
Spadek mocy, zalewanie świec.
#41
Napisano 03 września 2011 - 23:31
Co do grzałek ,oczywiscie że sondy je mają - opornośc od 3-12 om (dogrzewanie sondy).
Do wszelkich pomiarów szybkich sygnałow oscyloskop i to najlepiej ze sygnałem wzorcowym na jednym kanale .
ELM 327 to nie urządzenie diagnostyczne chryslera i też do końca nie można brać otrzymanych wyników jako miarodajne - tylko poglądowo.
#42
Bezimienny Gość.Olgierdo_*
Napisano 03 września 2011 - 23:59
Zapomniałem chyba upwypuklić, że druga jazda (drugi komplet dane/wykresy) odbyła się z wkręcona pierwszą sondą, a wykręconą drugą, więc raczej sondy nie są/były podłączone odwrotnie.
ELM 327 to nie urządzenie diagnostyczne chryslera i też do końca nie można brać otrzymanych wyników jako miarodajne - tylko poglądowo.
Myślisz że może nawet podawać nieprawdziwe dane odnośnie pracy PCM (OL/CL)?
Wiem że OBDII wysyła informacje o powodach dla których PCM pracuje w OL/CL:
PID 03 Fuel system status (open/closed loop)
Data A represents Fuel System #1 status, and Data B represents Fuel system #2 status. Only one bit in each of these two bytes can be set to a one. Each bit has a meaning as follows:
Bit 0 Open Loop Operation. This will normally be seen during warmup.
Bit 1 Closed Loop, using oxygen sensor feedback to control fuel delivery. This is a normal condition.
Bit 2 Open Loop due to driving conditions such as acceleration or deceleration.
Bit 3 Open Loop due to a system fault.
Bit 4 Closed Loop using at least one oxygen sensor, but there is a fault, and may indicate use of a single oxygen sensor for feedback.
Bits 5-7 are reserved and should all be zero.
ale z jakichś powodów oprogramowanie Palmera nie interpretuje ich. Być może tryb CL, był ustawiony na bicie nie 1 (czyli prawidłowo) tylko na bicie 4 (Closed Loop, ale na jednej sondzie). Może sprawdzić to na niskopoziomowej konsoli OBD2?
Panowie doktorzy, jeśli znajdziecie chwilę, bardzo proszę o "pochylenie się nad" tymi danymi i wykresami.
Ps. Jak piszę że "sondy wykręcone" to mam na myśli że wykręcone i odłączone od PCM:)
Jeszcze pytanie do wszystkich. Czy odłączał ktoś którąkolwiek sonde lambda i robił monitoring OBDII podczas jazdy? Czy komp rejestrował na wykresie jakiś szum w wąskim paśmie, czy też wartość sygnału wynosiła zero?
Boje się że kodeki w kompie są uszkodzone

#43
Napisano 04 września 2011 - 08:59
#44
Bezimienny Gość.Olgierdo_*
Napisano 04 września 2011 - 12:12

Katalizator wytopiony tak jak mówiliscie z Andreeasem , teraz wykręcony jest calutki wydech - pomalowałem, ale muszę jeszcze ze 2 warstwy. Jeśli chodzi o Kata to na razie będzie pusta pucha (wybiłem), potem zamontuję uniwersala.
Wracając jednak do kwestii sond, to:
1) Nie wiem czy one są do końca sprawne, boje się że mogą być zużyte i zbyt wolno reagować na zmiany składu,
2) Boje się o kompa, może poszły przetworniki ADC przetwarzające napięcie z sond, na ciąg zer i jedynek,
3) Komp pracuje ciągle w Closed Loopie, bez względu na to czy sondy są podpięte czy nie. Również w czasie gwałtownej akceleracji, z uporem maniaka jest closed loop

Niestety pękł kolektor wydechowy, zamówiłem na aukcji:
aukcja allegrowa - kliknij
On jest odrazu z sondą lambda (oczywiście używaną)
i moje pytanie Czy brać go z razem z sondą? Jeśli wezmę bez, to będzie o 20 zł taniej?
I btw, wiecie może co to za czerwone plamy przy uchwytach? Gość zarzeka się że kolektor nie był spawany...
#45
Napisano 04 września 2011 - 12:25
Bez katalizatora sondy nie beda pracowały poprawnie , nie będa dogrzane oraz kontrola składu bedzie poza zakresem


#46
Bezimienny Gość.Olgierdo_*
Napisano 04 września 2011 - 12:33
Więc tym bardziej komp powinien pracować w open loopie, tak? Przecież jak się odłączy sondy, to jak jakby w naturalnych warunkach przerwał się kabel sygnałowy. Bez względu na to czy kat jest czy go niema, reakcja kompa jest nieprawidłowa, dobrze myślę?
#47
Napisano 04 września 2011 - 14:25
Tak samo powinno byc w momencie odłączenia sondy pierwszej - na wykresie powinnien byc tryb awaryjny i srednia ok 0,5 v z pomiaru sondy a druga powinna pracować normalnie .
ELM to nie diagnoskop i nie wszytko co wyswietli i pokaże może byc zgodne z tym co wykonuje sterownik - to tylko prosty interfejs umozliwiajacy podgląd ale czy do konca wiarygodny z chryslerem ..... ?
Na twoich wykresach martwi mnie tylko jedna sprawa na pierwszym skanie - sredni zakres pracy pierwszej sondy jest nisko i tu chetnie podstawiłbym druga sonde do porównania(miesci sie w zakresie ale może byc zuzyta i reaguje z opóznieniem) .
#48
Bezimienny Gość.Olgierdo_*
Napisano 06 września 2011 - 17:37
Na pierwszym skanie masz wyraznie pracujące dwie sondy w zakresie
Chyba za bardzo zamotałem więc napiszę może jaśniej:
- Na pierwszym skanie jest jedna sonda za katalizatorem, w kolektorze odłączona,
- Na drugim skanie jest dokładnie odwrotnie pierwsza jest a druga odłączona (zdemontowana wraz z całym wydechem).
Andreeas, Jeżeli zasugerowałeś się wartościami max i min pierwszej sondy na pierwszym skanie, to ta wartość max 1,275 jest wynikiem jakiegoś przypadkowego peeku. Normalnie wartość sygnału oscyluje w granicach (0,1-0,2 V) - sygnał koloru niebieskiego, skan pierwszy, wykres drugi od góry.
na wykresie powinnien byc tryb awaryjny i srednia ok 0,5
Problem w tym że nie jest, na pierwszym skanie odrzucając to ekstremum mamy średnią ok 0,15V z odłączonej pierwszej sondy lambda.
Na drugim skanie przy odłączonej drugiej sondzie wartość średnia wynosi rzeczywiście 0,470, czyli ok 0,5V
Czyli że komp przy odłączeniu pierwszej (w sumie ważniejszej) sondy świruje? Może więc zafałszowuje pomiar wykonany za jej pomocą gdy jest wykręcona?
A co do open/closed Loopa, to może odłączyć 2 sondy i zobaczyć jak będzie?
#49
Napisano 06 września 2011 - 17:43

#50
Bezimienny Gość.Olgierdo_*
Napisano 04 października 2011 - 15:04

Odłączyłem obie sondy (pierwsza kolorem czerwonym, druga niebieskim):

Zagregowane i uśrednione dane:

Po podłączeniu 2 sond:

Co dalej?

#51
Napisano 04 października 2011 - 15:48
Dobrze by było abyś zrobił testy na innym komputerze , moga to byc przekłamania zwiazane z błedem softu na ELM327 i wspołpraca z chryslerem .Ale tez może sie okazac że przebiegi sa wiarygodne : no cóż przewody do sprawdzenia od sondy do komputera lub sterownik ?.Dobrze by było sprawdzic pomiary i porównać z innego Pt z podobnym silnikiem.
Na firmowym DRBIII masz to łatwiej - bez takich testów jest na osylogramie charakterystyka producenta i to co sonda odczytuje w realu ,porównywane w czasie rzeczywistym - nie chciałbym cie naciagac na koszty może jednak prościej podjechac na serwis i poprosic o sprawdzenie i zarządac wydruków z testu.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
potrzebuję pomocy |
Moje auto | Bezimienny Gość.Paweł_* |
|
![]()
|
|
Łącznik elastyczny i sterownik świec ? |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.FishMen_* |
|
![]()
|
|
Po podłączeniu ładowarki świecą się lampy do jazdy dziennej |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Even_* |
|
![]()
|
|
Wypadająca dolna rura doładowania-pomocy! |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Oskaro_* |
|
![]()
|
|
świecące się kontrolki ABS, hamulca |
Techniczny podstawowy | Wróbel |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych