problem z utrzymaniem obrotów, dziwne skoki pracy silnika
#1
Napisano 09 września 2014 - 15:18
Wczoraj pojechałem moim Pitkiem na małą przejażdżkę, nie długa bo 30km, skończył mi się gaz więc całą drogę jechałem na benzynie. Wyłączyłem zapłon, zostawiłem samochód na parking i poszedłem. Wracam, wsiadam, zapalam a tu zgasł. Próbuję jeszcze raz, kręcił dobrze ale nie mógł zapalić więc równocześnie dodałem mu gazu i udało się, myślałem że będzie dobrze, ale dojeżdżam do ronda a tu kierownica ciężko chodzi(zgasł). Wrzuciłem bieg P i odpalam, odpalił dobrze ale zauważyłem że traci obroty. Jadę dalej, dojeżdżam do świateł obroty bardzo niskie, samochód stoi prędkość 0 a tu czuję delikatne zrywy i falowanie obrotów. Na niskich obrotach niecałe pół tysiąca. Dojechałem na stację, zatankowałem LPG ale na gazie to samo.
Macie jakiś pomysł co mogło się stać? Świece są prawie nowe,przewody żadne nie zagięte, nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły pracuje tak samo. Teraz stoi przed domem, odłączyłem akumulator na 12h, włączyłem zapłon, zastartował normalnie ale dalej falują obroty i delikatnie szarpie autem. Metoda kluczykową nie pokazuje żadnego błędu tylko 1684, ale to akurat oczywiste. Wcześniej nie miałem żadnego problemu a kilka tygodniu temu wróciłem z trasy koło 3tyś km na gazie i na benzynie szedł bardzo dobrze.
Bardzo proszę o pomoc Pozdrawiam wszystkich
#2
Napisano 09 września 2014 - 15:32
Nie jest to usterka doi rozwiązania internetowo , komputer i sprawdzanie parametrów bieżących - Ty możesz sprawdzić czy nie masz rozpiętych przewodów od podciśnienia
#3
Napisano 13 września 2014 - 16:33
[ Dodano: 2014-09-13, 17:33 ]
metoda kluczykowa pokazuje błędy
P0352/P0351
P1193
P1299
P1684
Pomożecie?
#4
Napisano 13 września 2014 - 16:38
Od pewnego czasu mam problem z pt, dławi się, szarpie, niskie obroty czasami nawet gaśnie przy hamowaniu.. metoda kluczykowa wykryła P0352/P0351/ P1193/P1299
O co w tym chodzi.. z góry dzięki za pomoc
Nie dubluj tematów - już otrzymałeś odpowiedz w innym dziale : andreeas7
#5
Napisano 13 września 2014 - 17:07
- usterka cewki 1
- usterka cewki 2
- czujnik temperatury powietrza
- czujnik Mapsensor
sprawdż miernikiem czy jest napięcie 5v na zasilaniu czujników , może być usterka sterownika silnika
#7
Napisano 13 września 2014 - 17:58
#8
Napisano 13 września 2014 - 18:14
Nie , tak łatwo się nie wykpisz .
#9
Napisano 13 września 2014 - 18:22
#10
Napisano 13 września 2014 - 18:29
problem w tym że te awarie nie występują tak często i wszystkie naraz , jest to możliwe tylko w przypadku usterki zasilania (brak masy na sterowniku ) lub usterki sterownika silnika , wykasuj wszystko przez odłączenie akumulatora , pojeździj jutro i ponownie sprawdź błędy jakie melduje sterownik .
#11
Napisano 14 września 2014 - 12:30
#12
Napisano 14 września 2014 - 12:36
#13
Napisano 14 września 2014 - 13:01
Powinieneś dostać opier..l za ukrywanie błędu P0700
#14
Napisano 15 września 2014 - 21:38
#15
Napisano 16 stycznia 2015 - 12:01
Dziwne , za dużo tego ? jak na proste wytłumaczenie :
- usterka cewki 1
- usterka cewki 2
- czujnik temperatury powietrza
- czujnik Mapsensor
sprawdż miernikiem czy jest napięcie 5v na zasilaniu czujników , może być usterka sterownika silnika
Chciałem zapytać jakie może może mieć objawy blad 1193. Wyświetla mi się ten błąd sprawdziłaem napięcie i jest 5v. Mam wersję 2.4 automat + gaz i jak na 150 km to dla mnie to mułek. Gazownik powiedział, ze to może być przez wtryskiwacze niskiej klasy a może to problem tego błędu ?
#16 Bezimienny Gość.PT-Karolina_*
Napisano 27 czerwca 2017 - 17:01
Witam
właśnie miałam podobną sytuację. Samochód jeździł bez problemów, a dzisiaj na wolnych obrotach zgasł. Nie chciał się ponownie odpalić, a gdy już się udało obrotomierz zaczął wariować- przeskakiwał z 1 na 4 i odwrotnie aż zgasł, i tak kilka razy. Po chwili odpalił normalnie ale nie trzyma już krótkich obrotów i gaśnie. Ktoś wie, co to może być? Dodam, że świece są ok, silnik krokowy był wymieniany na jesień.
#17
Napisano 27 czerwca 2017 - 17:18
#18 Bezimienny Gość.Mariusz74_*
Napisano 11 kwietnia 2020 - 22:11
Czy ktoś ma pomysł dotyczący 2.0 benzyna i takiej przypadłości:
Mój PT dławi się do 2500 obrotów.
Nie ma mocy i szarpie przy wciśniętym gazie.Od 2500 obrotów auto ożywa,problemy znikają.
Na biegu jałowym też wyczuć szarpnięcia, jakby na mikro sekundy przygasał.(ten problem zdiagnozowany,problem z załączającą się i wyłaczającą sprężarką klimatyzacji,to kolejny problem)
Jedynie po odpaleniu jak jest zimny około 2-3km wszystko jest Ok na całym zakresie obrotów, nie ma żadnych dlawień.
Wymienione świece,cewka,kable WN,map sensor,potencjometr przepustnicy,sonda lambda, czujnik temperatury silnika i czujnik położenia walka rozrządu...Nic nie pomogło i nie ma efektów, żadnej poprawy.
Metodą kluczykową nie ma błędów.
Pomocy
Użytkownik Mariusz74 edytował ten post 12 kwietnia 2020 - 09:10
#19
Napisano 13 kwietnia 2020 - 10:00
#20
Napisano 13 kwietnia 2020 - 10:15
silnik krokowy nie ma znaczenia na tę usterkę - auto wymaga dokładnej diagnostyki z sprawdzeniem parametrów pracy silnika
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Spadanie obrotów na D i przerywanie zapłonu na postoju, przy wrzuceniu na N Lub P problem ustaje |
Techniczny podstawowy | lowermann |
|
|
|
Problem z CD |
Techniczny podstawowy | Patka |
|
|
|
Problem ze sprzęgłem - PT 1.6 2006r |
Techniczny podstawowy | JanW |
|
|
|
Problem z kierunkowskazami |
Techniczny podstawowy | uczucie84 |
|
|
|
zachowanie się wskazówki temperatury silnika |
Techniczny podstawowy | romanikxxl |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych