zachowanie się wskazówki temperatury silnika
#1
Napisano 27 December 2010 - 21:06
#2
Napisano 27 December 2010 - 22:00
Jeśli wymieniałeś termostat na nowy, to jest to trochę dziwne zachowanie.
Sprawdź jaką masz temp. w następujący sposób.
Na zimnym silniku , odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym i włóż tam termometr ze skalą pow 100*C. Ja używam do tego termometru którym mierzona była temp w piecu CO .
Uruchom silnik i obserwuj wzrost temperatury i zachowanie się termostatu, tzn w którym momencie zacznie się robić od góry ciepła chłodnica lub wąż pomiędzy termostatem a chłodnicą.
W Dieslu termostat otwiera się przy 87*C a w benzynie chyba przy 91*C, na starym termostacie powinieneś mieć napisane przy jakiej temp następuje jego otwarcie.
Sam termostat możesz również sprawdzić wkładając go do małego garnka z wodą i ustawiając go na kuchence. Potrzebny jest również termometr i przydatna jest lampka, żeby lepiej widzieć.
Oczywiście to są domowe metody, ale możesz podjechać do dowolnego warsztatu gdzie podłączą Ci pitka pod kompa i wtedy sprawdzą dokładnie temp silnika.
#3
Napisano 27 December 2010 - 22:26
Najlepiej abys miał doste do pirometru laserowego i pomierzył temperatury na węzach w całym obwodzie .Nie jestem przekonany czy odpowietrzyłes do konca układ i dziwne jest też to że wentylator schładza ci do 1/4 wskazań .
Prawidłowy zakres pracy wentylatora :
- dla predkosci mniejszej od 70km/h przy wyłaczonej klimatyzacji załązcenie wentylatora I bieg 96,6 stopnia - wyłączenie 92,7
II bieg załączenie 103 stopnie wyłaczenie 98,8 stopnia
- dla prdkosci pow 70km/h tylko II bieg w zakresie włączenie 103stopnie wyłączenie 98,8 stopnia
Przy włączonej klimatyzacji zakres pracy wentylatora II bieg załączenie 86 stopni wyłączenie 82,2
Jakby nie patrzył każda podana temperatura jest zbilzona do srodkowej kreski wskażnika (80 stopni ok 2 mm od dołu środkowej kreski)
#4
Napisano 27 December 2010 - 22:49
#5
Napisano 27 December 2010 - 23:43
U mnie w zimie wskazowka jest moze 2mm nad 2 kreska od dolu (no w porywach miedzy 2-3 kreska), w lecie jest zwykle w okolicy 3 kreski, tylko w korku dochodzi do 4 (srodkowej) kreski. Ogrzewanie dziala niby dobrze. Czy mam rozumiec, ze cos nie tak z termostatem?
Dodam, ze nigdy nie przekroczylo mi polowy skali, czyli i nigdy nie zalaczal sie 2 bieg wentylatora (ktory notabene dziala). Zalacza sie tylko 1 bieg z klima.
#6
Napisano 27 December 2010 - 23:53
CRD ma inną charakterystyke termostu i praktycznie nie udaje sie go zagotowac - chyba że masz uszkodzona uszczelke pod głowicą.Tak jak teraz temperatura - 10 stopni - wskaznik jest ok 1-1,5 mm od dołu srodkowej kreski wskażnika temperatury na pełnym objegu w czasie jazdy , na wolnych obrotach ok 2-2,5 mm od srodkowego wskazania - jesli masz inaczej to jest żle i jest to oznaka że termostat nie trzyma objegu.
#7
Napisano 27 December 2010 - 23:56
#8
Napisano 28 December 2010 - 16:18
Wcześniej jak termostat był sprawny to wskazówka była około 2mm poniżej kreski połowy skali.
Obecnie wskazówka jest równo na kresce w połowie skali, a moment otwarcia termostatu i puszczenie obiegu przez chłodnicę, jest prawie niezauważalny, wskazówka opuszcza się w granicach 0,5mm.
Termostat kupiłem w sklepie internetowym z Olkusza i polecam go innym.
#9
Napisano 28 December 2010 - 17:45
Jutro jade kupic termostat w ASO, cena 238zl, to raptem tyle samo co w sklepie internetowym. Za wymiane chca 120zl, jesli duzo roboty, to w mroz i tak sam nie podolam. Moglbys przyblizyc ile Ci sie z tym zeszlo i jak to ugryzc?
#10
Napisano 28 December 2010 - 18:32
http://ptclub.pl/vie... ... sc&start=0
w sklepie internetowym termostat kosztuje 180zł i mamy tam 10% rabatu
#11
Napisano 28 December 2010 - 18:48
#12
Napisano 28 December 2010 - 18:56
Najpierw sprawdź tą temperaturę, to podstawa. Układ powinien się już sam odpowietrzyć, oczywiście zakładamy, że masz odpowiedni poziom płyny w zbiorniczku wyrównawczym, jeśli jest płynu mało, to problemy z ogrzewaniem są nieuniknione.
Jeśli piszesz, że wskazówka schodzi do 1/4 , czy mamy to rozumieć, że to chodzi tylko o te 3-4mm poniżej połowy ?
Jak tak, to jest to normalne, termostat puszcza płyn na duży obieg , czyli przez chłodnicę.
#13
Napisano 28 December 2010 - 19:22
Termostat i tak kupie w serwisie, odchodzi koszt przesylki i ryzyko ze bedzie niesprawny, wiec koszt wyjdzie zblizony. A i pewnie zwiekszone spalanie tej zimy mi nieco spadnie.
#14
Napisano 28 December 2010 - 19:35
#15
Napisano 28 December 2010 - 20:53
Czy przypadkiem w czasie sprawdzania nawiew nie był ustawiony na szybę lub nogi i szybę ? Jeśli tak to automatycznie zmienia sie charakterystyka pracy wentylatorów ze wzgledu na załączoną klimatyzacje i temperatura może byc w przedziale 82 86 stopni tak ma zaprogramowane pitek sterownik
#16
Napisano 28 December 2010 - 21:06
#17
Napisano 29 December 2010 - 13:16
#18
Napisano 29 December 2010 - 14:45
Marcin, to możesz teraz jeździć bez rękawiczek, czapki i kaleson. Można by nawet rzec , że nawet w sandałach.No, termostat wymieniony, temperaturka w normie.
#19
Napisano 29 December 2010 - 18:11
A i ktos mi mowil w serwisie, ze niedogrzany silnik powoduje ze dogrzewaja go swiece, i ze przez to moga sie przepalic szybciej, co mnie tez wystraszylo.
#20
Napisano 29 December 2010 - 18:55
Jeśli silnik jest zimny, to te grzałki są załączone co z pewnością zwiększa pobór prądu.
Wiadomo jest powszechnie, że właściwa temperatura pracy silnika czyli to 90*C jest optymalną temperaturą, przy której silnik spala odpowiednią dawkę paliwa.
Na pewno będzie teraz palił mniej.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pochwalcie się swoimi modelami PT CRuiser'ów. |
Offtopic | bartek_sz3 |
|
|
|
Tu się witamy!!!Powitanie |
Tu się witamy z załogą PTClub.pl | Przemo |
|
|
|
Jak się trzymacie? Mam na myśli osoby w powodzi… |
Offtopic | pitkowechucherko |
|
|
|
SWAP silnika z 2.0 na 2.4 |
Modyfikujemy | Bezimienny Gość.Szymek_* |
|
|
|
Udało się naprawić wtryski domowym sposobem |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych