Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Wydzielony: Jak Chrysler z Fiatem się mierzą....


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#21 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 luty 2013 - 20:11

Stingray, Za mała populacja SRT, żeby cokolwiek powiedzieć. Jeździ może tego z 60-100 sztuk po Polsce - więc o czym mowa. Raz sie trafi komuś Jeep SRT ze skrszynią RFE, z którą sobie nie może poradzić, bo wiedzy brak i przeżywa, że skrzynie RFE sie sypią. To mit spowodowany niewiedzą. Wielokrotnie naprawiałem takie skrzynie - i jednego i drugiego rodzaju - zazwyczaj zarżnięte na osobiste życzenie włascicieli - i naprawdę konstrukcja skrzyni RFE jest dużo prostrza i wzbudza większe zaufanie. Reszta to eksploatacja. Pozdrawiam

#22 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 09 luty 2013 - 20:52

Bo PL to taki specyficzny kraj, gdzie o dziwo ciągle automaty kojarzą się z autami dla "tępaków", a jak co do czego przyjdzie, to mało który "inteligent" potrafi tak naprawdę się nimi obsługiwać...

#23 michal-wm

michal-wm

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 688
  • Dołączył:  01 lip 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 M Gas
  • Imię:Michał
  • Skąd::wielkopolska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 luty 2013 - 21:46

Bo PL to taki specyficzny kraj...

tak jak mowisz, wiekszość nie ma pojęcia jak używać automatu...mieszaja wajchą "w te i we te", a wystarczy rano D wieczorem P :lol

#24 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 09 luty 2013 - 23:17

Bo PL to taki specyficzny kraj...

tak jak mowisz, wiekszość nie ma pojęcia jak używać automatu...mieszaja wajchą "w te i we te", a wystarczy rano D wieczorem P :lol

I tak i nie Michale - niestety używanie automatu wymaga trochę więcej fachowej wiedzy, niżby się zdaje, chociażby dlatego, że np. P w żadnym wypadku nie zastępuje hamulca postojowego, z którego nota bene warto w trochę inny sposób korzystać. Inna specyficzna sytuacja z holowaniem, ciągnięciem przyczepy, dłuższym postojem w korku... Dobrze by było, gdyby kierowcy automatów zdawali sobie z tego sprawę.

#25 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 10 luty 2013 - 09:01

Znów skorzystam z okazji i zapytam Was o automat. Wpadło mi w oko to oto cudeńko http://allegro.pl/al... ... 43513.html napewno macie jakieś zdanie o tych skrzyniach.

#26 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 10 luty 2013 - 17:17

ARON trochę przesadziłem z tym "rano wieczorem" ale nie do końca, po za pitim użytkuję town&country 3,8 z 2001 roku i staram się jak najmniej korzystać z "wajchy", raz z wygody dwa z konicznosci zapewnienia skrzyni chłodzenia (wiadomo skrzynka załączona ma chłodzenie, w N lub P tego chłodzenia brak)

Michał, stojąc dłużej w korku na równej, czyli nie pochyłej nawierzchni możesz skorzystać z N (z nogą dalej na hamulcu) - wtedy olej w skrzyni nie krąży, ale dodatkowo tez nie obciążasz silnika albo po prostu wrzucić na P, wtedy ten sam efekt, tylko koła zblokowane, więc nie trzeba hamulca ciągle dusić. Na myśli mam tylko dłuższy postój, bardziej korek, nie każdorazowe stawanie np. na światłach.
Bardzo istotne: parkowanie na pochyleniu w automatach tylko i wyłącznie w takiej kolejności: wajcha na N - zaciągamy postojowy hamulec i puszczamy nożny, dając postojowym "złapać auto" - wajcha na P - gasimy silnik. Wynika to z tego, że hamulec postojowy w amerykańcach jest z natury słaby (nierzadko słabo nastawiony), więc jego prawidłowe działanie warto przedwcześnie sprawdzić.

tornado, nie pomyliłeś czasami for? Osobiście więc Ci tutaj dużo nie podpowiem, ale pamiętam jeszcze jak te Alfy były w produkcji i europejscy dziennikarze motoryzacyjni trochę narzekali, że w trybie manualnym nie grzeszyły szybka zmianą biegów.

#27 Bezimienny Gość.Stingray_*

Bezimienny Gość.Stingray_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 12 luty 2013 - 22:07

Wpadło mi w oko to oto cudeńko http://allegro.pl/al...2998043513.html napewno macie jakieś zdanie o tych skrzyniach.


Ja bym to omijał z daleka ale to moje zdanie ...

#28 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 15 luty 2013 - 21:19

No właśnie coś kiedyś słyszałem nie tak i myśle sobie ,że może czegoś więcej się dowiem skoro mowa tu o makaronach... swoją drogą Alfa też piękna.

#29 Bezimienny Gość.Stingray_*

Bezimienny Gość.Stingray_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 luty 2013 - 00:12

żeby sie france tylko tak nie psuły.....


W Alfach 147 często pojawiał sie tzw. efekt Fiata Barchetty czyli zrywanie się nowego paska rozrządu przy ostrym ruszaniu z pod świateł... To chyba mówi samo za siebie

#30 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2013 - 00:19

Stingray, Bo pasek to trzeba umić założyć.... A nie na znaczki kredą... :lol

#31 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13780
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2013 - 15:24

.. zart, ironia i troszke sarkazmu...
tu o alfach i innych autkach inzyniera z europy??? no moze sie myle... :foch

:miecio

#32 Bezimienny Gość.duch_gdansk_*

Bezimienny Gość.duch_gdansk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 luty 2013 - 09:57

Alfę się kupuje sercem nie rozumem? Jak PT :d

#33 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 luty 2013 - 11:43

Alfę się kupuje sercem nie rozumem? Jak PT :d


Jak szukałem PT to w opcji była Alfa 147 :)

#34 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 17 luty 2013 - 12:14

Nie interesują mnie włoskie automobile, ale trzeba przyznać, że aktualnym zarządzaniem Włosi z Turynu pogrążają praktycznie wszystkie swoje rodzime marki:
Lancia - rzekomo ekskluzywna i luksusowa, ale nawet już nie potrafią zrobić coś własnego większego niż autko miejskie. 2 modele własne w ofercie? Przechrzczonych Chrysler-ów już nikt w EU nie chce kupować (wiem z doświadczenia)
Alfa - legendarna, acz powoli zdychająca marka, u której nawet nie znajdziemy już nawet sedana - Znów tylko 2 modele w ofercie... Wersja amerykańska Alfy (Dodge Dart) okazał się w Ameryce niewypałem, za co sam szef oficjalnie przeprosił!
Maserati - niby sportowe, bardziej ekskluzywne od Ferrari, ale tak naprawdę coraz więcej w nich zapożyczeń konstrukcyjno-stylizacyjnych od aktualnego Chryslera 300. Ba, śmiem nawet podejrzewać po widzianej konstrukcji, że powstałą na płycie podłogowej tego Mopar-a, więc po co przepłacać?
Fiat - ile jeszcze wariacji kultowej 500tki wymyślą i zechcą ludziom wcisnąć jako rzekomo kultowe? Fiat to nie Mini...
Ram - Promaster, czyli eksportowane Ducato. Jestem osobiście bardzo ciekaw jego kariery, bo podobny zabieg ze Sprinterem (MB/Dodge/Frightliner) za czasów DC okazał się poniżej oczekiwań, więc zaczęto kombinować z tym samym modelem i różnymi markami...dlatego też FoMoCo obok najnowszego Transita oferować będzie tam także typowo amerykańską serię E/Econoline.

Wniosek: jeśli Włosi nie wezmą się do roboty, to przewiduje szybki rozwód z Amerykanami, bo w przeciwnym razie sami ich pociągną do dołka. Ciekawostka: na następną generację produkcja 500tki w całym zakresie modelowym najprawdopodobniej powraca do PL (Tychy), bo jej produkcja w Meksyku blokuje sprawny montaż modeli stricte amerykańskich i Chrysler (jako gałąź koncernu) nie wyrabia z popytem modelowym.

#35 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 luty 2013 - 12:19

ARON, dobrze prawisz, a nowy Fiacik hahaha czysty ,,mini'' nowa wersja...oszczać :lol

#36 Bezimienny Gość.duch_gdansk_*

Bezimienny Gość.duch_gdansk_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 luty 2013 - 13:34

Czarna strona globalizacji w złym stylu. Przeciętny użytkownik ma gdzieś z czego jest płyta podłogowa czy mechanika. Kupuje oczami i jazdą próbną ale jak tu kupić coś kiedy Fiat zabija powoli klimat i styl poszczególnych marek należących do koncernu. Ech zaraz mi się przypomina Alfa Romeo Giulia 1600 TI z 1970r. Piękne to nie było ale jak się nią jeździło, to była Alfa a nie Fiat z innym znaczkiem.

#37 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 17 luty 2013 - 13:57

Ostatnia Lancia która nie powstydziłbym się to Delta Integrale/HF, później to już tylko równia pochyła w dół...





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych