Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

skrzywiona kierownica w czasie jazdy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 marzec 2010 - 19:39

Witam,

jest taka akcja, ze jak jade kierownice musze skrecac lekko w lewo, zby jechac na wprost. Sprawa jest o tyle dziwna, ze pojawila sie juz dosc dawno (o ile pamietam, przy zakupie bylo wszystko dobrze), a wpadlem w jakas wyrwe czy garb ze 2-3 razy, i jakos w sumie nie wiem kiedy ten objaw sie pojawil.

I teraz utrudnienie sprawy:

geometria (badana w 3 roznych miejscach, w tym w ASO, wskazuje, ze wszystko jest OK. Wymieniane mialem juz wszystko w przednim zawieszeniu: amory, tuleje wahacza (przednie i tylne), laczniki stabilizatora. Badanie geometrii odbywa sie na prostych kolach, kierownica rowniez ustawiona jest idealnie prosto. A jak zaczynam jechac, wykrzywia sie w lewo. Jak w czasie jazdy ustawie ja prosto, to auto skreca w prawo. Dodam, ze to nie wina opon, bo mam to na 2 nowych kompletach. Opony zimowe przez caly sezon nie zdarly sie nierowno, a zrobilem na nich z 5-8tys. Jak skrece kierownica stojac w miejscu max w lewo / max w prawo, wychyla sie tak samo, co by wskazywalo, ze kierownica rowniez osadzona jest rowno. Jak ostro przyspieszam / hamuje - nie sciaga. Sciaga tylko w strone, w ktora pochylona jest droga, wiec wg mnie to norma.

Jakies sugestie? Bo nic mi do glowy nie przychodzi, a od 'fachwcow' slysze, ze wszystko na geometrii wychodzi dobrze, wiec musi byc dobrze.
Co jeszcze i gdzie, moge sprawdzic?

#2 Docentgood

Docentgood

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 247
  • Dołączył:  22 lut 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Robert

Napisano 31 marzec 2010 - 19:53

A moze wyskocz na inna droge zeby to sprawdzic. Jak wiadomo to drogi sa budowane w niewielkiej pochylni zeby woda sciekala. Wiec jak sprawdzasz auto na tej samej drodze to kierownica jest przekrecona. Powiem po swoim doswiadczeniu ze ja tak mialem. dalem na geometrie laserowa i auto uciekalo do rowu . A opony zdzieraly sie rownomiernie do konca.

#3 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 marzec 2010 - 20:31

Docentgood, w sumie tez to podejrzewalem, ale jak jade przeciwnym pasem, to kierownica conajwyzej robi sie rowna. Pozatym jak rozmawiam z ludzmi, to w ich pitkach tak sie nie dzieje.
A jezdze roznymi drogami, autostradami, itp. i ciagle jest tak samo.

#4 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 31 marzec 2010 - 20:34

MayheM, mam to samo od dwoch lat - poprostu identycznie - pan ostatnio mi powiedzial ze nastepnym razem przed geometrią mam powiedziec ze kierownica ucieka 5stopnie w lewo na wprost i wtedy on mi to zredukuje - podobno tak moze sie zdarzyc i trzeba to korygowac geometrią.

#5 artex38

artex38

    VIP

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 2099
  • Dołączył:  29 gru 2009
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:artur
  • Skąd::paryz/wroclaw
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 marzec 2010 - 20:36

sprawdz cisnienie,u mnie tez lekko sciaga na lewo,jak tylko dopapuje wraca do normy

#6 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 marzec 2010 - 20:54

jasmina, hm, czyli zaczynam wierzyc, ze ten typ tak ma. Tylko ciekawe, skad sie bierze, cos musi byc przyczyna, moze wahacz ucieka do tylu leciuchno? Wiesz sam jak to jest gdy cos nie gra, i nie wiemy co, i posilkujemy sie "oszustwem" zeby to skorygowac :)

artex38, ciznienie "igla" :) to nie to.

#7 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 marzec 2010 - 21:00

MayheM,
Ja mimo wszystko stawiam na geometrie kół.
To, że była robiona w trzech różnych miejscach, to nie argument. Regulacje przeprowadzają ludzie, i tylko od nich zależy jak to robią.
Czy geometria była sprawdzana na nowych urządzeniach i czy masz wydruk geometrii przed i po regulacją?
Jak wygląda kąt pochylenia kół przednich ?
Jak wygląda geometria kół tylnych?
Jeśli koła tylne maja źle ustawioną geometrię, to względem tych kół, jest robiona geometria kół przednich. To się nijak ma do ustawienia względem osi samochodu.
Jeśli masz wydruk po ostatniej regulacji, to prześlij mi go .

#8 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 marzec 2010 - 21:15

adames, jutro zeskanuje co mam i wysle.

#9 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 marzec 2010 - 21:26

MayheM,
Ok, dam Ci znać dopiero po świętach. Podjadę z tymi danymi do mojego kolegi, specjalisty od geometrii kół i zobaczymy jak On to zinterpretuje.
On pracuje od ponad 20 lat na warsztatach szkolnych samochodówki, i zajmuje się przeglądami i geometrią kół. Jest w tym naprawdę dobry. Zwłaszcza, że mają nowoczesny komputerowy sprzęt , do geometrii kół. Teraz, jak w większości szkół, zaczęła się przerwa świąteczna.

#10 patii

patii

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5865
  • Dołączył:  13 kwi 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:cabrio 2.4
  • Imię:Patii
  • Skąd::silesia
  • Płeć: Kobieta

Napisano 31 marzec 2010 - 21:28

Samochodów idealnych nie ma i długo z pewnością nie będzie. To niezaprzeczalne, podobnie jak fakt, że dwa plus dwa daje w sumie cztery. Producenci samochodów są więc zmuszeni ciągle gonić za tą 'motoryzacyjną ideą fix', a efekty prac kończą się z różnym skutkiem. Jedni konstruują samochody sportowe i szybkie, drudzy funkcjonalne, jeszcze inni ekonomiczne. Są też tacy, którzy - być może ze świadomością lub też bez - budują modele aby wszem i wobec siały kontrowersję. Tak jak Chrysler PT Cruiser.

MayheM, nic sie nie martw, przyzwyczaisz sie ....
PT to nie prom kosmiczny....
W PT z tyłu belka a z przodu macpherson, wiec najprostsze rozwiązanie na obecne czasy ciesz się ze nie kupiłeś mustanga - tam jest zawieszenie jak w żuku...to dopiero był by problem.

A myślałeś o uszkodzonej podłużnicy po zajściu o którym wspominałeś bo na geometrii to nie wyjdzie bo tam nie zmierza Ci płyty podłogowej

#11 Docentgood

Docentgood

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 247
  • Dołączył:  22 lut 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Robert

Napisano 31 marzec 2010 - 21:48

Ja rowniez bym stawial na geometrie!!! :kciuki

#12 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 marzec 2010 - 22:34

patii, wiem wiem.
Problem z tym skrzywieniem mialem juz w zeszlym roku, zanim doszlo do kolizji. Myslalem tylko, ze po tych naprawach jakos samo wroci do normy "przy okazji".
Juz sie przyzwyczailem w sumie, ale tak juz mam, ze jak cos odbiega od normy, to mnie denerwuje, zwlaszcza, gdy mam z tym czyms doczynienia.

Jednakze tez stawiam na jakis blad geometrii, zwlaszcza obstawiam tylna, bo przednia po badaniu jest idealna wg wydrukow, a tyl gdzies sie "zapodzial", ale jutro wysylam adamesowi skany, moze cos sie wyjasni.

#13 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwiecień 2010 - 16:29

Wysłałem wiadomość na pw.
Jednak na forum , powiem, że koła tylne są źle ustawione, a w tym przypadku zbieżność tylnego koła jest bardzo zła, co daje łączną zbieżność sumaryczną tylnej osi również poza granicami tolerancji
Ustawienie zbieżności z przodu, zawsze jest robiona względem kół tylnych, dlatego są na tylnych kołach założone urządzenia pomiarowe.
Jeśli tył jest ustawiony tragicznie, to ustawienie "dobrze" przodu względem tyłu , to nieporozumienie.
Dla jasności sytuacji, możecie wziąć jakieś małe autko i skręcić tylne lewe koło. Puśćcie takie autko do przodu, a ono będzie podczas jazdy skręcać.

#14 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 01 kwiecień 2010 - 16:42

Geometria moim skromnym zdaniem

#15 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 kwiecień 2010 - 17:51

adames, tak jak odpisalem na PW. Jade z reklamacja zobaczyc, czy ustawili tyl, czy dopuscili sie ogromnej fuszery. Wietrze awanture. Bo badz co badz, nie dali mi wydruku PO ustawieniu obejmujacego tylu, tylko sam przod.

#16 miecio

miecio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •      
  • Posty: 13785
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwiecień 2010 - 01:44

mialem to!
jestescie w bledzie to nie geometria tylko wyskoczyl problem ze WSPOMAGANIEM co prawda nie w pitku ale galancie jakies 4 lata wstecz za usuniecie usterki zaplacilem 1500 zl w autoryzowanym serwisie ;P

#17 Docentgood

Docentgood

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 247
  • Dołączył:  22 lut 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Robert

Napisano 02 kwiecień 2010 - 06:50

Miecio! A co ma wspolnego wspomaganie z geometria? W Pitku regulacja jest tez z tylu i to bardzo duza. Ktos juz wczesniej to rowniez zauwazyl.

#18 miecio

miecio

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •      
  • Posty: 13785
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwiecień 2010 - 07:55

docentgood nie wiem co ma wspomaganie z geometria ale przeczytaj uwaznie moj post

#19 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 kwiecień 2010 - 11:36

Lejdis end dżentelmen, problem rozwiazany. Winny byl sworzen wahacza prawego. Na ostatnim przegladzie wyszlo, ze ma leciutki luz, a juz skurczybyk dokuczal mi od dawna, a luzu nie mial. Po wymianie i ustawieniu geometrii - jest idealnie prosciutko :)

Abym nie cieszyl sie zbyt mocno, juz ujawnil sie tez gwizd lozyska - przynajmniej tak podejrzewam.

#20 Bezimienny Gość.raf997_*

Bezimienny Gość.raf997_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 listopad 2010 - 12:53

ma ktos moze pojecie jak zdjac kierownice





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych