Montaż przekaźnika świateł przeciw-mgielnych
#1 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 08 październik 2010 - 15:30
Wymontować obudowę filtra powietrza.
Otworzyć skrzynkę bezpiecznikową i wyjąć bezpiecznik FOG BUX 20A
Mamy już odłączone zasilanie świateł przeciw-mgielnych. Można również odłączyć akumulator.
Przechodzimy teraz do wnętrza i zaczynamy od demontażu osłony kolumny kierownicy i skrzynki bezpiecznikowej.
Odkręcić 2 śruby i zdjąć osłonę.
Zdjąć osłonę pod kolumną kierowniczą.
Odkręcić dwie śruby i podważając od dołu zdjąć osłonę skrzynki bezpiecznikowej. Trzeba użyć trochę siły żeby wyskoczyła z zatrzasków.
I mamy to w takim stanie.
Teraz odłączamy przełącznik zespolony. Odbezpieczamy blokady na kostce A i B i wyciągamy je z przełącznika.
Odkręcamy dwie śruby i zdejmujemy przełącznik.
Teraz możemy zamontować przekaźnik:
Ja zamontowałem go na plastiku w komorze bezpiecznikowej.
Wiązkę przeciągnąłem wzdłuż istniejącej wiązki ,która idzie do radia i panelu sterowania nawiewów.
http://images67.foto...5bd3bc64med.jpg
Następnie podciągnąłem ją obok stacyjki aż do kostki.
http://images69.foto...acb1c809med.jpg
Kostka ,która nas interesuje to kostka zaznaczona na zdjęciu jako ” A” a konkretnie pin 13 i 14.
http://images69.foto...547aaa67med.jpg
Do tych styków właśnie podłączamy przewody przekaźnika.Niebieskie przewody (pin14) przecinamy.Do przewodów idących w kierunku świateł podłączamy styk nr 87 przekaźnika(jedna strona styku NO),natomiast po stronie kostki wpinamy styk nr86 przekaźnika(zasilanie cewki przekaźnika "+"), drugi przewód cewki przekaźnika nr.85 podpinamy do masy.Różowo -zielony przewód przy kostce (pin13) odizolowujemy tak aby podpiąć pod niego drugi przewód styku NO przekaźnika nr.30,nie należy tego przewodu przecinać .
http://images67.foto...2131c451med.jpg
http://images69.foto...5036cbf8med.jpg
http://images69.foto...c3f4d7d2med.jpg
Izolujemy solidnie lutowane połączenia.
http://images70.foto...12d7681fmed.jpg
Teraz sprawdzamy skuteczność naszej pracy czy wszystko działa ,a musi działać!!!!!!
Bierzemy się za składanie wszystkiego co rozebraliśmy.
Powodzenia
- xipe lubi to
#2
Napisano 08 październik 2010 - 16:17
lepiej zapobiegac niz leczyc....
podobno ale to podobno w poliftowym awaria nie wystepuje, ale mimo to tez zalozylem przekaznik tyle ze bezposrednio przed zarowkami pod zderzakiem, mozna i tak mozna i wspak
#3 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 08 październik 2010 - 16:29
#4
Napisano 08 październik 2010 - 17:51
zakladalem sobie klakson pneumatyczny z rozdzieleniem zaworami na trabke ukryta pod maska i trabke z gruszka na prawym lusterku , o i poszedlem na latwizne bo chcialem zobaczyc jaki jest efekt , kompresorek bierze duzy prad ale zaryzykowalem i podlaczylem wstepnie pod konektorki wychodzace pod orginalny klakson..............
i jak zem sobie poprobowal ze 3 razy to stalo sie tak ze napiecie podawane z kierownicy na konektorze + powiedzmy blyskawicznie spada do 4-5 volt i nie steruje kompresorkiem, malo nie potrafi sterowac trabkami fabrycznymi...........
musialem zalozyc osobny przycisk do trabek pneumatycznych........tak sie jest pospieszyc! ;P ;P chytry2xtraci
#5 Bezimienny Gość.wojstan_*
Napisano 09 październik 2010 - 09:24
#6 Bezimienny Gość.prometeusz24_*
Napisano 15 luty 2011 - 07:53
#7 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 15 luty 2011 - 22:00
#8
Napisano 16 luty 2011 - 15:59
#9
Napisano 16 luty 2011 - 16:52
#10
Napisano 16 luty 2011 - 16:56
Po skończonej pracy, trzeba bezpiecznik ponownie włożyć
#11
Napisano 16 luty 2011 - 17:17
#12 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 16 luty 2011 - 19:41
#13
Napisano 16 luty 2011 - 22:50
wiązki do siebie???, czy raczej improwizacja
#14
Napisano 16 luty 2011 - 22:55
Darek, ja z moimi paluszkami jak serdelki dałem radę, a Ty troszkę grubszy od szczypiora mówisz że tam jest ciasno ?qrcze przecież tam jest ciasno jak cholera!
#15
Napisano 16 luty 2011 - 23:12
Darek, ja z moimi paluszkami jak serdelki dałem radę, a Ty troszkę grubszy od szczypiora mówisz że tam jest ciasno ?
...noooo
#16 Bezimienny Gość.prometeusz24_*
Napisano 17 luty 2011 - 08:05
#17
Napisano 17 luty 2011 - 09:32
[ Dodano: 2011-02-17, 09:38 ]
tu masz link! opis mojego autorstwa
http://ptcruiserclub...opic.php?t=2485
#18 Bezimienny Gość.Anonymous_*
Napisano 17 luty 2011 - 19:18
#19
Napisano 17 luty 2011 - 21:36
#20 Bezimienny Gość.prometeusz24_*
Napisano 18 luty 2011 - 07:34
Dzięki wszystkim za pomoc spróuję to jakoś ugryźć jak zrobi sie cieplej
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przygasanie/mruganie świateł i oświetlenia wnętrzapt2.0 |
Techniczny podstawowy | PiotrPP |
|
|
|
Kostka przełącznika świateł przedlift |
Części do PT Cruisera | andreeas7 |
|
|
|
Brak świateł mijania przy jednoczesnym działaniu kierunkowskazu którego nie można wyłączyć |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.RobertL_* |
|
|
|
Zregeneruję przełącznik zespolony świateł przeciwmgłowych (halogenów)przełącznik, zespolony, naprawa i 6 więcej |
Usługi napraw | Jacekk133 |
|
|
|
2.2 CRD demontaż Turbinyturbina |
Techniczny podstawowy | koliber01 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych