Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Uszczelka pod głowicą (padła) pytanie o wymianę.

Uszczelka pod głowicą uszczelka głowicy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 kwietnia 2023 - 17:40

Witam, padła uszczelka pod głowicą, trochę oleju miesza się z płynem chłodniczym. Muszę pitusia zaholować na kanał i zrzucić głowicę. Jak holować automat 23 km ? Mogę odpalić silnik i na wolnych obrotach pracuje około 30 minut zanim wyrzuci płyn chłodniczy, czy skrzynia na wolnych obrotach będzie miała chłodzenie oleju ?

Drugie pytanie, wymagane są blokady w naszym pitusiu do zablokowania rozrządu, czy wystarczy na znaki ?

Muszę zrzucić głowicę i sprawdzić czy to tylko uszczelka czy głowica czasem nie pękła. Dzięki za porady

 

Co do holowania pojazdu to z instrukcji obsługi wynika że:

Automatyczna skrzynia biegów czteroprzekłądniowa. Blokada kieronicy zwolniona, selektro w pozycję Neutral, odległość holowania nie może przekroczyć 160 km, a prędkość holowania 72 km/h, także nie jest źle.


Użytkownik lowermann edytował ten post 13 kwietnia 2023 - 20:38


#2 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 354
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 kwietnia 2023 - 06:44

Holowanie - sam sobie odpowiedziałeś, rozrząd ma znaki. Jest ciasno. Do zdjęcia koła pasowego z wału konieczny odpowiedni ściągacz



#3 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 kwietnia 2023 - 07:39

Hejka, a ma ktoś do pożyczenia taki ściągacz odpłatnie? Albo jakiś link jaki zakupić ? Pierwotnie miałem taki plan by ściągnąć samą głowicę bez ściągania koło pasowego i wymiany pasków rolek itp, ale chyba lepiej całość zrzucić.


Użytkownik lowermann edytował ten post 14 kwietnia 2023 - 07:40


#4 Piter-Lodz

Piter-Lodz

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 22
  • Dołączył:  15 paź 2021
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0A
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 kwietnia 2023 - 11:21

Różnych magików widziałem, ale takiego jak ty to jeszcze nie. Powiedz nam jak masz zamiar ustawić znak na wale, który jest pod kołem pasowym ? Po drugie to każda ingerencja w rozrząd powinna być związana z wymianą pompy wody i wymianą paska rozrządu. I na koniec żeby zdjąć dolną pokrywę rozrządu trzeba zdjąć koło pasowe. A wiec masz co robić.

#5 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 kwietnia 2023 - 19:33

Zamierzam ściągnąć oczywiście i koło pasowe, ale dałoby radę i bez tego, znaki na kole pasowym, znaki na wałkach, zamierzam zrzucić wpierw głowicę i dać do sprawdzenia czy czasem nie jest pęknięta, jak nie jest to wtedy będę dalej się bawił, może nawet pokuszę się o wyjęcie tłoków. Muszę uratować pitka, wszystko tam jest praktycznie cacy, nawet rdzy nie ma. 

Potem pokuszę się o wymianę pompy wody, paska rozrządu, sprawdzę w jakim stanie jest napinacz. Tylko przydałby się jakiś ściągacz do tego koła pasowego, a może ono siedzieć mocno. 



#6 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 354
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 kwietnia 2023 - 07:25

Nie "może" tylko tam jest fabrycznie pasowane ciasno, a po 20 latach zdarza się tam korozja więc może to być wyzwanie. Bez ściągacza który łapie za podłużne otwory w kole, nawet do tego nie podchodź



#7 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 kwietnia 2023 - 20:24

6 lat temu było ściągane koło, jak myślicie, ten bydlak da radę ściągnąć? 

https://allegro.pl/o...522-12740695507

 

Czy lepiej zamówić ten 

https://www.amazon.p...R2Q28XKLQ&psc=1

 

Oba w podobnej cenie około 170 zł



#8 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 354
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwietnia 2023 - 10:38

Nikt ci nie odpowie. Pierwszy POWINIEN dać radę, ale różne przypadki w życiu już widziałem



#9 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 922
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 kwietnia 2023 - 21:36

No ciekawe . Łapki tych ściągaczy nie podejdą za koło paska zębatego rozrządu na  wale.. Tam nic nie podejdzie.

Przecież trzeba wkręcić trzy szpilki / śruby M6 i za ich pomocą zejdzie. Do tego ciastko ściągacza  przez które te 6 przejdą.

Takiego szukaj. 6-tki muszą być naprawdę twarde. No i podgrzać jak zaciągniesz.



#10 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 354
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 kwietnia 2023 - 05:42

@Bagro, tu mowa o kole pasowym osprzętu, a nie rozrządu. Do rozrządu faktycznie dedykowany ściągacz na śrubach M6


Użytkownik cyborg edytował ten post 29 kwietnia 2023 - 05:42


#11 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 kwietnia 2023 - 09:03

Mam nadzieję, że koła zębatego nie będę musiał ściągać, no chyba że uszczelniacz będzie podciekał to wtedy tak.



#12 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 922
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 kwietnia 2023 - 20:19

Koło paska osprzętu i paska rozrządu to jednak koło. Przepraszam.

Problem z kołem paska osprzętu jest jednak nieporównywalnie mniejszy. Zdjęte być musi by ukazał się znak ustawczy.



#13 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maja 2023 - 14:19

Narazie udało mi się ściągnąć układ wydechowy z katalizatorem, kolektor dolotowy, cały osprzęt, odkręcić śrubę koła pasowego, na szczęście ani jedna śruba się nie urwała ani nie była zapieczona, jestem pod wrażeniem, na wałkach rozrządu oraz popychaczach nie ma żadnych oznak zużycia, wydaje mi się że jest pęknięcie na kolektorze wydechowym, ale jeszcze nie przyglądałem się dokładnie, jestem w trakcie poszukiwania ściągacza, wydaje mi się że zakupię ten z allegro, może podejdzie. 

Napewno do wymiany mam przewód paliwowy wysokiego ciśnienia, bo krociec ten plastikowy co wchodzi na listwę wtryskową się ułamał, oraz do spawania albo wymiany, przewody metalowe które idą do magistrali wodnej od pompy wody, tam przerdzewiało i dziura się zrobiła. Zrzucę głowicę i zobaczę jak wyglądają w ogóle cylindry oraz ich honowanie, czy głowica nie jest pęknięta, wtedy będę mógł dopiero zastanawiać się nad resztą zadań :)



#14 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maja 2023 - 23:03

Udało się w końcu ściągnąć to wszystko i wygląda to tak. 
1. Głowica zrzucona, patrząc od strony prawej to 1 cylinder od rozrządu, tak zdjęcie zrobione.

I widać zawory wydechowe zalane w pierwszym i trzecim cylindrze.

Dodatkowo w cylindrze drugim i trzecim widać pęknięcia między zaworami wydechowymi i ssącymi, nie wiem czy ma to jakiś wpływ na szczelność jeszcze.

Załączony plik  Głowica zrzucona.jpg   45,82 KB   4 Ilość pobrań

2. Uszczelka, na której nie zauważyłem żadnych wypaleń, nie wiem którędy były przedmuchy spalin do układu chłodzenia

Załączony plik  uszczelka.jpg   72,38 KB   4 Ilość pobrań

3. Widać że cylinder 1 i trzeci zaciągął wodę, zmatowione tuleje, zacieki

Załączony plik  cylindry4.jpg   44,4 KB   4 Ilość pobrań

4. Cylinder 1 

Załączony plik  cylinder 1.jpg   36,72 KB   4 Ilość pobrań

5. Cylinder 3

Załączony plik  cylinder 3.jpg   39,78 KB   3 Ilość pobrań

6 Cylinder 2

Załączony plik  cylinder 2.jpg   31,85 KB   4 Ilość pobrań

7. Cylinder 4

Załączony plik  cylinder 4.jpg   27,5 KB   4 Ilość pobrań

8. Pęknięty kolektor wydechowy

Załączony plik  pęknięty kolektor wydechowy.jpg   41,36 KB   4 Ilość pobrań

 

Progów na cylindrach nie ma w ogóle, ale są przytarcia na gładziach cylindrów.

Co radzicie, szukać drugiego słupka, czy ratować ten ?

 



#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 maja 2023 - 06:35

Przedmuchy masz na pęknięciu , jeśli silnik Ci nie brał oleju i miał ładną kulturę pracy to szukaj głowicy - drugi słupek to wielka niewiadoma .Chyba że masz pewniaka z auta w którym mogłeś go posłuchać przed demontażem .



#16 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 maja 2023 - 10:32

Dzięki Andrzej za informacje, silnik na zimnym  postukiwał jak tylko się nagrzał ładnie chodził, oleju brał z tego co pamiętam pół litra od wymiany do wymiany czyli na 5000 km w moim wypadku

Tutaj w tym temacie było opisywane co i jak, na pierwszym filmiku na zimnym stukał od strony 1 cylindra chyba z tego co pamiętam, jak się nagrzał to ładnie pracował :) było to w 2016 roku, teraz mamy 2023 rok :)

https://ptclub.pl/to...e/?fromsearch=1

 

Rocznie robię 5000 km. Czy zrzucić tłoki, sprawdzic owalizację cylindrów i lekko je zahonować ręczną honownicą?

Głowice widziałem na allegro po 500 zł niby nie pęknięte.

Silnika nie mam pewniaka, a jeszcze jest to model z tym czujnikiem koło filtra ten pierwszy model.

 

A przy okazji ten ściągacz Yato o który pytałem w poście #7 dał radę bez problemu, tylko musiałem mu trochę końcówki łapek szlifierką przyciąć, o 3 mm każdej bo za mało się rozchodził po włożeniu i nie mogłem wcisnąć tego elementu z śrubą, łapki musiałem wkładać osobno a potem całość skręcać, ale poszło gładko, klucz udarowy Ryobi i pięknie poszło.

Załączony plik  ściągacz.jpg   35,55 KB   4 Ilość pobrań

 

Jeszcze zdjęcia pęknięć z bliska głowicy

Pęknięcie na cylindrze 2

Załączony plik  pekiecie cyl 2.jpg   39,52 KB   4 Ilość pobrań

Pęknięcie na cylindrze 3

Załączony plik  pekiecie cyl 3.jpg   34,64 KB   4 Ilość pobrań


Użytkownik lowermann edytował ten post 21 maja 2023 - 15:36


#17 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2023 - 16:32

Andrzeju, a jakbym chciał wymienić całą jednostkę napędową, tzn silnik, znalazłem już taki od manuala wyjęty z auta, to czy podejdzie ten silnik i będzie pasował do automatu, czy nie bardzo?



#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2023 - 17:11

Słupek ten sam tylko mocowanie do skrzyni trzeba przezbroic z twojego

#19 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 maja 2023 - 17:47

Acha, czyli bez problemu podejdzie, to bardzo dziękuję za informację. Pozdrawiam



#20 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maja 2023 - 22:26

Pisałem do Bogdan Mosiądz, ale on nie ma narazie, wyczaiłem na grupie Marek Omk, który kupił silnik do swojego, ale okazało się, że zakupił z czujnikiemz tyłu przy filtrze a potrzebował z przodu przy rozruszniku, i ma ten silnik na sprzedaż, mówił że ładnie chodził.
Ciśnienie na cylindrach 11,10,12,12 bar. Cenowo 1500 zł, razem z kolektorami, oprzyrządowaniem, rozrząd 10k ? Odbiór osobisty około 160 km w obie strony.
 
Lub ewentualnie ten z allegro cena 1100 zł plus wysyłka 230
 
No i ostatnia opcja, kupić głowicę za 500 zł, planowanie sprawdzenie, wymiana uszczelnien, 400 zł uszczelka 160 zł, rozrząd wiadome że 400, uszczelka kolektora 70 zł, razem 1500
 
Jakby nie patrzeć te trzy opcje wyjdą 1500 zł każda, co będzie najlepsze?






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 6

0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych