Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Walka z wypadąjacym zapłonem- wymiana licznika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 15 październik 2014 - 16:50

Witam
wziąłem się dziś za wymianę licznika w moim pt celem usuniecia wypadajacego zapłonu. Po wielu przeczytanych postach postanowiłem wsadzić zegar z używki od 2.0 i zonk jest taki:
1 zapłon jak wypadał tak wypada
2 palą mi się kontrolki os trc, abs i kontrolka od hamulców:(

Poradzi ktos co z tym fantem zrobić? ? Zostawić zegar EU czy wkładać z powrotem zegar US??

#2 chromek 1

chromek 1

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5156
  • Dołączył:  13 lip 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Zabrze
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2014 - 20:14

co to wypadający zapłon bo nie kumam hmm i co do tego ma licznik hmm

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 październik 2014 - 21:07

Krzysiu nic nie ma i nigdy nie miał ale .... ale ja tu tylko sprzątam.

mateo28,
czy licznik był z tego samego rocznika ?

#4 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 16 październik 2014 - 06:48

Andrzeju to bardzo ciekawe, co piszesz...
sam wspomniałeś nie raz na forum że w autach importowanych wypadanie zaplonu moze miec związek z licznikiem ktory w sobie ma moduł zliczajacy impulsy z cewki zapłonowej, stad wymiana zegarów na wersję EU może mieć wpływ na kulturę pracy silnika.

Montowałem zegar z wersji EU z tego samego roku co moje pt. Problem polega na tym że zegar kupiony przeze mnie jest z auta które miało abs i trc stad problem z ww kontrolkami. Zegar sygnalizuje problem z tymi systemami bo nie "widzi" ani pompy ze sterownikiem abs ani czujników na kołach bo w wersji US abs nie był obligatoryjny tak jak to jest w wersji EU stad też mój stary zegar wrócił na swoje miejsce bo nie mam wystarczajaco rozbudowanego kompa by przeprogramowac zegar wyłączając mu opcje abs i trc.

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 październik 2014 - 07:10

Nie ma znaczenia na wypadanie zapłonu, tylko na sam rozruch (imobilaizer) i nic więcej

#6 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 16 październik 2014 - 22:34

U mnie błąd wypadania zapłonu zniknął po wymianie świec.
Jeżdżę już z 3-4 miesiące i nie mam tego problemu.

#7 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 17 październik 2014 - 18:49

Znalazłem chyba przyczynę mojej udręki z moim PiTolkiem
Otóż moi drodzy koledzy przypuszczam że znalazłem przyczynę telepiącego się silnika (od początku wyglądało to na wypadający zapłon), wypiszę wam poszczególne odczyty funkcji życiowych mojego PT:
1) czas wtrysku: 4,2 - 4,5 -praca bez obciążenia
2) Podciśnienie w kolektorze ssącym 48kPa (+/- 3kPa)
3) Wolne obroty 750obr/min (skaczące +/-100)
4) Wyprzedzenie zapłonu od 3* do 18*

Jeśli ktokolwiek posiada wartości powyższych parametrów (np. dane serwisowe) dla w pełni sprawnego silnika 2.4/150KM Bardzo bym prosił o ich udostępnienie.

Podejrzewam nieszczelność w kolektorze ssącym, ale to taki mój strzał, bardzo proszę o wasze opinie i sugestie.

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 październik 2014 - 19:09

mateo28,
Ciśnienie jest dobre (0,3-0,6 bar) , kąt wyprzedzenia do dupa ..... rozrząd , układ wydechowy do sprawdzenia i mapsensor do podstawienia drugi .

#9 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 17 październik 2014 - 21:03

Andrzeju ogromne dzięki

Drugi mój typ to był przestawiony rozrząd. Sprawdzaliśmy emisję spalin i wartości tlenu, tlenku węgla czy dwutlenku węgla w spalinach i wyszły wręcz podręcznikowo. Jedyne co było trochę za wysokie to emisja węglowodorów. Obie sondy (i ta przed i ta za katalizatorem) działają podręcznikowo.

Dzisiaj odebrałem samochód po montażu instalacji gazowej i muszę powiedzieć że objawy na gazie są nieco słabsze, tak czy inaczej wciąż są.

Andrzeju, czy mógłbyś mi podpowiedzieć jeszcze jakie powinny być czasy wtrysku dla poprawnie pracującego silnika?

Czyli w najbliższym czasie zabieram się za rozrząd:/

#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 październik 2014 - 00:14

mateo28,
To nie takie proste , na czas wtrysku ma wpływ bardzo dużo parametrów :
-inf z mapsensora
-inf.z czujników detonacyjnych
-inf.obciazenia silnika (czujnik maglowncy i inne)
-sondy lambda

na podstawie tych sygnałów jest określany czas wtrysku i na wolnych obrotach będziesz miał 3-4 ms max dla wolnych obrotów .

#11 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 18 październik 2014 - 09:16

Tak wiem mam tego świadomość. Kolega ktory udostepnil swoj komp do skanowania mego pitola, obserwując parametry zeciowe pitiego stwierdził że odczyty z mapsensora sa poprawne tak samo jak poziom obciążenia na biegu jałowym co tez potwierdził technik od instalacji LPG. Zastanawiające jedynie bylo to podciśnienie, zaplon i rozpedzony wtrysk.
Mowisz Andrzeju ze wtrysk powinien osiagac wartosc do 4.0 a u mnie norma to 4.2-4.3 skaczące do 4.6. Wychodzi na to ze chyba jeszcze dzisiaj zwale pasek rozrządu:)

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 październik 2014 - 09:22

mateo28,

Różnice w czasie wtrysków będziesz miał ze względu na nie stabilne parametry kąta wtrysku ? i problem jest mechaniczny: w rozrządzie w lub zaworach głowicy (mogą być nieszczelne i nigdy nie dojdziesz do ładu bez rozebrania )

#13 mateo28

mateo28

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  08 wrz 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 A
  • Imię:Mateusz

Napisano 19 październik 2014 - 12:20

Drodzy koledzy PROBLEM ROZWIAZANY!!
W moim pt-im problem byl w przestawionym rozrzadzie. Tak jak Andrzej wytypował a ja podejrzewałem. Ktoś kto wymienial rozrząd nie potrafił założyć paska tak aby znaki grały po naciagnieciu w wyniku czego wyszło ze wałek ssący był cofniety względem walka wydechowego i wału korbowego:) jak znajdę trochę czasu to posklejam jakiś film z operacji demontażu, ustawiania i ponownego montażu rozrządu.
Serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc a w szczególności Andrzejowi za udział w tym temacie.

Mam juz auto naprawione i smiga jak szalone. Demontaż, ustawianie i ponowny montaż zajął mi jakieś 7godzin;) rozrząd w tym aucie robilem pierwszy raz:)

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 październik 2014 - 12:25

Mateusz wierzyłem w Ciebie :lol , jesteś uparty - ale w dobrym znaczeniu i dążysz do prawdy .Wielu mechaników nie dało by sobie przyjąć interpretacji że rozrząd może być przestawiony bo zazwyczaj o tym problemie melduje czujnik położenia wałków rozrządu , no ale w PT przy jednym zębie jest to nie wychwycenia przez komputer .

#15 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 październik 2014 - 12:40

Zastanawiam się jak to teraz jest. Mnie uczono, że po wymianie rozrządu, zanim uruchomimy silnik trzeba przekręcić silnik o dwa obroty, i ponownie ustawić koła na znakach, jeśli po takiej operacji wszystko jest ok, to dopiero wtedy można uruchomić silnik.

#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 październik 2014 - 13:02

adames,
Adaś w PT wygląda że jest OK i prawie się pokrywa :na 99% - te prawie wyjdzie dopiero jak się uprzesz i przyłożysz linijkę do kół rozrządu jest ciasno , nie mieści się - wowczas sprawdzisz z znakiem na dolnym kole i wyjdzie szydło z worka .

#17 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 październik 2014 - 13:09

Faktycznie, zapomniałem że tam jest bardzo ciasno i i dokładnie nie widać znaków.

#18 arko1

arko1

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 85
  • Dołączył:  08 maj 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Artur

Napisano 01 styczeń 2015 - 13:47

Znalazłem chyba przyczynę mojej udręki z moim PiTolkiem
Otóż moi drodzy koledzy przypuszczam że znalazłem przyczynę telepiącego się silnika (od początku wyglądało to na wypadający zapłon), wypiszę wam poszczególne odczyty funkcji życiowych mojego PT:
1) czas wtrysku: 4,2 - 4,5 -praca bez obciążenia
2) Podciśnienie w kolektorze ssącym 48kPa (+/- 3kPa)
3) Wolne obroty 750obr/min (skaczące +/-100)
4) Wyprzedzenie zapłonu od 3* do 18*

Jeśli ktokolwiek posiada wartości powyższych parametrów (np. dane serwisowe) dla w pełni sprawnego silnika 2.4/150KM Bardzo bym prosił o ich udostępnienie.

Podejrzewam nieszczelność w kolektorze ssącym, ale to taki mój strzał, bardzo proszę o wasze opinie i sugestie.




podepne sie pod ten watek, bo troche podobny - odczytalem parametry ze swojego pitka bo nie daje mi spokoju spalanie... watki mowiace o spalaniu ponizej 14 l/100 mocno mnie zastanawiaja. ponizej tabelka z parametrami. Andreas zwrocil uwage na kat wyrzpedzenia zaplonu, u mnie wyglada to tak, ze na wolnych obrotach jest miedzy 14 a 24 (srednia to ok 18 st) natomiast podczas jazdy jest ogromny rozjazd 0 - 40 (sr wartosc utrzymuje sie na poziomie 20 st) skoki do wartosci brzegowych sa chwilowe. Rozrzad nie byl robiony, przebieg to 100 tys, raz kiedys pojawil mi sie blad 340 i silnik nie przekraczal 2tys obrotow. po 5 min postoju objaw zniknal i juz sie nie powtorzyl... dodam, ze pitek jezdzi bardzo dobrze, zbiera sie jak szalony - tylko to spalanie...
czy przeczyszczenie lub wymiana czujnika walka co moze zmienic? czym czyscic, zeby nie zepsuc?

Załączone pliki



#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 styczeń 2015 - 15:18

złe parametry z czujnika podciśnienia i nie właściwy kąt wyprzedzenia zapłonu - podcisnienie ma na to znaczenie , sprawdz stan filtra powietrza i układu odpowietrzenia układu korbowego (odma :wężyk i zawór PCV)

Czyszczenie czujnika nic nie da , to czujnik elektroniczny - bardziej bym obstawiał uszkodzenie czujnika lub problem z paskiem rozrzadu : wyciągnięty.

#20 arko1

arko1

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 85
  • Dołączył:  08 maj 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Artur

Napisano 01 styczeń 2015 - 21:05

odma i zawor pcv wygladaja normalnie - tzn nie wykazuja zewnetrznych uszkodzen, filtr powietrza ma kilka tysiecy (wymieniony niedawno, zajrzalem i jest po prostu zakurzony - jak to filtr)...
Jesli chodzi o podcisnienie to znlazlem cos niepokojacego. Otoz pod przepustnica na pokrywie zaworow jest kwadratowa "puszka" i z niej wychodzi gumowy wezyk grubszy nic do PCV (ponizej zdjecie). Wezyk wygladal na podlaczony do obudowy filtra, ale cos mnie tknelo i poruszylem nim - okazalo sie ze poprostu dotyka do tej obudowy i nie jest do niczego podlaczony :] po odpaleniu silnika wciaga powietrze - znaczy podcisnienie w nim jest... Czy to tak ma byc? przejrzalem w google jakies fotki i widac taki wezyk, tak ulozony jak u mnie. W puszcze nie mam zadnych otworow w tym miejscu... na zdjeciu wyciagnalem go powyzej zaworu pcv

Załączone pliki







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych