Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Tempomat


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
90 odpowiedzi w tym temacie

#41 Bezimienny Gość.alojzy76_*

Bezimienny Gość.alojzy76_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 czerwca 2012 - 11:45

pfff

... Wojtek życie! bez tempomatu mozna pomykac :piwo Wazne, że autko nie kaprysi za bardzo :cwaniak


no własnie ę trochę marudzi...
nie mogę dojść co tak nap :cenzura w zawieszeniu
niby wszystko już wymieniłem
czy to możliwe, żeby końcówki drążków na dziurach tak waliły?

#42 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 251
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwca 2012 - 11:53

żeby końcówki drążków na dziurach tak waliły?

Bardzo mozliwe! Dlatego hm...zamienniki to osobiscie polecam Moog'a srednio drogie, ale jeszcze daja rade! Przejechałem na nich do tej pory około 6/7tyś. i cisza.
Poprzednio (firmy nie pamiętam) 4 m-c i padły :cwaniak

#43 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 czerwca 2012 - 12:30

Potwierdzam, ja też wymieniłem na MOOG'a... I na razie OK. Darek, z zamienników to MOOG chyba jeden z droższych jest, ale i jeden z lepszych, co? Pewnie starzy PiTolowcy mogą coś więcej na ten temat powiedziec.

#44 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 251
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 czerwca 2012 - 12:58

Darkowski tak mi się napisało :torba bo są drogie, ale toto działa :piwo

#45 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 03 czerwca 2012 - 21:28

czy to możliwe, żeby końcówki drążków na dziurach tak waliły?

Tak, dokładnie z tym samym problemem mój PiTek trafił do mechanika...

#46 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 10 czerwca 2013 - 13:48

to seryjnie był w LIMITED


Też mam Limited benzyna 2.0 full opcja lecz bez tempomatu.
Jak kupowałem to chciałem żeby był tempomat, ale jak masz do wyboru autko "z" lecz niepewne i autko "bez" lecz ładne i sprawdzone to zapominasz o marzeniach.
Dołożenie kosztuje ok 3 tysi w salonie więc to mi uświadomiło, że nie jest mi potrzebne tak mocno jak bym tego chciał.

#47 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwca 2013 - 14:46

MAKLERSTAN1,
Panowie co potrzeba :
wiązka podcisnienia , od srodka grodzi do zbiorniczka wyrównawczego i gruszki tempomatu + zbioniczek wyrównawczy , mocowania gruszki , gruszka z linką.
Dolna czesc osłony kierownicy wraz z manetka (nie musi być cała druga kierownica)
Taśma z wyprowadzeniem i kostką od strony poduszki na tempomat i to wszytko , reszta to tylko robota i ew.programowanie .

Na spokojnie 3-4 godzinki dłubania z przerwami : "pablicito" ty juz masz tempomat i działa , testowałem :lol

#48 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 19 czerwca 2013 - 15:00

A jakie koszty z robotą?

#49 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwca 2013 - 15:07

A jakie koszty z robotą?


Towar kupujesz sam np u "Przemka " (ok 250 zł max) - robota 150zł + ew.programowanie , nie zawsze jest konieczne .

#50 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 19 czerwca 2013 - 15:39

No to mam nowy priorytet :-)
Jak wygospodaruje trochę kasy to się u ciebie zjawiam :piwo

#51 Eugeniusz

Eugeniusz

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 253
  • Dołączył:  09 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Sebastian

Napisano 22 czerwca 2013 - 21:42

andreeas7, rozumiem, że w przedlifcie nie trzeba robić programowania? Może się jednak skuszę na montaż jeśli to nie jest aż tak pracochłonne. Tylko byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki jak uniknąć ewentualnych problemów, w szczególności przy grzebaniu w kierownicy i demontażu poduszki, tam jest jakaś spirala, którą też trzeba przełożyć?
Co mnie najbardziej nurtuje - o ile dobrze pamiętam w aucie które będzie dawcą (też 2.0 przedlift jak mój, tylko anglik) przewody od gruszki idą do wiązki wchodzącej przez ścianę grodziową do wnętrza, i jak wnioskuję, dalej do włącznika przy kierownicy. Ja u siebie w tym miejscu żadnej wiązki nie zauważyłem, tym bardziej otworu, którym te kable możnaby puścić. Pewnie angielska wersja ma inaczej. I właśnie to mnie zastanawia: którędy w wersji kontynentalnej powinny iść przewody elektryczne od gruszki do włącznika, zegarów, komputera czy gdziekolwiek jeszcze (wnioskuję, że konsola pod przednią szybą w całości do rozbiórki)?
Rozumiem, że dla znawcy tematu zagadnienie jest nieskomplikowane. I pewnie nie jest to też strasznie trudne dla laika, ale będę wdzięczny za rady jak sobie czegoś w aucie nie uszkodzić, gdyby przy tej robocie czekały ewentualne niespodzianki.
Z góry dzięki, pozdrawiam.

#52 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 czerwca 2013 - 18:07

Eugeniusz, Wtyczka powinna być - nie idzie do przełączników, tylko do sterownika silnika. Cztery przewody - idą do sterownika silnika. Jak chcesz schemat elektryczny, to podaj maila - posprawdzasz sobie, czy w sterowniku silnika sa przewody. Jeśli są, to wtyczka zbunkrowana do odszukania. Pozdrawiam

#53 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 czerwca 2013 - 07:25

"pablicito" ty juz masz tempomat i działa , testowałem :lol


:dance :dance :dance


"pablicito" ty juz masz tempomat i działa , testowałem :lol


OOOoooo!!!!!! Wielki !!!!!!!!! :szacun :szacun :szacun :szacun :szacun

Panowie co potrzeba :
wiązka podcisnienia , od srodka grodzi do zbiorniczka wyrównawczego i gruszki tempomatu + zbioniczek wyrównawczy , mocowania gruszki , gruszka z linką.
Dolna czesc osłony kierownicy wraz z manetka (nie musi być cała druga kierownica)
Taśma z wyprowadzeniem i kostką od strony poduszki na tempomat i to wszytko , reszta to tylko robota i ew.programowanie .


Niestety, ta powyższa lista tego co potrzeba do zamontowania tempomatu jest niepełna. Zabrakło w tym opisie podstawowego składnika.
Prawidłowy opis montażu tempomatu brzmi:
Musisz mieć rzeczy z listy i andreeasa na miejscu :tak :dance3 . Po zakupieniu rzeczy udajesz sie do andreeasa i tempomat śmiga. :tak :dance2
Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-06-25, 08:30 ]

andreeas7, rozumiem, że w przedlifcie nie trzeba robić programowania?

Nie wiem, nie znam się - ale wydaje mi się, że tu nie chodzi o przedlift i polift (cokolwiek by to znaczyło), tylko o silnik benzynowy i silnik wysokoprężny. W diesel'u trzeba programować, a w benzynce - jak widać - nie trzeba :kciuki . I w tym się przejawia wyższość benzynki nad ropniakiem :2.0 (pozdrowienia dla miecia z Krakowa ;) )
Pozdrawiam

#54 Bezimienny Gość.Vadimus_*

Bezimienny Gość.Vadimus_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 sierpnia 2014 - 23:28

sprawdzałem po vin i nie ma tempomatu...
a klapę mam od innego to wiem na 100% :)


VIN Też możesz mieć od innego!

// Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać! :diabelek

#55 tmk

tmk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 101
  • Dołączył:  05 paź 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A + Gaz
  • Imię:Tomasz

Napisano 18 października 2014 - 11:54

Dzień dobry,

Czy mój tempomat jest uszkodzony?
wciskam ON - zapala się zielony napis (jade już powiedzmy te 100 km/h)
puszczam lekko gaz i obroty spadaja, auto zwalnia.

druga próba:
wciskam ON, zapala się zielony napis, tym razem najpierw daje ''cancel' potem wajche lekko do góry i puszczam gaz.. to samo - auto zwalnia ;<

Nie umiem się tym posługiwać, pomocy. :)

#56 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 251
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 października 2014 - 12:38

tmk, manetka na dół aktywujesz tempomat, oczywiście po wciśnięciu przycisk na manetce i zapalenia się napisu ''cruiser''

daje ''cancel' a co to znaczy :torba

#57 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 października 2014 - 13:04

sluna,
"daje ''cancel' a co to znaczy"

kasowanie ostatnich zaprogramowanych wartości :cwaniak

#58 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 251
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 października 2014 - 13:25

andreeas7, aaaaaaaa teraz już wiem ;P

#59 Antoni33

Antoni33

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 516
  • Dołączył:  27 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,4 M Gas
  • Imię:Antoni
  • Skąd::Kraków/ Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 stycznia 2015 - 20:49

Witam

Chciałem przypomnieć temat i mam pytanie.

Jak i gdzie zobaczyć czy mam pociągniętą instalację pod tempomat?

Gdzie zerknąć i który kabelek zobaczyć czy jest czy go niem ma aby mieć pewność że samochód już to ma albo będę musiał ciągnąc całą nową instalację do tempomatu.

Pozdowienia

Antoni



#60 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 stycznia 2015 - 22:27

Podwieszoną wolna kostka koło prawego kielicha i dodatkowy wolny pin z przewodem od dołu taśmy airbag w kierownicy





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych