określone w tym temacie. Nie pojawia się od razu po starcie silnika, ale dopiero po chwili jeżdżenia, także sądze że to coś ze wspomaganiem, ale nie wiem dokładnie.
Załączone pliki
#17
Napisano 04 maja 2016 - 10:01
Hm, jak dla mnie jak to słychać przy kierownicy to tak jakby styki przy kręceniu kierownicą skreczowały. Głupie to ale takie mam odczucie.
Musiałbyś wejść pod kanał i przysłuchać się czy to przy maglownicy na dole słychać czy tylko przy samej kierownicy przy górze.
Ja bym zdjął jeszcze pasek od wspomagania i sprawdził czy faktycznie coś przy wspomagania, czy jednak przy samej kierownicy.
#18
Napisano 04 maja 2016 - 18:43
Jak na mój gust to taśma, ściągnij poduszkę i posłuchaj , pod poduszką jest taki plastykowy krążek to ta taśma tam są wszystkie styki obrotowe. Kumasz bracie o co biega nie zapomnij odłączyć aku
#19
Napisano 04 maja 2016 - 18:46
#20
Napisano 05 maja 2016 - 05:45
Andrzejku a do czego ona służy ?bo nie kumam
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Spadanie obrotów na D i przerywanie zapłonu na postoju, przy wrzuceniu na N Lub P problem ustaje |
Techniczny podstawowy | lowermann |
|
|
|
Jakie szkody przy stłuczce 20km/h? |
Ogólnie | zero |
|
|
|
Nasze "przygody" związane z atakiem zimy |
Offtopic | adames |
|
|
|
Dławienie, strzały, przyrywanie 1400-1900RPMdławienie, strzelanie |
Techniczny podstawowy | LongiNL |
|
|
|
Przygasanie/mruganie świateł i oświetlenia wnętrzapt2.0 |
Techniczny podstawowy | PiotrPP |
|
|
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kierownica, piszczenie, wspomaganie
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych