Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Montaż przekaźnika świateł przeciw-mgielnych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 październik 2010 - 15:30

Opiszę jak zamontować przekaźnik.

Wymontować obudowę filtra powietrza.
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Otworzyć skrzynkę bezpiecznikową i wyjąć bezpiecznik FOG BUX 20A

Dołączona grafika

Mamy już odłączone zasilanie świateł przeciw-mgielnych. Można również odłączyć akumulator.
Przechodzimy teraz do wnętrza i zaczynamy od demontażu osłony kolumny kierownicy i skrzynki bezpiecznikowej.
Odkręcić 2 śruby i zdjąć osłonę.

Dołączona grafika

Zdjąć osłonę pod kolumną kierowniczą.

Dołączona grafika

Odkręcić dwie śruby i podważając od dołu zdjąć osłonę skrzynki bezpiecznikowej. Trzeba użyć trochę siły żeby wyskoczyła z zatrzasków.

Dołączona grafika

I mamy to w takim stanie.

Dołączona grafika


Teraz odłączamy przełącznik zespolony. Odbezpieczamy blokady na kostce A i B i wyciągamy je z przełącznika.

Dołączona grafika

Odkręcamy dwie śruby i zdejmujemy przełącznik.

Dołączona grafika

Teraz możemy zamontować przekaźnik:
Ja zamontowałem go na plastiku w komorze bezpiecznikowej.

Dołączona grafika :bry

Wiązkę przeciągnąłem wzdłuż istniejącej wiązki ,która idzie do radia i panelu sterowania nawiewów.

http://images67.foto...5bd3bc64med.jpg

Następnie podciągnąłem ją obok stacyjki aż do kostki.

http://images69.foto...acb1c809med.jpg

Kostka ,która nas interesuje to kostka zaznaczona na zdjęciu jako ” A” a konkretnie pin 13 i 14.

http://images69.foto...547aaa67med.jpg

Do tych styków właśnie podłączamy przewody przekaźnika.Niebieskie przewody (pin14) przecinamy.Do przewodów idących w kierunku świateł podłączamy styk nr 87 przekaźnika(jedna strona styku NO),natomiast po stronie kostki wpinamy styk nr86 przekaźnika(zasilanie cewki przekaźnika "+"), drugi przewód cewki przekaźnika nr.85 podpinamy do masy.Różowo -zielony przewód przy kostce (pin13) odizolowujemy tak aby podpiąć pod niego drugi przewód styku NO przekaźnika nr.30,nie należy tego przewodu przecinać .

http://images67.foto...2131c451med.jpg

http://images69.foto...5036cbf8med.jpg

http://images69.foto...c3f4d7d2med.jpg

Izolujemy solidnie lutowane połączenia.

http://images70.foto...12d7681fmed.jpg

Teraz sprawdzamy skuteczność naszej pracy czy wszystko działa ,a musi działać!!!!!!
Bierzemy się za składanie wszystkiego co rozebraliśmy.

Powodzenia
  • xipe lubi to

#2 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 październik 2010 - 16:17

tasiemiec tasiemcem..... dobry tutorial
lepiej zapobiegac niz leczyc....
podobno ale to podobno w poliftowym awaria nie wystepuje, ale mimo to tez zalozylem przekaznik tyle ze bezposrednio przed zarowkami pod zderzakiem, mozna i tak mozna i wspak :kawka

#3 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 październik 2010 - 16:29

miecio,masz rację nie ważne gdzie byle był skuteczny,ja akurat wymyśliłem sobie tutaj

#4 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 październik 2010 - 17:51

a tak na marginesie w sprawie zabezpieczen napisze tutaj mimo ze chodzilo o klakson,
zakladalem sobie klakson pneumatyczny z rozdzieleniem zaworami na trabke ukryta pod maska i trabke z gruszka na prawym lusterku , o i poszedlem na latwizne bo chcialem zobaczyc jaki jest efekt , kompresorek bierze duzy prad ale zaryzykowalem i podlaczylem wstepnie pod konektorki wychodzace pod orginalny klakson..............
i jak zem sobie poprobowal ze 3 razy to stalo sie tak ze napiecie podawane z kierownicy na konektorze + powiedzmy blyskawicznie spada do 4-5 volt i nie steruje kompresorkiem, malo nie potrafi sterowac trabkami fabrycznymi...........
musialem zalozyc osobny przycisk do trabek pneumatycznych........tak sie jest pospieszyc! ;P ;P chytry2xtraci

#5 Bezimienny Gość.wojstan_*

Bezimienny Gość.wojstan_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 październik 2010 - 09:24

Chętnie zakupił bym 1szt. przekaźnika do swojego PT :) Wysłałem PW, ale nie wiem czy dotarła...

#6 Bezimienny Gość.prometeusz24_*

Bezimienny Gość.prometeusz24_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 luty 2011 - 07:53

Witam. Słuchajcie ja mam inną historię. Nie używałem wogle Halogenów ( wtyczki odłączyłem po ostatniej takiej przygodzie). Kupiłem cały nowy przełącznik zespolony i problem wrócił po około roku: zazęła świecić kontrolka od halogenów. Początkowo migała a teraz już świeci non stop, gaśnie gdy dociśnie się końcówkę przełącznika w strone kierownicy. Problem zaczął się w wakacje kiedy słoneczko ostro przyświeciło w kolumne kierownicy. Jak myślicie co może być problemem. Stary przełącznik mam w swoich Ptkowych zapasach.

#7 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 luty 2011 - 22:00

To dobry moment żeby samemu naprawić przełącznik.Styki prawdopodobnie jeszcze nie są wypalone tylko jest wytarty mechanizm podnoszenia styku.Mechanizm podnoszenia styku przeciw mgielnych pracuje w czasie włączania kierunkowskazów i wyciera się.W tej chwili wystarczy uzupełnić ubytek plastiku w tym mechanizmie. Sposób jaki to zrobisz zależy od Ciebie, byle byłoby to odporne na ścieranie(może to być POXIPOL i kawałek blaszki alu)

#8 MiGi42

MiGi42

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  06 lut 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2CRD
  • Imię:Romuald
  • Skąd::Poznan
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2011 - 15:59

prometeusz24,objawy niesprawności klasyczne.Słupek rozwierania styków nadtopiony ,więc obniżony i zwiera włącznik.Najlepiej zrobić jak radzi papug.Ja użyłem blaszki mosiężnej zwiniętej w rurkę na reszcie słupka.Ponieważ zanim to zdiagnozowałem kupiłem nowy który używam,naprawiony mam w zapasie.

#9 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2011 - 16:52

ok! papug ale powiedz mi co z bezpiecznikiem ,,fog lamp''??? niw wpinasz go?

#10 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2011 - 16:56

sluna,
Po skończonej pracy, trzeba bezpiecznik ponownie włożyć :kawka

#11 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2011 - 17:17

..no właśnie, bo mnie zastanowiło :torba

#12 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 luty 2011 - 19:41

sluna, To jest oczywiste,że po skończonej pracy bezpiecznik trzeba włożyć na swoje miejsce.

#13 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2011 - 22:50

papug! qrcze przecież tam jest ciasno jak cholera! jest możliwośc ,,podciągnięcia'' całej
wiązki do siebie???, czy raczej improwizacja hmm

#14 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2011 - 22:55

qrcze przecież tam jest ciasno jak cholera!

Darek, ja z moimi paluszkami jak serdelki dałem radę, a Ty troszkę grubszy od szczypiora mówisz że tam jest ciasno ? :cwaniak

#15 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2011 - 23:12

Darek, ja z moimi paluszkami jak serdelki dałem radę, a Ty troszkę grubszy od szczypiora mówisz że tam jest ciasno ?


...noooo :lol

#16 Bezimienny Gość.prometeusz24_*

Bezimienny Gość.prometeusz24_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 luty 2011 - 08:05

A możecie mi pokazać na zdjęciu gdzie znajduje sie ten element, który trzeba naprawić bo ja zielony jestem w tym temacie. A i czy konieczne jest wtedy zakładanie przekaźnika, gdy naprawię ten słupek??

#17 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 luty 2011 - 09:32

prometeusz24! szukaj np. w technicznych masz pieknie temat opisany krok po kroku+fotki

[ Dodano: 2011-02-17, 09:38 ]
tu masz link! opis mojego autorstwa :brawo
http://ptcruiserclub...opic.php?t=2485

#18 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 luty 2011 - 19:18

sluna, Fakt jest ciasno,ale do podpięcia tylko 3 przewody,dasz radę.Wiązki za wiele do siebie nie podciągniesz.

#19 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 luty 2011 - 21:36

prometeusz24! przekaznik który proponuje papug! instaluje się po to aby była to pierwsza, i ostatnia Twoja naprawa przełącznika!!! :piwo

#20 Bezimienny Gość.prometeusz24_*

Bezimienny Gość.prometeusz24_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 luty 2011 - 07:34

Ok
Dzięki wszystkim za pomoc spróuję to jakoś ugryźć jak zrobi sie cieplej





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych