Chiptuning
#61
Napisano 27 lipca 2012 - 18:28
#62
Napisano 28 lipca 2012 - 02:43
Tomku, do silników benzynowych też mają chipy, więc jak przyjedziesz, to podjedziemy do nich i przetestujemy jak to będzie działać w Twoim autku.
2% przyrostu mocy w silniku wolnossącym. W mechanice cudów nie ma.
#63
Napisano 28 lipca 2012 - 09:11
http://www.tuningchi... ... ysler.html
Jak Tomek wróci z urlopu to podjedziemy i przetestujemy to w jego aucie.
#64
Napisano 28 lipca 2012 - 09:23
Adam miałeś nie wysiadac z pitka tylko testować
#65
Napisano 28 lipca 2012 - 13:34
Marcin nie pytałem się ile wzrostu mocy jest w silniku benzynowym, ale na ich stronie podają, że od 15-25 KM, a to jest więcej niż 2%.
http://www.tuningchi... ... ysler.html
Jak Tomek wróci z urlopu to podjedziemy i przetestujemy to w jego aucie.
Adam, nie zastanowiło Cię że te same informacje są dla każdego auta każdej marki? Bez względu na typ i rozmiar silnika? Benzyna 1.4 wolnossąca a benzyna 2.4 z turbodoładowaniem to dwie zupełnie różne jednostki.
Wywnioskowąć można by, że nieważne jaki masz silnik, ale 15KM przyrostu gwarantowane, a jak masz szczęście, to nawet 25KM. Brzmi naiwnie. Zwykły chwyt marketingowy.
Ty odczułeś różnicę, bo masz diesla który idealnie nadaje się do chiptuningu. Benzyna z turbo też pozwala na jakieś pole manewru, ale nie benzyna wolnossąca. Wklejałem już ciekawy i przystępny artykuł n.t. chiptuningu, ale widocznie Ci umknął: http://www.godula.pl... ... t&artid=39
Nie mając do dyspozycji turbiny możesz operować w zakresie kilku procent wzbogacając mieszankę lub zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu. Ryzyko przerasta zysk.
Zabrałem się za ten temat już rok temu, bo niestety mam waśnie benzynkę wolnossącą. Dlatego zastanawiam się nad wymianą na wersję turbo lub CRD.
Darku, 2.4 zbiera się nienajgorzej, ale jak na silnik tej wielkości, to szału nie ma, za to jest duże spalanie.
#66
Napisano 28 lipca 2012 - 16:03
tak samo jak przez założenie filtra powietrza o większej przepustowości silnik pracuję wiele lepiej....
lub
przypomnijcie sobie czasy magnetyzerów ja używałem w BMW i naprawdę były efekty...
napewno nie będzie uzysków typu 25% ale wypróbować warto.......
#67
Napisano 28 lipca 2012 - 16:40
To Tomek sprawdzi, czy silnik zrobi się bardziej dynamiczny. I taka właśnie opinia będzie dla mnie bardziej wiarygodna.
Natomiast co do tego artykułu (oczywiście czytałem go wcześniej), do tego typu informacji podchodzę zawsze z zaciekawieniem, ale i z dystansem.
W każdej dziedzinie czy to będzie chodziło o interpretację prawniczą, naukową, ekologiczną czy też techniczną, to wszystko zależy od tego, kto na czyje zlecenie wystawia taką opinię.
Jeśli wzrostu mocy Tomek nie zauważy, a będzie to informacja wiarygodna, to będzie znaczyło to, że urządzenie jest niewiele warte. Jeśli jednak będzie zauważalny wzrost mocy, to może wtedy i Ty będziesz chciał je przetestować.
Sam jestem ciekaw, co w silniku benzynowym można zmienić, aby zyskać na mocy zmniejszając przy tym zużycie paliwa. Może podczas tego testu, uda nam się uzyskać na to pytanie informację od właściciela sklepu.
#68
Napisano 28 lipca 2012 - 20:25
#69
Napisano 29 lipca 2012 - 15:25
#70
Napisano 29 lipca 2012 - 15:39
#71
Napisano 29 lipca 2012 - 15:56
Silnik może brzmieć inaczej i właścicielowi będzie się wydawało, że nagle zyskał niewiadomą moc, a to tylko brzmienie. W praktyce można to sprawdzić na hamowni. Benzyna wolnossąca po chiptuningu zyskuje max 5KM z każdych 100KM silnika.
Sam przetestował bym takie urządzenie z czystej ciekawości, ale jako człowiek wierzący w naukę nie łudzę się, że odczuję efekt. Dlatego już rozglądam się za wersją GT.
#72
Napisano 29 lipca 2012 - 16:06
#73
Napisano 29 lipca 2012 - 16:21
Ja w swoim CRD zyskałem sporo na mocy i przyspieszenia i dla mnie to jest najważniejsze.
Jak to będzie wyglądało w aucie Tomka? zobaczymy. Tomek jeździ swoim autkiem już kilka lat, więc będzie potrafił zauważyć różnicę.
Jędrek podziel się wrażeniami z dzisiejszego przejazdu do Łeby , czy "moc" była z Tobą
#74
Napisano 29 lipca 2012 - 16:21
Chip standartowo 7% max ,2%filtry ,5-10%wydech. Jeśli silnik z egr da się po zchipowaniu wyciągnąć nawet z 10-15% omijając ekologię
Wiem, że to dyskusja na osobny wątek, ale czy według Twojej wiedzy jest możliwość pozbycia się EGR z pitka? I czy w ogóle w benzynach EGR był instalowany?
Modyfikowałem EGR w Clio 2 oszukując komputer prostym układem i dostrzegłem same zalety takiego rozwiązania. Poza ekologią oczywiście.
#75
Napisano 29 lipca 2012 - 16:43
W PT benzyna EGR nie ma , ale inne marki aut jak najbardziej i jest to podstawa defektów i spadku mocy .
#76
Napisano 29 lipca 2012 - 21:43
#77
Napisano 29 lipca 2012 - 21:55
#78
Napisano 29 lipca 2012 - 22:00
#79
Napisano 29 lipca 2012 - 22:03
Zapewniam Ciebie, że osiągi Ciebie zadziwią
#80
Napisano 29 lipca 2012 - 22:13
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych