Chiptuning
#81
Napisano 30 lipca 2012 - 09:47
Dodam, ze Pitek nie kopci bardziej niz bez chipa (zreszta moj ogolnie nie zostawia anormalnych zaslon dymnych).
#82
Napisano 31 lipca 2012 - 18:28
#83
Napisano 31 lipca 2012 - 18:47
jestes Marcinie w błędzie , nim do mnie dojechałeś testowałem juz dwa różne chipy ,a po twojej wizycie to co masz załozone i nastepnej generacji
#84
Napisano 31 lipca 2012 - 18:57
#85
Napisano 31 lipca 2012 - 22:49
#86
Napisano 08 sierpnia 2012 - 14:03
pierwsze wrażenia z jazdy są obiecujące, myślę że spokojnie mogę polecic zakup....
silnik Pitka jak by pracuje inaczej.....
reszta spostrzeżeń później po przejechaniu paru km.......
#87
Napisano 08 sierpnia 2012 - 17:55
#88
Napisano 08 sierpnia 2012 - 19:34
A PRZED ZAMONTOWANIEM BOXA KOPCIŁ?????Dzisiaj zamontowałem boxa po krótkiej przejażdce samochód zbiera się lepiej i nie kopci ale przetestuję go w czwartek na autostradzie do Rybnika zobaczę jakie będą osiągi i ile wyciąga bez boxa 185km na gdz.
#89
Napisano 09 sierpnia 2012 - 10:38
Silnik z pewnością będzie brzmiał inaczej, bo zmodyfikowaniu ulega sterowanie, może nawet da się to zachowanie lekko odczuć w pewnych zakresach pracy, ale niestety praw fizyki nie da się pokonać.
#90
Napisano 09 sierpnia 2012 - 13:47
#91
Napisano 09 sierpnia 2012 - 14:25
Z twojego postu wynika, że uważasz, iż Tomek który testuje to urządzenie w swoim aucie nie zauważy czy poprawiły się osiągi auta. Być może spodziewanego efektu nie będzie, ale nie sugeruj, że ktoś jest idiotą.
Mogę zrozumieć, jeśli takie opinie będą wydawali znawcy tematu, ludzie którzy od lat zajmują się tą tematyką, jednak opinia amatora teoretyka , jest co najmniej mało wiarygodna.
Aby uniknąć dodatkowej polemiki , to moja siedmioletnia edukacja w zakresie naprawy i eksploatacji pojazdów samochodowych, pozwoliła mi zdobyć pewną wiedzę.
#92
Napisano 09 sierpnia 2012 - 14:48
Marcin, a czy Twoja wiedza w tym temacie opiera się na zdobytych doświadczeniach, czy bazujesz na tym, co powiedział/napisał ktoś inny?
Z twojego postu wynika, że uważasz, iż Tomek który testuje to urządzenie w swoim aucie nie zauważy czy poprawiły się osiągi auta. Być może spodziewanego efektu nie będzie, ale nie sugeruj, że ktoś jest idiotą.
Mogę zrozumieć, jeśli takie opinie będą wydawali znawcy tematu, ludzie którzy od lat zajmują się tą tematyką, jednak opinia amatora teoretyka , jest co najmniej mało wiarygodna.
Aby uniknąć dodatkowej polemiki , to moja siedmioletnia edukacja w zakresie naprawy i eksploatacji pojazdów samochodowych, pozwoliła mi zdobyć pewną wiedzę.
Adamie, ubliżasz mi tym, co wkładasz w moje usta. Nikogo nie nazwałem idiotą, ani nic takiego nie insynuuję. Chyba, że uleganie autosugestii uważasz za przejaw idiotyzmu, ale wtedy musiał byś do tej grupy zakwalifikować całą ludzkość.
Gdybym sobie założył taki chip, to uważam, że sam również nie był bym w stanie jednoznacznie ocenić czy samochód jest mocniejszy czy nie, z tych samych względów. Tak więc ja też jestem idiotą?
Twierdzę jedynie wciąż i uparcie, że w przypadku, do którego wciąż się odnoszę (benzynowy silnik wolnossący) subiektywizm odczucia będzie większy niż realny zysk mocy sam w sobie.
Tłumacząc na język polski: przyrost mocy będzie tak nieznaczny, że sama zmiana brzmienia silnika i inna reakcja w pewnym zakresie obrotów spowoduje wrażenie przyrostu mocy.
Temat chiptuningu zgłębiałem długo wcześniej zanim stałem się posiadaczem pitka. Czytałem różne publikacje na ten temat i radziłem się różnych osób, które się chiptuningiem zajmują (nie handlowców, którzy powiedzą wszystko, byle sprzedać towar). Oglądałem wykresy z hamowni tak zmodyfikowanych samochodów. Mi ta wiedza wystarcza, nie potrzebuję do tego doktoratu.
Jeśli ktoś chce inaczej brzmiący silnik, który dostanie kilka procent mocy i nie interesuje go cena, to jego sprawa. Zwłaszcza jeśli ma możliwość przetestować taki sprzęt za darmo. Natomiast namawianie kogoś do kupna takiego urządzenia, sugerując że w jego przypadku silnik będzie żwawszy, mocniejszy i oszczędniejszy, to zwykły marketing. Lub jak kto woli: robienie idioty.
Dysputantów zapraszam na hamownię i własnooczne przekonanie się o realnych osiągach.
#93
Napisano 09 sierpnia 2012 - 15:47
Mam jednak prośbę, jeśli już cytujesz moje wypowiedzi, to ich nie zmieniaj, w moim poście nie było żadnego fragmentu podkreślonego.
Nie napisałem, że twierdzisz iż ktoś jest idiotą, a jedynie że sugerujesz takie twierdzenie, a to jest różnica, według mnie znaczna różnica. ;P
Swoje twierdzenia zamieszczasz już po raz kolejny, robi się to nudne. Człowiek przeważnie za pierwszym razem potrafi zrozumieć co czyta.
Do zakupu chipu do silników benzynowych nikt tu nikogo nie namawia, traktujemy to jako test, i poczekajmy na opinię właściciela. Być może Tomek sprawdzi później ile faktycznie jego silnik zyskał mocy.
Myślę, że dalsza polemika nie ma sensu, poczekajmy kilka dni na Tomka. Przez ten czas na pewno kilkaset km Tomek zrobi i będzie wszystko wiadomo.
Na razie jedno jest pewne, silnik 2,2 CRD zrobił się żwawszy i przyrost mocy jest zauważalny.
A na razie proponuję dla rozluźnienia atmosfery
#94
Napisano 09 sierpnia 2012 - 15:56
Możesz uważać to za zarozumiałość, ale wynik takiej modyfikacji już przewidziałem, jak też i efekt w Twoim aucie nie jest zaskoczeniem. Amerykę odkryto już wcześniej, więc po co robić to na nowo.
Ciekawy jestem jedynie wrażeń z pitka, bo sam go posiadam. Ale co do przyrostów, to jak wspominałem -> hamownia.
A teraz dla rozluźnienia idę do pracy.
#95
Napisano 09 sierpnia 2012 - 16:06
-wymieniłem filtr powietrza na K&N i różnica w pracy silnika jak i w zużyciu paliwa jest wyczuwalna nawet dla laika,
-postanowilem zakupić chipa i już po przejechaniu 300 km mogę stwierdzić z całą pewnością że jest duża różnica w jeździe, Pitek jest bardziej elestyczny przy predkościach 80km i więcej a o to przeciez chodzi...przy wyższych prędkościach mam wrazenie że obroty silnika są niższe o ok. 500obr/min i to jest zauważalne,
Nie pisze tego aby reklamować towar tak jak nie zakładałem chipa zeby palić gumy na światłach, nie oczekiwałem również podniesienia mocy tak jak to sugeruje sprzedawca do 25 %, do takiej zabawy kupię sobie 2,4 Turbo i też go będę kręcił ale to inna bajka.
#96
Napisano 10 sierpnia 2012 - 16:21
#97
Napisano 10 sierpnia 2012 - 16:25
#98
Napisano 10 sierpnia 2012 - 20:03
Po założeniu czipa następujące wrażenia
-przed montażem przy predkości 80km/h obrotomierz wskazywał 2000 obecnie 2000 obrotów wskazuje przy prędkości 90km/h
-silnik lepiej się zbiera w granicach niższych obrotów /zanim zacznie działać turbo/
- na IV biegu przyspieszenie wzrosło ok 30 procent
reasumując samochód stał sie mocniejszy a wyprzedzanie zdecydowanie bezpieczniejsze mimo że silnik CRD jest wystarczająco dynamiczny. Zrobiłem nim po przeróbce 120 km ale już teraz wiem że żadna złotówka nie została zmarnowana
#99
Napisano 10 sierpnia 2012 - 20:25
i tak trzymac - zadowolenie najwazniejsze
#100
Napisano 10 sierpnia 2012 - 20:46
Aha i jeszcze jedno. Czip przekłamuje wskazania obrotomierza. przecież nie może być tak, że obroty spadają a prędkoć rośnie.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych