https://allegro.pl/o...003-11281332319
Ja założyłbym to - powinno pasować, ale nie sprawdzałem. Do tego pompa wspomagania elektryczna od saxo i patent na wieki. Trochę przeróbek - ale powinno się udać.
Napisano 22 października 2021 - 19:26
https://allegro.pl/o...003-11281332319
Ja założyłbym to - powinno pasować, ale nie sprawdzałem. Do tego pompa wspomagania elektryczna od saxo i patent na wieki. Trochę przeróbek - ale powinno się udać.
Napisano 22 października 2021 - 20:59
Przed zakupem na eBay chciałbym się upewnić, czy ta pompa na pewno pasuje do Pitka 1.6, bo na stronie przedmiotu pisze, że:
i model PT Cruiser 1.6 nie jest wymieniony.
Ponadto jak zamocowane jest koło pasowe do tej pompy? Czy na stożek Morse'a?
Pomóżcie, proszę.
https://allegro.pl/o...003-11281332319
Ja założyłbym to - powinno pasować, ale nie sprawdzałem. Do tego pompa wspomagania elektryczna od saxo i patent na wieki. Trochę przeróbek - ale powinno się udać.
Maxym, przepraszam, zanim zauważyłem Twój cenny post, to napisałem swój o zakupie pompy na eBay (z cłem wyjdzie 1200zł). Wiem, że pompa wody od MINI pasuje do 1.6, i zdecydowałbym się na modyfikację do pompy wspomagania elektrycznej, ale nie wiem, czy sam dam radę taką przeróbkę zrobić. Nie boję się takiej roboty, jeśli wiem jak to zrobić. Nie wiem np. czy wystarczy elektryczną podłączyć pod rurki hydrauliczne od magla, czy gwinty na końcach rurek pasują do pompy np. Peugeota 106, którą proponował Andrzej. Czy muszę zakładać jakieś redukcje, ze względu na gwinty na mocowaniach hydrauliki i gdzie taką pompę zamocować w komorze silnika? Podłączenie elektryczne po stacyjce, to dla mnie żaden problem.
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 22 października 2021 - 21:03
Napisano 22 października 2021 - 21:10
Koło jest wciskane na praską śrubową - nie ma klina ani stożka. Wewnątrz wałka jest gwint - służy do zamocowania śruby z nakrętką, którą wciska się kółko lub piastę kółka. Nie wolno wciskać koła na wałek poprzez oparcie pompy na dupce - zniszczy się pompę. Co do tego czy pasuje - nie wypowiem się, wygląda podobnie.
Numer się zgadza.
Napisano 22 października 2021 - 21:19
Koło jest wciskane na praską śrubową - nie ma klina ani stożka. Wewnątrz wałka jest gwint - służy do zamocowania śruby z nakrętką, którą wciska się kółko lub piastę kółka. Nie wolno wciskać koła na wałek poprzez oparcie pompy na dupce - zniszczy się pompę. Co do tego czy pasuje - nie wypowiem się, wygląda podobnie.
Numer się zgadza.
Maxym, serdeczne dzięki za to wyjaśnienie - już wszystko w materii mocowania koła pasowego jest dla mnie jasne.
A jak wygląda temat gwintów w pompie elektrycznej z SAXO, czy mocowanie rurki wyjściowej pasuje gwintem do tej z Pitka?
Napisano 23 października 2021 - 07:46
Nigdy tego nie robiłem - nie wiem, jak jest z mocowaniami i gwintami. Myślę, że cena za tą pompę z e-baya nie jest wygórowana - biorąc pod uwagę kłopot z dostępnością. Wariant z przeróbką zostawiłbym na wypadek kompletnej klapy z możliwością zakupu oryginału. Przejściówki pomiędzy gwintami króćców sa do ogarnięcia, nawet z dorobieniem odpowiedniego przewodu. Uziemi to auto na co najmniej dwa tygodnie. Oryginał zakładasz i latasz po paru godzinach.
Napisano 23 października 2021 - 16:24
Nigdy tego nie robiłem - nie wiem, jak jest z mocowaniami i gwintami. Myślę, że cena za tą pompę z e-baya nie jest wygórowana - biorąc pod uwagę kłopot z dostępnością. Wariant z przeróbką zostawiłbym na wypadek kompletnej klapy z możliwością zakupu oryginału. Przejściówki pomiędzy gwintami króćców sa do ogarnięcia, nawet z dorobieniem odpowiedniego przewodu. Uziemi to auto na co najmniej dwa tygodnie. Oryginał zakładasz i latasz po paru godzinach.
Tak też do sprawy podchodzę, tym bardziej, że używana pompa z Saxo nie musi być sprawna, a nowa taka pompa kosztuje 2700 zł. Jestem w 100% zdecydowany na tą z eBay'a, ale mam zablokowane zakupy i jestem w tej sprawie w kontakcie z eBay, na razie cisza, a czas leci. ...chore to trochę, bo mam kasę na zakup, produkt jest dostępny, a zawieszenie uniemożliwia mi kupno (pech jakiś?).
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 23 października 2021 - 16:25
Napisano 25 października 2021 - 05:15
Konto odblokowane, pompa kupiona. Czekam na dostarczenie paczki. Dzięki wszystkim za pomoc i namiary.
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 25 października 2021 - 05:16
Napisano 25 października 2021 - 07:31
Napisano 25 października 2021 - 09:08
Daj znać czy będzie ok.
Oczywiście.
...małe sprostowanie, ostatecznie wyszło 1254 zł (podobno już z cłem).
Napisano 25 października 2021 - 17:16
Jeszcze jeden temat. Pompa nie posiada śruby do koła pasowego, a oferowane koła pasowe również są bez śruby. Gdzie w takim razie taką śrubę zdobyć?
Jeśli to jest tylko do wpychania koła, to jaki tam jest gwint (metrycznie)? ...ósemka, dziesiątka, czy jakaś kombinowana nieosiągalna.
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 25 października 2021 - 19:43
Napisano 25 października 2021 - 22:00
To jest wejście pod przyrząd do wciskania, gwint jest jakiś calowy - postaram się poszukać.
Tak wygląda https://www.ebay.com...j4AAOSwISJeqYq-
A to do ściągania kółka. https://www.ebay.com...hIAAOSw8bZg5caR
niestety bardzo często koła nie daje się zdjąć - jest zespolone na tyle mocno, że obrywa się kołnierz i kończy się na zakupie nowego.
A to z polskiego allegro https://allegro.pl/o...65-52a7268c3c55
Napisano 26 października 2021 - 10:53
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 26 października 2021 - 10:59
Napisano 26 października 2021 - 20:47
Na każdą pompę jest inny sposób wciskania - wciskasz tak głęboko, jak jest na starej. W razie kłopotu wsadzasz obie pompy do paczkomatu, wysyłasz, ja przezbrajam i odsyłam. Pozdrawiam.
Napisano 27 października 2021 - 10:11
Na każdą pompę jest inny sposób wciskania - wciskasz tak głęboko, jak jest na starej. W razie kłopotu wsadzasz obie pompy do paczkomatu, wysyłasz, ja przezbrajam i odsyłam. Pozdrawiam.
Maxym, serdeczne dzięki za wsparcie. Jeśli mi nie pójdzie wciskanie nowego koła, to napiszę do Ciebie na priv.
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 27 października 2021 - 19:06
Napisano 27 października 2021 - 19:35
Mam do Was jeszcze pytanie (wiem, że wątek sporo opisany, ale domykając sprawę w tym wątku chcę ostatecznie ustalić temat płynu wspomagania). Gdy już będę miał nową pompę, to czym zalać układ hydrauliczny?
Pytam, bo tu np. na forum
https://www.jeepforu...estion-1754010/
odradzają używanie ATF+4 jako płynu do wspomagania. Przecież pierwotnie do tych pomp wlewano płyn MOPARA o kolorze żółtym, a nie ATF+4. Poradzicie?
Napisano 27 października 2021 - 20:55
Wlej ATF+4 MS-5931 czerwony i będzie git.
Napisano 27 października 2021 - 22:56
W jeepach jest różnie - \zależnie od rocznika, tam dochodzi jeszcze problem hydraulicznego napędu wentylatora chłodnicy. Nie słuchaj głupot - masz zalać moparowski płyn Mopar atf plus IV i koniec dyskusji. Inny płyn tylko dla 2000-2002 - z silnikiem 2,0 i to i tak bez znaczenia, bo nic się w układzie nie zmieniło - po prostu producent miał spore zapasy power steering fluid i gdzieś go musiał sprzedawać. Pozdrawiam
Napisano 28 października 2021 - 07:11
Napisano 28 października 2021 - 11:37
Napisano 28 października 2021 - 12:37
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pompa wspomagania kierownicy - jaki zamiennik? |
Techniczny podstawowy | CruiserT |
|
|
|
[Kupię] Pompa wspomagania/chłodzenia 1.6 115KM, 2006r. |
Części do PT Cruisera | JanW |
|
|
|
Obroty jałowe i ich brak.Silnik, Obroty, Jałowe, Krokowy |
Techniczny podstawowy | Renciak |
|
|
|
Szukam pompy wspomagania i wody pt 1.6 |
Techniczny podstawowy | Michal8909 |
|
|
|
Nie działa klimatyzacja i brak pracy wentylatora chłodnicy |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych