Wspomaganie
Started By
Bezimienny Gość.kwiatek_*
, 20 sty 2011 00:43
9 odpowiedzi w tym temacie
#1 Bezimienny Gość.kwiatek_*
Napisano 20 styczeń 2011 - 00:43
Mam wrażenie że w moim pt słabo chodzi wspomaganie...Czy rodzaj oleju w układzie wspomagania ma znaczenie, czytałem że polecacie Mopar Atf+4, na pewno mam inny. Mechanik po wymianie pompy wspomagania, która mi jakiś czas temu padła (założyłem inną używaną) zalał innym płynem.
Zauważalna jest różnica pracy wspomagania przy zmianie kół na zimę, na lato mam 205/55R16 a teraz 195/65R15. Kręci się lepiej niż latem ale wydaje mi się że i tak za ciężko...
Zauważalna jest różnica pracy wspomagania przy zmianie kół na zimę, na lato mam 205/55R16 a teraz 195/65R15. Kręci się lepiej niż latem ale wydaje mi się że i tak za ciężko...
#2
Napisano 20 styczeń 2011 - 10:03
kwiatek, a nie slyszysz buczenia przy skrecie?
Na 100% na wspomaganie ma wplyw plyn, i radze wymienic szybko na mopar atf+4.
Kola rowniez maja wplyw, na wezszych bedzie latwiej niz na szerszych. Zreszta zalezy z jakim autem porownywales, w moim poprzednim fiacie siena, moglem krecic kolkiem wykalaczka
Choc w PT wspomaganie dziala bdb, wiec wszyztko to kwestia porownania. A i gdy samochod stoi, to zawsze ciezej kierownica sie obroci niz gdy sie chocby powoli porusza. I nie wskazane jest skrecac kolami gdy auto stoi.
Na 100% na wspomaganie ma wplyw plyn, i radze wymienic szybko na mopar atf+4.
Kola rowniez maja wplyw, na wezszych bedzie latwiej niz na szerszych. Zreszta zalezy z jakim autem porownywales, w moim poprzednim fiacie siena, moglem krecic kolkiem wykalaczka
Choc w PT wspomaganie dziala bdb, wiec wszyztko to kwestia porownania. A i gdy samochod stoi, to zawsze ciezej kierownica sie obroci niz gdy sie chocby powoli porusza. I nie wskazane jest skrecac kolami gdy auto stoi.
#3
Napisano 22 styczeń 2011 - 15:24
kwiatek! tak czyń jak proponuje Marcin!!!...i życie stało się proste masz crd!
[ Dodano: 2011-01-24, 18:29 ]
kwiatek! wymieniłeś?, i jakie objawy-polepszyło się
[ Dodano: 2011-01-24, 18:29 ]
kwiatek! wymieniłeś?, i jakie objawy-polepszyło się
#4 Bezimienny Gość.RaV._*
Napisano 27 luty 2011 - 08:21
Witam,
wymieniłem pompę na nową i okazałosię że układ nie jest szczelny miedzy pompą a przewodem wysokiego cisnienia, więc kupiłem nowy przewód i po uruchomieniu silnika znowu pojawiła się ta sama nieszczelnoęć. Mój mechanik wymięka a ja już mam serdecznie dosyć co moze byc przyczyną ze wspomaganie nie działa i układ się rozszczelnia w miejścu połączenia pompy z przewodem???
wymieniłem pompę na nową i okazałosię że układ nie jest szczelny miedzy pompą a przewodem wysokiego cisnienia, więc kupiłem nowy przewód i po uruchomieniu silnika znowu pojawiła się ta sama nieszczelnoęć. Mój mechanik wymięka a ja już mam serdecznie dosyć co moze byc przyczyną ze wspomaganie nie działa i układ się rozszczelnia w miejścu połączenia pompy z przewodem???
#5
Napisano 27 luty 2011 - 08:58
RaV.! zaczekamy na opinie naszego klubowego mechanika Andrzeja! bo ciekawie się robi
#6
Napisano 27 luty 2011 - 09:15
RaV.,
Czy wymieniona pompa wspomagania faktycznie była nowa(zamiennik czy oryginał serwis) czy uzywana.Z tego co opisujesz albo masz definitywnie usterke pompy - druga mozliwośc brudny układ wspomagania od strony wysokocisnieniowej (jest niedrozny) do rozebrania ,czyszcenia , przepłukania i dopiero zalania czystym płynem.
Przypuszczam ze mechanik odpuscił sobie przy wymianie pompy wyczyszczenie układu
Czy wymieniona pompa wspomagania faktycznie była nowa(zamiennik czy oryginał serwis) czy uzywana.Z tego co opisujesz albo masz definitywnie usterke pompy - druga mozliwośc brudny układ wspomagania od strony wysokocisnieniowej (jest niedrozny) do rozebrania ,czyszcenia , przepłukania i dopiero zalania czystym płynem.
Przypuszczam ze mechanik odpuscił sobie przy wymianie pompy wyczyszczenie układu
#7 Bezimienny Gość.RaV._*
Napisano 27 luty 2011 - 11:34
Witam,
części mam wszystkie z serwisu, wywaliłem kupę kasy a efektu zero. Może faktycznie układ nie został wyczyszczony, może mechanik nie wie jak to się robi coś mi mówił o jakieś szynie itp. . Niestety nie znam się na tym i wszystko łykam
części mam wszystkie z serwisu, wywaliłem kupę kasy a efektu zero. Może faktycznie układ nie został wyczyszczony, może mechanik nie wie jak to się robi coś mi mówił o jakieś szynie itp. . Niestety nie znam się na tym i wszystko łykam
#8
Napisano 27 luty 2011 - 18:10
Ja też miałem problem ze wspomaganiem ale na szczęście jednorazowy. Ubytek w miejscu podłączenia przewodu wysokiego ciśnienia do przekładni-wywaliło nagle cały płyn. Pojechałem do mechanika, on postanowił uszczelnić połączenie i dokręcił mocniej wąż. Wyciek się zmniejszył do powolnego kapania. Stwierdziłem, że mechanik więcej w tej materii nie zdziała i pojechałem do ASO .
W ASO diagnoza:
- wymiana przekładni, za jedyne około 3000PLN
- wymiana węża wysokiego ciśnienia - 750PLN
+ płyn itd.
Zacząłem dopytywać dlaczego i przekładnia i wąż? Odpowiedź: " bo tam jest jakiś zadzior i ponowne wkręcenie nowego węża spowoduje uszkodzenie uszczelki gumowej która jest integralną częścią węża i nie da sie dokupić jej samej a i tak gniazdo przekładni jest uszkodzone". ..... tylko w przekładni nic nie szmuglowałem a i młotkiem z nudy też tam nie waliłem.
Pojechał do speców od przekładni, diagnoza: 100% uszczelka na wężu ale ponieważ uszczelkę trudno dopasować i wąż został podczas poprzednich napraw uszkodzony (przeciągnięty), skrzywiła się ta śmieszna stożkowata główka na końcu to wymiana węża.
Zakupiony wąż w ASO i wymiana w zakładzie od przekładni-problem załatwiony 750PLN+płyn i usługa.
W ASO diagnoza:
- wymiana przekładni, za jedyne około 3000PLN
- wymiana węża wysokiego ciśnienia - 750PLN
+ płyn itd.
Zacząłem dopytywać dlaczego i przekładnia i wąż? Odpowiedź: " bo tam jest jakiś zadzior i ponowne wkręcenie nowego węża spowoduje uszkodzenie uszczelki gumowej która jest integralną częścią węża i nie da sie dokupić jej samej a i tak gniazdo przekładni jest uszkodzone". ..... tylko w przekładni nic nie szmuglowałem a i młotkiem z nudy też tam nie waliłem.
Pojechał do speców od przekładni, diagnoza: 100% uszczelka na wężu ale ponieważ uszczelkę trudno dopasować i wąż został podczas poprzednich napraw uszkodzony (przeciągnięty), skrzywiła się ta śmieszna stożkowata główka na końcu to wymiana węża.
Zakupiony wąż w ASO i wymiana w zakładzie od przekładni-problem załatwiony 750PLN+płyn i usługa.
#9
Napisano 27 luty 2011 - 21:13
I potwierdza to fakt mało doszkolonego mechanika lub jak kto woli mało obeznanego z sztuka naprawy poszczególnych elementów układu samochodu (Pan Kowalski jest dobry i zrobi taniej jak zakład - czy aby zawsze napewno wyjdzie taniej ?)
Czasem lepiej nie ruszac czegoś jak sie nie ma zielonego pojecia jak to naprawic i odesłać klienta do warsztatu który ma wiecej praktyki w danej materi lub konkretną specjalizacje na okreslony element układu .
Czasem lepiej nie ruszac czegoś jak sie nie ma zielonego pojecia jak to naprawic i odesłać klienta do warsztatu który ma wiecej praktyki w danej materi lub konkretną specjalizacje na okreslony element układu .
#10 Bezimienny Gość.RaV._*
Napisano 27 luty 2011 - 21:43
ok.
dzięki dam znać jak coś się zmieni
dzięki dam znać jak coś się zmieni
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Wspomaganie |
Techniczny podstawowy | Jacek1 |
|
|
|
wspomaganie pt 2.0układ wpsomagania kierownica |
Techniczny podstawowy | Adam95 |
|
|
|
Problem ze wspomaganiem kierownicy - nic nie piszczy i nie hałasujewspomaganie, pompa, dziwna sprawa |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Sławulton_* |
|
|
|
Problem ze wspomaganiem |
Techniczny podstawowy | Tanatos |
|
|
|
wspomaganie układu kierowniczego |
Techniczny podstawowy | szyk60zt |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych