Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Pomocy! błąd P2107


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.prefix69_*

Bezimienny Gość.prefix69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 lipca 2014 - 17:53

Jako, że jestem tutaj nowy, to witam wszystkich szanownych forumowiczów! :)

Przejdę od razu do sedna, bo tracę już cierpliwość hehe Mam mały (DUŻY) problem z moim PT, samochód gwałtownie szarpie i gaśnie podczas (zazwyczaj) ruszania, zapala się przy tym kontrolka "check engine' i miga kontrolka od elektronicznego układu kontroli przepustnicą ETC (piorun w nawiasach). Po kolejnym odpaleniu auta piorun gaśnie, ale pozostaje błąd i zapalony check. Po sprawdzeniu błędu metodą "kluczykową" wychodzi błąd: P2107. Problem jest bardziej odczuwalny podczas jazdy na LPG, gazownik rozkłada ręce, wymieniał sterownik od gazu, sprawdzał kabelki, wpięcia itp. i twierdzi że to coś z poza jego działki. Świece nowe, kable nowe, cewka wymieniona też na nową... Jakieś pomysły jak można się pozbyć tej usterki? Byłem już u kilku "magików" i metoda "wymieniamy wszystko" coraz mniej mnie bawi... :/

Pozdrawiam!

#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 lipca 2014 - 18:10

Jeśli wyczyścił styki na sterowniku silnika i przepustnicy oraz przeprogramował pcm jeszcze raz - wgrał powtórnie soft - czego nie mógł zrobić, bo to m oże tylko serwis autoryzowany, to znaczy, że uszkodzony jest sterownik silnika. podaj vin - sprawdzę, czy nie ma na to nowego softu. pozdrawiam - procedura poniżej:

Symptom List:
P2107-ELECTRONIC THROTTLE CONTROL MODULE PROCESSOR
P2108-ELECTRONIC THROTTLE CONTROL MODULE PERFORMANCE
Test Note: All symptoms listed above are diagnosed using the same tests.
The title for the tests will be P2107-ELECTRONIC THROTTLE
CONTROL MODULE PROCESSOR.
POSSIBLE CAUSES
REPROGRAM THE POWERTRAIN CONTROL MODULE
TEST ACTION APPLICABILITY
1 Turn the ignition on.
Using the DRBIIIt, attempt to reprogram the Powertrain Control Module in
accordance with the Service Information.
Start the engine.
Allow the engine to reach normal operating temperature.
Operate the accelerator pedal. (do not exceed 3500 rpm)
With the DRBIIIt, read DTCs.
Does this DTC reset?
All
Yes ! Replace and reprogram the Powertrain Contol Module in accordance
with the Service Information.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - 1.6L.
No ! Test Complete.
229
DRIVEABILITY - 1.6L

#3 Bezimienny Gość.prefix69_*

Bezimienny Gość.prefix69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 lipca 2014 - 18:28

Witam!

nr VIN 1C8FEN8F72U540859

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

#4 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 lipca 2014 - 10:13

Nie ma żadnych zmian oprogramowania dla tego sterownika silnika. Pozdrawiam

#5 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 213
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maja 2016 - 12:58

Witam!

Ja miałem dokładnie ten sam problem. Poczytałem na naszej stronie, na innych forach też, postąpiłem mianowicie:

1) wymiana świec (na Champion przystosowane na B+G) - bez zmian (111 plz)

2) serwis autoryzowany - sprawdzenie przepustnicy+sterownika jako, że nie było nowego softu wgranie go na nowo (80 PLZ)

3) przejechanie ok 500 km na samej benzynie - autko śmiagało - żadnych problemów - koszt samego paliwa

4) jazda na gazie i problemy się ponownie pojawiły więc - wizyta u gazownika - wymiana całego sterownika na nowy i.....  (0,00 plz - na gwarancji)

 

patrz punkt 3 - tak samo na gazie - problem GAME-OVER  ;))

 

Z podziękowaniem za wszystkie cenne rady - były przydatne (bez wymiany - przepustnicy, silniczków krokowych i innych tam takich).

Pozdrawiam - SZEROKOŚCI !!!



#6 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 213
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 czerwca 2016 - 08:16

Moja radość jak widać nie trwała długo :(

Problem na gazie się ponownie pojawił, ale co gorsza na benzynie też.

Zaraz jadę na szczegółową analizę komputerową do serwisu - może coś w końcu wykaże.



#7 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 213
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipca 2016 - 13:37

##04.07.2016## 
...no i jestem po wizycie w serwisie, 
przeprogramowano moduł PCM, po przejechaniu ok 44 km - problem nadal wystąpił czyli P2107, 
w serwisie stwierdzono, że nie trzyma przepustnica oprogramowana więc to przepustnica, jestem umówiony na wymianę -> czekam frown.gif 

Pozdrawiam.



#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 115
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipca 2016 - 21:08

Nie dopowiedzieli tylko Jacku ze jak wymiana przepustnicy nie pomoże , to skończy sie wymiana sterownika silnika bo tak naprawdę zawzyczaj on odpowiada za problemy lub instalacja - to prosty układ czujnik podaje info o położeniu przepustnicy i sterownik nadrabia podając sygnał wysterowania do silnika krokowego przepustnicy aby to utrzymał .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 lipca 2016 - 21:09

  • Sabina lubi to

#9 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 213
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 lipca 2016 - 07:43

Masz rację Andrzeju, ale bylem w serwisie ASO (http://www.fca-autofrelik.pl), usłyszałem, bo zasugerowałem o przewodach, czujnikach, aktualizacji przepustnicy itp, że sprawdzono przewody, wgrano-przeprogramowano sterowniki które były pobierane on-line z komputera w czasie diagnostyki PiTka - więc myślę, że tak właśnie było w serwisie i tak jak piszesz. Cóż z tego jeśli j/w po 44 km padło i ponownie się skiepściło.


Użytkownik jacaplaca0007 edytował ten post 05 lipca 2016 - 07:43


#10 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 213
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipca 2016 - 09:50

jednak przepustnica, po wymianie - 80 km i działa prawidłowo



#11 Bezimienny Gość.Aishlin147_*

Bezimienny Gość.Aishlin147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 lipca 2016 - 10:44

jednak przepustnica, po wymianie - 80 km i działa prawidłowo

 

Ile Cię ta przyjemność kosztowała czasu i gotówki ???



#12 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 213
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipca 2016 - 10:46

tysiączek strzelił

przepustnica, uszczelka, wymiana, konfiguracja - soft

czas ok: 1 godzina 30 minut

miejsce: ASO



#13 Bezimienny Gość.Aishlin147_*

Bezimienny Gość.Aishlin147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 lipca 2016 - 10:48

To jeszcze nie taka tragedia aczkolwiek mało też nie jest , to teraz bezawaryjnej jazdy :).



#14 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 213
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 lipca 2016 - 10:49

Dzięki, 80 km i działa  :dance 



#15 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 213
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 lipca 2016 - 11:19

Ponownie mam problem z zatykającym się silnikiem, ale teraz problem jest tylko na gazie, benzyna śmiga. Po wizycie w ASO - brak błędów przepustnicy, wskazanie na podłączenie od strony elektrycznej instalacji gazowej - jestem umówiony z gazownikami (instalacja na gwarancji), dam znać co dalej.
Pozdrawiam.



#16 jacaplaca0007

jacaplaca0007

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 213
  • Dołączył:  20 lis 2015
  • Rok Produkcji:2015
  • Silnik:200 2.4A
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 sierpnia 2016 - 12:26

...no i jest rozwiązanie na błąd p2107 !!!!!  Dobry elektromechanik !!
Wiele rzeczy było z elektryką, nawarstwienie problemów z elektryką w PiT-ku w końcu jazda do Jeleniej Góry - bo wszystkie serwisy w promieniu 150 km Bydzi nie dały radę (wcześniej opisywałem - przepustnica - na pewno (nie !!!!!), a może komputer i tutaj już nie popełniłem błędu - nie zmieniałem - NIE !!!!),  a rozwiązanie banalne dobry ELEKTROMECHANIK i znawca silników PT i to w dodatku 1.6 !!!!

Co było:

kabelki, przewody i mocowania masy, silniczek chłodnicy - tak ogólnie.
Elektromechanik Jelenia Góra - jak by ktoś był zainteresowany, polecam -> Pan Remigiusz telefon: 603-642-313.
Pozdrawiam !!!! wink.gif


Użytkownik jacaplaca0007 edytował ten post 30 sierpnia 2016 - 12:27






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych