Walka z wypadąjacym zapłonem- wymiana licznika
#1
Napisano 15 października 2014 - 16:50
wziąłem się dziś za wymianę licznika w moim pt celem usuniecia wypadajacego zapłonu. Po wielu przeczytanych postach postanowiłem wsadzić zegar z używki od 2.0 i zonk jest taki:
1 zapłon jak wypadał tak wypada
2 palą mi się kontrolki os trc, abs i kontrolka od hamulców:(
Poradzi ktos co z tym fantem zrobić? ? Zostawić zegar EU czy wkładać z powrotem zegar US??
#2
Napisano 15 października 2014 - 20:14
#3
Napisano 15 października 2014 - 21:07
mateo28,
czy licznik był z tego samego rocznika ?
#4
Napisano 16 października 2014 - 06:48
sam wspomniałeś nie raz na forum że w autach importowanych wypadanie zaplonu moze miec związek z licznikiem ktory w sobie ma moduł zliczajacy impulsy z cewki zapłonowej, stad wymiana zegarów na wersję EU może mieć wpływ na kulturę pracy silnika.
Montowałem zegar z wersji EU z tego samego roku co moje pt. Problem polega na tym że zegar kupiony przeze mnie jest z auta które miało abs i trc stad problem z ww kontrolkami. Zegar sygnalizuje problem z tymi systemami bo nie "widzi" ani pompy ze sterownikiem abs ani czujników na kołach bo w wersji US abs nie był obligatoryjny tak jak to jest w wersji EU stad też mój stary zegar wrócił na swoje miejsce bo nie mam wystarczajaco rozbudowanego kompa by przeprogramowac zegar wyłączając mu opcje abs i trc.
#5
Napisano 16 października 2014 - 07:10
#6
Napisano 16 października 2014 - 22:34
Jeżdżę już z 3-4 miesiące i nie mam tego problemu.
#7
Napisano 17 października 2014 - 18:49
Otóż moi drodzy koledzy przypuszczam że znalazłem przyczynę telepiącego się silnika (od początku wyglądało to na wypadający zapłon), wypiszę wam poszczególne odczyty funkcji życiowych mojego PT:
1) czas wtrysku: 4,2 - 4,5 -praca bez obciążenia
2) Podciśnienie w kolektorze ssącym 48kPa (+/- 3kPa)
3) Wolne obroty 750obr/min (skaczące +/-100)
4) Wyprzedzenie zapłonu od 3* do 18*
Jeśli ktokolwiek posiada wartości powyższych parametrów (np. dane serwisowe) dla w pełni sprawnego silnika 2.4/150KM Bardzo bym prosił o ich udostępnienie.
Podejrzewam nieszczelność w kolektorze ssącym, ale to taki mój strzał, bardzo proszę o wasze opinie i sugestie.
#8
Napisano 17 października 2014 - 19:09
Ciśnienie jest dobre (0,3-0,6 bar) , kąt wyprzedzenia do dupa ..... rozrząd , układ wydechowy do sprawdzenia i mapsensor do podstawienia drugi .
#9
Napisano 17 października 2014 - 21:03
Drugi mój typ to był przestawiony rozrząd. Sprawdzaliśmy emisję spalin i wartości tlenu, tlenku węgla czy dwutlenku węgla w spalinach i wyszły wręcz podręcznikowo. Jedyne co było trochę za wysokie to emisja węglowodorów. Obie sondy (i ta przed i ta za katalizatorem) działają podręcznikowo.
Dzisiaj odebrałem samochód po montażu instalacji gazowej i muszę powiedzieć że objawy na gazie są nieco słabsze, tak czy inaczej wciąż są.
Andrzeju, czy mógłbyś mi podpowiedzieć jeszcze jakie powinny być czasy wtrysku dla poprawnie pracującego silnika?
Czyli w najbliższym czasie zabieram się za rozrząd:/
#10
Napisano 18 października 2014 - 00:14
To nie takie proste , na czas wtrysku ma wpływ bardzo dużo parametrów :
-inf z mapsensora
-inf.z czujników detonacyjnych
-inf.obciazenia silnika (czujnik maglowncy i inne)
-sondy lambda
na podstawie tych sygnałów jest określany czas wtrysku i na wolnych obrotach będziesz miał 3-4 ms max dla wolnych obrotów .
#11
Napisano 18 października 2014 - 09:16
Mowisz Andrzeju ze wtrysk powinien osiagac wartosc do 4.0 a u mnie norma to 4.2-4.3 skaczące do 4.6. Wychodzi na to ze chyba jeszcze dzisiaj zwale pasek rozrządu:)
#12
Napisano 18 października 2014 - 09:22
Różnice w czasie wtrysków będziesz miał ze względu na nie stabilne parametry kąta wtrysku ? i problem jest mechaniczny: w rozrządzie w lub zaworach głowicy (mogą być nieszczelne i nigdy nie dojdziesz do ładu bez rozebrania )
#13
Napisano 19 października 2014 - 12:20
W moim pt-im problem byl w przestawionym rozrzadzie. Tak jak Andrzej wytypował a ja podejrzewałem. Ktoś kto wymienial rozrząd nie potrafił założyć paska tak aby znaki grały po naciagnieciu w wyniku czego wyszło ze wałek ssący był cofniety względem walka wydechowego i wału korbowego:) jak znajdę trochę czasu to posklejam jakiś film z operacji demontażu, ustawiania i ponownego montażu rozrządu.
Serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc a w szczególności Andrzejowi za udział w tym temacie.
Mam juz auto naprawione i smiga jak szalone. Demontaż, ustawianie i ponowny montaż zajął mi jakieś 7godzin;) rozrząd w tym aucie robilem pierwszy raz:)
#14
Napisano 19 października 2014 - 12:25
#15
Napisano 19 października 2014 - 12:40
#16
Napisano 19 października 2014 - 13:02
Adaś w PT wygląda że jest OK i prawie się pokrywa :na 99% - te prawie wyjdzie dopiero jak się uprzesz i przyłożysz linijkę do kół rozrządu jest ciasno , nie mieści się - wowczas sprawdzisz z znakiem na dolnym kole i wyjdzie szydło z worka .
#17
Napisano 19 października 2014 - 13:09
#18
Napisano 01 stycznia 2015 - 13:47
Znalazłem chyba przyczynę mojej udręki z moim PiTolkiem
Otóż moi drodzy koledzy przypuszczam że znalazłem przyczynę telepiącego się silnika (od początku wyglądało to na wypadający zapłon), wypiszę wam poszczególne odczyty funkcji życiowych mojego PT:
1) czas wtrysku: 4,2 - 4,5 -praca bez obciążenia
2) Podciśnienie w kolektorze ssącym 48kPa (+/- 3kPa)
3) Wolne obroty 750obr/min (skaczące +/-100)
4) Wyprzedzenie zapłonu od 3* do 18*
Jeśli ktokolwiek posiada wartości powyższych parametrów (np. dane serwisowe) dla w pełni sprawnego silnika 2.4/150KM Bardzo bym prosił o ich udostępnienie.
Podejrzewam nieszczelność w kolektorze ssącym, ale to taki mój strzał, bardzo proszę o wasze opinie i sugestie.
podepne sie pod ten watek, bo troche podobny - odczytalem parametry ze swojego pitka bo nie daje mi spokoju spalanie... watki mowiace o spalaniu ponizej 14 l/100 mocno mnie zastanawiaja. ponizej tabelka z parametrami. Andreas zwrocil uwage na kat wyrzpedzenia zaplonu, u mnie wyglada to tak, ze na wolnych obrotach jest miedzy 14 a 24 (srednia to ok 18 st) natomiast podczas jazdy jest ogromny rozjazd 0 - 40 (sr wartosc utrzymuje sie na poziomie 20 st) skoki do wartosci brzegowych sa chwilowe. Rozrzad nie byl robiony, przebieg to 100 tys, raz kiedys pojawil mi sie blad 340 i silnik nie przekraczal 2tys obrotow. po 5 min postoju objaw zniknal i juz sie nie powtorzyl... dodam, ze pitek jezdzi bardzo dobrze, zbiera sie jak szalony - tylko to spalanie...
czy przeczyszczenie lub wymiana czujnika walka co moze zmienic? czym czyscic, zeby nie zepsuc?
Załączone pliki
#19
Napisano 01 stycznia 2015 - 15:18
Czyszczenie czujnika nic nie da , to czujnik elektroniczny - bardziej bym obstawiał uszkodzenie czujnika lub problem z paskiem rozrzadu : wyciągnięty.
#20
Napisano 01 stycznia 2015 - 21:05
Jesli chodzi o podcisnienie to znlazlem cos niepokojacego. Otoz pod przepustnica na pokrywie zaworow jest kwadratowa "puszka" i z niej wychodzi gumowy wezyk grubszy nic do PCV (ponizej zdjecie). Wezyk wygladal na podlaczony do obudowy filtra, ale cos mnie tknelo i poruszylem nim - okazalo sie ze poprostu dotyka do tej obudowy i nie jest do niczego podlaczony po odpaleniu silnika wciaga powietrze - znaczy podcisnienie w nim jest... Czy to tak ma byc? przejrzalem w google jakies fotki i widac taki wezyk, tak ulozony jak u mnie. W puszcze nie mam zadnych otworow w tym miejscu... na zdjeciu wyciagnalem go powyzej zaworu pcv
Załączone pliki
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Oświetlenie licznika |
Techniczny podstawowy | sobjan77 |
|
|
|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
|
|
Wymiana drążka kierowniczego i końcówekdrążek, kierowniczy, końcówki d i 3 więcej |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PtBlack_* |
|
|
|
Wymiana liczniki |
Techniczny podstawowy | Mamrot |
|
|
|
oświetlenie licznikówwskazówki liczników |
Techniczny podstawowy | Pablino |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych