PROBLEM przy zakladaniu wahacza...i poduszki silnika
#1
Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:12
Hej
Nadszedl czas na wymiane tulei wahaczy, hamulcow i poduszki dolnej silnika. Tematu hamulcow nawet nei poruszam bo to pikus, ale ot co mnie zaskoczylo. Jak zedjmowalem wahacz, wszystko jak pomasle, kazda sruba bez zadnego problemu jakby byla wcdoraj wkrecona, wymiana tulei i zakladam wahacz a tu bum...jak zdejmowalem wahacz to kolumna odskoczyla na zewnatrz ale nie zdziwilo mnie to zbytnio jako ze z tym juz sie spotkalem i zawsze wystarcczylo wahacz opuscic, kolumen "dopchnac" i wahacz podniesc i wbic sworzen. Niesteu tutaj nie da sie za chiny kolumny "dopchnac". Piasta sie kreci bez problemu, ale jedno kolo ustawione na wprost (zdjecia) a drugie ma skret...(zdj) co mnie dziwi ale po "dopchnieciu" obstawiam ze to powinno sie unormowac kjako ze teraz strona ktora robie jest wypchnieta. Wczolgalem sie pod auto i cyknalem zdjecie oslony przegubu oski i widac ze jest wysunieta - wiec loogicznie po dopchnieciu powinna "wejsc"....
czy ktos sie spotkac z czyms takim?
Stona nad ktora pracuje
druga strona - nie jest na wprost
oslona przegubu polosi od strony nad ktora pracuje - pasazera
a tu jeszcze pytanko odnosnie poduszek silnika - tak wyglada u mnie gorna - nie jest rownolegle - czy to normalne? dodam ze odleglosc 119mm wg instrukcji zachowana ale skrzywione to
ponadto dolną jak montuje to wyglada jakby silnik powinien byc (dol silnika) przesuniety lekko do przodu bo sruba nie wchodzi idealnie - raczej naprezona.
to chyba tyle i az tyle, nie spodziewalem sie takich schodów....
pzdr
Hubert
#2
Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:21
#3
Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:25
#4
Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:30
Moze forumowi doktorzy potwierdzo
#5
Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:31
dzieki jasmina, ale przerabialem nie jeden zawias a tu takie buty...ale jakby wypadl to chyba by sie nie krecila piasta kola? w sensie krece od strony pasazera to i kreci sie druga strona czyli jest polaczone, chyba ze nie wypadlo do konca....
#6
Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:31
[ Dodano: 2013-04-06, 23:32 ]
edytawisienka, zrob tak jak napisal MAX
#7
Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:34
Trzeba po odkręceniu wypchnąć półoś z piasty - najlepiej ściągaczem, ale jeśli nie masz, to trzeba uderzyć w czaoło półosi przez jakiś aluminiowy pobijak, nakręć najpierw na końcówkę półosi nakrętkę, tak aby nie uszkodzić przypadkowo gwintu. Może wymagać mocnego bicia, jeśli była niewypychana dawno.
Trzeba spuścić olej ze skrzyni - po wyjęciu półosi ze skrzyni olej poleci przez otwór. Trzeba go spuścić, żeby go nie stracić.
Półoś ze skrzyni podważamy łyżką do opon - pomiędzy obudowę a przegub wewnętrzny. Trzeba dynamicznie podważyć, żeby puściło zabezpieczenie.
Dalej jak rozbierzesz, to wszystko zobaczysz. Pozdrawiam.
#8
Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:43
jak juz wyjme to w oczom moim ukaze sie polos - jezeli nic nie zostalo uszkodzone to spowrotem ją zakladam? czy cos tam moze byc do poprawy? bo wiesz, jedno wyjecie a drugie co dalej?
hubert
#9
Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:46
ps. przepraszam za pisownie, pisalem z telefonu
pozdrawiam, sebo73
#10
Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:50
nie moge wepchnac poloski - probowalem i nie wchodzi, jakby weszla to by nie bylo problemu. Jakby weszla to nie trzeba nawet amorka odkrecac...
#11
Napisano 06 kwiecień 2013 - 23:05
[ Dodano: 2013-04-07, 00:06 ]
sebo73, I najlepiej jeszcze udepcz nogą, jagby coś wystawało...
#12
Napisano 06 kwiecień 2013 - 23:07
pozdrawiam, sebo73
#13
Napisano 06 kwiecień 2013 - 23:08
Wpisz w wujka Gogle przegub wewnętrzny półosi grafika i masz z której strony chcesz. Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-04-07, 00:10 ]
sebo73, Ale pewien nie jesteś, czy sie nie wysypał. Jedna igła wystarczy - i półoś do wypierdzielenia. Lepiej popracować, niż później się zdziwić w czasie jazdy....
#14
Napisano 06 kwiecień 2013 - 23:16
pozdrawiam, sebo73
#15
Napisano 06 kwiecień 2013 - 23:18
no to mam niedziele z glowy, tak ogladam te konstrukcje przegubu i zastanawiam sie czy nie wystarczy w tym przypadku zdjac oslony i tez bedzie chyba widac? bo jak tam rzeczywiscie tylko cos wypadlo to moze nie ma sensu wyciagac ze skrzyni?
co myslicie? czy lepiej wyjac na stol i skladac?
popatrze jeszcze czy ze skrzyni wyszl czesc polosi bo jak nie to rzeczywiscie w gre by wchodzilo to co jest pod pslona - jeszcze co mi sie przypomnialo - jak jest ta guma to w grubszej czesci czulem cos w srodku - moze to ten krzyzak wypadl....a to ze sie kreci to moze on poprostu kreci bo jeszcze do konca nie wypadl z obudowy...
#16
Napisano 06 kwiecień 2013 - 23:24
#17
Napisano 06 kwiecień 2013 - 23:45
#18
Napisano 06 kwiecień 2013 - 23:50
pzdr
HUBERT
#19
Napisano 06 kwiecień 2013 - 23:53
#20
Napisano 06 kwiecień 2013 - 23:56
pzdr
HUBERT
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z centralnym zamkiem |
Techniczny podstawowy | Piotr52 |
|
|
|
Problem z nawiewem i szybami |
Techniczny podstawowy | Marcyś |
|
|
|
Problem z silnikiem |
Techniczny podstawowy | handokan |
|
|
|
Jakie szkody przy stłuczce 20km/h? |
Ogólnie | zero |
|
|
|
Temperatura silnika spada do ZERA po osiągnięciu powyżej 145 kmh |
Techniczny podstawowy | ALL |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych