Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Instalacja gazowa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mirek1973

Mirek1973

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 299
  • Dołączył:  22 lip 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Mirek
  • Skąd::Konin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 wrzesień 2014 - 17:20

Witam wszystkich ! Chciałem się podzielić z moimi spostrzeżeniami ! W piątek będe miał zakładany gaz do mojego PiTi! i zaproponowano mi założenie czegoś na zasadzie smarowania specjalnym oleje zaworów podczas pracy silnika na gazie! Jest to jakieś urządzenia dozujące kropelki oleju ! Może ktoś wie więcej na ten temat? I może wypowiedzieć się ? Zapraszam!

#2 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 16 wrzesień 2014 - 17:52

Cześć
Mowisz o instalacji z lubryfikacją. Na dobrą sprawę nie potrzebne ci to zupełnie. Takie rozwiązania stosuje sie do nowych fordow i z reguly wszystkich japoncow. Stosuje sie to po to by glowica starczyla na dłużej bo w/w marki słyną z głowic o bardzo duzym ryzyku wypalenia gniazd zaworowych i wyrobieniu prowadnic. Co skutkuje brakiem regulacji luzu zaworowego. Z tego co mi wiadomo to w autach z amerykanskim rodowodem to glowice raczej z tytanu w porownaniu do japoncow wiec w mojej opinii to raczej bajer za ktory doplacisz a i tak ci sie nie przyda:/

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 wrzesień 2014 - 19:01

Mateusz robiłeś kiedyś głowice w Pt ? , weź w rękę i obejrzyj gniazda zaworowe po 150 tys i wcale gaz nie jest potrzebny aby się wypaliły to bardzo słaba jednostka jeśli chodzi o trwałość :kawka

#4 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 16 wrzesień 2014 - 21:45

drogi Andreas
Otóż nie robiłem głowicy w PITIm ale jestem w stanie przypuszczać że pitki eksploatowane w europie mogą mieć nadmiernie nadpalone głowice z tego względu że jako samochód projektowany na rynek US z przeznaczenia miały chodzić na paliwie o wrtości opałowej poniżej 87 oktanow a u nas minimu jakie uraczysz na stacji to 95 oktanów więc jestem w stanie sobie wyobrazić jak będzie wyglądać głowica w pitim po takim przebiegu. znajomy kiedyś tak zamęczył pasata bo całe życie lał w niego 98 i po 60 tyś km bylo koniec głowicy. Pamiętac jednak należy że gaz pomimo faktu że jest paliwem kaloryczniejszym niż benzyna wcale nie musi mieć wyższej temperatury detonacji eksploatacyjnej gdyż dobrze zgrany wtrysk gazu i ustawiony zapłon gwarantują że nie jedna głowica jeżdząc na gazie zużyje się wolniej niż na benzynie, stąd powszechna opinia: że auta z amerykańskim rodowodem po prostu kochają gaz. Łatwo je się przerabia, dają się łatwo ustawić, a odpowiednio dobrana dawka gazu nie niszczy tak silnika amerykańskiego jak dzieje sie to w autach z EU czy JAP bo te silniki mają prostszą konstrukcję, lepsze smarowanie i mniejsze ciśnienie sprężania co za tym idzie nie są tak wysilone jak auta ze starego kontynentu.

#5 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 wrzesień 2014 - 07:18

Jak głowica ma paść - to i tak padnie. A mnie lubrifikacja kojarzy się z zupełnie czymś innym... :torba. Mam instalację bez tego wynalazku - i póki co sobie chwalę. A jak zainstalują Ci taki wynalazek - to większy kłopot z obsługą (bo chyba trzeba dbać o to, żeby to coś, co ma smarować, było w zbiorniczku hmm)...
Pozdrawiam

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 wrzesień 2014 - 07:29

mateo28,
Problem w tym że jednostka 2,0 to jednostka mitsubishi a nie rodowity amerykanin :cwaniak

#7 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 wrzesień 2014 - 07:52

1.6-BMW,2.0-Mitsubishi,2.2-Mercedes a 2.4?Fiat? :haha

#8 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 17 wrzesień 2014 - 09:19

2.4 to silnik Chryslera z tego co sie orientuje dosc popularny w US

#9 Mirek1973

Mirek1973

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 299
  • Dołączył:  22 lip 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Mirek
  • Skąd::Konin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 wrzesień 2014 - 11:46

Witam! Ale mi pomogliście? Masakra!
Koszt tego urządzenia to 150 zł więc nie jest to dużo a ja chciałbym wiedzieć czy to urządzenie przedłuży życie silnika czy nie! Kłótnia i przekomarzanie się nic nie da ! Prosiłem o pomoc i doradzanie! Andrzej czy ty byś założył to urządzenie?

#10 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 wrzesień 2014 - 12:07

Witam! Ale mi pomogliście? Masakra!
Koszt tego urządzenia to 150 zł więc nie jest to dużo a ja chciałbym wiedzieć czy to urządzenie przedłuży życie silnika czy nie! Kłótnia i przekomarzanie się nic nie da ! Prosiłem o pomoc i doradzanie! Andrzej czy ty byś założył to urządzenie?

Andrzej by nie założył tego urządzenia, bo:
01. jeździ diesel'em
02. montaż instalacji gazowej w benzynowcach nazywa "gwałtem na silniku".... :kawka

A ja osobiście (ani też rękami mechanika) nie założyłbym tego urządzenia, bo:
01. szkoda mi 150 zł (wolę je wydać na coś innego)
02. nie chce mi się dbać o to ustrojstwo i pilnować ilości oleju do tej lubryfikacji
03. jeżdżę czwartym zagazowanym samochodem (wcześniejszych nie pozbywałem się z powodu, że instalacja gazowa wykończyła silnik. Przeciwnie - silnik był zawsze do końca sprawny) i w żadnym wypadku nie zauważyłem, żeby lubryfikacja/jej brak zaważyła na żywotności silnika. Może jeździłem nimi za krótko hmm
Pozdrawiam

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 wrzesień 2014 - 12:14

Mirek1973,
Absolutnie bym tego nie montował - zbędny gadżet :cwaniak , co do reszty Paweł wszytko ujął w 2 punkcie swojego postu .

#12 Mirek1973

Mirek1973

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 299
  • Dołączył:  22 lip 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Mirek
  • Skąd::Konin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 wrzesień 2014 - 13:40

Ok! Dzięki wam za cenne uwagi ! nie jestem mechanikiem i tak naprawdę nie wiem co z czym się je! Ale interesuję się samochodami aby wiedzieć choć troszkę!

[ Dodano: 2014-09-17, 14:40 ]
andreeas7, mam pytanie co do mojego przełącznika świateł halogenowych ! Masz już coś dobrego na zamianę?

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 wrzesień 2014 - 13:42

Mirek nie nic jeszcze nie mam

#14 Mirek1973

Mirek1973

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 299
  • Dołączył:  22 lip 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Mirek
  • Skąd::Konin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 wrzesień 2014 - 14:00

OK! Ale będę czekał ! Daj znać gdybyś coś miał! A jeśli nie to może wezmę dzień urlopu i zajadę do ciebie i na miejscu mi go naprawisz gdy będziesz miał czas! OK?

#15 sputer

sputer

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  19 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Wojtek

Napisano 19 wrzesień 2014 - 18:46

lubrytfikacje montujemy glownie do jeepowskich silnikow hemi lub silnikow napedzanych etanolem gdyz sprawiają problemy na gazie;)osobiscie mam montowane w swoich 2 pitkach instalacje (BRC i KME) i szczerze powiedziawszy to tak jak wspominali wczesniej zbędny gadzet;)

#16 Mirek1973

Mirek1973

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 299
  • Dołączył:  22 lip 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Mirek
  • Skąd::Konin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 wrzesień 2014 - 16:38

Zdecydowałem się jednak założyć ten gadżet i zobaczymy co będzie! Spalanie na razie około 12,5 l na setkę !

#17 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 28 wrzesień 2014 - 19:09

Panowie a swoją drogą co polecacie do PiToli? mam do wyboru opcje dwie: Lovato i staga VI co byście polecili? Na czym wasze autka śmigają i jak jest z bezawaryjnością??

#18 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 28 wrzesień 2014 - 19:27

Ja mam najtańszą wersję z wiadomych względów. Cięcie kosztów! ;)
Instalacja. AG ZENIT wtryski AG Rail. Poprzedni samochód miałem na tym samym sterowniku ale na valtekach - wiem co powiecie.. Ale byłem mega zadowolony. Spalanie było mega niskie. Tutaj tego nie mogę powiedzieć. Ale sprawdzę to na dniach, bo teraz po naprawie uszczelki dopiero mi się ogrzał porządnie reduktor, więc spalanie myślę spadnie trochę.

Z luksusów, to butla w kole i korek we wlewie. ;)

#19 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 29 wrzesień 2014 - 11:33

Chyba zkusze sie na lovato tym razem. Póki co, musze ogarnac kwestię nierownej pracy silnika, bo gazowniki powiedza ze w niesprawny i tak nie zamontuja:/





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych