Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Alternator


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 drut4

drut4

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  28 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2000
  • Imię:Wiesiek

Napisano 07 października 2014 - 12:45

Mam pytanie,zakupiłem używany alternator,po sprawdzeniu sposobem domowym(wiertarka,przyrząd do mierzenia)okazuje się że jest nie sprawny,dzwonie do gościa i gośc mi tłumaczy że nie da się sprawdzic alternatora od PT na przyrządach tylko trzeba założyc do auta,bo alternatorem steruje komputer.Prawda to...

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 125
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 października 2014 - 13:05

Cześciowo tak i nie , trzeba podłączyć zewnętrzny regulator sterujący masa i da się sprawdzić .byly dwie wersje :alternator bez regulatora lub z częściowym regulatorem i tamtego drugiego faktycznie nie sprawdzisz

#3 drut4

drut4

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  28 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2000
  • Imię:Wiesiek

Napisano 07 października 2014 - 13:36

To jest coś takiego http://allegro.pl/sh...item=4597720774 pretensji do sprzedającego nie mam bo z alternatorem kupiłem jeszcze troche częsci,a po czym sprawdzic czy z regulatorem czy bez,ze zwrotem gośc mówił że też nie ma problemu ,zapewniał że po włożeniu będzie działał

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 125
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 października 2014 - 14:16

A jak to podłączałęś

#5 drut4

drut4

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  28 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2000
  • Imię:Wiesiek

Napisano 07 października 2014 - 14:20

Kolega mechanik podłaczał aku woltomierz kręcił wiertarą,mówił że nie ma przejścia ,za bardzo się na tym nie znam..

[ Dodano: 2014-10-07, 15:20 ]
alternator w imadle..

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 125
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 października 2014 - 14:21

to najprostrza konstrukcja do podłączenia :
Dołączona grafika

6- akumulator , gruby zacisk
2 masa z regulatora samochodu
1+12V po stacyjce przez przekażnik na zasilania wzbudzenia
obudowa alternatora - masa głowna

#7 drut4

drut4

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  28 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2000
  • Imię:Wiesiek

Napisano 07 października 2014 - 14:31

Podpowiedz mi jeszcze czy jest sens wkładania altka do samochodu bez sprawdzania?może faktycznie jest tak że bez włożenia nie dzała

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 125
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 października 2014 - 14:34

Ja bym nie wkładał bez sprawdzenia :cwaniak , a dlaczego wymieniasz - sprawdzane było wzbudzenie na alternatorze na wpinanej kostce ?

#9 drut4

drut4

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  28 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2000
  • Imię:Wiesiek

Napisano 07 października 2014 - 14:40

Wymieniam bo łożyska mi wyją,a przy okazji kupienia innych części u tego klijenta znalazłem alternator i zaryzykowałem,właśnie chyba nie ma wzbudzenia

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 125
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 października 2014 - 14:43

Wiesiek , myślę że kolega żle podłączył do sprawdzania , sprawdzić czy na kostce iskrzy podać +12 i minus

#11 drut4

drut4

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  28 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2000
  • Imię:Wiesiek

Napisano 08 października 2014 - 11:20

Dzięki za podpowiedż,zawioze do drugiego mechanika...

[ Dodano: 2014-10-08, 12:20 ]
No i jednak okazało się że uszkodzony.Wie ktoś może jakie są łożyska w alternatorze?

#12 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8 258
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 października 2014 - 13:47

drut4, a dlaczego go nie odeślesz, jak już jesteś pewien swoich racji to w czym problem hmm

#13 drut4

drut4

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  28 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2000
  • Imię:Wiesiek

Napisano 28 października 2014 - 16:57

Własnie odesłałem..

[ Dodano: 2014-10-28, 16:57 ]
Panowie ,da sie wyjąc alternator bez kanału?

#14 lutek34

lutek34

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 141
  • Dołączył:  18 lut 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Krosno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 września 2016 - 20:44

Panowie zmierzyłem ostatnio prąd ładowania altka w Pitku i wynosi zaledwie 13.5v niezależnie od obciążenia, teraz pytanie co tam mogło paść? Szczotki w altku czy coś z regulacją ładowania? 



#15 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 września 2016 - 21:55

Panowie zmierzyłem ostatnio prąd ładowania altka w Pitku i wynosi zaledwie 13.5v

Jako że zajmuję się elektrycznością to muszę Cię poprawić, nie zmierzyłeś prądu ładowania lecz napięcie na akumulatorze, prąd zmierzyłbyś miernikiem cęgowym.

Napięcie powinno się mieścić w zakresie 13,8 - 14,4 V ale czym to mierzyłeś?, mierniki w zależności od klasy mają błędy od 0,5 - 2% zmierz ponownie sprawdzonym miernikiem, jeżeli dalej będzie brakować tych kilku dziesiątych volt to zmierz bezpośrednio na alternatorze, przewody łączące i masowe  mogą być zaśniedziałe i w miejscach łączenia nastąpi spadek napięcia, jeżeli na alternatorze będzie też za mało i podejrzewasz szczotki to możesz stuknąć w obudowę alternatora, jeżeli się napięcie podniesie to szczotki, może też być to wina akumulatora np. zbyt głębokiego rozładowania czy też jego wieku i też wypadałoby sprawdzić na innym.

 

Jeżeli mimo wszystkich prób dalej będzie za mało to by pozostał sterownik bo w nim jest regulator


Użytkownik mittek edytował ten post 17 września 2016 - 22:06


#16 lutek34

lutek34

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 141
  • Dołączył:  18 lut 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Krosno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 września 2016 - 22:21

Mittek dzięki za szybką odpowiedz, napięcie na akumulatorze mierzyłem średniej klasy miernikiem, czyli raczej odczyt powinien być OK. Co się tyczy mas, to oczyściłem te dwie masy oryginalne i dorobiłem trzecią, tak na wszelki wypadek, ale to nic nie pomogło. W Pitku ciężki jest dostęp doaltka to nie mierzyłem napięcia na altku i też w niego nie stukałem, jutro stuknę i sprawdzę czy to coś poprawi. A tak z doświadczenia to co jest najczęstszą przyczyną słabego ładowania w Pitku? Dodam że kontrolka ładowania się nie świeici.

Tak szukam drugiego altka na wszelki wypadek i widzę że altku w Pitku benzynowym są Mitshubishi, ktoś wie jakie dokładnie tam podchodzą szczotki?



#17 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 17 września 2016 - 22:38

A tak z doświadczenia to co jest najczęstszą przyczyną słabego ładowania w Pitku?

Z PT w kwestii ładowania to ja nie mam żadnego doświadczenia, może Andrzej się odezwie bo o ile wiem serwisuje takie, swojego użytkuję dwa lata ale tego tematu nie przerabiałem, natomiast w innym chryslerze miałem problem ze szczotkami i woziłem sobie młoteczek i tak z miesiąc co jakiś czas go stukałem a w końcu zamieniłem na inny bo miałem, więc nawet go nie rozbierałem.



#18 lutek34

lutek34

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 141
  • Dołączył:  18 lut 2016
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Krosno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 września 2016 - 15:08

To jeszcze pytanie do tych co grzebali w alternatorach od wersji benzynowej 2,0, czy tam jest alternator 120A i czy szczotki z tej aukcji http://allegro.pl/sh...tem=6481125698 to są pasujące do tego altka? Niby według tego sprzedawcy to są szczotki pasujące do altka o numerze Mitshubishi A003TB2491ZC







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych