Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Dymiace hamulce


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Wredner_*

Bezimienny Gość.Wredner_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 luty 2014 - 12:37

Przedwczoraj moj samochod przeszedl serwis i zostaly w nim wymienione hamulce. Wszystko bylo ok az przez 1 dzien, gdyz wczoraj auto zaczelo samo hamowac az w koncu z kola zaczelo sie dymic. Zatrzymalem sie na stacji,wszystko bylo strasznie gorace. Dzisiaj jade do tego samego mechanika i chcialbym zeby nie wcisna mi jakiegos kitu. Czy tak przegzane hamulce moga byc dalej ekspluatowane? Czy powinien je wymienic? Czy to byl ewidentny blad mechanika?

#2 cwmarta

cwmarta

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 875
  • Dołączył:  07 maj 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 LPG
  • Imię:____
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 03 luty 2014 - 12:48

raczej to ostatnie...coś źle zrobione.. grzać się aż tak nie mogą bo to ma wpływ na inne elemety np łozyska kół (przechodziłąm przez to w innym auto, skończyło się wymianą całej piasty, a powód grzania niesprawny tłoczek, który nie cofał jak należy)... hm opowiem jesszcze anegdote jak to mój brat zmieniał klocki i tarcze u mechanika, zajął się tym niestety praktykant, i okazało się po kilku dniach gdy klocki ciągle skrzypiały, ze założył je okładzinami na zewnątrz.....masakraaa.. oczywiscie koszty zniszczonych tarcz i klocków musiały być zwórcone..

#3 Bezimienny Gość.augustowiak_*

Bezimienny Gość.augustowiak_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 luty 2014 - 15:22

Wredner, heh poprostu mechanik zrobił to na odp... wstawił nowe klocki i tyle a prowadnice w zacisku pewnie stoja, nie wiem na ile znasz sie na mechanice ale zrób to sam albo zmien mechanika

#4 uczucie84

uczucie84

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 348
  • Dołączył:  10 maj 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4
  • Imię:Grześ
  • Skąd::Bielsk Podlaski
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 03 luty 2014 - 18:34

Pewnie nie zeszlifowal farby z klocka tam gdzie jest prowadzenie klocka w zacisku miałem to samo trochę też dymiły ale po usunięciu farby z klocków wszystko git naszczęście mało przejechałem km i nie przegrzałem tarcz. Nie wiem czy u ciebie nie zostały przegrzane.

#5 Bezimienny Gość.augustowiak_*

Bezimienny Gość.augustowiak_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 luty 2014 - 18:55

uczucie84, "Pewnie nie zeszlifowal farby z klocka tam gdzie jest prowadzenie klocka w zacisku miałem to samo trochę też dymiły ale po usunięciu farby z klocków wszystko git naszczęście mało przejechałem km i nie przegrzałem tarcz. Nie wiem czy u ciebie nie zostały przegrzane"

napisałes to dla jaj tak? bo jak nie to nie czaje Twojego poczucia humoru

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 luty 2014 - 19:32

uczucie84,
Przestan wypisywać te banialuki z farbą , nic się nie szlifuje hmm , owszem odtłuszcza się tarcze i delikatnie można papierem przeszlifować przylgnie klocka do tarczy .
Podstawa to zawsze przy wymianie rozebrane prowadzenia jarzma , wyczyszczone prowadnice klocka i ustawienie ręcznego (jeśli hamulec tył ) i nic nie będzie dymić .

#7 Bezimienny Gość.augustowiak_*

Bezimienny Gość.augustowiak_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 luty 2014 - 20:32

andreeas7, przeczytaj jeszcze raz ten post i zobacz co ja napisalem:0

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 luty 2014 - 21:25

augustowiak, ok zwracam honor :lol juz poprawiłem

#9 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 luty 2014 - 08:38

Stanęły zapierdzielone syfem tłoczki - wciśnięte do końca pewnie się zapiekły - tłoczki do wymiany lub czyszczenia, na pewno zaciski do kompletnej rozbiórki. Toi efekt długotrwałego użytkowania na wyjechanych prawie do końca klockach - osłonka tłoczka nigdy nie jest do końca szczelna, syf pakuje się pomiędzy tłoczek a zacisk, narasta warstwa syfu. Mechanik wciska tłoczek na zimno - wchodzi gładko. Pierwsze podgrzanie przy hamowaniu i tłoczek się rozszerza blokując w zacisku. Nagrzewa się jeszcze mocniej i blokuje jeszcze mocniej. Mechanik nie miał możliwości bez rozbiórki zacisku zweryfikować stanu tłoczka. Na Twoim miejscu wymieniłbym tłoczki na nowe wr4az z uszczelnieniami. Tłoczki po takiej scysji lubią się trwale odkształcić. Pozdrawiam

#10 Jasiek

Jasiek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 196
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Jasiek&Paula

Napisano 04 luty 2014 - 09:44

Maksiu a jak wymienić tłoczek ? Pompować pedałem i sam wyjdzie ? Po robocie trzeba odpowietrzać układ?

#11 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 luty 2014 - 09:56

Jasiek,
Robisz dokładnie tak jak piszesz.

#12 anton_2006

anton_2006

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 101
  • Dołączył:  19 gru 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:jacek

Napisano 04 luty 2014 - 10:06

Do odpowietrzania układu hamulcowego potrzebne są 2 osoby .Jedna pompuje pedałem a w momencie gdy poluzowujesz odpowietrznik przy zacisku ,pedał hamulca musi być wcisniety.Zakręcasz odpowietrznik i tą samą czynność powtarzasz kilka krotnie aż z odpowietrznika przestaną lecieć pęcheżyki powietrza( mozna też na odpowietrznik założyć gumowy przezroczysty przewód a jego koniec do butelki wtedy widać czy powierze dalej znajduje sie w układzaie). Odpowietrza się zawsze od najdalszego koła od pompy hamulcowej (prawe tylnie ,lewe tylnie ,prawe przednie ,lewe przednie.
Nie jestem tylko do końca pewien a w samochodach które posiadają servo odpowietrza sie jeszce raz na uruchomionym silniku.
Jeśli sie pomyliłem poproszę o poprawienie mnie.

Ostatni raz odpowietrzałem swojego czerwonego Fiata 126p dawno temu :) :lol

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 luty 2014 - 10:15

Prawidłowo odpowietrzenie podciśnieniowo , jest ABS lub na komputerze po zwolnieniu zaworu w pompie - można próbować standartowo ale po wstępnym odpowietrzeniu jazda piasek lub szutr i wymuszenie kilka razy pracy ABS i ponowne odpowietrzanie układu i dopiero będzie dobrze .

#14 Jasiek

Jasiek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 196
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Jasiek&Paula

Napisano 04 luty 2014 - 10:48

Właśnie najbardziej chodziło mi jak zrobić odpowietrzanie, bo gdzieś kiedyś słyszałem, że z abs to nie tak łatwo.

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 luty 2014 - 12:57

Jasiek,
Urzadzenie do podcisnieniowego odpowietrzania można kupić od 120zł : proste ale skuteczne :kawka

#16 anton_2006

anton_2006

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 101
  • Dołączył:  19 gru 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:jacek

Napisano 04 luty 2014 - 13:27

Bardzo sprytne urządzonko :)

#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 luty 2014 - 13:43

anton_2006,
Najważniejsze że przeciąga płyn przy wymianie w kilka minut a nie godzin , i uchyla zawory w pompie przy przeciąganiu :piwo

#18 anton_2006

anton_2006

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 101
  • Dołączył:  19 gru 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:jacek

Napisano 04 luty 2014 - 13:56

To fakt czas wymiany płynu znacznie się zmniejszy , ale powiem Tobie że do dziś pamiętam jak mnie nogi bolały od wciskania pedału hamulca po takiej akcji odpowietrzania starym sposobem :) jakim wyżej opisałem.

#19 uczucie84

uczucie84

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 348
  • Dołączył:  10 maj 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4
  • Imię:Grześ
  • Skąd::Bielsk Podlaski
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 luty 2014 - 18:51

AUGUSTOWIAK

NIe dla jaj to fakt autetyczny tam gdzie jest prowadzenie klocka w zacisku miałem na klocku farbę którą papierkiem troche zjechałem okazało się że zjechałem za mało i klocek nie odbijał i też się dymiło, oczywiście prowadnice w zacisku też papierkiem czyściłem.
Więc dla niedowiarków takie przypadki też bywają.

#20 WilkZły

WilkZły

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  22 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 B + GAZ
  • Imię:Łukasz

Napisano 24 marzec 2014 - 20:51

Witam
mam taki problem:
Nagrzewa mi się prawa felga, zacisk nie odpuszcza do końca,został zregenerowany ale dalej to samo. Samemu nagrzaniu towarzyszy dziwne pukanie z prawej strony nie zależne od niczego (dołków,dziur itd) podkreślam że dźwięk pojawia się tylko po przejechaniu paru kilometrów gdy zacisk się nagrzej.
Zawieszeni wymieniłem już całe.
Samochód był już w dwóch różnych zakładach każdy nie potrafi zdiagnozować co jest a pukanie naprawdę jest denerwujące i głośne bo nawet moja narzeczona to dobrze słyszy (a to oznacza że jest źle :cwaniak ).
ostatnio jeden mechanik po oględzinach i rozebraniu obu przednich zacisków stwierdził ze może po nagrzaniu puchnąc przewód giętki dochodzący do zacisku, i płyn się nie cofa.

Bardzo was proszę o pomoc bo już zwariuję z tym tematem. Może ktoś ma do odsprzedania w dobrym stanie zacisk prawy przód w raz z przewodem????
Może to coś pomoże???





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych