Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Halogeny i światła dzienne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
427 odpowiedzi w tym temacie

#341 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 03 marca 2013 - 14:29

ARON, gdzie to wyczytałeś o jeździe we mgle na postojowych w dzień? Dla mnie jedyną nieścisłością jest, że z art.30 wynika, że można włączyć same tylko przeciwmgłowe..., ale o postojowych nie doczytałem.

Światła przeciwmgielne można włączyć bodaj w każdym pojeździe tylko z pozycyjnymi (tyczy się to również PT) - przepisy homologacyjne tak nakazują, ale zarazem nie wymagają, by włączały się tylko i wyłącznie dopiero po włączeniu mijania, jako, że pierwotnie przeciwmgielne+pozycyjne (w PL od 2007 już bodaj nie) bez mijania można było używać także za dnia - wynika to ze specyfikacji świateł - mijania oświetlają drogę przed autem, a w ograniczonej przejrzystości powietrza często oślepiają powodując rozświetlenie mgły przed autem, zaś przeciwmgielne przednie świecą nisko i blisko przed autem, przy tym światłem bardziej punktowym (symetrycznym). Przeciwmgielne+pozycyjne przewidziane są do jazdy we mgle w dzień, kiedy nie istnieje potrzeba oświetlania drogi przed sobą, ale jest zmniejszona widoczność na odległość tylko. Przeciwmgielne przednie nie służą do oświetlania drogi w nocy przy dobrej widoczności (widzialności?), bo nierzadko oślepiają jadących z naprzeciwka, zaś tylne powinno się załączać dopiero, gdy przejrzystość powietrza drogi spada do ok. 50 m (inaczej meczą oczy kierowców jadących za nami). Przeciwmgielne również nie służą do jazdy w deszczu, bo ich bardziej intensywne światło mocno odbija się od mokrej nawierzchni powodując częściowe oślepianie. Świateł przeciwmgielnych nie można używać w terenie zabudowanym ze względu na większe ryzyko oślepiania - tak było jak ja zdawałem prawko i tak się jeździło (i tal jest dalej na Zachodzie). Świateł dziennych (na pełnej mocy) nie można używać wraz ze światłami pozycyjnymi lub mijania, ze względu na oślepianie jadących z naprzeciwka. Dzienne w nocy są bardzo porównywalne ze światłami długimi, szczególnie te LED-owe, które mogą oślepić nawet za dnia!
Co do przeciwmgielnych w PL po "reformie" z kwietnia 2007, to sam widzisz - jedni mają chyba kompleks bycia mniej widocznym i najwidoczniej zagrożenia, toteż jeżdżą na mijania+przeciwmgielne 24h, inni mają tak zniszczone reflektory, że w nocy muszą wspomagać się przeciwmgielnymi (przypadki znane mi osobiście), bo widzą niemal tyle, co ja na DRL w nocy albo boją się, że mają spaloną żarówkę mijania i się wspomagają oraz jeszcze jedni jeżdżą w kombinacji pozycje+przeciwmgielne celem najczęściej oszczędzania swiateł mijania na noc (najczęściej przeciwni jeździe na światłach 24h - tez znane mi osobiście, przy czym część z czasem zamontowała DRL) albo dlatego, ze taki błedny trend jest serwowany w prasie motoryzacyjnej. Przepisy homologacyjne UE wymagają posiadania co najmniej tylnych świateł przeciwmgielnych, ale kompletnie nie nakazują ich używania w żadnych warunkach - ot, taki absurd, co najczęściej trafia właścicieli importowanych aut z USA.
Osobiście jeżdże na przeciwmgielnych i tylko nich na 30% mocy nominalnej za dnia - tak mam zrealizowane DRL - takie rozwiązanie nie jest homologowane i w świetle prawa najprawdopodobniej nielegalne, ale ważniejsze dla mnie, że spełnia swoją funkcję oraz last but not least nie oślepiam.
Pozdrawiam Darku :)

#342 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 marca 2013 - 21:48

ARON, rozumiem Twoje pobozne zyczenia i praktyczny opis, ale nie za wiele ma to wspólnego z KRD... Nigdzie nie jest napisane, że można jeździć w dzień, we mgle na postojowych. I nic tu nie ma do rzeczy specyfikacja... Tak mi się wydaje.

Art. 30.

1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:
kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:
włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,
poza obszarem zabudowanym podczas mgły dawać krótkotrwałe sygnały dźwiękowe w czasie wyprzedzania lub omijania;
kierujący innym pojazdem niż pojazd, o którym mowa w pkt 1, jest obowiązany:
włączyć światła, w które pojazd jest wyposażony,
korzystać z pobocza drogi, a jeżeli nie jest to możliwe, jechać jak najbliżej krawędzi jezdni i nie wyprzedzać innego pojazdu.


2. Obowiązek używania świateł, o którym mowa w ust. 1, dotyczy kierującego pojazdem także podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

3. Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.


#343 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 marca 2013 - 22:16

yodarek, Jest napisane lub. Czyli można na samych przeciwmgielnych przednich z pozycjami, lub na mijania z pozycjami. Wszystko się zgadza. Nie można natomiast na DRL ach oraz światłach dziennych (to tak naprawdę wsio jedno).

#344 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 marca 2013 - 22:20

...ale ja tam nic o pozycyjnych nie widzę:
(...)włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie(...)

#345 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 marca 2013 - 22:41

yodarek, Ale samych przeciwmgłowych nie włączysz. Nie jest też napisane, że masz mieć światła pozycyjne z tyłu. Ale żeby pojazd był widoczny z tyłu musisz włączyć minimum pozycyjne. Wtedy tyły sa zabezpieczone. No a potem możesz włączyć same przeciwmgielne przód. W bardzo gęstej mgle to jedyny sposób, żeby coś było widać z przodu. Im wyżej umieszczony reflektor tym gorzej widać. Dlatego peemy są tak nisko - mają taki niski snop - ale za to szeroki.

Generalnie jazda na peemach z przodu i samych pozycjach jest dozwolona w dzień. Po zmroku jest inny paragraf, który nakazuje włączenie świateł mijania po zmroku.

#346 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 marca 2013 - 07:53

liseczek, :wrrum

#347 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 755
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 marca 2013 - 22:10

Mam pytanko. Jaki samochód jest bardziej widoczny(wcześniej) w lustrze przy niewidocznym wyjezdzie z drogi ze swiatłami czy bez, czy lepiej można określić z jaką prędkością z naprzeciwka się zbliża bo o tym to nikt nie pamięta? Pozdrawiam.

#348 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 marca 2013 - 23:03

MANDEY, Op;inie sa podzielone. Temat rzeka....

#349 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 755
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 marca 2013 - 23:34

Wiem, tak samo jak to ,że Kopernik nie żyje. Reszte należy sprawdzić, u mnie wyszło że ze światłami. Pozdrawiam :dobranoc

#350 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 09 marca 2013 - 10:36

Mam pytanko. Jaki samochód jest bardziej widoczny(wcześniej) w lustrze przy niewidocznym wyjezdzie z drogi ze swiatłami czy bez, czy lepiej można określić z jaką prędkością z naprzeciwka się zbliża bo o tym to nikt nie pamięta? Pozdrawiam.

Co do lusterka, to Ci nie powiem, ale prędkość nadjeżdżającego zdecydowanie łatwiej określić jak jedzie bez swiateł (gdzieś kiedyś robiono nawet rzetelne testy w obecności specjalistów od optyki, ruchu drogowego itd. na ten temat - bodaj Austrii i ich rezultatem było m.in. wycofanie nakazuj jazdy na światłach 24h), gdyż światła świecą zawsze z taką samą intensywnością i "upośledzają" rzeczywisty odbiór prędkości zbliżania się przedmiotu przez ludzkie oko. Im mocniejsze, tym bardziej zakłócają prawidłowe postrzeganie prędkości nadjeżdżającego.

#351 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 755
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 marca 2013 - 18:04

Aron Spróbój jechac w kierunku mocno i nisko świecącego słońca nie mając przyciemnionej przedniej szyby, mając oczy poniżej przysłony ( latem rano do w-wy, po południu wracać )docenisz samochód jadący ze światłami z naprzeciwka. Także o zmierzchu jest to istotne. Badania to mają do siebie, że nie uwzględnia się w nich sporadyczne ale występujące przypadki. Wybiera się jakieś rozwiązania, które nie zawsze są popierane przez wszystkich. Na pewno jazda na światłach powoduje szybsze zużycie się żarówek, a widzę tocodziennie jak jeżdżą samochody z jedną niesprawną lampą mijania przez kilka dni.
(Nawet eLki) KIedyś kierowcy sami montowali z tyłu za szybą dodatkowe światła stopu, przy kontroli przez milicje dostawali mandaty i musieli demontować je. Dopiero pózniej wprowadzono obowiazek ich posiadania.Gdzie powinne być zamontowane najlepiej jak najwyżej, aby były widoczne dla jadących w kolumnie z daleka. Gdzie montują czasem producenci sedanów - na klapie bagaznika lub na dolnej szybie z tyłu. A czy próbowałes zamontować zgodnie z przepisami z tyłu na samochodzie trójkąt ostrzegawczy kiedy holuja twoje auto? Prościej byłoby włączyć światła awaryjne (jak w Niemczech),ale niewolno bo nie wiadomo gdzie się jedzie. Jak lina sie zerwie to i tak nie wiadomo gdzie auto pojedzie.

#352 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 marca 2013 - 18:47

To chyba nie ten post... Nie ma co kruszyć kopii, nie da się podważyć tego, że jak coś jest jaśniejsze to musi być bardziej widoczne i nie potrzeba do tego żadnych badań. Przeciwnicy mogą wysnuć ewentualnie kilka aspektów w miarę możliwych, choć nie mających zbyt dużego wpływu na rzeczywistość - zwiększone zużycie paliwa, żarówek i reflektorów. Reszta to bajery poparte rzekomymi badaniami... Taka jest moje zdanie. Pozdrawiam zwolenników i przeciwników. :alko

#353 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 09 marca 2013 - 21:06

Aron Spróbój jechac w kierunku mocno i nisko świecącego słońca nie mając przyciemnionej przedniej szyby, mając oczy poniżej przysłony ( latem rano do w-wy, po południu wracać )docenisz samochód jadący ze światłami z naprzeciwka. Także o zmierzchu jest to istotne. Badania to mają do siebie, że nie uwzględnia się w nich sporadyczne ale występujące przypadki. Wybiera się jakieś rozwiązania, które nie zawsze są popierane przez wszystkich. Na pewno jazda na światłach powoduje szybsze zużycie się żarówek, a widzę tocodziennie jak jeżdżą samochody z jedną niesprawną lampą mijania przez kilka dni.
(Nawet eLki) KIedyś kierowcy sami montowali z tyłu za szybą dodatkowe światła stopu, przy kontroli przez milicje dostawali mandaty i musieli demontować je. Dopiero pózniej wprowadzono obowiazek ich posiadania.Gdzie powinne być zamontowane najlepiej jak najwyżej, aby były widoczne dla jadących w kolumnie z daleka. Gdzie montują czasem producenci sedanów - na klapie bagaznika lub na dolnej szybie z tyłu. A czy próbowałes zamontować zgodnie z przepisami z tyłu na samochodzie trójkąt ostrzegawczy kiedy holuja twoje auto? Prościej byłoby włączyć światła awaryjne (jak w Niemczech),ale niewolno bo nie wiadomo gdzie się jedzie. Jak lina sie zerwie to i tak nie wiadomo gdzie auto pojedzie.

3. światło stopu jest wolą producenta pojazdu, nie wymogiem - fakt.
Wiesz, ja jeździłem już znacznie wcześniej niż przed 2007 rokiem kiedy ten absurd wprowadzono i nadal żyję bez jakiegokolwiek wypadku do dziś czyste konto, a skoro wtedy jazda na światłach w dzień nie była zakazana, więc po co to wprowadzono? Mówisz też o wyjątkowych sytuacjach w których zawsze mogłeś wtedy włączyć światła albo zainwestować w okulary słoneczne i nikt Ci tego nie zabraniał, więc po co nagle nakazywać 24h? Jeździsz czasami nocą, ale nie tylko po mieście, bo ja często i źle ustawione światła (ze względu na częstą wymianę), spalone nawet postojowe, czy "halogeniarze" to już :cenzura zmora naszych dróg - jest męczarnią dla oczu (nie wiem, może mam wrażliwe albo zbyt dużo spędzam za sterem, cholera wie)... Po prostu odpowiedz mi na jedno proste pytanie na które mi nikt do dziś nie udzielił sensownej odpowiedzi:
po co nakazywać coś, co nie było wcale zakazane?
Tylko nie wciskaj mi oświeconej ciemnoty z "ciemnym lasem" itp. bzdury, bo mieszkam w najbardziej zalesionym regionie kraju i że wtedy też zawsze jeździłeś na światłach, bo powiem Ci, jak patrze na fotki z naszych dróg z tamtych lat, to przynajmniej 98% aut nie paliło w dzień! Możesz uznać mnie za wariata itp. itd., ale wierz mi na słowo, że przypomnisz sobie moje słowa, jak Twoje reflektory będą w opłakanym stanie i (czego Ci oczywiście nie życzę) będziesz widział w nocy w najlepszym wypadku mniej więcej tyle co zasięg Twoich halogenów, a prędzej, czy później się to stanie, jak nie zainwestowałeś w DRL, tego po prostu nie unikniesz, chyba, że zaprzestaniesz jeździć w ogóle, bo zainwestowanie w ksenony, czy mocniejsze żarówki tylko sprawę pogorszy, co najwyżej regeneracja Cię uratuje na jakiś czas...
Jeszcze jedna ciekawostka na koniec: jak w PL lobbowano (dosłownie) ten przepis, Austria, Chorwacja, a nawet Białoruś szykowały się do jego zniesienia! Mało tego, w Rosji, czy np. na Węgrzech np. światła obowiązują tylko na obszarze niezabudowanym, a we Włoszech tylko Autostrady - jak to sensownie wytłumaczysz? Niemcy, Francja, Japonia, USA dla przykładu jak chciały wprowadzić ten przepis, to dokonały masy, masy testów, badań itp. przedsięwzięć i w żadnym wypadku nie stwierdzono na tyle pożytecznych efektów by to naprawdę wprowadzić, a nawet sama UE wycofała się ostatecznie z tego pomysłu, a jak wprowadzono podobny przepis w Kanadzie zbuntowali się sami producenci aut, natomiast pojazdy zabytkowe do dziś nie muszą tam używać swiateł 24h. Nie wszystko złoto co się świeci... :)
Zapamiętajcie: ja Wam nie zabraniam jazdy na światłach w dzień, lecz tacy jak Wy mnie z kolei do tego zmuszają.
Pozdro PiTole

#354 MANDEY

MANDEY

    PT PRO

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 755
  • Dołączył:  13 sty 2013
  • Rok Produkcji:2006 Route 66
  • Silnik:2,2crd M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 marca 2013 - 22:08

Kiedyś jak jedziłem, można było używać halogenów dalekosiężnych, teraz nie wolno. Życie w tym kraju często zmusza nas do akceptowania tego, czego nie chcemy. Zle ustawione światła nie przeszkadzają mi w dzień tak jak w nocy. Czy widziałeś ostatnio policję, która podczas kontroli sprawdzała przyrządem ustawienie świateł, bo ja ostatnio nie. A kiedyś milicja sprawdzała. W krajach skandynawskich jezdzą na światłach, dlaczego? Mam DRL. W każdym kraju są lobbyści, także w Polsce.A dlaczego producenci nowych samochodów wyposażają je w DRL? bo może więcej państw je wprowadzi? Tylko czekać jak wprowadzą zakaz malowania samochodów na czarno bo są słabo widoczne i co zrobimy?
Także jestesmy zmuszani do jazdy w pasach z czym sie nie zgadzał Korwin Mikke i inni.Jednak jezdzimy w pasach, a mogło by byc: nie miałeś zapiętych pasów w czasie wypadku, lecz się sam. Pozdrawiam.

#355 michal-wm

michal-wm

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 689
  • Dołączył:  01 lip 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gas
  • Imię:Michał
  • Skąd::wielkopolska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marca 2013 - 07:37

jak wprowadzą zakaz malowania samochodów na czarno

... :foch to ja się wyprowadzam z takiego kraju

#356 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 10 marca 2013 - 10:30

Kiedyś jak jedziłem, można było używać halogenów dalekosiężnych, teraz nie wolno. Życie w tym kraju często zmusza nas do akceptowania tego, czego nie chcemy. Zle ustawione światła nie przeszkadzają mi w dzień tak jak w nocy. Czy widziałeś ostatnio policję, która podczas kontroli sprawdzała przyrządem ustawienie świateł, bo ja ostatnio nie. A kiedyś milicja sprawdzała. W krajach skandynawskich jezdzą na światłach, dlaczego? Mam DRL. W każdym kraju są lobbyści, także w Polsce.A dlaczego producenci nowych samochodów wyposażają je w DRL? bo może więcej państw je wprowadzi? Tylko czekać jak wprowadzą zakaz malowania samochodów na czarno bo są słabo widoczne i co zrobimy?
Także jestesmy zmuszani do jazdy w pasach z czym sie nie zgadzał Korwin Mikke i inni.Jednak jezdzimy w pasach, a mogło by byc: nie miałeś zapiętych pasów w czasie wypadku, lecz się sam. Pozdrawiam.

Zgodzę się z Tobą, ale tylko trochę i odpowiem Ci na kilka pytań, na które jak widzę nie masz zbytnio pojęcia:
1. dlaczego w krajach skandynawskich jeżdżą na światłach mijania (DRL to oni do dziś nie wprowadzili!) - bo pod koniec lat 60-tych tylko i wyłącznie Szwecja chciała dopasować się do pozostałych krajów wokół i zmieniła ruch lewostronny na prawostronny celem ułatwienia producentom aut oraz obywatelom wyjeżdżającym za granicę orientację na drogach. Zaraz po zmianie (słynny Dagen-H) dochodziło do dużej ilości kolizji czołowych, więc zalecono (nie zmuszano przepisami) do jazdy na światłach pozycyjnych, aby kierowcy "starej daty" lub "niereformowalni" mogli szybko odróżnić przód od tyłu nadjeżdżającego samochodu. Niestety i jak nieciężko się domyślić i tak dochodziło do wypadków zaraz po reformie drogowej, więc wprowadzono obowiązek jazdy na światłach mijania, aby szybko i łatwo odróżnić przód od tyłu pojazdu. Po latach kierowcy szwedzcy zaczęli się przyzwyczajać i logicznie ilość wypadków zaczęła maleć, ale zamiast wycofać obowiązek świateł za dnia lobbyści i szwedzcy producenci aut sprytnie wykorzystali ten fakt i zaczęli przypisywać "uzdrowicielskie" właściwościowi i promować w ten sposób szwedzką motoryzację, auta jako bezpieczne za granicą, wciskając innym krajom automatyczne włączniki świateł mijania w Volvo, czy Saabach - tak jest do dziś w tych markach np. w USA, Anglii, ale w Niemczech już nie! Szwedzka rada bezpieczeństwa drogowego zaleciła ten sam przepis sąsiednim krajom skandynawskim, ale nie wszystkie je (od razu) wprowadziły, lub niektóre zastosowały je jedynie dla motocykli. Do dziś niektóre auta w Danii lub Norwegii mają DRL, ale w Szwecji dalej tylko automatyczne włączniki świateł mijania (AWŚM), przez co za dnia wypalasz wiele zbytecznych żarówek i to tym samym rozmija się z obrazem Szwecji jako kraju w którym ekologia i bezpieczeństwo jest jednym z priorytetów - kto był tam, ten wie o co chodzi. Ponadto przypominam, że mechanikowi na warsztacie grozi m.in. uszkodzenie wzroku jak mu w bliskiej odległości reflektora przedniego odpalicie silnik, a światła mijania załączą się automatycznie, szczególnie ksenony (wiele instrukcji serwisowych lub BHP przy naprawach, czy ustawieniach reflektorów zaleca okulary ochronne)!

2. dlaczego producenci aut wyposażają je coraz częściej w DRL - bo tak rekomenduje UE dla nowych aut (ze względu na tak "oświecone: kraje jak np. PL), przy czym ten sam organ administracyjny również nakazuje by te światła można było wyłączyć samemu bez wizyty na serwisie - ile producentów do dziś się do tego stosuje? UE miała na myśli DRL, nie AWŚM! Pojedź za zachodnią granice i zauważ, że tam niektóre auta, które na naszym ryku mają DRL/AWŚM np. Audi, MB, VW, Renault, Peugeot nie świecą niczym tj. mają je dezaktywowane i to tyczy się nawet radiowozów (zaobserwowane we Francji)!

Niedawno jechałem do rodziców nocą na weekend i na wąskiej drodze w lesie mało nie miałem czołówki ze starym VW "ogórkiem", bo facet po stronie kierowcy miał spalone mijania+pozycje i z daleka wyglądało to dokładnie jakby motocyklem jechał (okrągły reflektor), a ja przez to za mało mu zjechałem z drogi - mrugałem mu wtedy kilka razy długimi by zwrócić na to uwagę, ale idiota tylko mi odmrugał, że na drogowych przecież nie jedzie - to jest realny obraz PL kierowców i "prozdrowotnych" właściwości światła za dnia i mam nadzieję, że da Ci chociaż trochę do myślenia, bo ja wtedy mało nie :cenzura się w gacie - zjechałem mu w ostatniej chwili, uff...

Jeśli chcesz i masz ochotę poczytać troszkę więcej (prawdy) na temat świateł w dzień, ale obiektywnie, to polecam mój były felieton z czasopisma DRIVER - dowiesz się z niego m.in. jak i kiedy wymyślono DRL...
http://dadrl.pl/images/driver.jpg
------------------------------------------------
Moje podejście do motoryzacji wygląda ogólnie liberalnie:
jestem przeciw obowiązkowi jazdy na światłach 24h/365 w warunkach dobrej przejrzystości powietrza, jazdy w kaskach na rowerach/motocyklach, zapinania pasów w aucie, obowiązkowi jazdy tylko i wyąłcznie na oponach zimowych w sztywnym okresie kalendarzowym, czy zakazowi palenia w autach papierosów - niech każdy kierowca zdecyduje sam, to jego życie i jego wola, sam za nie odpowiada, ja za niego nie będę decydował i mówił mu jak ma żyć. Żeby to zrozumieć potrzeba wyobraźni i obiektywności.

#357 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 marca 2013 - 12:23

niech każdy kierowca zdecyduje sam, to jego życie i jego wola, sam za nie odpowiada, ja za niego nie będę decydował i mówił mu jak ma żyć.



Potem za to - takiego delikwenta bez kasku na głowie do końca życia (jego) będziesz utrzymywał na rencie i leczył ze składek swoich. To wszystko nie jest takie proste. Gdyby system ubezpieczeń był inny - jak najbardziej. Ogólnie pójdźmy na luzik - na cholerę badania techniczne - przecież nikt nierozsądny złomem nie będzie jeździł... Lubię nowatorskie i libelarne podejście do sprawy - tylko bez przesady.

#358 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 marca 2013 - 12:28

ARON, czy Ty czasem nie jesteś zwolennikiem pewniej partii z przywódcą, który najlepiej dogaduje się ze swoim kotem? hmm Niech każdy kierowca decyduje sam? To jego życie i jego wola? Przecież w większość przypadków tej wolności to życie może stracić i druga strona wypadku, czasem bez winy. Czy myślisz, że dla przeciwników Twoich teorii jazda na światłach to przyjemność? Raczej nie, ale ciężko dyskutować z niezaprzeczalną prawdą, że jak coś jest jaśniejsze to musi być bardziej widoczne, Ty i zwolennicy jazdy bez świateł, dyskutują. Jak jesteś zwolennikiem takiej wolności to może dołóż: brak ograniczeń prędkości, brak badań technicznych dopuszczających pojazdy do ruchu a może i zniesienie przepisów ruchu drogowego. Wolna wola, niech każdy sam odpowiada za siebie. Coś mi się wydaje, że mylisz tą słwetną demokrację ze zwykłym rozpierdolem... Sorki za eufemizmy...

#359 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 10 marca 2013 - 17:27

yodarek, zapewniam Ciebie, że nie jestem zwolennikiem żadnej partii, w ogóle im mniej polityki, tym dla mnie lepiej, ale do anarchizmu mi tez daleko - wolę działania i uczciwą pracę, nie pieprzenie o Chopinie, więc można śmiało rzec, że jestem apolityczny.

Pozdrawiam i więcej się w tym temacie nie udzielam - każdy kij ma 2 końce, ja przy swoich poglądach obstaję, trzymajcie się mocno Panowie i Panie! :piwo

#360 Bezimienny Gość.Robert_k_*

Bezimienny Gość.Robert_k_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 marca 2013 - 12:08

Wszystkim posiadaczom SD2 i podobnych rozwiązań na PWM, chciałem powiedzieć że SD2 ma poważny problem konstrukcyjny.
Jest tylko kwestią czasu gdy na wyjściu zostanie zniszczony pierwszy mosfet , to drugi nie wytrzyma obciążenia dwoma żarówkami (nawet gdyby katalogowo miał 120 amper). A tam montują IRFZ 44N (49 Amper).
Problem polega na podaniu napięcia bezpośrednio na "Source" mosfet-a.
Kto nie wierzy, może sam sprawdzić czy jego układ jest "The Best"
wystarczy przy wyłączonym zapłonie włączyć światła drogowe, albo kilkakrotnie
pomrugać drogowymi.

Powodzenia.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych