Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Montaż przekaźnika świateł przeciw-mgielnych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#21 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 kwiecień 2011 - 19:56

No! ja się pochwale, podłączyłem przekaznik od kolegi papug hm...w pewnym momencie pomyślałem, ze jutro tez jest dzień :lol
Jak napisał adames można ,,to'' solidnie zrobić :piwo

#22 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 kwiecień 2011 - 06:05

sluna, Wszystko da się zrobić. :kciuki Montowałem w sobotę Arturowi "artex38" przełącznik i przekaźnik 40 min spokojnej pracy.

#23 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 grudzień 2011 - 18:07

No i ja sobie zacząłem zaglądać do słąwnego przełącznika zespolonego. Po poruszeniu kostką zapaliły na chwilę halogeny przód i nie chciały zgasnąć i zaczął ulatniac się dymek z okolic przełącznika. Myślałem, że wyrwę z wnętrznościami wtyczkę...
Jak sprawdzić czy halogany świecą? Gdzies wyczytałem, że połączyć gniazda 13 i 14, ale mi wtedy palą się długie, albo mijania już nie pamiętam.
Po chwili...
No już wszystko jasne. Na przełączniku są piny opisane. Liczyłem je odwrotnie. Wszystko działa na krótko jak trzeba... Teraz ciężko mi zlokalizować styki odpowiedzialne za halogeny...

#24 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 grudzień 2011 - 21:26

yodarek, Zajrzyj do tematu Darka,opisał i pokazał co i jak.

http://ptcruiserclub...

#25 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 grudzień 2011 - 23:18

Dzięki, właśnie skończyłem naprawiać. Hula wszystko, tylko musze jeszcze sobie ten przekaźnik wstawić. Nieźle był zjarany. Oprócz tego trzpienia, który wtopił się w plasti, również ta blaszka, zworka była zatopiona w plastikowych prowadnicach i sprężynka nie mogła jej docisnąć. Ehhhh, dzięki Wam za tutorial. Inaczej bym nawet się za to chyba nie zabrał... Pozdrawiam.

#26 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2011 - 23:22

yodarek, :piwo

#27 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 grudzień 2011 - 00:02

:piwo

#28 Bezimienny Gość.pforyt_*

Bezimienny Gość.pforyt_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 październik 2012 - 20:33

Ostatnio skopcił mi sie przełącznik zespolony i tak się zastanawiam czy do jego zabezpieczenia potrzeba jakiś konkretny typ przekaźnika czy może być jakiś zwykły samochodowy?

#29 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 październik 2012 - 23:23

Ja kupiłem w hurtowni elektrycznej nazwyklejszy na 12V. W zwykłym przekaźniku są takie styki, że możesz przepuścić przez nie nawet kilka amper. Nie musi być konkretnie samochodowy...

#30 Bezimienny Gość.pforyt_*

Bezimienny Gość.pforyt_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 październik 2012 - 15:39

Czyli amperaż przekaźnika nie jest ważny? Mam samochodowy przekaźnik 12V/30A

#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 październik 2012 - 15:57

pforyt,
Jak nie jest wazny ? - musi byc min 15-20Amp a najlepiej 30Amp aby sie szybko nie wypalał na stykach .Podczas właczania swiateł prad jest w granicach 15Amp pozniej spada po rozgrzaniu włókien zarówek do ok 10 Amp i tak sie utrzymuje . :kawka

#32 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 październik 2012 - 16:28

Zgadza się, jest ważny i to bardzo, ale jak kupisz najprostszy na 12V, i nie specjalny, część zamienną do jakiejś aparatury, miniaturowy to będzie OK. Zresztą ten, o którym piszesz, 30A w zupełności wystarczy. Większe to już prawie styczniki...
Eeeee, myślę, że jak w halogenie masz H1, 55Wat to nie powienien brać więcej, niż 5-6 A maksymalnie...

#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 październik 2012 - 16:37

yodarek,

Eeeee, myślę, że jak w halogenie masz H1, 55Wat to nie powienien brać więcej, niż 5-6 A maksymalnie... x 2 żarówki na jednym obwodzie . :kawka

#34 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 październik 2012 - 16:39

andreeas7, jessss offf korssss... :piwo
Ten fakt przeoczyłem....

#35 Pavvcio81

Pavvcio81

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 120
  • Dołączył:  14 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł

Napisano 08 listopad 2014 - 10:49

potrzebuje pomocy, zakupiłem przekaźnik który opisany jest numerami 85, 86, 87 i 30, a kiedys widziałem na forum fotke jak podłączyć taki przekaźnik z tą właśnie numeracją.
Możecie mi ją udostępnić albo opisać gdzie co podłaczyć? dokładnie model PS-543

#36 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 listopad 2014 - 10:55

85 - podłączasz do masy auta
86 - podłączasz do przeciętego przewodu na pinie 14 (od strony kostki przełącznika )

87 - podłączasz do drugiego końca odciętego przewodu z pinu 14

30 - podłączasz do przewodu idącego na pin nr 13 (nie należy go odcinać - tylko dolutować do niego)

i to wszystko masz podłączony przekażnik przeciwmgielnych

#37 Pavvcio81

Pavvcio81

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 120
  • Dołączył:  14 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł

Napisano 08 listopad 2014 - 14:26

Dzięki wielkie Andrzej zaraz się zabieram

#38 Bezimienny Gość.papug_*

Bezimienny Gość.papug_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 listopad 2014 - 14:14

Opiszę jak zamontować przekaźnik.

Wymontować obudowę filtra powietrza.
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Otworzyć skrzynkę bezpiecznikową i wyjąć bezpiecznik FOG BUX 20A

Dołączona grafika

Mamy już odłączone zasilanie świateł przeciw-mgielnych. Można również odłączyć akumulator.
Przechodzimy teraz do wnętrza i zaczynamy od demontażu osłony kolumny kierownicy i skrzynki bezpiecznikowej.
Odkręcić 2 śruby i zdjąć osłonę.

Dołączona grafika

Zdjąć osłonę pod kolumną kierowniczą.

Dołączona grafika

Odkręcić dwie śruby i podważając od dołu zdjąć osłonę skrzynki bezpiecznikowej. Trzeba użyć trochę siły żeby wyskoczyła z zatrzasków.

Dołączona grafika

I mamy to w takim stanie.

Dołączona grafika


Teraz odłączamy przełącznik zespolony. Odbezpieczamy blokady na kostce A i B i wyciągamy je z przełącznika.

Dołączona grafika

Odkręcamy dwie śruby i zdejmujemy przełącznik.

Dołączona grafika

Teraz możemy zamontować przekaźnik:
Ja zamontowałem go na plastiku w komorze bezpiecznikowej.

Dołączona grafika

Wiązkę przeciągnąłem wzdłuż istniejącej wiązki ,która idzie do radia i panelu sterowania nawiewów.

http://images67.foto...5bd3bc64med.jpg

Następnie podciągnąłem ją obok stacyjki aż do kostki.

http://images69.foto...acb1c809med.jpg

Kostka ,która nas interesuje to kostka zaznaczona na zdjęciu jako ” A” a konkretnie pin 13 i 14.

http://images69.foto...547aaa67med.jpg

Do tych styków właśnie podłączamy przewody przekaźnika.Niebieskie przewody (pin14) przecinamy.Do przewodów idących w kierunku świateł podłączamy styk nr 87 przekaźnika(jedna strona styku NO),natomiast po stronie kostki wpinamy styk nr86 przekaźnika(zasilanie cewki przekaźnika "+"), drugi przewód cewki przekaźnika nr.85 podpinamy do masy.Różowo -zielony przewód przy kostce (pin13) odizolowujemy tak aby podpiąć pod niego drugi przewód styku NO przekaźnika nr.30,nie należy tego przewodu przecinać .

http://images67.foto...2131c451med.jpg

http://images69.foto...5036cbf8med.jpg

http://images69.foto...c3f4d7d2med.jpg

Izolujemy solidnie lutowane połączenia.

http://images70.foto...12d7681fmed.jpg

Teraz sprawdzamy skuteczność naszej pracy czy wszystko działa ,a musi działać!!!!!!
Bierzemy się za składanie wszystkiego co rozebraliśmy.

Powodzenia

Robert przeniosłem na początek Twojego tematu z 2010r tam zagineły zdjęcia , ale tu też zostawię , bo temat był założony pod usuniętym profilem : andreeas7

#39 Pavvcio81

Pavvcio81

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 120
  • Dołączył:  14 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł

Napisano 15 listopad 2014 - 16:48

też założyłem tylko wziąłem do ręki miernik i na zwarcie ustawiłem i odszukałem te kable niżej i tam sie wpiąłem. Nie musiałem cofać się z wiązka przewodów do wtyczki przy przełączniku zespolonym.
Gratuluje udanej roboty :piwo

Paweł Robert ten temat opisywał w 2010r , tylko zaginęły zdjęcia na początku postu. Zawsze jest lepiej podłączyć niżej w wiązkę , kostka przełącznika jest delikatna , zawsze połamana i przy każdej ingerencji potrafią z niej wysunąć piny . : andreeas7

[ Dodano: 2014-11-15, 16:48 ]
andreeas7 tylko taka moja mała uwaga ze faktycznie lepiej nizej bo jak zobaczyłem kostke u siebie to sie wystraszyłem.

#40 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 15 listopad 2014 - 19:53

I oczywiście nie zapominamy po skończonej robocie włożyć bezpiecznika. Błaha sprawa, a ile nerwów oszczędza :glupek





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych