
jak naciągnąć linkę hamulca ręcznego?
#1
Napisano 20 November 2010 - 14:27
#2
Napisano 20 November 2010 - 14:36
Ale nasz Leopaw ma w tym zakresie spore doświadczenie, ostatnio regulował hamulec ręczny pewnej warszawskiej damie

#3
Napisano 20 November 2010 - 16:26

#4
Napisano 20 November 2010 - 19:35

#5
Napisano 20 November 2010 - 19:41
#6
Napisano 21 November 2010 - 08:07
#7
Napisano 21 November 2010 - 09:01

#8
Napisano 21 November 2010 - 09:02
"Ja musiałem oszlifować trzpienie samoregulatorów tak aby szczęki opadły w dół i wtedy zdemontowałem bębny "
Krawędż to standart w każdym bębnie po pracy - po to masz regulację(a zakres jej pracy jest duży) abyś mógł sciągnąć szczęki do min i móc zdemontować bęben i ponownie przy montażu ustawic szczeki na swoim miejscu względem bębna , i o ile regulacja chodzi nie jest to żaden problem - dlatego jest to wążny element tylnych hamulcy i trzeba o niego dbac i regularnie przeglądać - potem pozostaje tylko jak to napisał Leopaw "Trzeba cierpliwości wiele i własnej pomysłowości"

#9
Napisano 21 November 2010 - 09:08
#10
Napisano 21 November 2010 - 09:22
Nie hamuję pomocniczym ale po latach eksploatacji bęben ma prawo się wytrzeć i nie jest to odosobniony przypadek bo kolega w mercedesie 190 miał to samo a jest to taki sam patent hamulca jak w pitku.
Ze Ty nie używasz hamulca ręcznego - to nie znaczy że wszyscy nie używają, - ja używam codzienie i nie wyobrażam sobie jazdy z niesprawnym hamulcem zwłaszcza na wszelkich podjazdach i pod górkę - głupota kierowców na naszych drogach nie zna granic i potrafi pod górę ustać za toba praktycznie na zdeżaku (pozostaje Ci tylko wtedy jazda na półsprzęgle - albo ręczny)
#11
Napisano 21 November 2010 - 09:33
#12
Napisano 21 November 2010 - 09:42

#13
Napisano 23 November 2010 - 00:39
azchodniopomorskie umiera albo jakos tak....

#14
Napisano 22 November 2011 - 19:51

Ponieważ hamulec pomocniczy w moim autku był raczej kiepski (musiałem dźwignię ręcznego podciągać prawie do pionu),to postanowiłem wyregulować ręczny.
Po przeczytaniu wszystkich informacji na forum , uznałem, że to pikuś.

Po zdjęciu koła ( żeby było mi wygodniej) zacząłem wyciągać gumową zaślepkę do regulacji ręcznego.
Gumka wpadła mi do środka

Czyli trzeba było odkręcić zaciski ściągnąć tarczo-bęben. Szczęki były w dobrym stanie , więc przesmarowałem regulator i ustawiłem szczęki wstępnie zgodnie z sugestią Maxyma , na rozmiar 173mm.
Wcześniej skrobakiem usunąłem nalot na rantach tarczo-bębna, a następnie przetarłem powierzchnie cierne papierem ściernym.
Po założeniu bębna drobna korekta z podkręceniem ręcznego, tak, aby lekko tarczo-bęben podczas obrotu delikatnie stykał się ze szczękami, po czym delikatnie cofnąłem szczęki na regulatorze.
Koniec lewej strony.
Więc zabieram się za prawą stronę. Wszystko przebiegło podobnie jak z lewą stroną, poza tym, że z jednej szczęki odpadła zużyta okładzina cierna

Cóż było robić, podkręciłem te szczęki na wymiar 173mm i poskładałem wszystko.
Teraz muszę zamówić szczęki ręcznego i chyba od razu tarcze i klocki z przodu (hamulec przedni jest raczej nieciekawy).
Na koniec drobna uwaga.
Jeśli ktoś chce podciągnąć ręczny, to zachęcam do obejrzenia jednak w jakim stanie są szczęki. One teoretycznie nie powinny się zużyć , a jednak okazało się, z jednej strony są w stanie tragicznym.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
2.2 crd jaki olej![]() |
Moje auto | carra |
|
![]()
|
|
Jak sprawdzic jaka mam wersje Pitka? |
Ogólnie | Bezimienny Gość.Twin_* |
|
![]()
|
|
Jak się trzymacie? Mam na myśli osoby w powodzi… |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
![]()
|
|
Wydał ktos stąd pitomaniaków jakąś książkę? |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
![]()
|
|
Pompa wspomagania kierownicy - jaki zamiennik? |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.CruiserT_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych