Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Poprawa komfortu podróżowania ...........


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 raffitech

raffitech

    Kolegunio

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 lis 2011
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:2,4l A
  • Imię:Rafałek
  • Skąd::Katowice
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 październik 2012 - 22:59

:witam
Czołem Koleżanki i Koledzy!

Mam feler, bardzo lubię komfort podróżowania i trochę mi go w kruzerze brakuje. Nasunęły mi się dwa sposoby na poprawę komfortu:

1. Zakup zimowych opon do sam. osobowego typu SUV o wyższym od standardowego profilu i o nieco większej szerokości, a mianowicie chodzi o opony 205/70 R15. Czy zastosowanie takich opon nie grozi przytarciami na zakrętach i przy ostrym hamowaniu? Czy samochód nie będzie się nadmiernie bujał na zakrętach? Jakie felgi, o jakiej szerokości i ET byłyby tu optymalne? Czy ktoś ćwiczył te opony w PT kruzerze?

2. Ewentualne podwyższenie przedniego zawieszenia o około 5 cm. Czy to się da zrobić za rozsądną cenę i gdzie by można taką usługę zlecić?

W latach sześćdziesiątych ub. wieku miałem okazję przejechać się oryginalnym amerykańskim krążownikiem deSoto (w pewnym sensie pierwowzorem dla PT Cruisera) i zapamiętałem do dzisiaj tę niezwykłą miękkość zawieszenia i brak odczucia jakichkolwiek uderzeń podczas jazdy na drodze pełnej dziur.

Wszystkie te modyfikacje odbiją się zapewne niekorzystnie na właściwościach trakcyjnych PT, ale ja i tak jeżdżę ze sporym zapasem bezpieczeństwa, bo to jest priorytet.

Czekam kochani na dobre rady dobrych ludzi, a przede wszystkim na dobre rady dobrych fachowców!!
:witam

#2 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 19 październik 2012 - 07:32

Jeśli chodzi o zlecenie takich modyfikacji to jest warsztat od zawsze robiący auta z rynku Amerykańskiego. Jedż na Tychy i na bezkolizyjnym skieruj się na Oświęcim.Na trasie są dwa przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną.To drugie przejście sąsiaduje z warsztatem.
Miejscowość Urbanowice.

#3 Psyborg

Psyborg

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 882
  • Dołączył:  07 sie 2011
  • Rok Produkcji:1995
  • Silnik:V6 2.5l 24V 1
  • Imię:Marcin

Napisano 19 październik 2012 - 09:42

Nie pamiętam już dokładnie, ale przymierzałem 215/65/16 i na styk, ale wchodziły.
Co do komfortu, to wysoki profil, miękkie sprężyny, miękkie amortyzatory. Stracisz sporo na trakcji, ale zyskasz na komforcie. Przy wyższym profilu opon auto nie będzie się bujało w zakrętach, ale przy ostrzejszym wejściu i większych prędkościach może lekko "pływać" - chociaż to zależy też od wielu innych czynników.
Podnoszenie zawieszenia to nie jest raczej dobra droga. Podnosi się środek ciężkości, auto zaczyna wyglądać nieciekawie, a na widok zakrętu obowiązkowa redukcja prędkości o 50%. Zamiast tego można dobrać sprężyny o nieliniowej charakterystyce i tej samej długości.

Wszystko zależy od budżetu, ale i tak będzie to kompromis między komfortem a sterownością.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych