Remont silnika 2.0
#1
Napisano 28 marca 2014 - 23:33
#2
Napisano 29 marca 2014 - 08:23
#3
Napisano 29 marca 2014 - 09:04
#4
Napisano 29 marca 2014 - 11:22
Błąd w myśleniu - ale skoro się upierasz to rób
#5
Napisano 29 marca 2014 - 11:55
http://allegro.pl/si... ... 14515.html
najwyżej zrobię kopiuj wklej, ale wolałbym zreanimować oryginał.
#6
Napisano 29 marca 2014 - 12:26
Jak zrobię samemu to wiem co mam, a z tymi używkami wiesz jak jest wszystkie mają pa 120 tyś lub 80tyś, tak jak samochody w komisie cudowne 175tyś.
Coś w tym jest
Kiedyś rozmawiałem z Maxem na temat "stukania" w 2.0 wspominał że jedną z przyczyn może być luz na panewkach korbowodu [spowodowany przytarciem poprzez jazdę na niskim stanie oleju] można to było sprawdzić po odkręceniu miski olejowej.
Zastanawia mnie ta sytuacja ze stukaniem w trakcie przyspieszania - natomiast po odjęciu gazu stukanie cichnie ... jakie wnioski można z tego wyciągnąć
#7
Napisano 29 marca 2014 - 14:25
Solidniejszy demontaż będzie przy wymianie tłoków więc masz szansę na mniejsze koszty.
Taki stukający tłok ujawnił by się na kompresji i przedmuchach do skrzyni korbowej.
#8
Napisano 29 marca 2014 - 17:10
"Kapitan możesz wpierw kupić panewki korbowodowe i wymienić."
Po jaką cholerę robić coś nie do końca poprawnie , na zużyte czopy nic to nie da - szlif się kłania korbowodu .
#9
Napisano 29 marca 2014 - 21:30
Wyciągać wał to znaczy rozebrać wszystko i decyzja trudna finansowo.
Kupić silnik, Zamontować. A jak również będzie stukał ?
Nie wiem czy są trafne decyzje. Albo wystarczy panewki albo rozbierze i zrobi kapitalkę.
Zależy jak bardzo kocha PiTusia.
#10
Napisano 30 marca 2014 - 00:22
#11
Napisano 30 marca 2014 - 19:05
#12
Napisano 30 marca 2014 - 19:50
Tak więc jeśli rozbierać to do rosołu i z mikromierzem i średnicówką w ręku - szczególnie należy zwrócić uwagę na owalizację tłoków. Widziałem takie stukające po przegrzaniu silniki, które zanim doszły do różnicy powyżej 2 barów w kompresji pomiędzy cylindrami przejechały jeszcze ze 150 tys km. Pozdrawiam
#13
Napisano 30 marca 2014 - 20:39
#14
Napisano 30 marca 2014 - 23:34
#15
Napisano 31 marca 2014 - 23:28
[ Dodano: 2014-04-01, 00:28 ]
A więc zacząłem demontaż osprzętu silnika ale do wyjęcia jeszcze będzie dzień dokładniej powolnej pracy, zagościłem dzisiaj w serwisie fiata i zapytałem o koszt tłoków i dostałem info. że tłok występuje razem z korbowodem a koszt 1 szt. to 540zł, do tego trzeba jeszcze doliczyć pierścienie uszczelniające, na razie wstrzymałem się z zamawianiem. Poczekam do diagnozy a następnie chyba poszukam silnika, ale to jeszcze troszeczkę potrwa.
#16
Napisano 02 kwietnia 2014 - 11:48
#17
Napisano 02 kwietnia 2014 - 22:08
#18
Napisano 03 kwietnia 2014 - 09:10
ale nie podejrzewam aby ta cena różniła się
dzwoniłem dzisiaj 299zł
#19
Napisano 03 kwietnia 2014 - 22:24
#20
Napisano 03 kwietnia 2014 - 23:28
nie polecam wyciągać silnika razem ze skrzynią bo jest strasznie ciasno i dużo elementów można uszkodzić teraz jestem mądrzejszy o tą wiedzę i montował na pewno będę na samochodzie
samą skrzynie też nie jest prosto włożyć
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
zachowanie się wskazówki temperatury silnika |
Techniczny podstawowy | romanikxxl |
|
|
|
SWAP silnika z 2.0 na 2.4 |
Modyfikujemy | Bezimienny Gość.Szymek_* |
|
|
|
Temperatura silnika spada do ZERA po osiągnięciu powyżej 145 kmh |
Techniczny podstawowy | ALL |
|
|
|
PT 1.6 po mocnym rozgrzaniu silnika biegi wchodzą (i wychodzą) z oporem. |
Techniczny podstawowy | Zenonzlasu |
|
|
|
Wiązka elektryki silnika 2.2 CRD, 2006 150KM - pilnie zakupię ! |
Techniczny podstawowy | Danielz666 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych