Kilka pytań
#1 Bezimienny Gość.Vadimus_*
Napisano 15 sierpień 2014 - 16:29
To mój pierwszy post, więc pozwólcie, ze się przedstawię.
Mam na imię Przemek, liczę 23 wiosny, kocham motocykle (nawinąłem nimi na koła ponad 100k km), w życiu miałem już sporo samochodów - od golfa I Cabrio przez Astrę H GTC, Opla Calibrę Young, Opla Astrę H Kombi CDTI, Alfę 147 1.6, Fiata Bravo 1.9 JTD, Punto JTD, Astrę G i pewnie kilka innych które pominąłem - obecnie nabyłem chryslera - pewny samochód z pewnych rąk który ma hak, niski przebieg, jest bezwypadkowy i ma służyć jako drugi samochód (w sensie ten na co dzień) do tłuczenia kilometrów i ciągniecia przyczepy kempingowej, przyczepy z 1-2 motocyklami, kupiony został głównie ze względu na wygląd, stan, niską cenę i niski przebieg.
Więc...
Od prawie roku jestem właścicielem egzemplarza z 2004 roku z benzynowym silnikiem 1.6 115 KM. Samochód kupiłem z przebiegiem 49.000, obecnie przejechane ma 67.000 pół roku temu przeszedł gazowanie - instalacja sekwencyjna BRC z butlą w miejscu koła zapasowego (28dm3) mieści zwykle 23 'litry' gazu i pozwala na pokonanie ok 250-275 KM.
Niedawno rozwiązałem problem szyb i pozbyłem się kłopotu z niedziałającym podświetleniem radia (mam cd + kasety) (a właściwie zrobił to mój wujek - na co dzień zajmujący się naprawą telewizorów), ale do rzeczy...
Zamontowałem CB Radio i podgrzewaną mate do fotela - nagle okazało się, że poszedł bezpiecznik, wymieniłem, poszedł kolejny raz - mata ma 60W, czy instalacja w tym samochodzie jest tak słaba? Wczesniej jeździłem Astrą H 1.9 CDTI i zawsze miałem podpięty tablet do ładowania (2.1A), Matę elektryczną, CB radio, czasami laptopa, a nawet zdarzało TV Z konsolą PS2 (przez przetwornicę) I samochód normalnie funkcjonował! Czy to normalne zjawisko w tym samochodzie?
Przechodząc jednak do konkretniejszych rzeczy rzeczy - chciałem zapytać o to czy dużym problemem będzie zamontowanie w moim pojeździe tempomatu? To urządzenie bez którego nie wyobrazam sobie jazdy samochodem i bardzo przeszkadza mi jego brak w moim PT!
Chciałbym również mieć komputer pokazujący zasięg, spalanie średnie, chwilowe - da się zamontować jakieś oryginalne? Czy są jakieś niedrogie akcesoryjne?
// Może są jeszcze jakieś inne ciekawe rzeczy / akcesoria do PT?
Witam serdecznie, pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi.
#2
Napisano 15 sierpień 2014 - 16:36
#3
Napisano 15 sierpień 2014 - 17:34
Vadimus, ja cię proszę 1,6 i hak ,do tego jeszcze ma być zagazowany, porażka
Znam super gościa co ma hak w "cienkolu" i daje rade z duuuużymi ciężarami
#4
Napisano 15 sierpień 2014 - 17:39
#5
Napisano 15 sierpień 2014 - 19:15
Na twoim miejscu podpiął bym wejście zapalniczki bezpośrednio pod aku i nie będzie problemu. Chyba że chcesz bardziej "elektrycznie" ale wtedy poczekaj na opinię fachowców
[ Dodano: 2014-08-15, 20:12 ]
hak nie stanowi problemu! Maluchy (F-126p) ciągnęły przyczepki Niewiadów
[ Dodano: 2014-08-15, 20:15 ]
Tak na marginesie: jeździsz z tempomatem po mieście??
#6
Napisano 15 sierpień 2014 - 19:21
#7 Bezimienny Gość.Vadimus_*
Napisano 15 sierpień 2014 - 19:24
Vadimus, gdzies na forum już był temat o zakładaniu tempomatu, musisz poszukać.
Czyli temat w moim 1.6 nie różni się od zakładania tempomatu w 2.0 itd. ?
hak nie stanowi problemu! Maluchy (F-126p) ciągnęły przyczepki Niewiadów
Właśnie tego typu przyczepkę planuję zakupić (3 osobową, mała, tanią - do 4500 PLN)
Mocy w chryslerze jest odpowiednio dużo. Kupiłem ten samochód z myślą o własnym życiu i portfelu, poprzednie (zwykle 1.9 Diesle ponad 120 - konne) za bardzo kusiły do szybkiej jazdy i po wielu sytuacjach na drodze postanowiłem jeździć bardziej zgodnie z przepisami. Zakres obrotów użytecznych w PT jest niewielki w porównaniu np. do punta, które miałem lekkie (3d), z dużym momentem i mocą (1.9 po chipie), ale samochód już na typ etapie życia powoli traktuję jako taczki niż zabawkę, bo jeżdże sporo, a Pt mi się podoba wizualnie, ma dużo miejsca na kubki z piciem, jest wygodny i jeździ jak czołg - ma esp, szeroki rozstaw osi, bardzo stabilnie zachowuje się na drodze.
//Na deser przyspieszanie mojego punciaka
... e2WuWHaWjw
#8
Napisano 15 sierpień 2014 - 19:33
http://www.fotosik.p...91843777db.html
[ Dodano: 2014-08-15, 20:33 ]
To już łatwiej było z tym
http://www.fotosik.p...240413f81c.html
#9
Napisano 15 sierpień 2014 - 19:34
#10
Napisano 15 sierpień 2014 - 19:37
...i tak to ma pozostaća Pt mi się podoba wizualnie,
#11 Bezimienny Gość.Vadimus_*
Napisano 15 sierpień 2014 - 20:11
nudelek, poczytaj jakimi gościu autami jeździł, a na co teraz się przesiada to mnie dziwi będzie zawiedziony na maxa
Jeżdżę tym od ponad pół roku i jestem zadowolony nie w każdym wozie chodzi o tole ma koni i w ile osiąga 'setkę', a PT to jeden z tych wozów w których zdecydowanie bardziej chodzi o inne parametry - swobodę, wygodę, sielankę, przygodę i kilka groszy (więcej) w portfelu.
co do przyczepki - czasami targam nim swoje motorki taką małą przyczepką DMC do 750KG, wkładam na nią po 400 kg i da się jechać - kwestia znajomości silnika, jego obrotów użytecznych, używania głowy do jazdy (np. nie hamować i przyspieszać niepotrzebnie) i da się jechać, a i spalanie wtedy nawet nie takie tragiczne...
Astrę kombi miałem jednocześnie i postanowiłem niedawno ją sprzedać - pozbyłem się części gotówki inwestujac ją w frezarkę, a zamiast astry planuję kupić auto na weekendowe wypady - MX-5, MR2, albo coś innego niezbyt drogiego bez dachu,
kiedyś jeśli miałbym więcej kasy chciałbym kupić vectrę OPC, albo signum, koniecznie z 5-biegową skrzynią (remontowałem 6 w astrze przy 110 k km, 2,5 miliona opli ma wadliwe skrzynie, a konkretnie źle dobrane łożyska w 6-biegowych skrzyniach M32 - zaczyna sypać się teraz mojemu tacie w Insigni po 5 latach przy przebiegu 150k - koszt remontu ok. 2000 pln), tempomatem, szyberdachem, kolorową navi, grzanymi siedzeniami i motorem 1.9 120KM - ale to nie temat na forum o PT Możecie ew. poczytać jeśli Was interesuje na stronie mojego mechanika (którą sam mu kiedyś zrobiłem! i któremu sprzedałem w/w astrę kilka miesięcy po remoncie skrzyni) http://www.auto-krak... ... -opel-m32/
Dziękuję za aktywność w temacie i odpowiedzi!
#12
Napisano 15 sierpień 2014 - 20:27
#13
Napisano 15 sierpień 2014 - 20:29
dobre...i tak to ma pozostaća Pt mi się podoba wizualnie,
#14
Napisano 15 sierpień 2014 - 20:40
Do tego silnika tempomat jak do wersji CRD - przepustnica elektroniczna i wymaga w kodowania opcji w sterowniku silnika .
Uniwersalne moduły komputera samochodowego możesz kupić za 280 zł max i zamontować , co i jak będą pokazywać zależy tylko od modułu .
Jak przedmówcy 1,6 to auto mułowate i do ciągniecia przyczepy absolutnie się nie nadaje ale skoro chcesz Twoja wola .
#15 Bezimienny Gość.Vadimus_*
Napisano 15 sierpień 2014 - 20:41
Widzę że lubisz gadgety
Na twoim miejscu podpiął bym wejście zapalniczki bezpośrednio pod aku i nie będzie problemu. Chyba że chcesz bardziej "elektrycznie" ale wtedy poczekaj na opinię fachowców
Mam swój ulubiony rozdzielacz na 3 gniazda, z niego włącza się wraz z zapłonem ładowarka na 2x usb, cb radio i navi, w Zimie chciałbym podpiąć jeszcze matę i boje się, że może ten silnik nie produkuje aż tyle prądu i rozładowałbym akumulator gdybym w przypływie poczucia swobody kiedyś podpiął jeszcze ładowarkę do laptopa, a w ogóle na długie trasy chciałbym mieć auto jak najbardziej zbliżone do tego co lubię i jest dla mnie wygodne, bo wtedy jest mi dobrze jechać, więc w aucie musi być ładowarka, klima, nawigacja, komputer pokazujący spalanie średnie, chwilowe i zasięg, CB radio, a w zimie ciepły fotel, chciałbym też czujniki parkowania i szyberdach, ale to raczej chyba nie w tym samochodzie
[ Dodano: 2014-08-15, 20:15 ]
Tak na marginesie: jeździsz z tempomatem po mieście??
Generalnie mieszkam w miejscowości oddalonej o 20 km od Mielca, 20 od Dębicy i 20 od Kolbuszowej, więc żeby gdzieś się dostać najczęściej wjeżdżam na minium 15 km prostej drogi, poza tym często robię trasy Rzeszów (60 km), kilka razy w roku Wrocław, Rozewie i wtedy nie musiałbym myśleć o naciskaniu pedała przez 700 kilometrów, poza tym myślę, że to dobry patent leżący na półce między pomysłem 'Manual' a 'Automat', tylko nie wiem czy w PT był tempomat zwykły czy aktywny...
Poza tym bez tempomatu jeździ się bardziej ekonomicznie, bo jeśteś w stanie przewidzieć kształt terenu, a 'głupi' tempomat nie, jednak odpowiadając na pytanie: czasem tak, bo raczej unikam wyjeżdżania kiedy jest duży ruch, lubię tempomat, a poza miastem dość często jeżdże po płaskim terenie, choć czasem wyjadę sobie też i w góry - wtedy tylko 'pedały'
// andreeas7, Dziękujeza odpowiedź, widze, że jesteś ekspertem Chciałbym bardzo te 2 rzeczy (tempomat i komputer) mieć u siebie - dużo w sumie muszę $$ na to przygotowac?
#16
Napisano 15 sierpień 2014 - 20:48
Komputer z podłaczeniem ok 380 -450 zł
Tempomat z czesciami i programowaniem 300-600zł
#17
Napisano 15 sierpień 2014 - 20:53
Moje wczesniejsze pytanie było nieco zgryźliwe
#18 Bezimienny Gość.Vadimus_*
Napisano 16 sierpień 2014 - 04:36
andreeas7, Czy w wypadku instalacji gazowej odczyty są prawidłowe? Jak jest z realnością wskazań?
#19
Napisano 16 sierpień 2014 - 07:18
W przypadku gazu, zapomnij ? - w przypadku benzyny tez to będą tylko przypuszczenia skorygowane kilkoma próbami z ustawień i prób zużycia - to tylko dodatkowy świecący gadżet wykorzystujący kilka sygnałów z auta , nie do końca mający pokrycie z rzeczywistością .
#20 Bezimienny Gość.Vadimus_*
Napisano 16 sierpień 2014 - 10:39
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
PITEK 2.0 LPG - błędy i kilka pytań nowfgo użytkownika |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Leszek1983_* |
|
|
|
Kilka pytań |
Ogólnie | Domczi |
|
|
|
Kilka usterek nowego pitkanawiew, linka ręczny sprzęgło |
Techniczny podstawowy | KornelPL |
|
|
|
[K] Kilka części do przedlifta |
Części do PT Cruisera | Mona |
|
|
|
[kupię] kilka części |
Części do PT Cruisera | Bezimienny Gość.maciborek83_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych