Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

zachowanie się wskazówki temperatury silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#41 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 04 stycznia 2011 - 18:25

chlopaki ciekawa sprawa bo u mnie jest dokladnie ten sam efekt co u romanikxxl natomiast nie miala na to wplywu naprawa wentylatora i tez po dojsciu do polowy skali temperatura troche sie cofala mimo ze wentylator sie nie zalaczal.

#42 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 05 stycznia 2011 - 17:55

Sprawdziłem odczyt live data pcmscan i jest tak: ogrzewanie wyłączone ,auto stoi,wskazówka stoi na połowie tem 91-92 ,wiatrak załączył sie przy 99-100.włączyłem ogrzewanie na full,tem spadła do 86 st. wskazówka 3mm pod połową.temp.zewn.-4st.ruszyłem z kopyta i po garach pitkowi tem.utrzymywała sie na poziomie 86-88st.wskazówka 2mm pod połową,ogrzewanie na full i k.....a padła mi bateria w lapku :( .myślę że jest wszystko ok.chyba że się mylę

#43 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 06 stycznia 2011 - 12:13

no ale zawsze tak miales? bo mi takei efekty sie zalaczyly jakis czas temu dopiero... kiedys wskazowka mi stala na polowie bez wzgledu na wszystko

#44 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 stycznia 2011 - 12:20

romanikxxl,
To prawidłowe zachowanie , nie kombinuj , weż pod uwage że samochód troche juz popracował i sprawność wszystkich elementów po mału spada :przede wszystkim wydajność pompy wody drożnośc chłodnicy ,chłodniczki i etc. Jest dobrze i bym nie kombinował martwiłbym sie jakbyś miał 60-70 stopni.

#45 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 06 stycznia 2011 - 12:26

scoroop, piti jest z nami od maja 2010 i wsześnie nic takiego nie zauważyłem może dlatego że było ciepło i ogrzewanie nie było włączane

#46 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 06 stycznia 2011 - 12:46

dla mojego to trzecia zima ze mna ale zachowywac sie tak zaczal gdzies w polowie zeszlego roku. moze byc ze andreeas7 ma racje i nie warto kombinowac. :)

#47 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 06 stycznia 2011 - 13:42

scoroop, jakbyś sprawdził temp.silnika tak jak ja to byś miał pewność że jest ok.w końcu autka mają po 10 lat i elektryka może płatać figle :lol

#48 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 06 stycznia 2011 - 13:46

ano tak :). w takim razie na razie nie wymieniam termostatu - polezy u mnie w szafie i poczeka na swoja kolej :). z samym dogrzaniem specjalnych problemow nie mam, tylko to opadanie temperatury po dojsciu do polowy skali mnie niepokoi ale skoro tak to nie ma co sie rzucac :)

#49 Bezimienny Gość.adamvr6_*

Bezimienny Gość.adamvr6_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 stycznia 2011 - 18:53

u mnie jeśli wskazówka wejdzie na połowę skali to po chwili załącza się wentylator i delikatnie opada. Myślałem że to normalne. Poprzedni właściciel twierdzi że wymienił termostat we wrześniu ale chyba zainwestuje i wymienię dla pewności jeszcze raz hmm

#50 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9 306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 stycznia 2011 - 19:18

adamvr6,
To prawdopodobnie masz termostat sprawny. Gdyby był uszkodzony, to nie pozwoliłby na osiągnięcie temp do połowy skali .
Połowa skali to 90*C.
Wspólnie z romanikxxl, rozbieraliśmy termostat i sprawdzaliśmy w domu zakres jego pracy, wszystko było OK.
Po prostu , wychodzi na to, że taka jest "uroda" waszych silników.

#51 romanikxxl

romanikxxl

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  08 cze 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 limited
  • Imię:Paweł

Napisano 10 stycznia 2011 - 23:46

adamvr6, ten typ tak ma .Ja leciałem wczoraj na trasie włączone ogrzewanie temp.zew.+6 wskazówka na połowie i co jakiś czas sobie opadała tak 2mm.

#52 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 stycznia 2011 - 10:46

romanikxxl

Omnie jest tak samo,ztego wynika ze benzyniaki tak maja

#53 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 11 stycznia 2011 - 13:06

albo raczej im sie tak robi z wiekiem ;) ot takie starcze fochy :p

#54 Bezimienny Gość.adamvr6_*

Bezimienny Gość.adamvr6_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 stycznia 2011 - 20:50

no w takim razie jestem spokojniejszy :kciuki
podziękował i będę czekał na upalne dni i zobaczę jak wtedy będzie się zachowywał.
ja trochę byłem przewrażliwiony tą temp bo poprzedni właściciel sprzedając mi pitka twierdził że prawdopodobnie uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, auto niby po rozgrzaniu wypluwało zawartość płynu chłodzącego ze zbiorniczka, lub bulgotało w naczyniu wyrównawczym jak twierdził. Ja po zakupie zmieniłem płyn, porządnie odpowietrzyłem i takich objawów nie ma jak narazie. Silnik rozgrzewa sie normalnie do połowy skali i nic sie nie dzieje. Dodam ze w miedzy czasie przymocowałem dobrze wiatrak do silnika bo miał jakieś dziwne luzy i nie trzymał sie qpy. może sie zacinał i sie nie włączał i stąd te bulgotanie. Wina może być tez w pompie wody nie była wcześniej wymieniana, czeka mnie wymiana rozrzadu to już wszystko sie pokolei doprowadzi do ładu przy 80 tys niby pasek zmieniany ale co z tego jak bez pompy i bez rolek a 120tys mam teraz wiec dla swietego mojego spokoju wymienię:)

#55 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 287
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopada 2015 - 20:57

Witam.

Chciałbym odgrzać temat.

W moim CRD 150 kucy 2006 temperatura waha się ok w 1/2 wysokości pomiędzy pierwszą a drugą kreską - chociaż grzeje.

Szybko zajrzałem pod maskę a tam płynu nie uświadczysz w zbiorniczku. Wlałem to co było pod ręką ok 250 ml i dalej nic.

Kupiłem jeszcze literek i rano doleję.

Zastanawia mnie gdzie to ubywa po rozbieraniu całego środka przy naprawie klimy. Pod silnikiem suchutko. Czyżby tak się zapowietrzył.

Jeszcze czeka mnie naprawa silnika wentylatora bo 1 bieg nie działa i nie wiem czy się nie obejdzie bez ruszania chłodnicy.



#56 Nowy

Nowy

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 7
  • Dołączył:  11 maj 2024
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 cdc
  • Imię:Patrycjusz
  • Skąd::Sieraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 maja 2024 - 20:45

Też tak mam
A ja mam wskazówkę między 1 a 2 kreską i się zastanawiam czy wymienić termostat silnik 2.2
Ja mam wskazówke między 1 a 2 kreską i zastanawiam się czy wymienić termostat przy drugiej kresce jak dochodzi to załacza się wentylator 2.2 silnik

#57 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maja 2024 - 06:00

Też tak mam
A ja mam wskazówkę między 1 a 2 kreską i się zastanawiam czy wymienić termostat silnik 2.2
Ja mam wskazówke między 1 a 2 kreską i zastanawiam się czy wymienić termostat przy drugiej kresce jak dochodzi to załacza się wentylator 2.2 silnik

 

W poliftach jest troszkę poniżej środkowej kreski - do podłączenia tester i sprawdzenie temperatury w parametrach - ale jak masz miedzy 1 - 2 kreska to termostat z obudowa na 100 % do wymiany będzie poniżej 80 stopni .



#58 Nowy

Nowy

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 7
  • Dołączył:  11 maj 2024
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 cdc
  • Imię:Patrycjusz
  • Skąd::Sieraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maja 2024 - 07:24

A wymiana termostatu da radę normalny warsztat ogarnąć silnika k 2.2

#59 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maja 2024 - 07:36

Nie właściwe pytanie ? Nie czy da a raczej za ile . Robota prosta ale ciężki dostęp do dwóch śrub i trochę rozbierania i spuszczenie częściowe płynu z układu .Musisz się realnie liczyć z kosztem 200 zł + koszt termostatu z obudową 180-280 zł

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 23 maja 2024 - 07:41


#60 Nowy

Nowy

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 7
  • Dołączył:  11 maj 2024
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 cdc
  • Imię:Patrycjusz
  • Skąd::Sieraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 maja 2024 - 08:29

Dzięki





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych