
regulator cisnienia szyny paliwa
#1
Napisano 05 października 2014 - 13:41
http://www.fotosik.p... ... a0f60.html
na używkę, (poniekąd idzie ten samo do 2.0 jak i 2.4) który wyglądał tak:
http://www.fotosik.p... ... 35ebe.html
Naprawa powyższa doprowadziła do obniżenia obrotów biegu jałowego normalnie obroty trzymają się w połowie drogi pomiędzy 500 a 1000 obr/min gdzie wcześniej trzymały się pod 1000 (precyzując to gdzieś ok 900-950obr/min).
Po rozruchu zimnego silnika nie ma już objawu w postaci wahających się obrotów (wcześniej miał coś jak by chciał wyłączyć ssanie przed czasem i obroty potrafiły wahać się pomiędzy 1200obr/min do ok 500obr/min) teraz ssanie wyłącza się dużo płynniej. Co prawda jeszcze nie testowałem spalania ale po drobnych przejażdżkach po mieście daje się zauważyć że wskazówka od poziomu paliwa przemieszcza się w dużo bardziej leniwy sposób.
Dla zainteresowanych mogę udostępnić film obrazujący pracę silnika (widok obrotomierza) przed i po wymianie, drogą e-mail.
#2
Napisano 05 października 2014 - 14:08
#3
Napisano 05 października 2014 - 14:48
... gFg9nwAlNw
zachowanie samochodu przed wymianą regulatora (akcja po 1 minucie)
a tutaj już po wymianie regulatora, temperatura otoczenia mniej więcej na tym samym poziomie
... Nw&index=1
filmy nagrane w tym samym samochodzie.
Teraz to już pewnie Andrzejku zabiłem ci gwoździa, co??
Nic poza regulatorem nie było w aucie robione pomiędzy dwoma nagraniami. I co teraz??????
#4
Napisano 05 października 2014 - 14:51
Silnik zimny w garażu, nie dotykam pedału gazu
rozruch - 1300 obr/min
po 40 sekundach wyrażny spadek do 1000 obr/min
po 90 sekundach powolny spadek do 850 obr/min
po 2 min. stabilizacja na 800 obr/min.
#5
Napisano 05 października 2014 - 14:52

#6
Napisano 05 października 2014 - 14:55
Mateusz jesteś mądry chłopak i bez tego testu z manomerem nic tak naprawdę nie wiemy , prawidłowe cisnienie to przedział 3-4,5 bara na wtryskiwacze , nie jest monitorowane elektronicznie tylko mechanicznym regulatorem ciśnienia zwrotnego - jak bardzo musiałbyś mieć uszkodzony regulator ? , jeśli by były spadki cisnienia problem z mocą i odpalaniem , ale .... jeśli regulator byłby zablokowany i nie upuszczał ciśnienia to faktycznie komputer(pomiar czasu wtrysku )mogby traktowac jako duze obciazenie silnika i podwyższać obroty oraz byly by przepaly.
To jest ciekawa historia i warto było by to doprowadzic do konca i pomierzyć .
#7
Napisano 09 października 2014 - 20:48
Mając objawy typu:
-masakrycznie wysokie spalanie
-nierówna praca po rozruchu (te wahania wskazówki które widac na filmie pierwszym)
-wysokie obroty na biegu jałowym (jak dla mnie trochę za wysokie)
-moło-wyczuwalny moment obrotowy (skrzynia przy delikatnie głębszym wciśnięciu pedału gazu uciekała dość szybko na wysokie obroty w porównaniu do tego co jest teraz)
-no i organoleptycznie stwierdzone opocenie na regulatorze
Co za tym szło, tok myślowy: Jeżeli na szynie nie ma przelewu to regulator ciśnienia odgrywa kluczową rolę jeśli chodzi o poprawność pracy pod obciążeniem jak również MOŻE mieć znaczący wpływ na obroty biegu jałowego ponieważ wtrysk jest niczym innym w tym wypadku jak swoistym elektrozaworem podającym paliwo (jak sam Andrzej wspomniał brak jest elektronicznej kontroli ciśnienia na listwie), więc:
Jeśli podamy na biegu jałowym zbyt duże ciśnienie na listwę, automatycznie wzrosną nam obroty, a ponadto w czasie jazdy silnik będzie jak to nazywam "niedożywiony" co skutkowało zbyt wczesnym załączaniem niższego biegu by przy wyższych obrotach wydobyć potrzebny moment obrotowy.
Rozwiązanie: wymiana regulatora
Wynik zaobserwowany: widoczny na filmach spadek obrotów i wzrost kultury pracy
Słowem zakończenia, większość mechaników takie podejście by nazwało naprawą metodą prób i błędów lecz w mojej opinii przy tak prostym silniku moja diagnoza była trafna. Fakt dobrze byłoby na koniec sprawdzić manometrem ciśnienie na listwie, ale już po objawach zaobserwowanych z czystym sumieniem moge stwierdzić że jest dużo Lepiej;)
P.S. Dziękuję Andrzeju za komplement, bardzo wiele dla mnie znaczą słowa uznania z twoich ust;)
[ Dodano: 2014-10-09, 21:48 ]
Słowem zakończenia pragnę dodać iż wymiana regulatora przynosi wymierne korzyści, a mianowicie spalanie spadło z poziomu 15-16L/100km do 11,2L/100km w mieście, jazda całkiem normalna, z przewagą krótkich (3-5km) odcinków (rozgrzewanie zimnego silnika ok 2 minuty na postoju potem dopiero jazda).
#8
Bezimienny Gość.Ricardus_*
Napisano 26 lipca 2018 - 13:05
#9
Bezimienny Gość.tomashee_*
Napisano 17 marca 2020 - 13:22
Panowie mam ten sam problem - gdzie mozna dostać taki regulator bo jak narazie nigdzie nie ma
ani nie można zamówić?
#10
Napisano 17 marca 2020 - 18:09
tylko używany sprawny lub ebay
#12
Bezimienny Gość.tomashee_*
Napisano 17 marca 2020 - 19:01
Dziękuję.
#13
Napisano 18 marca 2020 - 16:26
Andrzeju, czy może to być wynikiem przedmuchów i łapania lewego powietrza, bądź rozszczelnienia silnika... Czy to na pewno regulator ciśnienia.... Czy może pompa podaje zbyt małe ciśnie paliwa... Nie wiem jak z diagnostyką w pt. Czy da się odczytać z sondy lambda i wywnioskować w którym kierunku iść. mogą też lać wtryski.... i to z różnych powodów.tylko używany sprawny lub ebay
Użytkownik steryd edytował ten post 18 marca 2020 - 16:29
#14
Napisano 18 marca 2020 - 16:57
#15
Bezimienny Gość.Piotr_PT_*
Napisano 29 lipca 2020 - 21:58
Witam, mam do wymiany regulator ciśnienia. Jest mały wyciek paliwa po obudowie. Mam zastępczy, ale ktoś uciął rurkę i jest problem.
Może orientujecie się gdzie oprócz serwisu można dostać regulator z rurką ?
Niestety serwis chce za regulator + przewód 400-700 zł. w zależności gdzie się pytać.
Może jest jakaś cudowna rurka OEM, lub zastępcza która można nasadzić i zacisnąć ?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[ KUPIĘ ] Pompa paliwa 2.2 crd 150koni polift |
Części do PT Cruisera | Dragonitan |
|
![]()
|
|
Pompa paliwa padła |
Techniczny podstawowy | airgaston |
|
![]()
|
|
Kupię pompę paliwa 2.2 CRD |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Bezimienny Gość.japycz_* |
|
![]()
|
|
Obejma zbiornika paliwa |
Części do PT Cruisera | Renciak |
|
![]()
|
|
Kupię pompe paliwa 2.2 CRD jak na zdjęciach |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Bezimienny Gość.Askanel_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych