
skrzywiona kierownica w czasie jazdy
#1
Napisano 31 March 2010 - 19:39
jest taka akcja, ze jak jade kierownice musze skrecac lekko w lewo, zby jechac na wprost. Sprawa jest o tyle dziwna, ze pojawila sie juz dosc dawno (o ile pamietam, przy zakupie bylo wszystko dobrze), a wpadlem w jakas wyrwe czy garb ze 2-3 razy, i jakos w sumie nie wiem kiedy ten objaw sie pojawil.
I teraz utrudnienie sprawy:
geometria (badana w 3 roznych miejscach, w tym w ASO, wskazuje, ze wszystko jest OK. Wymieniane mialem juz wszystko w przednim zawieszeniu: amory, tuleje wahacza (przednie i tylne), laczniki stabilizatora. Badanie geometrii odbywa sie na prostych kolach, kierownica rowniez ustawiona jest idealnie prosto. A jak zaczynam jechac, wykrzywia sie w lewo. Jak w czasie jazdy ustawie ja prosto, to auto skreca w prawo. Dodam, ze to nie wina opon, bo mam to na 2 nowych kompletach. Opony zimowe przez caly sezon nie zdarly sie nierowno, a zrobilem na nich z 5-8tys. Jak skrece kierownica stojac w miejscu max w lewo / max w prawo, wychyla sie tak samo, co by wskazywalo, ze kierownica rowniez osadzona jest rowno. Jak ostro przyspieszam / hamuje - nie sciaga. Sciaga tylko w strone, w ktora pochylona jest droga, wiec wg mnie to norma.
Jakies sugestie? Bo nic mi do glowy nie przychodzi, a od 'fachwcow' slysze, ze wszystko na geometrii wychodzi dobrze, wiec musi byc dobrze.
Co jeszcze i gdzie, moge sprawdzic?
#2
Napisano 31 March 2010 - 19:53
#3
Napisano 31 March 2010 - 20:31
A jezdze roznymi drogami, autostradami, itp. i ciagle jest tak samo.
#4
Napisano 31 March 2010 - 20:34
#5
Napisano 31 March 2010 - 20:36
#6
Napisano 31 March 2010 - 20:54

artex38, ciznienie "igla"

#7
Napisano 31 March 2010 - 21:00
Ja mimo wszystko stawiam na geometrie kół.
To, że była robiona w trzech różnych miejscach, to nie argument. Regulacje przeprowadzają ludzie, i tylko od nich zależy jak to robią.
Czy geometria była sprawdzana na nowych urządzeniach i czy masz wydruk geometrii przed i po regulacją?
Jak wygląda kąt pochylenia kół przednich ?
Jak wygląda geometria kół tylnych?
Jeśli koła tylne maja źle ustawioną geometrię, to względem tych kół, jest robiona geometria kół przednich. To się nijak ma do ustawienia względem osi samochodu.
Jeśli masz wydruk po ostatniej regulacji, to prześlij mi go .
#8
Napisano 31 March 2010 - 21:15
#9
Napisano 31 March 2010 - 21:26
Ok, dam Ci znać dopiero po świętach. Podjadę z tymi danymi do mojego kolegi, specjalisty od geometrii kół i zobaczymy jak On to zinterpretuje.
On pracuje od ponad 20 lat na warsztatach szkolnych samochodówki, i zajmuje się przeglądami i geometrią kół. Jest w tym naprawdę dobry. Zwłaszcza, że mają nowoczesny komputerowy sprzęt , do geometrii kół. Teraz, jak w większości szkół, zaczęła się przerwa świąteczna.
#10
Napisano 31 March 2010 - 21:28
MayheM, nic sie nie martw, przyzwyczaisz sie ....
PT to nie prom kosmiczny....
W PT z tyłu belka a z przodu macpherson, wiec najprostsze rozwiązanie na obecne czasy ciesz się ze nie kupiłeś mustanga - tam jest zawieszenie jak w żuku...to dopiero był by problem.
A myślałeś o uszkodzonej podłużnicy po zajściu o którym wspominałeś bo na geometrii to nie wyjdzie bo tam nie zmierza Ci płyty podłogowej
#11
Napisano 31 March 2010 - 21:48

#12
Napisano 31 March 2010 - 22:34
Problem z tym skrzywieniem mialem juz w zeszlym roku, zanim doszlo do kolizji. Myslalem tylko, ze po tych naprawach jakos samo wroci do normy "przy okazji".
Juz sie przyzwyczailem w sumie, ale tak juz mam, ze jak cos odbiega od normy, to mnie denerwuje, zwlaszcza, gdy mam z tym czyms doczynienia.
Jednakze tez stawiam na jakis blad geometrii, zwlaszcza obstawiam tylna, bo przednia po badaniu jest idealna wg wydrukow, a tyl gdzies sie "zapodzial", ale jutro wysylam adamesowi skany, moze cos sie wyjasni.
#13
Napisano 01 April 2010 - 16:29
Jednak na forum , powiem, że koła tylne są źle ustawione, a w tym przypadku zbieżność tylnego koła jest bardzo zła, co daje łączną zbieżność sumaryczną tylnej osi również poza granicami tolerancji
Ustawienie zbieżności z przodu, zawsze jest robiona względem kół tylnych, dlatego są na tylnych kołach założone urządzenia pomiarowe.
Jeśli tył jest ustawiony tragicznie, to ustawienie "dobrze" przodu względem tyłu , to nieporozumienie.
Dla jasności sytuacji, możecie wziąć jakieś małe autko i skręcić tylne lewe koło. Puśćcie takie autko do przodu, a ono będzie podczas jazdy skręcać.
#14
Napisano 01 April 2010 - 16:42
#15
Napisano 01 April 2010 - 17:51
#16
Napisano 02 April 2010 - 01:44
jestescie w bledzie to nie geometria tylko wyskoczyl problem ze WSPOMAGANIEM co prawda nie w pitku ale galancie jakies 4 lata wstecz za usuniecie usterki zaplacilem 1500 zl w autoryzowanym serwisie ;P
#17
Napisano 02 April 2010 - 06:50
#18
Napisano 02 April 2010 - 07:55
#19
Napisano 13 April 2010 - 11:36

Abym nie cieszyl sie zbyt mocno, juz ujawnil sie tez gwizd lozyska - przynajmniej tak podejrzewam.
#20
Bezimienny Gość.raf997_*
Napisano 24 November 2010 - 12:53
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Po podłączeniu ładowarki świecą się lampy do jazdy dziennej |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Even_* |
|
![]()
|
|
Samochód gaśnie podczas jazdy |
Techniczny podstawowy | Topolino |
|
![]()
|
|
Wczoraj i dzisiaj zgasł podczas jazdy |
Techniczny podstawowy | hirekpl97 |
|
![]()
|
|
w czasie jazdy |
Techniczny podstawowy | nijagi |
|
![]()
|
|
Pierwsze wrażenia z dłuższej jazdy moim nowym pitkiem :) |
Ogólnie | Bezimienny Gość.portable_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych