Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Przenoszone drgania silnika po wymianie dolnej poduszki silnika

poduszka silnika

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Radek

Radek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 20
  • Dołączył:  06 lut 2023
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Radek
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 marzec 2023 - 21:56

Witam serdecznie,

niedawno nabyty PiTek pojechał do warsztatu by dostać kolejne życie (one mają tyle, ile żyć mają koty?).
PT ma przebieg 125 tys. i blachy bez korozji, więc w metrykę nie patrzę, trzeba zrobić i tyle ;).

W serwisie zrobiony rozrząd, łączniki stabilizatora i gumy przód, wymiana tulei stabilizatora, pasek od wspomagania + rolka, serwis olejowy (z automatyczną skrzynią i wspomaganiem i silnikiem) + filtry, wymieniona dolna poduszka silnika (podwójna) na nową (obydwie poduszki były rozerwane), wentylator, plus drobiazgi eksploatacyjne.
 

Problem, który zauważyłem po odbiorze w piątek (spieszyłem się, bo musiałem tym autem dotrzeć gdzieś), to duży hałas wewnątrz kabiny i drgania podczas dodawania gazu. Zwłaszcza przy niższych prędkościach i rozpędzaniu auta. Hałas i drgania maleją / znikają po odpuszczeniu gazu, gdy silnik pracuje bez obciążenia. Początkowo myślałem, że gdzieś w układzie wydechowym powstała dziura po zabawach z silnikiem, ale na zewnątrz silnik nie pracuje głośno, wydech również. Przed naprawą w serwisie tego hałasu nie było, wibracji też, jeden minimalny drobny rezonans przy określonej prędkości / obrotach silnika. 

 

W tygodniu będę jechał z reklamacją, mechanik zasugerował, że może poduszki się ułożą, więc jeździć. Przez weekend trochę wkręciłem kilometrów, ale bez zmian. Pytanie, co to może być, czy jakiś błąd w zamocowaniu, za mocno dociśnięta poduszka, czy może przez podniesienie silnika na sprawnych poduszkach pozostałe poduszki (górna lub przednia) wyszły ich uszkodzenia i tam przenoszone są drgania? Serwis specjalizuje się w amerykanach, więc da radę, ale wolę się upewnić, co ew. zasugerować i czego "nie kupić" ;).

 

Tutaj ew. opcje, u mnie była wymiana "poduszki prawej dolnej".
https://sklepjeep.re...r-chrysler.html

Z góry dziękuję za ew. pomoc lub sugestie.



#2 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 19 marzec 2023 - 22:32

Cześć

Się nie ułoży. Górna poduszka silnika musi być mocowana co do milimetra zgodnie z dokumentacją serwisową. 

Nie ma za mocnego ani za słabego dokręcania, są odpowiednie momenty na śruby.


  • Radek lubi to

#3 Radek

Radek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 20
  • Dołączył:  06 lut 2023
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Radek
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 marzec 2023 - 22:49

Dzięki!
Mechanik wspominał, że mieli problem z jednym gwintem przy mocowaniu poduszek.


Użytkownik Radek edytował ten post 19 marzec 2023 - 22:49


#4 africa

africa

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 101
  • Dołączył:  17 sty 2023
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:witek
  • Skąd::bielsko-biała
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marzec 2023 - 18:47

czyli da się żle zamontować poduszki silnika?



#5 Radek

Radek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 20
  • Dołączył:  06 lut 2023
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Radek
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marzec 2023 - 19:34

Z wątków na forum wynika, że można je źle / nieprawidłowo zamocować (przesunięte) oraz że mogą to być zamienniki gorsze / twardsze, co prowadzi do przekazywania drgań. Jutro jadę do warsztatu z reklamacją, zobaczę, co z tego wyjdzie.



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16905
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marzec 2023 - 20:41

Witam serdecznie,

niedawno nabyty PiTek pojechał do warsztatu by dostać kolejne życie (one mają tyle, ile żyć mają koty?).
PT ma przebieg 125 tys. i blachy bez korozji, więc w metrykę nie patrzę, trzeba zrobić i tyle ;).

W serwisie zrobiony rozrząd, łączniki stabilizatora i gumy przód, wymiana tulei stabilizatora, pasek od wspomagania + rolka, serwis olejowy (z automatyczną skrzynią i wspomaganiem i silnikiem) + filtry, wymieniona dolna poduszka silnika (podwójna) na nową (obydwie poduszki były rozerwane), wentylator, plus drobiazgi eksploatacyjne.
 

Problem, który zauważyłem po odbiorze w piątek (spieszyłem się, bo musiałem tym autem dotrzeć gdzieś), to duży hałas wewnątrz kabiny i drgania podczas dodawania gazu. Zwłaszcza przy niższych prędkościach i rozpędzaniu auta. Hałas i drgania maleją / znikają po odpuszczeniu gazu, gdy silnik pracuje bez obciążenia. Początkowo myślałem, że gdzieś w układzie wydechowym powstała dziura po zabawach z silnikiem, ale na zewnątrz silnik nie pracuje głośno, wydech również. Przed naprawą w serwisie tego hałasu nie było, wibracji też, jeden minimalny drobny rezonans przy określonej prędkości / obrotach silnika. 

 

W tygodniu będę jechał z reklamacją, mechanik zasugerował, że może poduszki się ułożą, więc jeździć. Przez weekend trochę wkręciłem kilometrów, ale bez zmian. Pytanie, co to może być, czy jakiś błąd w zamocowaniu, za mocno dociśnięta poduszka, czy może przez podniesienie silnika na sprawnych poduszkach pozostałe poduszki (górna lub przednia) wyszły ich uszkodzenia i tam przenoszone są drgania? Serwis specjalizuje się w amerykanach, więc da radę, ale wolę się upewnić, co ew. zasugerować i czego "nie kupić" ;).

 

Tutaj ew. opcje, u mnie była wymiana "poduszki prawej dolnej".
https://sklepjeep.re...r-chrysler.html

Z góry dziękuję za ew. pomoc lub sugestie.

 

Obie tuleje do poluzowania : dolna i górna reguluje się odległość montażową na 119 mm miedzy otworem kontrolnym przy kielichu a środkiem pierwszej śruby od mocowania górnej łapy . Ale raczej wątpię że sytuacji się poprawi - przy wymianie rozrządu mogła ulec uszkodzeniu półoś - większość serwisów naciąga silnik , nie demontując jej .



#7 Radek

Radek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 20
  • Dołączył:  06 lut 2023
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Radek
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 marzec 2023 - 22:03

Obie tuleje do poluzowania : dolna i górna reguluje się odległość montażową na 119 mm miedzy otworem kontrolnym przy kielichu a środkiem pierwszej śruby od mocowania górnej łapy . Ale raczej wątpię że sytuacji się poprawi - przy wymianie rozrządu mogła ulec uszkodzeniu półoś - większość serwisów naciąga silnik , nie demontując jej .

 

Oj, zaniepokoiłem się. Sugerować w serwisie, żeby sprawdzili półoś, czy wymagać, by zrobili "jak trzeba bez wibracji"?

Z tego, co wiem, na pewno silnik był opuszczony do zmiany rozrządu.
Zaczęli od łączników stabilizatora i to zrobili, potem wyszły poduszki i to, że jednak robimy rozrząd.
Mieli też czas na zajęcie się bez poganiania.
Na fakturze pozycja "wymiana poduszki silnika" w kwocie 240 zł, ale oddzielnie fakturowany demontaż silnika.
Za całość naprawy można by kupić tańsze PiTki.

Serwis to jeden z dwóch w Gdyni specjalizujących się w "amerykanach", przed 15 laty serwisowałem tam przez kilka lat Dodge Caravana i nie raz widziałem PiTki u nich, zakładam więc, że wiedzą, co robią, nie raz mieli te auta w swoich rękach i za poprzedniego auta byłem z nich zadowolony. 



#8 Radek

Radek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 20
  • Dołączył:  06 lut 2023
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Radek
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2023 - 15:03

OK, jestem po wizycie u mechaników.

 

Poduszki poluzowane, pokombinowane, posprawdzane i niestety, ale mechanicy nie sprawdzili górnej prawej poduszki, a ta również jest do wymiany (naocznie to widziałem, podobnie jak te wyjęte z auta), więc trzeba ją zamówić i dopiero wtedy będzie wiadomo, czy nie trzeba coś jeszcze poprawić. Wszystkie poduszki były do wymiany i prawdopodobnie dlatego w prawej dolnej przez poluzowanie jednej ze śrub zerwał się gwint w korpusie silnika i musiał zostać nagwintowany otwór pod grubszą śrubę. Tutaj jest nieco większy łeb śruby i sprawdzali, czy on nie styka przy obciążeniu silnika z obudową.

 

Paradoksalnie przy porozwalanych poduszkach silnik nie hałasował / wibrował i tylko przy jednej prędkości obrotowej lekko rezonowało wnętrze. Teraz... głośno przy każdym obciążeniu silnika i czuje się przenoszenie drgań do wnętrza, rezonanse co chwila. 

 

Poduszka prawa-dolna była z półki cenowej ok. 170 zł.

 

Są do ściągnięcia MOPARowskie poduszki dolna-prawa i górna-prawa, ale ceny są w okolicach 800 zł za każdą.

 

Pytanie, jaką dać teraz poduszkę górną prawą i dopiero wtedy sprawdzić, czy dalej będzie problem z wibracjami, a jeśli tak, to wtedy pomyśleć o wymianie na dedykowane zamienniki?

 

Czy takie coś ma rację bytu?

https://sklepjeep.re...r-chrysler.html

 

Numery poduszek.

poduszka górna - 05085121AC
poduszka dół - 05274903AD


#9 africa

africa

    Przedszkolak

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 101
  • Dołączył:  17 sty 2023
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:witek
  • Skąd::bielsko-biała
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2023 - 15:17

dzięki za cenne wskazówki  :spoko:



#10 Radek

Radek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 20
  • Dołączył:  06 lut 2023
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Radek
  • Skąd::Gdańsk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 kwiecień 2023 - 11:05

Nie miałem czasu na dokończenie tematu wcześniej, dopiero Przed Świętami wymieniłem poduszkę górną oraz zrobiliśmy pozycjonowanie / ustawienie silnika wg. serwisówki (119 mm, byłem przy tym, widziałem). 
Niestety poprawa tylko częściowa i mała.
Zasadnicze drgania są nadal przenoszone na wnętrze kabiny w momencie, gdy silnik jest pod obciążeniem. Drgania przenoszą się nawet podczas postoju na parkingowym lub neutralu.
Wymiana górnej poduszki poprawiła nieco, wyciszyła, gdy silnik jest odciążony oraz na podskokach (na tzw. chopkach silnik potrafił stęknąć jak przy zjechanych gumach / zawieszeniu).

 

Pozostało podejrzane mocowanie silnika prawe - tam guma jest lekko wystająca, ściśnięta i podczas wymiany dolnej poduszki tam kombinowali coś ze śrubą, która była luźna i ZTCW to przegwintowali i dali większą bo było to naderwane. Może to jest pukt, gdzie te drgania są teraz przenoszone?

 

@andreeas7 masz może jakiś pomysł, czym natchnąć mechaników?

 

Załączyłem kawałek serwisówki - mocowanie to 9-124 i rysunki 88 i 89.

 

Załączony plik  pt_cruiser_poduszki_2_dohc_Strona_4.png   260,24 KB   0 Ilość pobrań


Użytkownik Radek edytował ten post 12 kwiecień 2023 - 18:56






Podobne tematy Zwiń


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: poduszka silnika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych