![:witam](https://ptclub.pl/public/style_emoticons/default/witam.gif)
Czołem Koleżanki i Koledzy!
Mam feler, bardzo lubię komfort podróżowania i trochę mi go w kruzerze brakuje. Nasunęły mi się dwa sposoby na poprawę komfortu:
1. Zakup zimowych opon do sam. osobowego typu SUV o wyższym od standardowego profilu i o nieco większej szerokości, a mianowicie chodzi o opony 205/70 R15. Czy zastosowanie takich opon nie grozi przytarciami na zakrętach i przy ostrym hamowaniu? Czy samochód nie będzie się nadmiernie bujał na zakrętach? Jakie felgi, o jakiej szerokości i ET byłyby tu optymalne? Czy ktoś ćwiczył te opony w PT kruzerze?
2. Ewentualne podwyższenie przedniego zawieszenia o około 5 cm. Czy to się da zrobić za rozsądną cenę i gdzie by można taką usługę zlecić?
W latach sześćdziesiątych ub. wieku miałem okazję przejechać się oryginalnym amerykańskim krążownikiem deSoto (w pewnym sensie pierwowzorem dla PT Cruisera) i zapamiętałem do dzisiaj tę niezwykłą miękkość zawieszenia i brak odczucia jakichkolwiek uderzeń podczas jazdy na drodze pełnej dziur.
Wszystkie te modyfikacje odbiją się zapewne niekorzystnie na właściwościach trakcyjnych PT, ale ja i tak jeżdżę ze sporym zapasem bezpieczeństwa, bo to jest priorytet.
Czekam kochani na dobre rady dobrych ludzi, a przede wszystkim na dobre rady dobrych fachowców!!
![:witam](https://ptclub.pl/public/style_emoticons/default/witam.gif)