Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Spadek mocy, zalewanie świec.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 czerwiec 2011 - 13:47

:bry
Na forum gazowym Zamieściłem screen (drugi) z błedem zgłoszonym przez ECU -
DTC -p0141 - Obwód nagrzewania sondy lambda (blok cyl. 1, czujnik 2)? Wadliwe działanie.

Objawy: silnik się ewidentnie zalewa, traci moc (przy czym problem występuje zarówno na gazie i bezn.) Wiem że świece do wymiany, już zamawiam platynówki (poprzednik wymienił kable, a świece nie), ale może coś jeszcze, pozatym o wiele za dużo pali jakieś 25/30l LPG /100km. Aha i uszczelka pod klawiaturą nieszczelna, ale nie zalewa olej elektrod.

Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś sugestie, to chyba nie musze dodawać że są one mile widziane:)[/quote]

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwiec 2011 - 15:20

Olgierdo,
Nasz doktorek Maxym72, wszystkim zaleca kupno świec dokładnie takich, jakie zaleca producent. Info jakie to świece są widoczne po podniesieniu maski na przedniej belce . :kawka

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 czerwiec 2011 - 18:15

Olgierdo,
Adames ci dobrze radzi swiece zgodne ze specyfikacja z nakleki na górnym wzmocnieniu i druga sonda do wymiany - nie kombinuj z zamiennikami bo zmarnujesz tylko pieniazki . :kawka

#4 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 czerwiec 2011 - 11:28

Ok, ale:
1. w USA paliwo ma 85 oktanów
2. ja mam jeszcze LPG
Czy platynówki nie będą lepsze, dla bardziej suchego paliwa?
Zresztą już kupiłem, a druga sonda lambda jest napewno do wymiany? Nie można by spróbować przeczyścić?

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2011 - 11:50

Olgierdo,
Po co sie pytasz jak z góry negujesz prawidłowa obsługę :

- sonde sie wymienia , nie czysci (sonda automatycznie ulega wyczyszczeniu podczas pracy na wysokich obrotach - jesli to nie pomogło to nic jej nie pomoze)
- producent celowo podaje jakie swiecy powinny byc aby nie było problemów z eksploatacja ,

nie jedna osoba chciała by poprawic autko po producencie - nie zawsze to wychodzi na zdrowie i po kieszeni ;P

#6 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 czerwiec 2011 - 12:02

Andreas7,
To nie jest tak że neguje, po prostu chce się dowiedzieć dokładniej i przytaczam argumenty znajomych mechaników. Świece już kupiłem (i raczej zwrot nie wchodzi w rachubę), więc przepadło (4 platynówki, po okazyjnej cenie 20 zł/ sztukę). Czy mógłbyś się odnieś do tych argumentów o suchym paliwie?

A co do sondy, to ostatnio autko ma spore problemy żeby się na te wyższe obroty wkręcić, więc może dlatego sonda nie funkcjonuje prawidłowo?

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2011 - 12:13

Olgierdo
Czy mógłbyś się odnieś do tych argumentów o suchym paliwie?

A co do sondy, to ostatnio autko ma spore problemy żeby się na te wyższe obroty wkręcić, więc może dlatego sonda nie funkcjonuje prawidłowo .
Za korektę składu paliwa wzgledem jakosci paliwa 85,91,95,98 odpowiada sonda i w zaleznosci od jakosci i typu paliwa zmienia skład - jesli sonda nie pracuje poprawnie zawsze silnik bedzie chodził kulawo niezaleznie co zalejesz .

Jesli dasz nieodpowiednie swiece o złej liczbie cieplnej nie dobrane charakterystyka do silnika - to chocbys cuda robił i tak silnik bedzie ciezko wchodził na obroty zwłaszcza na gorącym silniku.

jesli sa to swiece marki "Autolite" to juz mozesz je spokojnie ułozyc na połeczce jako wyposarzenie stałe garazu :tak

#8 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 czerwiec 2011 - 13:56

Andrzejku, muszę wziąć świece Autolite w małą obronę. Mianowicie jeżdzę na nich od prawie 3 lat. Przejechałem na komplecie z LPG ponad 40 tys i zero problemów miałem. Teraz od 3 tys fruwam na kolejnym zestawie :) Mam się bać???

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2011 - 14:19

Paweł jestes w gronie wybranców - niech moc będzie z Tobą .
Zawsze zdania i opinie będa będa podzielone :część bedzie zadowolona , a część nie ,czesciowo problem bedzie po stronie samochodu i ew.defektów a z drugiej strony że zamiennik nie do konca pracuje jak oryginalna zalecana swieca i powstaja przy tym problemy.Wiekszość swiec platynowych ma wiekszy odstep elektrod i standartowa instalacja sobie z nimi nie radzi dobrze , druga sprawa są wymagane przewody o okreslonej impendancji lub rezystor wyrównawczy (2000-20000 om) - mało kto o tym wie.

#10 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 czerwiec 2011 - 14:41

Na belce mam napisaną świecę re14mcc5, czy to oznacza że w żadnym wypadku nie mogę jeździć na platynowych?

paradyz,
Jakie to dokładnie świece (symbol) i jak wpływają na spalanie? Już kij tam z mocą, ale chciałbym żeby ten mój smok mniej palił :torba (jaką masz inst. gazową?)

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 czerwiec 2011 - 14:50

Olgierdo,
nie bierz sobie tego tak do czachy :piwo producent zaleca Championy mozesz zawsze załozyc inne swiece , tylko jak zauwazysz ze cos jest nie tak to je po prostu zmien na własciwe.

Na wielkosc spalania sama swieca nie bedzie miała az tak wielkiego znaczenia , problem może być w inst.gazowej bo to co podajesz to jest absurd nie do przełkniecia .Pamietaj ze każda robote z inst.gazow rozpoczynasz dopiero jak masz w 100% sprawny samochód na benzynie :kciuki i od tego musisz zacząc , doprowadzic aby wszytko na benzynie było ok!
Podaj jaka masz instalacje gazową to cos pomyslimy co może byc nie tak.

#12 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 03 czerwiec 2011 - 12:52

Olgierdo , mam instalację KME, spalanie trasa 10,5 (rekord)- 13 po Bieszczadach z klimą.
Miasto do 18 litrów LPG.
Nie pamiętam oznaczenia tych świec, ale chyba sa na alledrogo po 18 PLN. Wczesniej jeździłem na droższych Autolite, ale miały ciut inne oznaczenia.

#13 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 czerwiec 2011 - 13:25

Andreeas7, Paradyz,
Panowie wymieniłem świece na Autolite AP 5263, jest lepiej, ale jeszcze nie jest dobrze.
Wcześniej jadąc nie mogłem rozkręcić go na więcej niż 2000 obrotów, teraz mogę do prawie 3000. Mam nadzieje że sonda lambda druga się wyczyści, pojeżdze jeszcze trochę, skasuje błędy ECU.

Andreeas7,
Dzięki za pomoc, pod TYM linkiem znajduje się post, który napisałem do gazowników - tam są screeny z programiku gazowego i scanXL (błędy DTC + ramka zamrożona). Instalacja gaz:
Sircocco komp,
wtryskiwacze matrix.

Ale na benzynie chodzi narazie też źle. Z tą sondą lambda, to jest tak że ona czyści się przy wysokich obrotach (jak wysokich), bo ja go nie moge rozkręcić jeżdząc na wyższe obroty niż 3000, (na postoju kręci się bezproblemu do punktu odcięcia). Czy może być tak, że robi się błędne koło: sonda daje złe odczyty bo jest brudna, obroty nie chcą się podkręcić, więc sonda nie może się przeczyścić?

Napisz jakie skany jeszcze mogę zrobić czy filmiki, mam program ScanXL (napisz jakie PIDy zeskanować podczas jazdy) i firmowy program Sirocco. To mogę zrobić, bo na komputerach się trochę znam (jestem informatykiem) a na mechanice już mniej :d.
A w ogóle dzięki za chęć pomocy :tak

#14 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 czerwiec 2011 - 19:47

Olgierdo, Sonda lambda nie będzie miała wpływu na wkręcanie się na obroty. Jak chcesz to sprawdzić to odłącz ją całkiem - pomimo błędu samochód wkręca się normalnie.; Przy maxymalnym wciśnięciu gazu silnik zaczyna pracować w pętli otwartej (open loop) i nie bierze pod uwagę wskazań sondy ani pamięci adaptacyjnej krótkoterminowej. Wybacz, może nie mam racji i sie nie znam, ale na początku naprawdę założyłbym świece fabryczne i dokładnie sprawdził przewody zapłonowe. Nie wiem co się dzieje, bo mnie tanm nie ma, ale katalizator też bym sobie oblukał - nie jestem pewien, czy nie stracił drożności - przetopił się. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2011-06-05, 20:54 ]
Po oblukaniu tych zrzutów powiem jedno - daj sobie spokój z sondą lambda - pracuje normalnie, bez zakłóceń oprócz momentu przejścia na gaz. Wyółącz akumulator na 15 minut, włącz spowrotem i uruchom samochód na benzynie. Poruszaj się na benzynie bez używania gazu przez 2-3 dni. Jeśli nie pojawią się żadne błędy silnika a samochód będezie jeździł ok to nie przywalaj się do silnika, tylko do instalacji gazowej - szukaj dobrtego gazownika, tymbardziej, że widać problemy z temperaturą parownika i gazu do obliczenia korekty lpg. Pozdrawiam

#15 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 lipiec 2011 - 14:08

Maxym, zrobiłem tak jak powiedziałeś. Wyjeżdziłem gaz do zera, odłaczyłęm nawet zasilanie od kompa Sirocco. Gdy jeżdziłem na gazie, to silnik lepiej kręcił na benzynie, a teraz na samej benzynie jest o wiele gożej. Na początku, gdy silnik jest zimny, kręci w miarę OK, ale jak się rozgrzeje to już kaplica, nawet gdy stoi zdycha przy 2,5 tys obrotów. Prędkość jaką mogę nim rozwinąć nie przekracza 40 km/h, a pod górę 20 (rowerzysta mnie wyprzedza :torba ) .
Komp ECU nie zgłasza absolutnie żadnych błędów.
Panowie doktorzy, ratujcie :chory może przeprosić się z serwisami? Jeśli tak to może jakieś sugestie w Lublinie i okolicach?

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 lipiec 2011 - 14:49

Olgierdo,
Jesli traci moc , nie może wejsc na wyższe obroty i zarazem nie melduje zadnych błędów pozostaje ci w pierwszej kolejności sprawdzic droznośc katalizatora - może byc winowajca w całej tej sytuacji

#17 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 lipiec 2011 - 19:00

Andreas, oj doktorku, a jak takie sprawdzenie wygląda mógłbyś mi to opisać? Mam nadzieję że nie trzeba wycinać gumówką tej puchy zwanej katalizatorem :cenzura Oj co ja się z tym Pitkiem mam...trudne dziecko!!!!! ;P

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 lipiec 2011 - 19:12

Olgierdo,
Musisz zrobic dodatkowy objeg dla spalin przed katalizatorem :
wystarczy wykrecic sondę lambda na próbę nie bedziesz musiał rozkrecać połaczen kolektora wydechowego. :kawka , jesli zacznie wchodzic na obroty to masz winowajce - szukaj sprawnego katalizatora.

Ile masz przebiegu w autku ? pamietaj wyciecie katalizatora lub strumienica nie jest rozwiazaniem , bedziesz miał cały czas problemy ze składem paliwa i spalaniem .Pt ma 2 sondy i musi miec sprawny katalizator do poprawnej pracy.
Jak masz jakis przyrzad czy tez LM do podłączenia pod komputer ustaw na parametry temp. płynu i sprawdz czy w cały zakresie od zimnego do pełnej temperatury nie wystepuja zaniki sygnału z czujnika - choc i tak przechodził by w tryb awaryjny i pozwalał wchodzic na obroty ale to bardzo wazny parametr dla pracy silnika a ostanio to przerabiałem tez przy 2,4

#19 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 lipiec 2011 - 16:37

Zgadzam się z Andrzejem - wygląda na zajechany katalizator - czy miałeśiedyś objawy wypadania zapłonów i długo tak mjeździłeś? jeśli tak, to katalizator mógł się wytopić. Pozdrawiam

#20 Bezimienny Gość.Olgierdo_*

Bezimienny Gość.Olgierdo_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 lipiec 2011 - 20:04

andreeas7, masz na myśli tą pierwszą sonde, przed katalizatorem, tak? możesz opisać z grubsza jak się do niej dostać?, przebiegu mam jakieś 90000 mil.


maxym72, miałem lekkie że się tak wyrażę "gubienie taktu" co było słyszalne na wolnych obrotach - co któryś wybuch był za późno lub za wcześnie. A jak mu dałem w rurę to nie zawsze łapał pełną moc, (jakby jeden gar odpalał się później - dołączał) jeśli to są objawy wypadania zapłonów, to przejechałem tak nie dużo parę tyś mil.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych