Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

P0100 P0070 Problem z wykryciem usterki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Martiniofficial

Martiniofficial

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  14 paź 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Localhost
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 08 styczeń 2020 - 23:19

Witajcie...

 

Dzień jak codzień przynosi coś nowego z Pitkiem..

 

Jakieś dwa tyg temu przypałętał mi się błąd P0100 z aktywnym check engine. Skosowanie checka nie pomaga - gaśnie i po ponownym uruchomieniu silnika znów się zapala. 

 

Wcześniej przed p0100 miałem jeszcze p0070 który jednak nie powodował zapalania checka. 

 

Czytałem .. czytałem.. czytałem.. No ale bez rezultatów..

 

Przepływkę podmieniałem - bez rezultatu. Przewody do przepływki sprawdziłem - na jednym 12V (pin2) i 5,8V (pin4) , czujnik temperatury wymieniłem (ten obok czujnika ciśnienia doładowania).. 

 

Co jeszcze związanego z tym błędem może powodować wywalenie checka na stałe związanego konkretnie z p0100? 

 

PS. Pozdrowionka noworoczne!!



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2020 - 07:45

sprawdź przewody gumowe , jak będzie dziura będzie błąd , co do samego przepływomierza najlepiej podłączyć pod komputer i sprawdzić parametry czy sterownik silnika go widzi - może być i usterka sterownika silnika auto ma już 18 lat i jest pełnoletnie .



#3 Martiniofficial

Martiniofficial

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  14 paź 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Localhost
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 styczeń 2020 - 11:14

Podepne sie z kompresorem pod układ i sprawdze czy nigdzie nie ucieka.. Niemniej nie jestem do konca pewny czy dziura powodowała by check engine.. Wnioskuje gdyz spadł mi wąż jeden poniewaz go nie dokrecilem i tak jezdzilem z nim spadniętym pol dnia.. Spadl ten wąż zaraz za przepływką i checka nie było - błąd moze i zapisal sie ale bez checka..

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2020 - 11:29

Przepływomierz mierzy ilość powietrza zaraz za filtrem jeśli za przepływomierzem jest dziura to zawsze będzie błąd - dwa razy powtórzony błąd zapala checka jak w każdym samochodzie .

#5 Martiniofficial

Martiniofficial

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  14 paź 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Localhost
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 styczeń 2020 - 16:10

Sprawdzilem dolot.. Podpiełem kompresor pod rurke od odmy zaslepiłem dziure od przepływki, napompowałem i nic nie syczy nigdzie...

Czy zacięte klapy w kolektorze mogą dawać taki błąd? Pod komputerem pokazuje mi błąd 0121 natomiast nie pokazuje p0100 i p0070.. Metoda kluczykowa pokazuje p0100 i p0070 a nie pokazuje 0121.. Czeski film

Po skasowaniu błędow w komputerze znika p0121 i pokazuje brak bledów. Metoda kluczykowa pokazuje tylko p070..

Po rozruchu wraca na metode kluczykową p070 i p0100 wyskakuje check a pod komputerem wraca p0121

Użytkownik Martiniofficial edytował ten post 09 styczeń 2020 - 16:12


#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2020 - 16:44

Co cię interesują błędy - sprawdź parametry to podstawa diagnostyki usterki .

Podłącz komputer i podaj mi co widzi sterownik : ciśnienie doładowania na luzie , ok 2 tys obr i przy 4 tyś 

, te same parametry z przepływomierza dla powyższych obrotów 

Na tej podstawie określimy co odstaje od normy .Klapy w tym modelu nie mają czujnika położenia - jedyny efekt to większą chmurka dymu przy gwałtownym dodaniu gazu .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 09 styczeń 2020 - 18:07


#7 Martiniofficial

Martiniofficial

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 57
  • Dołączył:  14 paź 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Localhost
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 styczeń 2020 - 00:54

Andrzej był check więc nie było opcji zmierzenia przy 4 tysiącach gdyż auto odcina przy 3 tysiącach. Auto w trybie awaryjnym pokazuje jakieś bzdury np. ciągłą wartość zmierzonego powietrza 233..

 

I teraz najlepsze.. Aż siadłem.. Jeszcze do teraz nie wierze w to co widziałem.. Błąd p0100 i check engine wywalał się przez podłączone nieoryginalne radio  :|  :|

 

Gdy już ręce mi opadły zająłem się niegrającymi głośnikami po stronie kierowcy. Odpiąłem radio.. Wybrałem się do sklepu po izolacje.. Jakie moje ździwienie było jak wracając ze sklepu odpalam samochód i bez checka ... Nie wierze.. Jade do domu od razu metowa kluczykowa i p0100 nie ma .. Zostało tylko p070 i doszło 1652 i 1685.. 

 

Podpinam radio odpalam auto - check wyskakuje..   metoda kluczykowa i dochodzi p0100..

 

Odpinam radio odpalam i brak checka i brak p0100.. 

 

:|  :|  :|  :|

 

Został aktywny błąd p070... Jakieś wskazówki? 

 

No i może masz pomysł z tym radiem - kostka wygląda na oryginalną przejściówkę "niekombinowaną" 

 

Dziękuję,



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 styczeń 2020 - 06:59

odetnij od radia przewód fioletowy z żółtym  paskiem to magistrala systemowa (jest zaraz obok przewodów zasilających i sterowania anteną automatyczną) i wracamy do pomiarów z przepływomierza bo tu jest problem , włącz w parametrach na komputerze pomiar przepływu powietrza i temperaturę powietrza na dolocie .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 10 styczeń 2020 - 09:09






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych