Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Czy PiTek może być stary, ale jary?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
127 odpowiedzi w tym temacie

#61 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2011 - 22:24

knott, aby miło na dobranoc zakończyc: kontrola trakcji w PT odwrotność ABS działa tak pi razy oko do ko 30-40km na godz. zapobiega uslizgowi kół podczas ruszania na sliskim.Na pewno nie było jej przy 60km/h.Pozdrawiam i dobranoc :piwo

#62 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 listopad 2011 - 23:31

A chyba nie wszystkie mają kontrolę trakcji, co? Aha, jaki model Mercedesa posiada silnik diesla taki jak w PiTku?

#63 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2011 - 23:44

Jak dobrze kojarzę to niektóre wersje USA nie mają ABS i kontroli trakcji, wersje europejskie raczej wszystkie.
Mercedes Vito

#64 patii

patii

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5865
  • Dołączył:  13 kwi 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:cabrio 2.4
  • Imię:Patii
  • Skąd::silesia
  • Płeć: Kobieta

Napisano 21 listopad 2011 - 23:53

Jak "baba"może się wypowiedzieć na ten temat to : kontrole trakcji mam i owszem ale zastanawiam się czasami po co . Bo - głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem), a w PT wcale tak nie jest , kontrolka się świeci a koła robią swoje.

Porównując mercedesa którym też często się przemieszczam - tam nie ma takiej możliwości .... działa to całkiem inaczej

#65 Marcel

Marcel

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 450
  • Dołączył:  28 paź 2010
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:TSI DSG
  • Imię:Wodnik Szuwarek

Napisano 22 listopad 2011 - 00:00

Drogi Marku.

Zalozywszy pierwszy raz w zyciu Kredensowi zimowe ultra gripy seven plus (to akurat wlasciwy wątek aby poruszyc temat zimówek) i wyjechawszy na zawaloną śniegiem wiejska droge oraz lodem okresowo, bylem ZASKOCZONY - ze auto robi to co ja chce. Nie staje w poprzek, a dokladnie konczy manewr tam gdzie powinno. Pod wzgledem poslizgow, sa one w Pitosławach niezle kontrolowane bym powiedzial.

Oczywiscie - i tu Andreeas mi przyzna racje w kwestii rozmiaru 195/r65/15 dla zimowek - Szkoda Octa mojej zony, w tych samych ultra gripach seven plus trzyma sie jeszcze lepiej. Ona ma 6+ a Kredens 5+.

Ale o czym to żeśmy mowili...? A! Jaka żarówka ma być z tyłu w podsufitce!!!

#66 reyo

reyo

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 295
  • Dołączył:  10 paź 2011
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 A LPG
  • Imię:Piotr

Napisano 22 listopad 2011 - 00:01

Bo - głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania


Głównie tak, ale kontrola trakcji polepsza w jakimś stopniu właściwości trakcyjne w zakręcie. Oczywiście przy rozsądnych prędkościach. Czyli jak ci "dupa" ucieka na zewnętrzną to system kontroli trakcji powinien ją ustawić z powrotem na tor jazdy. Oczywiście jeżeli nie zacznie się kontrować kierownicą - w tym przypadku system ustawi tył tak aby ułatwić jazdę auta w tym kierunku w którym skierowane są koła :]

#67 Margo

Margo

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 840
  • Dołączył:  14 lis 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M GAZ
  • Imię:Małgosia
  • Skąd::Kielce
  • Płeć: Kobieta

Napisano 22 listopad 2011 - 03:19

Głównie tak, ale kontrola trakcji polepsza w jakimś stopniu właściwości trakcyjne w zakręcie. Oczywiście przy rozsądnych prędkościach. Czyli jak ci "dupa" ucieka na zewnętrzną to system kontroli trakcji powinien ją ustawić z powrotem na tor jazdy.


Być może się mylę ale...wydawało mi się ,że kontrola trakcji zapobiega ,tak jak napisała patii, buskowaniu kół podczas przyspieszania czyli np.przy ruszaniu.
Natomiast za niedopuszczenie do poślizgu samochodu na zakręcie odpowiada system stabilizacji toru jazdy(ESP).
I niekoniecznie auto,które posiada kontrolę trakcji musi posiadac jednocześnie ESP.
Ale jestem kobietą więc jesli nie mam racji poprawcie mnie...

#68 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2011 - 05:35

Jak napisala Patka, Margo coś wydaje mi się, że mowa o ASR bo ESP przynalmniej przed liftem w pitku nie doświadczysz(nie wiem jak mają poliftowcy?)
I sys.ASR działa...no mozna mieć obiekcje :piwo

#69 Margo

Margo

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 840
  • Dołączył:  14 lis 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M GAZ
  • Imię:Małgosia
  • Skąd::Kielce
  • Płeć: Kobieta

Napisano 22 listopad 2011 - 06:14

sluna,
Wiem,wiem..rozumiem,że mowa o ASR...moja wątpliwośc dotyczyła wypowiedzi reyo,iż kontrola trakcji (czyli ASR) polepsza własciwości trakcyjne na zakręcie ...
naprawdę tak jest ?
przecież ten system z założenia ma inne zadanie,a za przyczepność podczas jazdy odpowiada ESP...

#70 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2011 - 06:17

Bo - głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem),

I mowa tu o ASR, i sys. działa podobno do około 50 km/h...działa! tak se działa :lol

[ Dodano: 2011-11-22, 06:18 ]
...o ,,nadmiernego poślizgu'' z tym się zgodze!

[ Dodano: 2011-11-22, 06:25 ]
..a tu aby rozwiać watpliwości:

ABS (Antiblockiersystem; Anti-Lock Braking System) zapobiegania blokowaniu się kół podczas hamowania..
ACC (Adaptive Cruise Control) utrzymuje zadaną prędkość, w razie potrzeby zmniejsza ją w celu zachowania bezpiecznego odstępu między samochodami..
Active Drive (Renault) z czterema kołami skrętnymi zapewnia precyzję prowadzenia, pewne utrzymywanie zamierzonego toru jazdy oraz ułatwia parkowanie..
AFIL (Citron), LDW (Volvo) ostrzega przed niezamierzonym przekroczeniem linii bocznej na drodze (bez włączonych kierunkowskazów). System przetwarza informację z czujników lub kamery i uruchamia generator drgań umieszczony w siedzeniu kierowcy lub ostrzega sygnałem głosowym..
ASR (Acceleration Slip Regulation) także TCS, TC, ASC system kontroli trakcji, nie dopuszcza do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania..
BAS (Brake Assist System) także BA, EBA, EVA, wspomaga hamowanie w sytuacji awaryjnej, podnosi ciśnienie w układzie i umożliwia szybsze zatrzymanie pojazdu. System BAS zawsze połączony jest z układem ABS..
BLIS (Blind Spot Information System) system oparty na kamerach umieszczonych w lusterkach bocznych, pozwalający obserwować obszar wzdłuż boków i z tyłu samochodu. Gdy w monitorowanej strefie pojawi się inny pojazd, zapala się lampka ostrzegawcza przy zewnętrznym lusterku wstecznym po odpowiedniej stronie samochodu..
City Safety (Volvo) ostrzega kierowcę przed ewentualną kolizją, w razie potrzeby aktywuje hamulce zasadnicze. Wspomagany może być przez system ostrzegania Collision Warning (ostrzeżenie o kolizji z automatycznym hamowaniem), który monitoruje obszar przed autem za pomocą radaru i kamery, analizując na bieżąco sytuację na drodze..
DAC (Driver Alert Control) połączony z LDW (samochody Volvo), kontroluje czujność kierowcy. Korzystając z danych z kamery cyfrowej oraz danych z ruchów kierownicą, DAC porównuje niestandardowe zachowanie ze zwykłym stylem jazdy. Oprócz ostrzeżenia, na desce rozdzielczej pojawi się komunikat sugerujący przerwę..
Dwustopniowe airbagi kierowcy i pasażera napełniają się adekwatnie do siły uderzenia..
ESP (Electronic Stability Program), ESC (Electronic Stability Control) system stabilizacji, niezależnie od kierowcy przyhamowuje jedno lub kilka kół, naprowadzając pojazd na zadany tor jazdy. Kontrolowany jest przy pomocy układów ABS i ASR..
HDC (Hill Descent Control) oraz HHC (Hill Hold Control) zapobiega staczaniu się pojazdu podczas podjeżdżania na wzniesienie oraz zjeżdżania ze wzniesienia. System działa razem z układem hamulcowym..
IDIS (Intelligent Driver Information System), ComSense na bieżąco analizuje sytuację na drodze i w przypadku zagrożenia opóźnia dopływ do kierowcy mniej istotnych informacji z różnych układów w samochodzie, np. sygnalizację przychodzących połączeń telefonicznych..
Isofix to międzynarodowy standard mocowania fotelików do przewożenia dzieci. Z systemem fotelik staje się elementem struktury nadwozia..
Kurtyny boczne chronią głowy podróżnych siedzących na bocznych siedzeniach z przodu lub z tyłu pojazdu..
MSR to system uzupełniający ASR. Redukuje moment obrotowy silnika podczas redukcji biegów i zapobiega utracie przyczepności kół..
Opel Eye identyfikuje z wyprzedzeniem znaki drogowe oraz ostrzega kierowcę, jeśli ten przypadkowo opuści pas ruchu. Wyświetla na tablicy rozdzielczej informacje, które mają największe znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy..
PPDB (Pyrotechnic Pedestrian Deployable Bonnet) chroni głowę pieszego podczas zderzenia z autem. Przy kolizji w masce eksplodują niewielkie ładunki wybuchowe. Unosząc maskę o kilkanaście centymetrów, zapewniają przestrzeń amortyzującą uderzenie..
RSC (Roll Stability Control) zapobiega dachowaniu pojazdu i działa na podobnej zasadzie jak ESP. W przypadku, gdy jednak dojdzie do przewrócenia pojazdu, ochronę zapewnia system ROPS (Roll Over Protection Structure), aktywujący napinacze pasów bezpieczeństwa, uruchamiając jednocześnie kurtynę boczną, która może być rozwinięta nawet przez kilkanaście sekund..
SIPS (Side Impact Protection System) ogranicza skutki zderzenia bocznego. Konstrukcja samochodu została zaprojektowana i wzmocniona tak, by przemieścić siłę zderzenia bocznego z rejonu pasażerów w inne części nadwozia i zapobiec uszkodzeniu kabiny..
Snow Motion reguluje poślizg kół napędowych, pozwalając na ruszenie i jazdę w trudnych warunkach, np. w kopnym śniegu. Działa podobnie jak ASR, jednak pozbawiony jest jego wad..
TPMS (Tire Pressure Monitoring System) monitoruje ciśnienie w oponach przy wykorzystaniu czujników w zaworze opony..
TSC, także TSA monitoruje stabilność przyczepy (także całego zestawu) i zapobiega tzw. wężykowaniu, kompensując ruchy przyczepy przez przyhamowanie jednego lub większej liczby kół..
Volvo On Call umożliwia rozmowę telefoniczną z operatorem systemu, dzięki GPS przekazuje informacje na temat dokładnej pozycji geograficznej pojazdu. Uruchamia się automatycznie podczas wypadku..
WHIPS (Whiplash Protection System), SAHR chroni kręgosłup i kręgi szyjne w chwili uderzenia w tył pojazdu..


.

.

(AutoCentrum.pl)

#71 Margo

Margo

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 840
  • Dołączył:  14 lis 2011
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M GAZ
  • Imię:Małgosia
  • Skąd::Kielce
  • Płeć: Kobieta

Napisano 22 listopad 2011 - 07:06

sluna,

Dziekuję :)

No własnie o tym mówię...

ASR to system ,który zapobiega poslizgowi podczas ruszania lub przyspieszania.Na przyczepność juz w czasie jazdy nie ma on większego wpływu.
I błędem jest oczekiwanie,iż kontrola trakcji pomoże nam wyjść z poślizgu lub opanuje samochód na zakręcie.
Za to opowiada ESP.
Mam rację prawda ?

#72 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2011 - 07:23

Margo, jak zawsze :cwaniak

#73 knott

knott

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1195
  • Dołączył:  29 paź 2011
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 16V LPG
  • Imię:Sławek

Napisano 22 listopad 2011 - 07:48

a ja Wam coś pokażę !!!!!

i kto zgadnie jaki system zadziałał w Pitku ma piwo!!!!!!!!!!!!!!! :dance

przy okazji wszystkim miłego dnia! :bry

http://www.fotosik.p... ... 73ece.html

#74 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 listopad 2011 - 07:51

haha dobre, ale chyba całkiem mocno od tematu postu odbiegamy

#75 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 22 listopad 2011 - 09:26

Reyo masz racje tak też ma działać Track Control. Do 56km/h. To się sprawdza chyba tylko w jezdzie po okręgu haha.

#76 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2011 - 10:43

Reyo
Kontrola trakcji czyli ASR to nie ESP a ztego co wiem przed liftem niebylo w PT ESP

#77 reyo

reyo

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 295
  • Dołączył:  10 paź 2011
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4 A LPG
  • Imię:Piotr

Napisano 22 listopad 2011 - 10:50

Reyo
Kontrola trakcji czyli ASR to nie ESP a ztego co wiem przed liftem niebylo w PT ESP


Przepraszam zamotałem się :)

#78 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 23 listopad 2011 - 10:09

Cytat - System kontroli trakcji redukuje poślizg kół i pomaga utrzymać przyczepność do podłoża napędzanych kół przednich Twojego samochodu. Działanie systemu polega na przyłożeniu siły hamującej na koło tracące przyczepność przy prędkościach nie przekraczających 56km/h... Więc w jeżdzie po okręgu, zakręcie działa. Niestety tył jest nie aktywny ,ale to by było już esp. Ale co tam ten Track mój pitek jest jary :piwo

#79 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 listopad 2011 - 22:24

...a, że się tak zapytam... Czym różnią się wersje kombi, hatchback, van, sedan/limuzyna? Nie widzę różnic na zdjęciach. A w opisach widnieją różne modele. Czy może to tylko źle wybrane automatyczne opisy w czasie tworzenia aukcji przez sprzedającego?

#80 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2011 - 22:40

W większości to są tak jak piszesz

źle wybrane automatyczne opisy w czasie tworzenia aukcji przez sprzedającego

Ja jako jedyny na forum mam wersję z troszkę inną klapą bagażnika, ale czy to jest kombi hmm
Dołączona grafika
Zdjęcie zrobione jeszcze przez poprzedniego właściciela, naszego forumowicza marcwolo





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych