
WYMIANA SPRZĘGŁA ALTERNATORA W 2,2CRD.
Started By
janusz
, 18 kwi 2010 09:38

8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 18 kwietnia 2010 - 09:38
Aby odkręcić sprzęgło trzeba zaopatrzyć się w specjalne klucze 24- wieloklinowy ; klucz M12- podobny do torksa i oczkowa 15. Po zdemontowaniu sprzęgła rozbieramy alternator i wymieniamy łożyska sprawdzamy szczotki czyścimy pierścienie komutatora paierem 600.Nie ma możliwości ściągnięcia łożyska od strony sprzęgła więc je przeciołem kątówką.Zaopatrujemy się w łożyska wysoko obrotowe przeznaczone do alternatorów sa droższe od zwykłych ale mamy pewność że wytrzymają większy przebieg.Koszt łożysk firmy FAG to 60 zł a sprzęgła od mercedesa to 230 zł,klucz wieloklinowy 40zl,M12gwiazdka 12 kątna 25zł. Nie licząc wkładu własnego koszt takiego małego remontu to około 350zł.
#2
Napisano 18 kwietnia 2010 - 12:36
Brawo!
Jeszcze mała fotorelacja i mamy pięknu guide. Już wiem co mnie czeka, ale chyba zdecyduję się na wymianę całego alternatora.
Jeszcze mała fotorelacja i mamy pięknu guide. Już wiem co mnie czeka, ale chyba zdecyduję się na wymianę całego alternatora.
#4
Napisano 19 kwietnia 2010 - 14:50
janusz,



#5
Napisano 19 kwietnia 2010 - 15:53
ADAMES dziękuję bardzo za oklaski
#6
Napisano 19 kwietnia 2010 - 19:14
jak januszowi dac pomogl????
#7
Napisano 19 kwietnia 2010 - 19:51
No właśnie też szukałem tej opcji.
Chyba mnie jednak czeka samodzielne wymontowanie, bo mechanik powiedział, ze się nie podejmie tego - po prostu mu się nie chce moim zdaniem.
Brawo za guida.
[ Dodano: 2010-04-20, 18:25 ]
Pozdrowienia z placu boju.
Czy ktoś może mi powiedzieć jak wyjąć reflektor? Walczę już ponad 2 godziny i ni hu hu nie mogę tego zrobić... Nie wychodzi za chiny ludowe i już - co jest powodem do klnięcie konstruktora tego cuda na kółkach jak nie wiem i kolejny dowód na to, że jednak mercedes to mercedes - w tym czasie wyjąłbym alternator, wszystkie lampy, rozrusznik i skrzynię biegów...
[ Dodano: 2010-04-20, 20:41 ]
odnalazłem temat: trzeba zdjęć zderzak, czyli zdjąć koło i nadkole... Niestety śruba trzymająca błotnik się zepsuła i kręci się nakrętka razem ze śrubą, więc na dziś 1:0 dla PTa. Spróbuję wymyślić jak odkręcić tą piii śrubę.
Przy okazji, czy to od alternatora mi odpadła taka rolka na kształtowniku? Czy to mi latało już wcześniej? Znalazłem w komorze elegancką plastykową rolkę na kątowniczku
I nie wiem, czy ona wcześniej się tam nie przewracała - odkręciłem trzy z czterech śrub trzymających alternator.
Chyba mnie jednak czeka samodzielne wymontowanie, bo mechanik powiedział, ze się nie podejmie tego - po prostu mu się nie chce moim zdaniem.
Brawo za guida.

[ Dodano: 2010-04-20, 18:25 ]
Pozdrowienia z placu boju.
Czy ktoś może mi powiedzieć jak wyjąć reflektor? Walczę już ponad 2 godziny i ni hu hu nie mogę tego zrobić... Nie wychodzi za chiny ludowe i już - co jest powodem do klnięcie konstruktora tego cuda na kółkach jak nie wiem i kolejny dowód na to, że jednak mercedes to mercedes - w tym czasie wyjąłbym alternator, wszystkie lampy, rozrusznik i skrzynię biegów...

[ Dodano: 2010-04-20, 20:41 ]
odnalazłem temat: trzeba zdjęć zderzak, czyli zdjąć koło i nadkole... Niestety śruba trzymająca błotnik się zepsuła i kręci się nakrętka razem ze śrubą, więc na dziś 1:0 dla PTa. Spróbuję wymyślić jak odkręcić tą piii śrubę.
Przy okazji, czy to od alternatora mi odpadła taka rolka na kształtowniku? Czy to mi latało już wcześniej? Znalazłem w komorze elegancką plastykową rolkę na kątowniczku

#8
Napisano 22 kwietnia 2010 - 14:19
JACEK w temacie regeneracja alternatora napisałem jak wyciągnąć reflektor bez demontażu i o rolce napinacza która jest przymocowana dolnymi śrubami alternatora,nie trzeba jej specjalnie centrować bo jeden otwór ma średnicę główki śruby.pomyślnych przygód z regeneracją alternatora.
#9
Napisano 27 kwietnia 2010 - 16:39
Udało mi się w końcu odkręcić: zderzak (z trudem, bo jedna śruba się zapiekła i musiałem ją rozwiercać - dwa dni mi to zajęło, bo: najpierw nie miałem wiertła, potem jak juz skompletowałem narzędzie to zaczął padać deszcz, więc dokończyłem dziś), wyjąłem reflektor - po odkręceniu zderzaka dość prosta sprawa, zdjąłem pasek poprzez przemieszczenie napinacza i ostatecznie odkręciłem alternator.
I teraz zagwozdka - jak dziada wyjąć, ani nie chce wyjść przez otwór reflektora, ani pomiędzy chłodnicą a silnikiem... wolałbym nie wyciągać chłodnicy.
A cha, wstępnie wydaje mi się jednak, że sprzęgło jest w porządku, ale jak już uda mi się go wyjąć to se go rozkręcę, także wracam po obiedzie z nowymi siłami do auta.
[ Dodano: 2010-04-28, 00:05 ]
Udało się!!!
Ale nie było łatwo, trochę ułatwia odkręcenie jeszcze dwóch śrub, które trzymają z przodu basek blachy ograniczający wychylenie chłodnicy, po odkręceniu go mogłem bardziej przechylić ją i zrobiło się więcej miejsca. Jutro alternator jedzie do sprawdzenia.
[ Dodano: 2010-05-01, 15:51 ]
Sukces pełny!!
Dziękuję Janusz za cenne rady, długo mi to zajęło, bo miałem parę wyjazdów służbowych, a robota nie jest na 5 minut, ale się w końcu udało, dziś poskładałem samochód, odpaliłem i jest ładowanie. Alternator został zregenerowany przy okazji - wymienione zostało sprzęgło, łożyska szczotki i komutator.
Czy w tym aucie jest w ogóle regulator napięcia? W alternatorze go nie było, więc może jest gdzieś poza? A może to sterowanie komputerem?
I teraz zagwozdka - jak dziada wyjąć, ani nie chce wyjść przez otwór reflektora, ani pomiędzy chłodnicą a silnikiem... wolałbym nie wyciągać chłodnicy.
A cha, wstępnie wydaje mi się jednak, że sprzęgło jest w porządku, ale jak już uda mi się go wyjąć to se go rozkręcę, także wracam po obiedzie z nowymi siłami do auta.
[ Dodano: 2010-04-28, 00:05 ]
Udało się!!!
Ale nie było łatwo, trochę ułatwia odkręcenie jeszcze dwóch śrub, które trzymają z przodu basek blachy ograniczający wychylenie chłodnicy, po odkręceniu go mogłem bardziej przechylić ją i zrobiło się więcej miejsca. Jutro alternator jedzie do sprawdzenia.
[ Dodano: 2010-05-01, 15:51 ]
Sukces pełny!!
Dziękuję Janusz za cenne rady, długo mi to zajęło, bo miałem parę wyjazdów służbowych, a robota nie jest na 5 minut, ale się w końcu udało, dziś poskładałem samochód, odpaliłem i jest ładowanie. Alternator został zregenerowany przy okazji - wymienione zostało sprzęgło, łożyska szczotki i komutator.
Czy w tym aucie jest w ogóle regulator napięcia? W alternatorze go nie było, więc może jest gdzieś poza? A może to sterowanie komputerem?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
wymiana rozrządu 2,0 rok 2002![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Mac PiT_* |
|
![]()
|
|
Błąd ładowania alternatora P 063A |
Techniczny podstawowy | airgaston |
|
![]()
|
|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
![]()
|
|
Wymiana drążka kierowniczego i końcówek![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PtBlack_* |
|
![]()
|
|
Wymiana liczniki |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Mamrot_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych