Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Halogeny i światła dzienne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
427 odpowiedzi w tym temacie

#321 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 lutego 2013 - 20:00

ARON, Trochę sie mylisz - ale niech będzie. Zmiana kraju (country code) powoduje wiele konfliktów, których własciciel nie widzi a maja wpływ na zachowanie pojazdu. Między innymi poduszki powietrzne, ABS, ESP, WCM. We wszystkich pojawią sie błędy związane z błędna konfiguracją. Przed zmiana kodu kraju pojawia się komunikat: Uważaj!. Zmiana kodu kraju na nieodpowiedni może powodować wadliwe działanie systemów bezpieczeństwa pojazdu. Operacja taka może stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia użytkownika.
Po drugie Scan stara juz nie ma - nie ma możliwości przywrócenia konfiguracji pojazdu po zmianie kodu kraju. To znaczy, że jak namieszasz w konfiguracji scan starem to potem nie da sie tego cofnąć bez połączenia on line z bazą Chryslera. Nie ma mozliwości połączenia sie via internet z baza konfiguracyjną Chryslera. Potrzebny do tego jest Wi Tech. Ostatnia wersja softu Scan Stara to 9.05 Pochodzi sprzed czterech lat i nie łączy sie z modelami powyżej 2010 roku. Trzeba zrobic mały cwancyg - ale wtedy nie wszystko widzi.
Nie zakręcaj użytkowników, jeśli nie wiesz, jakie są konsekwencje działań, o których nie masz pojęcia - wiesz tylko tyle, ile wyczytałes na forum wielbicieli Chryslera i innych marek Chrysleropodobnych.
Faktycznie w większości samochodów na USA można uruchomić funkcję DRL. Jeśli nie daje sie uruchomic, to znaczy, że Body Controler jej nie obsługuje. Czasami nawet zmiana contry codu nie pomaga - bo modułu na pokładzie nie ma. Fizycznie nie ma.

Pozdrawiam

#322 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 28 lutego 2013 - 23:32

Max - zmieniasz kraj na USA albo Kanadę (polecam raczej w tym przypadku Kanadę, mniej problemów), ustawiasz DRL na odblokowane i potem z powrotem przywracasz do kraju pierwotnego w ustawieniach (DRL odblokowane pozostają) - żadnych konfliktów itd., przetestowane na wielu modelach z powyższej listy, ale zaznaczam, że chodzi tylko i wyłącznie Mopar-y - bezproblemowo daje się wrócić w ustawieniach, a obecna wersja StarScan to bodaj 6.05 i każdy serwis Chrysler/Dodge/Jeep powinien mieć to oprogramowanie (mój pobliski ma, niemieckie też). Przetestowane m.in. na moim, co nie od razu znaczy, że aby na pewno w każdym jednym zadziała... Bardzo proste, 5 min. roboty - niektóre w Niemczech zrobią Ci to nawet za friko od ręki! Światła te nie kłócą się również z fabrycznym czujnikiem zmierzchu oraz na pewno dezaktywują po zaciągnięciu ręcznego. Podaję fakty Max, nie gdybam - jak masz możliwość i okazję, to sprawdź sam.

#323 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 lutego 2013 - 23:38

ARON,
Pouczanie osoby zajmującej się tym zawodowo na codzień z przerobem tych aut o jakim możesz tylko pomażyć jest dużym błędem :cwaniak : przemyśl to bo Maxym72 tego z palca nie wyssał , to jest doświadczenie zbierane przez wiele lat pracy na serwisie .

#324 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 lutego 2013 - 23:39

ARON, Nie rozumiesz - Star scan to juz martwy sprzęt. Najnowszą wersje Ci podałem. Zresztą to nieistotne. Nie czytasz tego co chcę, żebyś przeczytał. Pozdrawiam

#325 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 28 lutego 2013 - 23:44

Spróbujcie wpierw, a potem wrócimy do tej rozmowy, zamiast rzucać słowa na wiatr i unosić się doświadczeniem, którego nie podważam, bo nie o to chodzi(ło) - sprzęt może i martwy, ale sprawny, no chyba, że na Waszym nowym też się da (tutaj już się nie orientuję jak to wygląda)... Po prostu spróbujcie i tyle, bo dalsza rozmowa nie będzie miała sensu, a ja wiem, bo było testowane nawet na moim aucie - 0, słow. zero problemów!

#326 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 lutego 2013 - 23:53

ARON, Jeśli myślisz, że tego nie potrafię to nie wyprowadzam Cie z błędu. Ja tylko napisałem, jakie moga byc tego skutki. Nie wszyscy serwisanci sie nad tym zastanawiają. Jak kiedys któryś położy sterownik za 4000 złotych to zacznie sie zastanawiać. Po 17 latach walki z jedna i jedyną marką (to takie kalectwo trochę) wiem, czego sie bać a czego nie. Położyłes kiedyś w ten sposób sterownik? Nie? To masz szczęście. Postawienie go na nogi czasami staje sie niemożliwe na narzędziach serwisowych - trzeba szukac speca od procesorów - a na to juz sobie nie moge pozwolić.

To tylko takie dywagacje - zupełnie nieszkodliwe. Całkiem za darmo można sobie fundnąć niezły bajzel - Pozdrawiam

#327 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 28 lutego 2013 - 23:59

Nomen omen rozumie się samo przez się, że chodzi mi tylko i wyłącznie o funkcję DRL - inne parametry nietykane, niezmieniane!

#328 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marca 2013 - 00:06

ARON, Ale przez zmiane country codu. Nie chcesz przyjąć tego, co Ci mówię ( a raczej piszę). Ja tego nie wymyślam, to nie jest żadna bajka ani moje widzimisie. To jest empirycznie sprawdzone - można sie przez to przejechać. Nie bedę przecież tutaj opisywał przypadków ze stołu operacyjnego - nie miejsce ani czas. Jeśli byłbys ogrodnikiem i miał piękny ogród i powiedziałbys do mnie: Marchewkę siejemy a nie sadzimy - to nie przekonywałbym Cię, że sadzimy i to zielonym do dołu. :lol Pozdrawiam

#329 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 01 marca 2013 - 00:17

Jedno proste pytanie:
kto z Was tą konkretną funkcję sprawdzał w opisany przeze mnie sposób powiedzmy na Chrysler'ze 300C lub Jeep'ie Grand Cherokee albo Commander (podaję, bo u nas ich najwięcej z tej listy jeździ)?
Boicie się - OK rozumiem i dalej nie drażę, ale nie negujcie czegoś, co było sprawdzone i co mi w ASO potwierdzono oraz widziałem (przed i po) na własne oczy. Żeby było ciekawiej, to nasze ASO nie mają o tym zielonego pojęcia, a ja tymczasem spotykam na naszych drogach Mopar-y z takimi światłami (do tej pory widziałem na własne oczy 300C, Grand Cherokee, Pacifica, Commander)... Wasza sprawa - wasze decyzje.

#330 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marca 2013 - 00:27

ARON, Pracuję w ASO i mam pojęcie o czym piszę. Przeciez nie napisałem, że sie nie da - napisałem, że jest duże ryzyko położenia systemu. A jak połozyc w ten sposób system - podjedź do mnie to Ci pokażę na Twoim aucie. Rzućmy tylko monetą kto płaci. :lol Nie jedź tak po polskich ASO - czasami rozwiązuja problemy z całej Europy i podrzucają pomysły pewnym mało inteligentmym Panom w USA. Swego czasu wstrzymałem razem z kolegą produkcje Jeepa na dwa tygodnie... :haha.

Dobra - zaczyna to naprawde odbiegac od tematu. Nie chce mi się dalej kopać - każdy ma swoje zdanie - na szczęście nikt z nas nie jest zmuszony do przyjęcia stanowiska drugiego. I tak trzymać. Pozdrawiam

#331 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 01 marca 2013 - 06:44

Nie ubliżam polskim ASO, tylko mówię, że tam, gdzie pytałem, to chyba nie wiedzieli o czym ja mówię (przynajmniej takie miny robili), zaś za granicą mi to w 5 min. z free rozwiązali (ale słyszałem, że też tam w niektórych wybranych za drobną opłatę), więc monetę zachowaj sobie na koszyk od zakupów :cwaniak - ja nie narzucam tylko daję wskazówkę - chcesz, możesz, nie musisz, więc spoko, Twoja przecież sprawa! :)

#332 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marca 2013 - 08:01

ARON, Był taki dowcip o wskazówkach - Wnuczek Gierka pyta sie dziadka: Dziadku, a kim ty własciwie z zawodu jesteś? Gierek odpowiada: Jestem z zawodu górnikiem. Wnuczek na to: A ja myślałem, że zegarmistrzem... Na to Gierek: A skąd taka myśl wnuczku? Wnuczek: Pomyślałem tak, ponieważ ciągle do Moskwy po wskazówki jeździsz.... :lol

No i po tym co napisałem w poprzednich postach powinieneś już wiedzieć, że zegarmistrzem nie jestem :haha , a takie wskazówki niekompletne mogą ludzi kosztować troszeczkę. Jak masz świadomość tego co może pierdnąć - to ok - działasz ze świadomością. Jak jej nie masz - to jesteś szczęściarzem i śpisz spokojnie. Pozdrawiam

#333 Bezimienny Gość.Orzel_*

Bezimienny Gość.Orzel_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 marca 2013 - 14:16

Dowcip Mega :))))))))
Owszem w części aut da się aktywować ale od BMW przez Jeepa do Opla. Oryginalne DRL świecą po prostu zbyt intensywnie. Naprawde oślepiają. Jeżeli jest jeszcze możliwość zmniejszenia intensywności to ok, ale czasem po prostu brak...

#334 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 904
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marca 2013 - 14:39

a ja sie wlasciwie dziwie, dlaczego nie mozna w mysl ustawodawcy jezdzic na swiatlach przeciwmglowych zamiast do jazdy dziennej, powiedzmy, pomijam aspekt ze przeciwmglowe wlacza sie dopiero jak sa mijania, ale niby czemu "w miejsce" przeciwmglowych nie przerobic do jazdy dziennej, przeciez z obserwacji jednoznacznie widac ze p/m nie oslepiaja, a montowane diodowe z marketu tak i to jeszcze jak... :miecio

#335 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 255
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marca 2013 - 16:41

przeciwmglowych nie przerobic do jazdy dziennej

Też o tym myślałem :cwaniak Pytanie jak to się ma....w PT

#336 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 904
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marca 2013 - 17:23

sluna pewnie ma sie nijak, bo dyrektywy i takie tam, ...mnie zastanawia to co napisalem wczesniej...
:miecio

#337 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marca 2013 - 17:30

miecio, Zanim zaczniecie przerabiać przeciwmgielne na dzienne - przeczytajcie mój post z tej strony: http://ptcruiserclub... ... &start=240 Pozdrawiam

#338 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 904
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marca 2013 - 17:38

maksio ja nie chce przerabiac bo mam tylko niech mi ktos wytlumaczy dlaczego tak jest jak jest, czytalem owszem , czytalem, a dlaczego nie moze byc PO MOJEMU??? no dlaczego?
w.c. mial taki program i w ogole i w szczegole i pod kazdem innym wgledem sie z gosciem zgadzam,...
a kto mi strzelil fotke w baseniku z woda do glebokosci kolan, mi ukradli jak ewentualnie masz to bardzo cie prosze , poczte znasz,..

#339 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 03 marca 2013 - 13:16

a ja sie wlasciwie dziwie, dlaczego nie mozna w mysl ustawodawcy jezdzic na swiatlach przeciwmglowych zamiast do jazdy dziennej, powiedzmy, pomijam aspekt ze przeciwmglowe wlacza sie dopiero jak sa mijania, ale niby czemu "w miejsce" przeciwmglowych nie przerobic do jazdy dziennej, przeciez z obserwacji jednoznacznie widac ze p/m nie oslepiaja, a montowane diodowe z marketu tak i to jeszcze jak... :miecio

Nie muszą być mijania - zgodnie z przepisami wystarcza postojowe (jazda we mgle w dzień).

#340 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 marca 2013 - 13:59

ARON, gdzie to wyczytałeś o jeździe we mgle na postojowych w dzień? Dla mnie jedyną nieścisłością jest, że z art.30 wynika, że można włączyć same tylko przeciwmgłowe..., ale o postojowych nie doczytałem.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych