Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Dwa problemy z moim PT


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Stivo

Stivo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  03 maj 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Sławomir
  • Skąd::Stargard
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maja 2024 - 09:00

Witajcie

Mam dwa problemy z moim wariatem. 

1. Przy obrotach 2500 - 3000 rpm jak jadę 110 - 120 km/h jest strasznie głośne dudnienie. Przy trzecim biegu około 50 km/h trochę też ale mniej. Instalacja gazowa BRC. Jak wciskam sprzęgło robi się cisza jak makiem zasiał. Jak dodam gazu i jadę 130km/h dudnienie ustaje. 

2. Coś tłucze z tyłu na nierównościach. Mechanik sprawdzał zderzak ale nic nie znalazł. Głuchy odgłos. Po wymianie klamotów z załącznika jakby mniej.

 

Czy dobrze diagnozuję?

1. Tłumik do wymiany 

2. Łącznik watta

 

Dzięki z góry za pomoc. 

 

tyl.jpg


Użytkownik Stivo edytował ten post 29 maja 2024 - 09:03


#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maja 2024 - 10:26

Łącznik warta , końcówki drążka reakcyjnego (krótka i długa )  , łączniki stabilizatora i tuleje stabilizatora to ci może tłuc na tyle , mechanik powinien wyłapać wszystko wizualnie i ręką .Łącznik watta powinien być wymieniony wraz z drążkami reakcyjnymi , wszystko ma lata i na 100% jest wypracowane na przegubach .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 29 maja 2024 - 11:46


#3 Stivo

Stivo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  03 maj 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Sławomir
  • Skąd::Stargard
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maja 2024 - 11:50

Dzięki za podpowiedzi.

Czyli w zasadzie trzeba na podnośnik i pomacać co do wymiany? Poszarpać i patrzeć co się nie trzyma kupy? A ten dźwięk dziwny?



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maja 2024 - 11:56

Dzięki za podpowiedzi.

Czyli w zasadzie trzeba na podnośnik i pomacać co do wymiany? Poszarpać i patrzeć co się nie trzyma kupy? A ten dźwięk dziwny?

 

Złap rękoma za tylne koło i pobujaj do siebie - jak zacznie chodzi lub pukać to łącznik watta i drążki do wymiany .

Nie wiem jaki ten dźwięk ? jak rozłącza sprzęgło i cichnie to cały układ napedowy do przejrzenia ( sprawdź dokładnie łożyska kół , potrafi bieżnia pęknąć i cyrki się dzieją 



#5 Stivo

Stivo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  03 maj 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Sławomir
  • Skąd::Stargard
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maja 2024 - 12:19

Ok. "bieżnia pęknąć" - a co to jest ta bieżnia? To coś w łożysku? 



#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maja 2024 - 12:24

Tak , to ta część gdzie współpracują w kolki  lub walki w łożysku 



#7 Stivo

Stivo

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 87
  • Dołączył:  03 maj 2018
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 16V
  • Imię:Sławomir
  • Skąd::Stargard
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 maja 2024 - 12:26

Dzięki. Posprawdzam wszystko i powrócę z informacją co było. 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych