Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Remont silnika 2.0


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kapitan

Kapitan

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 93
  • Dołączył:  26 Mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tadeusz
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 March 2014 - 23:33

Witam mam następujący dylemat ponieważ zamierzam w przyszłym tygodniu wyciągnąć silnik z powodu nasilających się stuków na zimnym, po zmianie popychaczy problem nie ustał więc po osłuchaniu całego bloku podejrzenie padło na tłok, i teraz pytanie czy można dostać nowy tłok czy liczyć tylko na używki, uszczelki panewki pierścienie można zamówić a tłoków nigdzie nie widziałem.

#2 grzesiek.jk

grzesiek.jk

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 477
  • Dołączył:  15 Nov 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Grzesiek

Napisano 29 March 2014 - 08:23

Nie taniej byłoby kupic drugi silnik hmm

#3 Kapitan

Kapitan

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 93
  • Dołączył:  26 Mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tadeusz
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 March 2014 - 09:04

Jak zrobię samemu to wiem co mam, a z tymi używkami wiesz jak jest wszystkie mają pa 120 tyś lub 80tyś, tak jak samochody w komisie cudowne 175tyś.

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 March 2014 - 11:22

Kapitan,
Błąd w myśleniu - ale skoro się upierasz to rób :kawka

#5 Kapitan

Kapitan

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 93
  • Dołączył:  26 Mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tadeusz
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 March 2014 - 11:55

Na pewno wyrwę chwasta i zobaczę w jakim stanie wygląda środek ew. mam na oku silnik w swojej okolicy za 1200zł, może coś jeszcze uskrobie z tej ceny.

http://allegro.pl/si... ... 14515.html

najwyżej zrobię kopiuj wklej, ale wolałbym zreanimować oryginał.

#6 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 March 2014 - 12:26

Jak zrobię samemu to wiem co mam, a z tymi używkami wiesz jak jest wszystkie mają pa 120 tyś lub 80tyś, tak jak samochody w komisie cudowne 175tyś.


Coś w tym jest :d
Kiedyś rozmawiałem z Maxem na temat "stukania" w 2.0 wspominał że jedną z przyczyn może być luz na panewkach korbowodu [spowodowany przytarciem poprzez jazdę na niskim stanie oleju] można to było sprawdzić po odkręceniu miski olejowej.
Zastanawia mnie ta sytuacja ze stukaniem w trakcie przyspieszania - natomiast po odjęciu gazu stukanie cichnie ... jakie wnioski można z tego wyciągnąć hmm

#7 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 Apr 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 March 2014 - 14:25

Kapitan możesz wpierw kupić panewki korbowodowe i wymienić. Dużo roboty nie ma.
Solidniejszy demontaż będzie przy wymianie tłoków więc masz szansę na mniejsze koszty.
Taki stukający tłok ujawnił by się na kompresji i przedmuchach do skrzyni korbowej.

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16938
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 March 2014 - 17:10

bagro,
"Kapitan możesz wpierw kupić panewki korbowodowe i wymienić."

Po jaką cholerę robić coś nie do końca poprawnie , na zużyte czopy nic to nie da - szlif się kłania korbowodu . :kawka

#9 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 Apr 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 March 2014 - 21:30

Zobaczy czopy, pomierzy i będzie wiedział.
Wyciągać wał to znaczy rozebrać wszystko i decyzja trudna finansowo.
Kupić silnik, Zamontować. A jak również będzie stukał ?
Nie wiem czy są trafne decyzje. Albo wystarczy panewki albo rozbierze i zrobi kapitalkę.
Zależy jak bardzo kocha PiTusia.

#10 Kapitan

Kapitan

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 93
  • Dołączył:  26 Mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tadeusz
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 March 2014 - 00:22

Zgadzam się z tym że podmiana panewek nie jest profesjonalną naprawą, samochodu nie chcę się pozbywać z powodu każdy wie jakiej, w poniedziałek najpierw co zrobię to wykręcę miskę i naocznie sprawdzę panewki jeżeli to technicznie możliwe i zobaczymy co dalej. apropo kupna silnika i jeżeli będzie stukał to koleś pisze że daje tam gwarancje że wszystko jest ok, na bagatela 30 dni. Pozdrawiam wszystkich

#11 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 March 2014 - 19:05

Sławek, opisz co zastałeś po odkręceniu miski hmm

#12 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 Jan 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 March 2014 - 19:50

Panewki tak naprawdę tak nie stukają - szczególnie na zimno. To ewidentny stuk tłoków na płaszczach bocznych - w pierwszej fazie niekoniecznie oczuwalne w spadku ciśnień. Tłoki w serwisie dostępne spokojnie - tylko wtedy albo szlif, albo tulejowanie bloku. Niestety coraz częściej takie remonty będa konieczne - dostać dobry silnik w 14 letnim samochodzie to nie takie proste - należy pamiętać o przejściu pomiędezy 2000-2002 a 2003 w górę. Te silniki nie pasują do siebie - inne położenie czujnika położenia wału korbowego i różnice w kole sygnałowym oraz kilka minnych znaczących różnic.
Tak więc jeśli rozbierać to do rosołu i z mikromierzem i średnicówką w ręku - szczególnie należy zwrócić uwagę na owalizację tłoków. Widziałem takie stukające po przegrzaniu silniki, które zanim doszły do różnicy powyżej 2 barów w kompresji pomiędzy cylindrami przejechały jeszcze ze 150 tys km. Pozdrawiam

#13 Kapitan

Kapitan

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 93
  • Dołączył:  26 Mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tadeusz
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 March 2014 - 20:39

maxym72, Tak więc są dwa rodzaje silników, mój pt jest z 20 grudnia 2002r. to powinien się zaliczać do pierwszej grupy, i jeszcze jedno może orientujesz się ile może kosztować tłok na 1 szlif. Pozdrawiam

#14 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 Jan 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 March 2014 - 23:34

Kapitan, Chłopie - łap za telefon i dzwoń do serwisu - miej przy sobie numer nadwozia. Szkoda czasu na szukanie ceny przez forum. Tu masz telefon: 914838203 Pozdrawiam

#15 Kapitan

Kapitan

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 93
  • Dołączył:  26 Mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tadeusz
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 31 March 2014 - 23:28

Dzięki będę sprawdzał i informował na forum.

[ Dodano: 2014-04-01, 00:28 ]
A więc zacząłem demontaż osprzętu silnika ale do wyjęcia jeszcze będzie dzień dokładniej powolnej pracy, zagościłem dzisiaj w serwisie fiata i zapytałem o koszt tłoków i dostałem info. że tłok występuje razem z korbowodem a koszt 1 szt. to 540zł, do tego trzeba jeszcze doliczyć pierścienie uszczelniające, na razie wstrzymałem się z zamawianiem. Poczekam do diagnozy a następnie chyba poszukam silnika, ale to jeszcze troszeczkę potrwa.

#16 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 April 2014 - 11:48

dzwoniłeś na numer podany przez Maxa czy jakiegoś serwisu Fiata ? Różnica w cenach pomiędzy serwisami potrafi zaskoczyć :d

#17 Kapitan

Kapitan

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 93
  • Dołączył:  26 Mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tadeusz
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 April 2014 - 22:08

Podjechałem do serwisu fiata w swojej metropolii :lol , ale nie podejrzewam aby ta cena różniła się drastycznie jutro mam wolne więc będę działał dalej, zamierzam wyciągnąć chwasta i jak starczy czasu to może się zagłębimy do środka.

#18 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 Feb 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 April 2014 - 09:10

ale nie podejrzewam aby ta cena różniła się


dzwoniłem dzisiaj 299zł :cwaniak

#19 Kapitan

Kapitan

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 93
  • Dołączył:  26 Mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tadeusz
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 03 April 2014 - 22:24

To powiem ci że jestem miło zaskoczony, apropo mojego remontu to dzisiaj wyciągnąłem silnik ale do rozebrania go zabrakło mi czasu, więc diagnozy brak, dla zainteresowanych mogę napisać ze nie polecam wyciągać silnika razem ze skrzynią bo jest strasznie ciasno i dużo elementów można uszkodzić teraz jestem mądrzejszy o tą wiedzę i montował na pewno będę na samochodzie, następne relacje będę zdawał wieczorem w poniedziałek bo wtedy mam wolne, Nazwa, Dzięki za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.

#20 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5815
  • Dołączył:  25 Jul 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 April 2014 - 23:28

nie polecam wyciągać silnika razem ze skrzynią bo jest strasznie ciasno i dużo elementów można uszkodzić teraz jestem mądrzejszy o tą wiedzę i montował na pewno będę na samochodzie


samą skrzynie też nie jest prosto włożyć :cwaniak





Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych