Poprawa komfortu podróżowania ...........
Started By
raffitech
, 18 paź 2012 22:59
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 18 październik 2012 - 22:59
Czołem Koleżanki i Koledzy!
Mam feler, bardzo lubię komfort podróżowania i trochę mi go w kruzerze brakuje. Nasunęły mi się dwa sposoby na poprawę komfortu:
1. Zakup zimowych opon do sam. osobowego typu SUV o wyższym od standardowego profilu i o nieco większej szerokości, a mianowicie chodzi o opony 205/70 R15. Czy zastosowanie takich opon nie grozi przytarciami na zakrętach i przy ostrym hamowaniu? Czy samochód nie będzie się nadmiernie bujał na zakrętach? Jakie felgi, o jakiej szerokości i ET byłyby tu optymalne? Czy ktoś ćwiczył te opony w PT kruzerze?
2. Ewentualne podwyższenie przedniego zawieszenia o około 5 cm. Czy to się da zrobić za rozsądną cenę i gdzie by można taką usługę zlecić?
W latach sześćdziesiątych ub. wieku miałem okazję przejechać się oryginalnym amerykańskim krążownikiem deSoto (w pewnym sensie pierwowzorem dla PT Cruisera) i zapamiętałem do dzisiaj tę niezwykłą miękkość zawieszenia i brak odczucia jakichkolwiek uderzeń podczas jazdy na drodze pełnej dziur.
Wszystkie te modyfikacje odbiją się zapewne niekorzystnie na właściwościach trakcyjnych PT, ale ja i tak jeżdżę ze sporym zapasem bezpieczeństwa, bo to jest priorytet.
Czekam kochani na dobre rady dobrych ludzi, a przede wszystkim na dobre rady dobrych fachowców!!
#2
Napisano 19 październik 2012 - 07:32
Jeśli chodzi o zlecenie takich modyfikacji to jest warsztat od zawsze robiący auta z rynku Amerykańskiego. Jedż na Tychy i na bezkolizyjnym skieruj się na Oświęcim.Na trasie są dwa przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną.To drugie przejście sąsiaduje z warsztatem.
Miejscowość Urbanowice.
Miejscowość Urbanowice.
#3
Napisano 19 październik 2012 - 09:42
Nie pamiętam już dokładnie, ale przymierzałem 215/65/16 i na styk, ale wchodziły.
Co do komfortu, to wysoki profil, miękkie sprężyny, miękkie amortyzatory. Stracisz sporo na trakcji, ale zyskasz na komforcie. Przy wyższym profilu opon auto nie będzie się bujało w zakrętach, ale przy ostrzejszym wejściu i większych prędkościach może lekko "pływać" - chociaż to zależy też od wielu innych czynników.
Podnoszenie zawieszenia to nie jest raczej dobra droga. Podnosi się środek ciężkości, auto zaczyna wyglądać nieciekawie, a na widok zakrętu obowiązkowa redukcja prędkości o 50%. Zamiast tego można dobrać sprężyny o nieliniowej charakterystyce i tej samej długości.
Wszystko zależy od budżetu, ale i tak będzie to kompromis między komfortem a sterownością.
Co do komfortu, to wysoki profil, miękkie sprężyny, miękkie amortyzatory. Stracisz sporo na trakcji, ale zyskasz na komforcie. Przy wyższym profilu opon auto nie będzie się bujało w zakrętach, ale przy ostrzejszym wejściu i większych prędkościach może lekko "pływać" - chociaż to zależy też od wielu innych czynników.
Podnoszenie zawieszenia to nie jest raczej dobra droga. Podnosi się środek ciężkości, auto zaczyna wyglądać nieciekawie, a na widok zakrętu obowiązkowa redukcja prędkości o 50%. Zamiast tego można dobrać sprężyny o nieliniowej charakterystyce i tej samej długości.
Wszystko zależy od budżetu, ale i tak będzie to kompromis między komfortem a sterownością.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moduł komfortu |
Techniczny podstawowy | MATRON |
|
|
|
Jakie amortyzatory dla większego komfortu? |
Ogólnie | HappyHearse |
|
|
|
Nagła poprawa |
Techniczny podstawowy | kazek7719 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych