Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Walka z wypadąjacym zapłonem- wymiana licznika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#21 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 styczeń 2015 - 21:29

Nie może zaciągać podciśnienia , bo nigdy nie będzie dobrze z jazdą - jutro ci sprawdzę gdzie powinien być

#22 arko1

arko1

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 85
  • Dołączył:  08 maj 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Artur

Napisano 04 styczeń 2015 - 01:35

Dzieki andreeas7, będę zobowiązany za pomoc :)

poszukalem troche w necie i sa dwa rodzaje obudowy - wystepuje tez puszka z podlaczeniem do tego wezyka. Poszukam jutro uzywanej tylko zastanawiam sie, czy w srodku w puszcze cos powinno byc (czujnik czy inne urzadzenie), bo otwor jest przed filtrem powietrza ?

No i co jest polaczone tym wezykiem z drugiej strony? Jak widac nie wszyskie wersje tak maja. U mnie jest silnik 105 KW

[ Dodano: 2015-01-04, 01:35 ]
pomimo, ze problem rozwiazany, to czy ktos moglby napisac, co to za czesc, ktora jesst polaczona rzeczonym wezykiem z obudowa filtra? wyglada na kwadratowa puszke przymocowana pod przepustnica na pokrywie zaworow...

#23 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 styczeń 2015 - 07:52

Zawór PCV do odpowietrzania silnika .

#24 arko1

arko1

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 85
  • Dołączył:  08 maj 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Artur

Napisano 04 styczeń 2015 - 12:06

Byłem przekonany ze zawór pcv wydmuchuje nadmiar spalin a nie zasysa powietrze z puszki i ze to wężyk na zdjęciu ten bardziej po lewej wychodzacy z pokrywy zaworów. To ten po lewej za co odpowiada?

#25 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 styczeń 2015 - 12:45

wydmuchuje do puszki i jest jeszcze raz przepalane :cwaniak

#26 arko1

arko1

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 85
  • Dołączył:  08 maj 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Artur

Napisano 04 styczeń 2015 - 15:09

Normalnie głuchy telefon :d
Andreeas7, pytam o wężyk z podciscieniem, podłączony jest do obudowy filtra powietrza. W niektórych wersjach jest a w innych nie ma... Widać go na pierwszym planie na zdjęciu załączonym wczesniej...

#27 barthek

barthek

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  11 wrz 2008
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Bartek
  • Skąd::Stolyca
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 marzec 2016 - 15:52

mateo28,
Ciśnienie jest dobre (0,3-0,6 bar) , kąt wyprzedzenia do dupa ..... rozrząd , układ wydechowy do sprawdzenia i mapsensor do podstawienia drugi .

hej Andrew, sorry za odgrzebywanie kotleta, ale jak powinien prawidłowo zachowywać się kąt wyprzedzenia? U mnie podobnie jest tzn. pozytywne wartości między 3-15



#28 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 340
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwiecień 2016 - 06:55

W temacie dawno nie pisano, lecz dla zainteresowanych opiszę moje doświadczenie z wypadaniem zapłonu. Mój pitek jakieś ze dwa lata kulał na drugi cylinder, nakombinowałem się z wężykami, zaworem pcv, świecami, silnikiem krokowym, przewodami, filtrami itp, w końcu 2 cylinder umarł na dobre i po jakimś czasie wypluł uszczelkę głowicy. Przy naprawie pitek na dzień dobry załatwił cewkę NGK - brak iskry na 2 cylindrze, dostawca wymienił cewkę, która spieprzyła się po miesiącu - również NGK. Założono oryginalną MOPAR i hula 1,5 roku. Wydarzenia te skłoniły mojego mechanika do głębszej refleksji nad tym tematem, gdyż podobna historia zdarzyła mu się kiedyś przy naprawie Audi. Reasumując - w opinii mechanika za awarię cewki odpowiada sterownik, gdyż są w nim elementy półprzewodnikowe, które się zużywają i powodują awarie cewki. Gdzieś w Polsce jest fachman, który usuwa te wady w sterownikach poprzez wymianę wadliwych półprzewodników. Kolego Andreas jako najbieglejszy w pt-rzemiośle, wypowiedz się proszę w temacie.


  • andreeas7 lubi to

#29 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 kwiecień 2016 - 11:15

Jak byś wcześnie o to zapytał nie błądził bys ze zbędnymi kosztami - sterownik do Pt Cruisera z Twojego rocznika jest nienaprawiany( zalany żywica i żelem ) - wymienia sie go na drugi i dopuszcza do systemu .

#30 HAL9000

HAL9000

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 340
  • Dołączył:  28 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Krzysztof
  • Skąd::Chełmża
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 kwiecień 2016 - 20:07

Dziękować za cenną uwagę. Nie dałem sterownika do naprawy, lecz uzyskałem w międzyczasie informację, że cewki innych producentów są słabe i nie wytrzymują długo w Chryslerach(opinia człowieka naprawiającego moduły zapłonowe w zakładzie pod Warszawą). Potwierdzają to moje doświadczenia - jedna cewka NGK wytrzymała miesiąc, druga ok pół roku, po czym zainstalowałem oryginalną z MOPAR, (która jest niemalże o połowę tańsza niż NGK), jeżdżę ok 1,5 roku.

Podkreślam fakt, iż są to moje doświadczenia w temacie cewka.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych