Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Spadek mocy, zalewanie świec.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#21 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 lipiec 2011 - 20:22

Olgierdo, To typowy objaw wyapdania zapłonów w pitolu spowodowany najczęściej przebiciem na przewodzie zapłonowym wewnątrz fajki po izolatorze. Wystarczy czasem 200 - 300 km i po katalizatorze. Paliwo mocno leje sie do katalizatora, tam jest odpalane i wytwarza potężne ilości ciepła - mały palnik . Wkład ceramiczny katalizatora nie wytrzymuje i albo się topi albo pęka i na skutek drgań zatyka wydech. Nie można jeździc z wypadającymi zapłonami za długo - to kończy się skróceniem cia katalizatora

#22 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 lipiec 2011 - 15:00

Jak masz jakis przyrzad czy tez LM do podłączenia pod komputer ustaw na parametry temp. płynu i sprawdz czy w cały zakresie od zimnego do pełnej temperatury nie wystepuja zaniki sygnału z czujnika - choc i tak przechodził by w tryb awaryjny i pozwalał wchodzic na obroty ale to bardzo wazny parametr dla pracy silnika a ostanio to przerabiałem tez przy 2,4


hmm hmm nie bardzo rozumiem :glupek ;P mam kabelek do OBD II opraty na chipsecie ELM327 konwertujacy transmisję OBD do virtualnego RS232, który jest enkapsułowany w zwykły USB, który to USB podłączam do laptopa. W laptopie mam kilka programików, z których najlepszy jest chyba ScanXL firmy Palmer (jeśli jest potrzebna inna aplikacja to napisz). Napisz też o jaki parametr (czyli czujnik PID chodzi, ten od temperatury cieczy chłodzącej?). Nie bardzo też wiem jak poznać (po którym czujniku PID), że ECU działa w trybie awaryjnym. Czy też ten "LM" to może jakaś zewnętrzna sonda?

#23 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 lipiec 2011 - 15:10

Olgierdo,
dokładnie zrozumiałes - zczytaj z scanXL temp.płynu chłodzacego w całym zakresie od zimnego do goracego silnika powinna byc linniowa narastająca bez gwałtownych skoków o kilka dziesiat stopni .

#24 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 lipiec 2011 - 15:26

andreeas7, a mógłbyś jeszcze napisać mi jak zrobić ten dodatkowy odpływ spalin? Pierwsza sonda lambda, gdzie o na jest? A jak amerykanie nazywają tą sondę? Wyszukuje w serwisówce "lambda" i nic, wpisuje "lambda sensor", "probe" i nic.

#25 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 lipiec 2011 - 18:54

Olgierdo,
Pozycja 9 sonda przed katalizatorem pozycja 8 za katalizatorem , najlepiej jakbys odkrecił z nr.9 .
masz rysunek serwisowy :Dołączona grafika

#26 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 lipiec 2011 - 20:35

Olgierdo, Amerykanie mówią na to oxygen sensor lub o2sensor.

#27 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 22 lipiec 2011 - 18:13

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

Powyżej wykres, obrazujący wzrost temperatury od "zimnego silnika" do 94 st. Cesljusza. Wykres ma trend liniowy, ale linia prosta to to nie jest (na czerwono). Samochód stał na pozycji "p" pod sam koniec nacisnąłęm tylko kilka razy pedał gazu (dlatego na zielono jest wychył pedału), ponadto na niebiesko obroty i na żółto parametr związany z zapłonem 1 cylindra). Dodatkowego odpływu spalin jeszcze nie zrobiłem.

Czy wykres jest OK? Jeśli jeszcze jakieś inne parametry PID będą pomocne to mogę zeskanować (są też PIDy dotyczące katalizatora), oraz testy typu burnout, 1/8 mila sprawdzające moc i moment obrotowy.

Teraz o tym obiegu dodatkowym spalin:
Słyszałem że sądy Lambda potrafią się zapiec, czy tak jest również w Pitkach?
Jeśli tak to może lepiej odkręcić odpływ kolektora wydechowego?
A jeśli i tam śruba się zapiecze, to czy można ją "budzić" bitem?
Czy to czegoś nie uszkodzi? Np. sond lambda, lub katalizatora (do tego momentu nieprzecież pewności na 100% że jest uszkodzony)?

A jak w pitku poznać tryb awaryjny? Czy tylko po objawach (odcięcie obrotów na 3000, większe spalania, mała moc, etc) Czy można jakoś kompem przez OBDII

Ps. liczby na osi czasu reprezentują sekundy

#28 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lipiec 2011 - 18:54

Wykres temperaturowy jest dobry , nie ma skoków gwałtownych.Sondę spokojnie odkręcisz nic sie nie stanie (predzej odkrecisz sonde jak sruby na kolektorze).
Zrób jeszcze zrzuty zapłonu z pozostałych cylindrów.

#29 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 lipiec 2011 - 21:09

wyglada na "zajechany"katalizator... trzeba podmienic

#30 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 23 lipiec 2011 - 12:01

andreeas7 jakim kluczem proponujesz odkręcić tą pierwszą sondę lambda? (chodzi o rodzaj klucza)

#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 lipiec 2011 - 12:14

Ja mam specjany do sond nasadowy z frezem na wyprowadzenie przewodu :kawka

#32 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 24 lipiec 2011 - 21:10

Ja mam specjany do sond nasadowy z frezem na wyprowadzenie przewodu :kawka

Kurka, ja nie mam takiego, jaki byś w takim razie polecił standardowy? Podejde zwykłym płaskim?Jak ten przewód idzie że potrzebny jest specjalny frez?

A co do PID'u "Ignition timing advance" to w moim ECU jest tylko dla cylindra pierwszego! Czy we wszystkich Pitkach tak jest?

Scan XL pokazuje że mój Pitek posiada tylko 46 PIDów (czujników), albo tylko tyle supportuje (obsługuje) komp ECU. Czy Wasze Pitki też tak mają?

#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 lipiec 2011 - 21:30

Olgierdo,
Co do ELM duzo zależy od softu , na jednym z Nr ScanXL program nawet bardzo ładnie wyswietlał zuzycie paliwa w CRD .Co do sondy podejdziesz płaskim kluczem - tylko pierwszy ruch z delikatnym udarem(gwint smarowany klejem) trzeba zerwac.

#34 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 31 lipiec 2011 - 15:39

Dobieram się do tej sondy od góry. Wymontowałem parownik, teraz tylko przeszkadza ta metalowa osłona kolektora wydechowego. Sonda wprawdzie spod niego wystaje, ale nie mam przez nią podejścia.
I tu zaczynają się schody te 4 śróby są zapieczone jak niewiem i chyba ktoś wcześniej omielił łby (albo tak skorodowały że się zniekształciły).

Czy mogę je lekko "obudzić" bitem, czy to nie zaszkodzi silnikowi?

A co do daignozy komp. To jakoś inne aplkacje nie współpracują z moim ELMem, oprócz tych Palmerowskich (a te wykrywają 40 PIDów..40 bo te pozostałe 6, o których pisałem, to skrypty)

#35 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 sierpień 2011 - 21:48

Olgierdo, Silnikowi nie zaszkodzi, tylko śrubom. Myślę, że bezpieczniej jest zostawić sondę w spokoju i odkręcić rurę od kolektora - przelotowe szpilki zawsze można urwać i założyc nowe. Może dojście zniechęcające ale najmniej kłopotu przy amatorskim dłubaniu. No niestety kanał potrzebny, bo robota od spodu. Pozdrawiam

#36 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 sierpień 2011 - 16:01

Osłona odkręcona śruby do wymiany :chory , teraz czekam na klucz do sondy (i tak będzie potrzebny).

Max,
Mógłbyś napisać jak dostajesz się do tych śrub łączących rure z kolektorem? Step by step?

I jaki rozmiar klucza jest potrzebny do tej drugiej sondy w katalizatorze, też 22?

#37 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 sierpień 2011 - 18:46

Olgierdo, Wszystkie są takie same - 22. Do śrub od kolektora do rury od spodu długi nasadowy na kiju około metrowej długości. Kanał niezbędny. Jak urwą się blaszki zastrzałowe - o ile jeszcze są - to trzeba zakontrować sprytnie kluczem oczkowym i próbować. Jak się nie uda to wiertara i heyah. Miód robota. Pozdrawiam

#38 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 sierpień 2011 - 00:17

Sonda Lambda (pierwsza) została odkręcona, poszło nadspodziewanie łatwo (klucz TJG). Teraz zmontuje wszystko cuzamen do kupy i z wykręconą sondą zrobię test-drive. Podczas tej jazdy zrobię skan wszystkich czujników PID, jakie potrafi odczytać z mojego pitka ScanXL, tak aby potem można było łatwo tworzyć dowolne wykresy, jakie tylko będą niezbędne do postawienia diagnozy.

Sonda nie wygląda najlepiej.
Dołączona grafika
Uploaded with ImageShack.us
Wiem że te szare i rude kolory są OK, ale niepokoi mnie ten czarny przy nasadzie. Więc postanowiłem zbadać sonde. Na YT jest tutorial .

Zrobiłem jak amerykańce prawią, podłączyłem woltomierz na ustwiony na najniższy zakres. Podłączyłem go do pinów 3 i 4 (czy to te właściwe - masa i sygnał sondy). Niestety wskazania nie były takie jak w tutku. Podgrzewałem sonde i woltarz zamiast wzrastać do 0,9V fluktował dość chaotycznie - osiągając maks. 300 mV, a zdażały się wartości ujemne, również czas reakcji nie wynosił minutę przy podgrzewaniu i 3 sekundy po odsunięciu czujnika od ognia).

Wniosek: albo pomiar jest źle zrobiony (bo Pitkowa sonda ma inną konstrukcje niż ta w tutku (do czego służy sygnał "controll", to jest obwód nagżewania, czy bramkowanie?). Ablbo sonda jest uszkodzona i cały czas Pitek pracował w otwartej pentli. Czy można jakoś zdiagnozować przez kompa w jakim trybie pracuje ECU (PCM)? Czytam serwisówkę, ale nie mogę się doczytać.

Panowie doktorzy,
Rozumiem że jak odpalę Pitka do jazdy testowej, to wogóle bez sondy? Czy podłączyć ją do gniazda, ale nie wkręcać w kolektor?

Mam jeszcze małe pytanko?
Czy kształ na załączonym obrazku puchy katalizatora jest ok?
Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us
Tzn. czy jest taki naturalny, czy została puknięta.

Max,
To co piszesz nie brzmi zachęcająco swir :|, ale spróbuję. A co Ty myślisz o tym żeby śróby odciąć gumówką jak nie pójdą?

#39 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 sierpień 2011 - 07:43

Wygląda z wierzchu normalnie - tylko wyrdzewiały. Sonda też nie najgorsza. Spróbuj pojechać z odłączoną sondą i nie wkręconą w katalizator - popatrz tylko, czy strumień gorących spalin nie przepali jakiś przewodów. Jak będzie ok to tnij śruby i wyciągaj katalizator do oględzin wewnątrz. Patrząc z wierzchu na zdjęcie katalizatora łatwo nie będzie. Powodzenia. mt

[ Dodano: 2011-08-12, 08:45 ]
Generalnie Twoje auto nie zgłaszało błędu sondy lambda - przynajmniej z tego co pamiętam, więc sonda mu się podoba. Szukaj dalej.

#40 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 wrzesień 2011 - 23:03

Dołączona grafika
Dołączona grafika
kliknij, aby powiększyć!!!!

Cześć, zrobiłem klika jazd bez 1 sondy Lambda. Jeździ wyraźnie lepiej, ale po przekroczeniu 105 km/h silnik zaczyna się dławić. Co widać na wykresie, maksymalnie udało mi się pojechać 4868 obrotów i rozpędzić się do 105 km/h (być może to przez mały otwór sondy).

Następnie zdemontowałem cały wydech (poszedl do malowania) i zrobiłem kolejną jazdę próbną, tym razem warunki drogowe nie bardzo pozwalały na rozpędzenie Pitiego:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
kliknij, aby powiększyć!!!!

Panowie Doktorzy,
Niepokoi mnie jedna kwestia. Teraz gdy sonda jest odłączona kodek (przetwornik ADC) w kompie pokazuje wartość mierzonego napięcia w zakresie od 0,2 do 0,3 Volta. Sam komp też zdaje się niezauważać braku sondy, bo po ok 110 sekundy zmienił tryb pracy z początkowego Open Loop na Closed Loop. I dalej przez całą jazdę pracował w Closed Loop. Ponadto systemy: Monitoring EGR - SAE.EGR_SUP, oraz Misfire monitoring support - SAE.MIS_SUP na chwilę przestawiają swój stan na "unsuported" - na obydwu wykresach zaznaczyłem ten moment przeźroczystym prostokontem. Co ciekawe na drugim wykresie, gdzie pierwsza sonda była wkręcona, a drugiej nie było wraz z całym wydechem, sytuacja jest analogiczna - przetwornik ADC sondy nr 2 pokazuje jakieś przypadkowe dane z zakresu od 0,470 do 0,490. Na obydwu wykresach moment przejścia z Open Loop na Closed Loop zaznaczony jest pierwszą biała linią.
Jakby tu tą sonde (przedewszystkim pierwszą) zdiagnozować?
W podręczniku o ODBII wyczytałem nt. diagnostyki sond lambda:
pomiar oporności wewnętrznej
✘ pomiar napięcia sygnału
✘ pomiar szybkości zmiany napięcia sygnału
sondy lambda, przy zmianie składu mieszanki zasilającej
silnik z ubogiej na bogatą
✘ pomiar szybkości zmiany napięcia sygnału
sondy lambda, przy zmianie składu mieszanki zasilającej
silnik z bogatej na ubogą
✘ sprawdzenie, czy w obwodach elektrycznych
nie ma przerw
✘ sprawdzenie, czy w obwodach elektrycznych
nie ma zwarć
✘ pomiar długości okresu lub częstotliwości
zmian sygnału sondy lambda zamontowanej przed
konwerterem katalitycznym
✘ pomiar natężenia prądu zasilającego grzałkę

Tylko jak to zastosować w praktyce?
Czy te sondy mają grzałki?
I przede wszystkim, jak sprawdzić czy sonda jest zużyta i choć działa zbyt późno reaguje na zmiany składu mieszanki paliwo/powietrze?
Martwi mnie to ponieważ spalanie ciągle jest zbyt duże:(

Jakby ktoś pomógł mi zinterpretować wszystkie dane PID, było by super, bo nie moge nigdzie znaleść dobrego opisu do tych PIDów, oraz ich prawidłowych wartości dla Pitka.

Niepokoi mnie również ta ciągła praca na Closed Loopie, nie przestawił się na OL ani z powodu braku sondy, ani też podczas przyśpieszania.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych